Ford pilattiin välillä

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

poweri
Viestit: 3123
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja poweri »

Toi fordsonnin powershift oli -90 vuonna aikaansa edellä ja taisi olla ookoo vuosituhannen loppuun.
Mekaanisesti vahva ja laadukas, vikoja ollu toi keppi kuluu ja kalibrointia tehtävä eri syistä.
Laatikosta on rikottu pakkoja niin että ajettu alhaisella öljynpaineella, öljypumppu vaihdettava 5-10th. Öljypumppu ei ole ikuinen sanoi isot pojat joskus, vetolevy vaihdetaan 10th kohdalla yleensä.
Lähistöllä on yksi 8830 powershift ja vetolevy on hajonnu muuten pelannu noin 10v ookoo, ison tilan kakkoskoneena.
Fordihan oli pitkään liian vanhanaikainen kovilla laatikoilla kuten TW mutta peltomyyränä menee apuna vieläkin.
Rattivaihde -82 oli radikaalimuutos ja se ekaversio vähän outo mutta normijärjellä pitäisi pystyä ajamaan.
sja
Viestit: 1702
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja sja »

SPS1975 kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 8:29 am 02/03 Valmetilla painavalla kuormalla 3-5-7-8 tai 3-5-6-8, nämä menee yhden kepin vaihdoilla. Noita kahden käden vaihtoja Valmetin vaihteistolla olen kuullut tehdyn turvesuolla vaunua vetäessä kun on pitänyt saada pykälä kerrallaan vaihdettua vauhdin pysähtymättä, itse en ole koskaan joutunut tilanteeseen, että olisi tarvinut Valmetin vaihdekeppejä kahdella kädellä käyttää, aina on ehtinyt yhdelläkin kädellä kepittämään tarvittaessa molemmat kepit. Tuo vaihdekaavio asia on tottumis kysymys, itse kun olen aivan pienestä pitäen ajanut 702S Valmetilla ja tuon lisäksi tallista löytyy vielä 702 ja 802, niin on tullut tuo vaihdekaavio tutuksi. Oli meillä aikanaan 502:kin, sen vaihdekaaviosta ja mielestäni liian isoista välityseroista vaihteiden välillä, en pitänyt lainkaan.
Joo itekin tullu penskana ihan jonkin verran ajettua 1102:lla ja 903:lla, monenlaisissa karjatilan hommissa. Mieleen ei ole jääny mitään traumoja, päinvastoin kun käytännössä aina pysty selviämään yhden päävaihteen vaihtoliikkeellä. Sen verran voimaa noissa että sen ajan työkoneiden kanssa ei pykäläporrasjumppaan tarvinnu koskaan turvautua, korkeintaan parin vaihteen yli sai loikkia jos oikein raskaan kuorman kanssa lähti liikenteeseen. 903:n hitrackillä sai sitten aikanaan tiukemmissa paikoissa esim muokatessa näppärästi tiputettua naksun vauhtia alaspäin.

Tynnyrijontikan vaihteistosta kyllä on traumoja jäänyt, siinä on kyllä keppihelevetti mallillaan. Aivan kaikki mahdollinen oikean käden varassa :roll:
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Mutteriuuno
Viestit: 2780
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

sja kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 8:32 am Tynnyrijontikan vaihteistosta kyllä on traumoja jäänyt, siinä on kyllä keppihelevetti mallillaan. Aivan kaikki mahdollinen oikean käden varassa :roll:
Rattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Matsikka kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 7:57 am
Mpaseppä kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 12:27 am
Matsikka kirjoitti: La Maalis 09, 2024 11:11 pm Ei kyllä ymmärrystä heru valmetin -02/03 sarjan vaihteillekkaan, tosi sekava vuosienkin käytön jälkeen.
Samoin IH 475-674 vaihteet ihan hanurista.


Oliko se vasemmalla kädellä käytettävyys ongelma 74 sarjassa, vaiko se että kepit on aika alhaalla? Muutenhan tuo on mielestäni aika saamarin selkeä?
Selkeä kyllä, mutta juuri tämä juttu minkä vastasin erellisellekkin epäilijälle:

475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.

4210 Natikassa vaihrekepit on oikealla normaalikaavalla, kun ajoin vuorotellen 705 vallua ja sitä niin Natikan systeemi oli outo, siinä aluekeppi oli lähempänä kuskia ja numerokeppi kauempana oikealla….Valmetissa toistappäin. Tässä Valmetille pisteet.

Se että vaihteet on vasemmalla ei niin paha juttu, mutta oikealla vaihrevipu ja vasemmalla ratin alla suunnanvaihtajavipu, se on paras.

Valmetin lanseeraama ”kaikki oikealla” ei välttämättä sekään oo paras ratkaisu.
Eiks tää oo jo moneen kertaan kuultu
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Avatar
Matsikka
Viestit: 16235
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Osmo_ kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 2:56 pm
Matsikka kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 7:57 am
Mpaseppä kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 12:27 am
Matsikka kirjoitti: La Maalis 09, 2024 11:11 pm Ei kyllä ymmärrystä heru valmetin -02/03 sarjan vaihteillekkaan, tosi sekava vuosienkin käytön jälkeen.
Samoin IH 475-674 vaihteet ihan hanurista.


Oliko se vasemmalla kädellä käytettävyys ongelma 74 sarjassa, vaiko se että kepit on aika alhaalla? Muutenhan tuo on mielestäni aika saamarin selkeä?
Selkeä kyllä, mutta juuri tämä juttu minkä vastasin erellisellekkin epäilijälle:

475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.

4210 Natikassa vaihrekepit on oikealla normaalikaavalla, kun ajoin vuorotellen 705 vallua ja sitä niin Natikan systeemi oli outo, siinä aluekeppi oli lähempänä kuskia ja numerokeppi kauempana oikealla….Valmetissa toistappäin. Tässä Valmetille pisteet.

Se että vaihteet on vasemmalla ei niin paha juttu, mutta oikealla vaihrevipu ja vasemmalla ratin alla suunnanvaihtajavipu, se on paras.

Valmetin lanseeraama ”kaikki oikealla” ei välttämättä sekään oo paras ratkaisu.
Eiks tää oo jo moneen kertaan kuultu
Mutta kaikki ei tunnu ymmärtävän :D
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Matsikka kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 3:12 pm
Osmo_ kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 2:56 pm
Matsikka kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 7:57 am
Mpaseppä kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 12:27 am
Matsikka kirjoitti: La Maalis 09, 2024 11:11 pm Ei kyllä ymmärrystä heru valmetin -02/03 sarjan vaihteillekkaan, tosi sekava vuosienkin käytön jälkeen.
Samoin IH 475-674 vaihteet ihan hanurista.


Oliko se vasemmalla kädellä käytettävyys ongelma 74 sarjassa, vaiko se että kepit on aika alhaalla? Muutenhan tuo on mielestäni aika saamarin selkeä?
Selkeä kyllä, mutta juuri tämä juttu minkä vastasin erellisellekkin epäilijälle:

475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.

4210 Natikassa vaihrekepit on oikealla normaalikaavalla, kun ajoin vuorotellen 705 vallua ja sitä niin Natikan systeemi oli outo, siinä aluekeppi oli lähempänä kuskia ja numerokeppi kauempana oikealla….Valmetissa toistappäin. Tässä Valmetille pisteet.

Se että vaihteet on vasemmalla ei niin paha juttu, mutta oikealla vaihrevipu ja vasemmalla ratin alla suunnanvaihtajavipu, se on paras.

Valmetin lanseeraama ”kaikki oikealla” ei välttämättä sekään oo paras ratkaisu.
Eiks tää oo jo moneen kertaan kuultu
Mutta kaikki ei tunnu ymmärtävän :D
Joko on liian iso äes tai moottorissa pahasti vikaa. Ei oo tähän mennessä tullut semmosta lohkoa, mitä ei voisi äestää että joutus pykältämään pienemmälle tolta H1 vaihteelta. Toki joku märkä ja juolavehnäinen ruoppa varpajyräpotilalla syvään muokaten on eri asia. Mutta se ei oo taas traktorista kiinni.
Hiesusavi ja ruoppa on tuttuja ja on tullut vedettyä monesti sekä varpajyrä- että pyörä-äkeellä. Ei pientäkään kyykkäämisen merkkiä ellei oo läpimärkä kohta
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Avatar
Matsikka
Viestit: 16235
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Osmo_ kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 4:44 pm
Matsikka kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 3:12 pm
Osmo_ kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 2:56 pm
Matsikka kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 7:57 am
Mpaseppä kirjoitti: Su Maalis 10, 2024 12:27 am
Matsikka kirjoitti: La Maalis 09, 2024 11:11 pm Ei kyllä ymmärrystä heru valmetin -02/03 sarjan vaihteillekkaan, tosi sekava vuosienkin käytön jälkeen.
Samoin IH 475-674 vaihteet ihan hanurista.


Oliko se vasemmalla kädellä käytettävyys ongelma 74 sarjassa, vaiko se että kepit on aika alhaalla? Muutenhan tuo on mielestäni aika saamarin selkeä?
Selkeä kyllä, mutta juuri tämä juttu minkä vastasin erellisellekkin epäilijälle:

475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.

4210 Natikassa vaihrekepit on oikealla normaalikaavalla, kun ajoin vuorotellen 705 vallua ja sitä niin Natikan systeemi oli outo, siinä aluekeppi oli lähempänä kuskia ja numerokeppi kauempana oikealla….Valmetissa toistappäin. Tässä Valmetille pisteet.

Se että vaihteet on vasemmalla ei niin paha juttu, mutta oikealla vaihrevipu ja vasemmalla ratin alla suunnanvaihtajavipu, se on paras.

Valmetin lanseeraama ”kaikki oikealla” ei välttämättä sekään oo paras ratkaisu.
Eiks tää oo jo moneen kertaan kuultu
Mutta kaikki ei tunnu ymmärtävän :D
Joko on liian iso äes tai moottorissa pahasti vikaa. Ei oo tähän mennessä tullut semmosta lohkoa, mitä ei voisi äestää että joutus pykältämään pienemmälle tolta H1 vaihteelta. Toki joku märkä ja juolavehnäinen ruoppa varpajyräpotilalla syvään muokaten on eri asia. Mutta se ei oo taas traktorista kiinni.
Hiesusavi ja ruoppa on tuttuja ja on tullut vedettyä monesti sekä varpajyrä- että pyörä-äkeellä. Ei pientäkään kyykkäämisen merkkiä ellei oo läpimärkä kohta
No….Kronos 60 lapiorullaäes S-piikkirivillä perässä, justihin paripyörän jäljet peitti. Traktori oli uusi….. 1700 h oli kun lähti pois. Kone oli kunnossa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
jäähdyttelijä
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja jäähdyttelijä »

Mutteriuuno kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 11:34 am
sja kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 8:32 am Tynnyrijontikan vaihteistosta kyllä on traumoja jäänyt, siinä on kyllä keppihelevetti mallillaan. Aivan kaikki mahdollinen oikean käden varassa :roll:
Rattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
Joo, mitä näitä nyky vehkeitä katsellut, niin kyllä se oikealla oleva paneeli on vipua ja katkaisijaa täynnä, ja vielä näyttöä tuulilasin oikeassa pilarissa. Vasemmalta voi löytyä vilkku ja suunnan vaihto. Eli jos vasemmalle kädelle töitä ratin pyörityksen lisäksi haluaa niin tuossa toisaalla mainitut englantilaiset natikat sen mahdollistaa (ollut itsellä joskus 3kpl) , ja taisi Ursuksessa ja Grystal Zetorissa olla yksi keppi vasemmalla. :D
jiipee
Viestit: 10750
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja jiipee »

porhaltaja kirjoitti: La Maalis 16, 2024 11:20 pm Tuo 30-sarjan Fordin powersifht olisi mielenkiintoinen joskus kokeilla käytännössä.
Jep, vaikuttaa kuvausten perusteella kyllä näppärältä. Kiitos SS ja aarne toiminnan kuvailusta.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Mazaman
Viestit: 646
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Mazaman »

jiipee kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 5:29 pm
porhaltaja kirjoitti: La Maalis 16, 2024 11:20 pm Tuo 30-sarjan Fordin powersifht olisi mielenkiintoinen joskus kokeilla käytännössä.
Jep, vaikuttaa kuvausten perusteella kyllä näppärältä. Kiitos SS ja aarne toiminnan kuvailusta.
Sen verran vielä kiinnostaa että pystyykö ajovoimanottoa pykältää N kohdalla? :)
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
aarne
Viestit: 1869
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja aarne »

Ei tainnut nuihin paljon ajovoimanottoja saada.
Käsittääkseni tuolla vapaa-asennon + ja - asennolla ei ole muuta virkaa kuin että saa "esivalittua" käypäisen vaihteen liikkeellelähtöä varten kun sitä kytkinpoljinta ei tarvinnut käyttää liikkeellelähdössä.
Toinen vaihtoehto olisi valita suunta ja valita käypä vaihde kytkin pohjassa ja lähteä kytkinpolkimella niinkuin tavan laatikolla mutta miksipä poljinta käyttäisi normaali tilanteissa kun ei tarvitse.


Löytyi ihan mainosfilmi lontooksi vuodelta 1990 missä käyttöä on selostettu.
https://youtu.be/S_91wCFbdzg?si=ptIV1ZQNkYB79YmH
Valmetilla...
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

jäähdyttelijä kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 5:02 pm
Mutteriuuno kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 11:34 am
sja kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 8:32 am Tynnyrijontikan vaihteistosta kyllä on traumoja jäänyt, siinä on kyllä keppihelevetti mallillaan. Aivan kaikki mahdollinen oikean käden varassa :roll:
Rattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
Joo, mitä näitä nyky vehkeitä katsellut, niin kyllä se oikealla oleva paneeli on vipua ja katkaisijaa täynnä, ja vielä näyttöä tuulilasin oikeassa pilarissa. Vasemmalta voi löytyä vilkku ja suunnan vaihto. Eli jos vasemmalle kädelle töitä ratin pyörityksen lisäksi haluaa niin tuossa toisaalla mainitut englantilaiset natikat sen mahdollistaa (ollut itsellä joskus 3kpl) , ja taisi Ursuksessa ja Grystal Zetorissa olla yksi keppi vasemmalla. :D
Oliko jossain A sarjan Valmetissa tai sen klooniverkussa suunnanvaihtoja vasemmalla oikein lattiasta tulevalla kepillä?
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Valmetilla... kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 8:09 pm
jäähdyttelijä kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 5:02 pm
Mutteriuuno kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 11:34 am
sja kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 8:32 am Tynnyrijontikan vaihteistosta kyllä on traumoja jäänyt, siinä on kyllä keppihelevetti mallillaan. Aivan kaikki mahdollinen oikean käden varassa :roll:
Rattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
Joo, mitä näitä nyky vehkeitä katsellut, niin kyllä se oikealla oleva paneeli on vipua ja katkaisijaa täynnä, ja vielä näyttöä tuulilasin oikeassa pilarissa. Vasemmalta voi löytyä vilkku ja suunnan vaihto. Eli jos vasemmalle kädelle töitä ratin pyörityksen lisäksi haluaa niin tuossa toisaalla mainitut englantilaiset natikat sen mahdollistaa (ollut itsellä joskus 3kpl) , ja taisi Ursuksessa ja Grystal Zetorissa olla yksi keppi vasemmalla. :D
Oliko jossain A sarjan Valmetissa tai sen klooniverkussa suunnanvaihtoja vasemmalla oikein lattiasta tulevalla kepillä?
Sen taisi saada kummalle puolelle halusi.
Naxxu
Viestit: 823
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

Valmetilla... kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 8:09 pm
jäähdyttelijä kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 5:02 pm
Mutteriuuno kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 11:34 am
sja kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 8:32 am Tynnyrijontikan vaihteistosta kyllä on traumoja jäänyt, siinä on kyllä keppihelevetti mallillaan. Aivan kaikki mahdollinen oikean käden varassa :roll:
Rattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
Joo, mitä näitä nyky vehkeitä katsellut, niin kyllä se oikealla oleva paneeli on vipua ja katkaisijaa täynnä, ja vielä näyttöä tuulilasin oikeassa pilarissa. Vasemmalta voi löytyä vilkku ja suunnan vaihto. Eli jos vasemmalle kädelle töitä ratin pyörityksen lisäksi haluaa niin tuossa toisaalla mainitut englantilaiset natikat sen mahdollistaa (ollut itsellä joskus 3kpl) , ja taisi Ursuksessa ja Grystal Zetorissa olla yksi keppi vasemmalla. :D
Oliko jossain A sarjan Valmetissa tai sen klooniverkussa suunnanvaihtoja vasemmalla oikein lattiasta tulevalla kepillä?
Zetor vision sarjassa myös mekaaninen suunnanvaihtokeppi vasemmalla puolella, sekä fiat -90 sarjan neli sylinteriset jos suunnanvaihtajalla tai mekaanisella pikavaihteella (overdrive)
poweri
Viestit: 3123
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja poweri »

aarne kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 7:10 pm
Löytyi ihan mainosfilmi lontooksi vuodelta 1990 missä käyttöä on selostettu.
https://youtu.be/S_91wCFbdzg?si=ptIV1ZQNkYB79YmH
Siinä on ihan lakki päästä leffa, suunnittelu kuitenkin kasaria että siihen nähden soiva peli.
Moni ottas vieläkin uutena ton 8830 edes 40kmh perällä kun oikein pajottaa ja huollattaa näitä nykyhimmeleitä. Fordi vaan hinnoitteli aikakaudella itsensä pihalle TW ja 30 sarja, Valtra vei kaupat ja isäntien sydämmet koska kotimainen. Toki hinta laatu hyvä joissakin mallisarjoissa.
Valmetilla...
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Tolokuttoman korkeita oli nuo foortit vai oliko niissä pienet renkaat mikä hämäsi. 7810 oli sitten jo länsitraktorin näköinen.
poweri
Viestit: 3123
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja poweri »

No ei konedatan mukaan 30 sarja mitenkään tolkuttoman korkea, 290cm on ihan linjassa kun puhutaan 190hv 6t painavasta koneesta joka esiteltiin -89. Nyt ei puhuttu mistään 4syl kevyistä piparkakkusirkkeleistä.
jäähdyttelijä
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja jäähdyttelijä »

Valmetilla... kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 9:23 pm Tolokuttoman korkeita oli nuo foortit vai oliko niissä pienet renkaat mikä hämäsi. 7810 oli sitten jo länsitraktorin näköinen.
Oliko nämä niitä malleja, joita aikanaan Haka-traktori Kempeleessä mainosti humoristisesti ; malli Lipponen?
jph896
Viestit: 1
Liittynyt: Su Maalis 10, 2024 7:25 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja jph896 »

lipposmallit oli muistaakseni 6700 ja7700 malleja.
poweri
Viestit: 3123
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford pilattiin välillä

Viesti Kirjoittaja poweri »

jph896 kirjoitti: Ke Maalis 20, 2024 12:23 am lipposmallit oli muistaakseni 6700 ja7700 malleja.
Nyt aletaan olee otsikon mukaisessa aiheessa kirjaimellisesti, jonkun mielestä pilattu malli oli selecto speed mutta se oli sentään esi isä kokeilu tulevaisuudesta.
Minusta fordin pilamallit on juuri nuo 700 sarja, mitä muuta sait esim 6700 kuin oikeesti korkeen mohlakkeen. Ei kiinnosta mitkään lattia tai vaihekeppi selitykset. Mikään barametri ei parantunut 600 tai 10 sarjaan verrattuna. Vaikee ymmärtää 700 sarjaa...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] ja 37 vierailijaa