Ford pilattiin välillä
-
- Viestit: 1174
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:24 pm
- Viesti:
Ford pilattiin välillä
Lattiavaihteiden jälkeen tuli typerät rattivaihteet, joiden käyttö on luonnotonta.Viimeiset mallit sitten korjaantui, kun valitsimet meni sivulle, niinkuin muillakin.
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
En näe sivuvalitsimissa oikein mitään erityistä etua, miksi esimerkiksi suunnanvaihdin on palannut ratin alle useimmissa nykyaikaisissa merkeissä ?
-SS-
-SS-
-
- Viestit: 2068
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
4610 H-kaavalla ihan ok.
-
- Viestit: 260
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2017 8:10 am
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Minä myös tykkään 4610 rattivaihteista
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Minkälaiset ne on kun ovat niin huonot? Kovastikkin erilainen kaava kuin grandi fiatissa?
-
- Viestit: 1482
- Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Esittely Ford 4110:n vaihdekepeistä: https://www.youtube.com/watch?v=IZWS83ymSFc käsittääkseni noista on joku toinenkin versio, mutta siitä en tiedä mitään koska fordilla en ole ajanut metriäkään. Super Majorista ja New Hollandista on vähän kokemusta, mutta ei niissä rattivaihteita ole.
-
- Viestit: 1425
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
-
- Viestit: 2780
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
40 vuotta siitä kun olen tuollaista kokeillut. Muistaakseni oli tosi pitkä liike, kakkosella keppi osui polveen ja kolmonen melkein suoraan eteen kohti tuulilasia. Ja kyllä tuo kuutoselta seiskalle kepittäminen on niin monimutkainen, että taitaa maantiekiihdytyksessä vauhti hyytyä ennen kuin saa seiskan silmään. Myöhemmin tuli normaali H-kaava mikä oli vähemmän huono. Usein tarvitsee vaihtaa suuntaa ja samalla katsoa perässä olevaa konetta, silloin rattivaihde on hankala. Olisi edes tuo kertoja/suunnanvaihto vasemmalla kädellä. Tai ehkä tuota oikealla olevaa keppiä oppii tarvittaessa käyttämään vasemmalla kädellä.
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Olihan Fordilla sivukepit vaihtoehtona ensin 700-sarjassa ja sitten 6710:ssä ja 7710:ssä.
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Niinjoo, oonhan mä tuon nähnytkin konedatassa. Miksiköhän se noin suunniteltiin, luulis että olis jo suunnitteluvaiheessa huomattu että hankala käyttää. Tonni fiiatissakin ne rattivaihteet kohtuu hyvät käyttää, sitten 980 tuli munakepeillä. Jonkinlaista taantumaa niissäkin.
-
- Viestit: 2068
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
4610 H-kaavaisena nopein pakki ja nelonen vastakkain vasemman puolen vivulla; nätti käyttää. Taisi voorti menettää paljon merkin ystäviä toisille tuon kymppisarjan ensimmäisten versioiden vaihteensiirron takia. Naapuri, voortin mies ennestäänkin, ja ammatti konemies, osti siistin käytetyn 4610:n tuolla erikoisella vaihteensiirrolla, ja tilasi näyttämään, että miten nuo toimii, mutta ilmeisesti nivelissä kulumia, kun ei noita meinannut saada päälle. Noihin taitaa saada osat, millä muutetaan H-kaavaisiksi. Ajoin aikanaan uutta 5610:iä, jossa tuo hankala kaava, mutta ne pelasi liukkaasti.
-
- Viestit: 800
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Mikähän vimma oli tehdä ihan takavetoisistakin autoista rattivaihteellisia, oliko ne kaikki sitten rekisteröityjä kolmelle matkustajalle myös edessä. Kotoa muistan mersun ja Opelin jossa oli ratti vaihteet ja ainakin toisessa oli sohvapenkki edessä.
-
- Viestit: 6696
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Veljeni Ford Taunus piilofarmarissa vm. -69 (P7b) oli sohvapenkki, rattivaihde ja 2 litran V6 moottori, en muista monelleko oli rekisteröity.Valmetilla... kirjoitti: ↑La Maalis 09, 2024 8:37 pm Mikähän vimma oli tehdä ihan takavetoisistakin autoista rattivaihteellisia, oliko ne kaikki sitten rekisteröityjä kolmelle matkustajalle myös edessä. Kotoa muistan mersun ja Opelin jossa oli ratti vaihteet ja ainakin toisessa oli sohvapenkki edessä.
-
- Viestit: 1396
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Saab 96:ssa oli erittäin hyvin toimivat rattivaihteet. Ajelin semmoisella 8 vuotta.
10-sarjan Fordin rattivaihteita olen hämmentänyt yli 30 vuotta joten on tulleet tutuiksi eikä oppimisen jälkeen ole ollut sanomista. 6800 tuntia on koneen mittarissa, ei ole ollut ykköskoneena aina mutta nyt eläkepäivillä on ainoa traktori tilalla.
10-sarjan Fordin rattivaihteita olen hämmentänyt yli 30 vuotta joten on tulleet tutuiksi eikä oppimisen jälkeen ole ollut sanomista. 6800 tuntia on koneen mittarissa, ei ole ollut ykköskoneena aina mutta nyt eläkepäivillä on ainoa traktori tilalla.
--JaGr
Ford 4610
Ford 4610
-
- Viestit: 1867
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Kolmelle rekisteröity. Ja muhkea käyntiääni!mauri kirjoitti: ↑La Maalis 09, 2024 8:58 pmVeljeni Ford Taunus piilofarmarissa vm. -69 (P7b) oli sohvapenkki, rattivaihde ja 2 litran V6 moottori, en muista monelleko oli rekisteröity.Valmetilla... kirjoitti: ↑La Maalis 09, 2024 8:37 pm Mikähän vimma oli tehdä ihan takavetoisistakin autoista rattivaihteellisia, oliko ne kaikki sitten rekisteröityjä kolmelle matkustajalle myös edessä. Kotoa muistan mersun ja Opelin jossa oli ratti vaihteet ja ainakin toisessa oli sohvapenkki edessä.
Naapurilla oli juuri tuollainen.
-
- Viestit: 4543
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Taisi vaihteet toimia tekniikaltaan ihan OK, jos oikein muistan.
Sellainen ergonominen asia halkaloitti vaihtamista, että aina kakkoselle vaihtaessa nyrkki lasahti oikeaan polveen.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Fordin powershift oli mahdollista asettaa vasenkätiseksi tai oikeakätiseksi, kojetaulussa ratin alla. Kuormaushommissa oli mahdollista asettaa mekaaninen ohituslevy vapaan yli ja pysäyttimet tarvittavaan eteenpäinajo- ja taakseajovaihteeseen.
Suunnanvaihto ilman kytkintä.
-SS-
Suunnanvaihto ilman kytkintä.
-SS-
- Matsikka
- Viestit: 16236
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Ei kyllä ymmärrystä heru valmetin -02/03 sarjan vaihteillekkaan, tosi sekava vuosienkin käytön jälkeen.
Samoin IH 475-674 vaihteet ihan hanurista.
Samoin IH 475-674 vaihteet ihan hanurista.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: La Huhti 04, 2009 11:57 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Jännä juttu kun ih 674 vaihteisiin muksuna tottui niin niitä kaipaa vieläkin. Tottumiskysymys ehkä
- Matsikka
- Viestit: 16236
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Yrjö ja 49 vierailijaa