Ford pilattiin välillä
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Toi fordsonnin powershift oli -90 vuonna aikaansa edellä ja taisi olla ookoo vuosituhannen loppuun.
Mekaanisesti vahva ja laadukas, vikoja ollu toi keppi kuluu ja kalibrointia tehtävä eri syistä.
Laatikosta on rikottu pakkoja niin että ajettu alhaisella öljynpaineella, öljypumppu vaihdettava 5-10th. Öljypumppu ei ole ikuinen sanoi isot pojat joskus, vetolevy vaihdetaan 10th kohdalla yleensä.
Lähistöllä on yksi 8830 powershift ja vetolevy on hajonnu muuten pelannu noin 10v ookoo, ison tilan kakkoskoneena.
Fordihan oli pitkään liian vanhanaikainen kovilla laatikoilla kuten TW mutta peltomyyränä menee apuna vieläkin.
Rattivaihde -82 oli radikaalimuutos ja se ekaversio vähän outo mutta normijärjellä pitäisi pystyä ajamaan.
Mekaanisesti vahva ja laadukas, vikoja ollu toi keppi kuluu ja kalibrointia tehtävä eri syistä.
Laatikosta on rikottu pakkoja niin että ajettu alhaisella öljynpaineella, öljypumppu vaihdettava 5-10th. Öljypumppu ei ole ikuinen sanoi isot pojat joskus, vetolevy vaihdetaan 10th kohdalla yleensä.
Lähistöllä on yksi 8830 powershift ja vetolevy on hajonnu muuten pelannu noin 10v ookoo, ison tilan kakkoskoneena.
Fordihan oli pitkään liian vanhanaikainen kovilla laatikoilla kuten TW mutta peltomyyränä menee apuna vieläkin.
Rattivaihde -82 oli radikaalimuutos ja se ekaversio vähän outo mutta normijärjellä pitäisi pystyä ajamaan.
-
- Viestit: 1702
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
- Paikkakunta: KVS
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Joo itekin tullu penskana ihan jonkin verran ajettua 1102:lla ja 903:lla, monenlaisissa karjatilan hommissa. Mieleen ei ole jääny mitään traumoja, päinvastoin kun käytännössä aina pysty selviämään yhden päävaihteen vaihtoliikkeellä. Sen verran voimaa noissa että sen ajan työkoneiden kanssa ei pykäläporrasjumppaan tarvinnu koskaan turvautua, korkeintaan parin vaihteen yli sai loikkia jos oikein raskaan kuorman kanssa lähti liikenteeseen. 903:n hitrackillä sai sitten aikanaan tiukemmissa paikoissa esim muokatessa näppärästi tiputettua naksun vauhtia alaspäin.SPS1975 kirjoitti: ↑Su Maalis 10, 2024 8:29 am 02/03 Valmetilla painavalla kuormalla 3-5-7-8 tai 3-5-6-8, nämä menee yhden kepin vaihdoilla. Noita kahden käden vaihtoja Valmetin vaihteistolla olen kuullut tehdyn turvesuolla vaunua vetäessä kun on pitänyt saada pykälä kerrallaan vaihdettua vauhdin pysähtymättä, itse en ole koskaan joutunut tilanteeseen, että olisi tarvinut Valmetin vaihdekeppejä kahdella kädellä käyttää, aina on ehtinyt yhdelläkin kädellä kepittämään tarvittaessa molemmat kepit. Tuo vaihdekaavio asia on tottumis kysymys, itse kun olen aivan pienestä pitäen ajanut 702S Valmetilla ja tuon lisäksi tallista löytyy vielä 702 ja 802, niin on tullut tuo vaihdekaavio tutuksi. Oli meillä aikanaan 502:kin, sen vaihdekaaviosta ja mielestäni liian isoista välityseroista vaihteiden välillä, en pitänyt lainkaan.
Tynnyrijontikan vaihteistosta kyllä on traumoja jäänyt, siinä on kyllä keppihelevetti mallillaan. Aivan kaikki mahdollinen oikean käden varassa
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
-
- Viestit: 2780
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Rattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Eiks tää oo jo moneen kertaan kuultuMatsikka kirjoitti: ↑Su Maalis 10, 2024 7:57 amSelkeä kyllä, mutta juuri tämä juttu minkä vastasin erellisellekkin epäilijälle:
475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.
4210 Natikassa vaihrekepit on oikealla normaalikaavalla, kun ajoin vuorotellen 705 vallua ja sitä niin Natikan systeemi oli outo, siinä aluekeppi oli lähempänä kuskia ja numerokeppi kauempana oikealla….Valmetissa toistappäin. Tässä Valmetille pisteet.
Se että vaihteet on vasemmalla ei niin paha juttu, mutta oikealla vaihrevipu ja vasemmalla ratin alla suunnanvaihtajavipu, se on paras.
Valmetin lanseeraama ”kaikki oikealla” ei välttämättä sekään oo paras ratkaisu.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
- Matsikka
- Viestit: 16236
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Mutta kaikki ei tunnu ymmärtävänOsmo_ kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 2:56 pmEiks tää oo jo moneen kertaan kuultuMatsikka kirjoitti: ↑Su Maalis 10, 2024 7:57 amSelkeä kyllä, mutta juuri tämä juttu minkä vastasin erellisellekkin epäilijälle:
475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.
4210 Natikassa vaihrekepit on oikealla normaalikaavalla, kun ajoin vuorotellen 705 vallua ja sitä niin Natikan systeemi oli outo, siinä aluekeppi oli lähempänä kuskia ja numerokeppi kauempana oikealla….Valmetissa toistappäin. Tässä Valmetille pisteet.
Se että vaihteet on vasemmalla ei niin paha juttu, mutta oikealla vaihrevipu ja vasemmalla ratin alla suunnanvaihtajavipu, se on paras.
Valmetin lanseeraama ”kaikki oikealla” ei välttämättä sekään oo paras ratkaisu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Joko on liian iso äes tai moottorissa pahasti vikaa. Ei oo tähän mennessä tullut semmosta lohkoa, mitä ei voisi äestää että joutus pykältämään pienemmälle tolta H1 vaihteelta. Toki joku märkä ja juolavehnäinen ruoppa varpajyräpotilalla syvään muokaten on eri asia. Mutta se ei oo taas traktorista kiinni.Matsikka kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 3:12 pmMutta kaikki ei tunnu ymmärtävänOsmo_ kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 2:56 pmEiks tää oo jo moneen kertaan kuultuMatsikka kirjoitti: ↑Su Maalis 10, 2024 7:57 amSelkeä kyllä, mutta juuri tämä juttu minkä vastasin erellisellekkin epäilijälle:
475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.
4210 Natikassa vaihrekepit on oikealla normaalikaavalla, kun ajoin vuorotellen 705 vallua ja sitä niin Natikan systeemi oli outo, siinä aluekeppi oli lähempänä kuskia ja numerokeppi kauempana oikealla….Valmetissa toistappäin. Tässä Valmetille pisteet.
Se että vaihteet on vasemmalla ei niin paha juttu, mutta oikealla vaihrevipu ja vasemmalla ratin alla suunnanvaihtajavipu, se on paras.
Valmetin lanseeraama ”kaikki oikealla” ei välttämättä sekään oo paras ratkaisu.
Hiesusavi ja ruoppa on tuttuja ja on tullut vedettyä monesti sekä varpajyrä- että pyörä-äkeellä. Ei pientäkään kyykkäämisen merkkiä ellei oo läpimärkä kohta
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
- Matsikka
- Viestit: 16236
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
No….Kronos 60 lapiorullaäes S-piikkirivillä perässä, justihin paripyörän jäljet peitti. Traktori oli uusi….. 1700 h oli kun lähti pois. Kone oli kunnossa.Osmo_ kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 4:44 pmJoko on liian iso äes tai moottorissa pahasti vikaa. Ei oo tähän mennessä tullut semmosta lohkoa, mitä ei voisi äestää että joutus pykältämään pienemmälle tolta H1 vaihteelta. Toki joku märkä ja juolavehnäinen ruoppa varpajyräpotilalla syvään muokaten on eri asia. Mutta se ei oo taas traktorista kiinni.Matsikka kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 3:12 pmMutta kaikki ei tunnu ymmärtävänOsmo_ kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 2:56 pmEiks tää oo jo moneen kertaan kuultuMatsikka kirjoitti: ↑Su Maalis 10, 2024 7:57 amSelkeä kyllä, mutta juuri tämä juttu minkä vastasin erellisellekkin epäilijälle:
475:lla kun äesti H1:llä ja tuli tiukempi paikka vastahan, niin piti L4:lle……niin kauhea klapsuttaminen ja sitten tiukan paikan jälkehen taas klapsuttaa joka jumalantähäre pykälä L4:ta H1:lle ja aluevaihre lisäksi…..tosi typerät vaihtehet.
4210 Natikassa vaihrekepit on oikealla normaalikaavalla, kun ajoin vuorotellen 705 vallua ja sitä niin Natikan systeemi oli outo, siinä aluekeppi oli lähempänä kuskia ja numerokeppi kauempana oikealla….Valmetissa toistappäin. Tässä Valmetille pisteet.
Se että vaihteet on vasemmalla ei niin paha juttu, mutta oikealla vaihrevipu ja vasemmalla ratin alla suunnanvaihtajavipu, se on paras.
Valmetin lanseeraama ”kaikki oikealla” ei välttämättä sekään oo paras ratkaisu.
Hiesusavi ja ruoppa on tuttuja ja on tullut vedettyä monesti sekä varpajyrä- että pyörä-äkeellä. Ei pientäkään kyykkäämisen merkkiä ellei oo läpimärkä kohta
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Joo, mitä näitä nyky vehkeitä katsellut, niin kyllä se oikealla oleva paneeli on vipua ja katkaisijaa täynnä, ja vielä näyttöä tuulilasin oikeassa pilarissa. Vasemmalta voi löytyä vilkku ja suunnan vaihto. Eli jos vasemmalle kädelle töitä ratin pyörityksen lisäksi haluaa niin tuossa toisaalla mainitut englantilaiset natikat sen mahdollistaa (ollut itsellä joskus 3kpl) , ja taisi Ursuksessa ja Grystal Zetorissa olla yksi keppi vasemmalla.Mutteriuuno kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 11:34 amRattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
-
- Viestit: 10751
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Jep, vaikuttaa kuvausten perusteella kyllä näppärältä. Kiitos SS ja aarne toiminnan kuvailusta.porhaltaja kirjoitti: ↑La Maalis 16, 2024 11:20 pm Tuo 30-sarjan Fordin powersifht olisi mielenkiintoinen joskus kokeilla käytännössä.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Sen verran vielä kiinnostaa että pystyykö ajovoimanottoa pykältää N kohdalla?jiipee kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 5:29 pmJep, vaikuttaa kuvausten perusteella kyllä näppärältä. Kiitos SS ja aarne toiminnan kuvailusta.porhaltaja kirjoitti: ↑La Maalis 16, 2024 11:20 pm Tuo 30-sarjan Fordin powersifht olisi mielenkiintoinen joskus kokeilla käytännössä.
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
-
- Viestit: 1871
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Ei tainnut nuihin paljon ajovoimanottoja saada.
Käsittääkseni tuolla vapaa-asennon + ja - asennolla ei ole muuta virkaa kuin että saa "esivalittua" käypäisen vaihteen liikkeellelähtöä varten kun sitä kytkinpoljinta ei tarvinnut käyttää liikkeellelähdössä.
Toinen vaihtoehto olisi valita suunta ja valita käypä vaihde kytkin pohjassa ja lähteä kytkinpolkimella niinkuin tavan laatikolla mutta miksipä poljinta käyttäisi normaali tilanteissa kun ei tarvitse.
Löytyi ihan mainosfilmi lontooksi vuodelta 1990 missä käyttöä on selostettu.
https://youtu.be/S_91wCFbdzg?si=ptIV1ZQNkYB79YmH
Käsittääkseni tuolla vapaa-asennon + ja - asennolla ei ole muuta virkaa kuin että saa "esivalittua" käypäisen vaihteen liikkeellelähtöä varten kun sitä kytkinpoljinta ei tarvinnut käyttää liikkeellelähdössä.
Toinen vaihtoehto olisi valita suunta ja valita käypä vaihde kytkin pohjassa ja lähteä kytkinpolkimella niinkuin tavan laatikolla mutta miksipä poljinta käyttäisi normaali tilanteissa kun ei tarvitse.
Löytyi ihan mainosfilmi lontooksi vuodelta 1990 missä käyttöä on selostettu.
https://youtu.be/S_91wCFbdzg?si=ptIV1ZQNkYB79YmH
-
- Viestit: 800
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Oliko jossain A sarjan Valmetissa tai sen klooniverkussa suunnanvaihtoja vasemmalla oikein lattiasta tulevalla kepillä?jäähdyttelijä kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 5:02 pmJoo, mitä näitä nyky vehkeitä katsellut, niin kyllä se oikealla oleva paneeli on vipua ja katkaisijaa täynnä, ja vielä näyttöä tuulilasin oikeassa pilarissa. Vasemmalta voi löytyä vilkku ja suunnan vaihto. Eli jos vasemmalle kädelle töitä ratin pyörityksen lisäksi haluaa niin tuossa toisaalla mainitut englantilaiset natikat sen mahdollistaa (ollut itsellä joskus 3kpl) , ja taisi Ursuksessa ja Grystal Zetorissa olla yksi keppi vasemmalla.Mutteriuuno kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 11:34 amRattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
-
- Viestit: 2068
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Sen taisi saada kummalle puolelle halusi.Valmetilla... kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 8:09 pmOliko jossain A sarjan Valmetissa tai sen klooniverkussa suunnanvaihtoja vasemmalla oikein lattiasta tulevalla kepillä?jäähdyttelijä kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 5:02 pmJoo, mitä näitä nyky vehkeitä katsellut, niin kyllä se oikealla oleva paneeli on vipua ja katkaisijaa täynnä, ja vielä näyttöä tuulilasin oikeassa pilarissa. Vasemmalta voi löytyä vilkku ja suunnan vaihto. Eli jos vasemmalle kädelle töitä ratin pyörityksen lisäksi haluaa niin tuossa toisaalla mainitut englantilaiset natikat sen mahdollistaa (ollut itsellä joskus 3kpl) , ja taisi Ursuksessa ja Grystal Zetorissa olla yksi keppi vasemmalla.Mutteriuuno kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 11:34 amRattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
-
- Viestit: 823
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Zetor vision sarjassa myös mekaaninen suunnanvaihtokeppi vasemmalla puolella, sekä fiat -90 sarjan neli sylinteriset jos suunnanvaihtajalla tai mekaanisella pikavaihteella (overdrive)Valmetilla... kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 8:09 pmOliko jossain A sarjan Valmetissa tai sen klooniverkussa suunnanvaihtoja vasemmalla oikein lattiasta tulevalla kepillä?jäähdyttelijä kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 5:02 pmJoo, mitä näitä nyky vehkeitä katsellut, niin kyllä se oikealla oleva paneeli on vipua ja katkaisijaa täynnä, ja vielä näyttöä tuulilasin oikeassa pilarissa. Vasemmalta voi löytyä vilkku ja suunnan vaihto. Eli jos vasemmalle kädelle töitä ratin pyörityksen lisäksi haluaa niin tuossa toisaalla mainitut englantilaiset natikat sen mahdollistaa (ollut itsellä joskus 3kpl) , ja taisi Ursuksessa ja Grystal Zetorissa olla yksi keppi vasemmalla.Mutteriuuno kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 11:34 amRattia sentään voi vasemmalla pyörittää. Ja ulosoton kytkentää sekä vilkkuja. Mutta niinhän se oli useimmissa muissakin tuon ajan traktoreissa kaikki oikealla kädellä. Kunnes tuli sähköhydrauliset suunnanvaihtajat ja viiksi vasemmalle.
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Siinä on ihan lakki päästä leffa, suunnittelu kuitenkin kasaria että siihen nähden soiva peli.aarne kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 7:10 pm
Löytyi ihan mainosfilmi lontooksi vuodelta 1990 missä käyttöä on selostettu.
https://youtu.be/S_91wCFbdzg?si=ptIV1ZQNkYB79YmH
Moni ottas vieläkin uutena ton 8830 edes 40kmh perällä kun oikein pajottaa ja huollattaa näitä nykyhimmeleitä. Fordi vaan hinnoitteli aikakaudella itsensä pihalle TW ja 30 sarja, Valtra vei kaupat ja isäntien sydämmet koska kotimainen. Toki hinta laatu hyvä joissakin mallisarjoissa.
-
- Viestit: 800
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Tolokuttoman korkeita oli nuo foortit vai oliko niissä pienet renkaat mikä hämäsi. 7810 oli sitten jo länsitraktorin näköinen.
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
No ei konedatan mukaan 30 sarja mitenkään tolkuttoman korkea, 290cm on ihan linjassa kun puhutaan 190hv 6t painavasta koneesta joka esiteltiin -89. Nyt ei puhuttu mistään 4syl kevyistä piparkakkusirkkeleistä.
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Oliko nämä niitä malleja, joita aikanaan Haka-traktori Kempeleessä mainosti humoristisesti ; malli Lipponen?Valmetilla... kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 9:23 pm Tolokuttoman korkeita oli nuo foortit vai oliko niissä pienet renkaat mikä hämäsi. 7810 oli sitten jo länsitraktorin näköinen.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su Maalis 10, 2024 7:25 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
lipposmallit oli muistaakseni 6700 ja7700 malleja.
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Nyt aletaan olee otsikon mukaisessa aiheessa kirjaimellisesti, jonkun mielestä pilattu malli oli selecto speed mutta se oli sentään esi isä kokeilu tulevaisuudesta.
Minusta fordin pilamallit on juuri nuo 700 sarja, mitä muuta sait esim 6700 kuin oikeesti korkeen mohlakkeen. Ei kiinnosta mitkään lattia tai vaihekeppi selitykset. Mikään barametri ei parantunut 600 tai 10 sarjaan verrattuna. Vaikee ymmärtää 700 sarjaa...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], valtsu864 ja 41 vierailijaa