AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
- Suomela
- Viestit: 1845
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Tässä vähän tuoretta uutisvälähdystä Nokian Linnavuoresta.
AGCOn ylin pääjohtaja käväisi Suomessa ja kertoo tässä tulevaisuuden näkymistä.
Moni firma kuten Nokia, Kodak jne. nukkuivat onnensa ohi ja maailma meni sivuraidetta ohi että suhahti. Linnavuoressa ollaan hereillä ja yhdessä AGCOn maailmanlaajuisen teknologiakehitysverkoston ja yhteistyökumppanien kanssa mietitään että millä koneet kulkevat sitten kun kaasuöljyä riittää enää harvoille ja valituille
https://www.youtube.com/watch?v=3rtsuCv4AVE&t=2s
AGCOn ylin pääjohtaja käväisi Suomessa ja kertoo tässä tulevaisuuden näkymistä.
Moni firma kuten Nokia, Kodak jne. nukkuivat onnensa ohi ja maailma meni sivuraidetta ohi että suhahti. Linnavuoressa ollaan hereillä ja yhdessä AGCOn maailmanlaajuisen teknologiakehitysverkoston ja yhteistyökumppanien kanssa mietitään että millä koneet kulkevat sitten kun kaasuöljyä riittää enää harvoille ja valituille
https://www.youtube.com/watch?v=3rtsuCv4AVE&t=2s
-
- Viestit: 6379
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Viime syksyn uutisia:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suom ... d974ef44d8
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suom ... d974ef44d8
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Vetytalous. Hööö'ö!
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 1151
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 7:05 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Vety olisi muuten hyvä tapa säilöä energiaa mutta siinä on muutama ongelma. Ensinnäkin kotioloissa se tehtäisiin suoralla sähköllä ja huonolla hyötysuhteella. Kaupallisessa mittakaavassa eli ostettuna tuskin niin edullista että kannattaa.
-
- Viestit: 28156
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Kyllä ne fossiilisetkin polttoaineet voivat lähitulevaisuudessa maksaa "kultaharkkoja".
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Olemassaolevat ja tulevat mahdollisuudet nestemäisten lento- ja maaliikennepolttoaineiden valmistukseen aina välillä käy mielistä pois, kun muna pystyssä vaahdotaan sähkäkäyttöisistä koneista ja menopeleistä.
Nestemäiset polttoaineet ja polttomoottorit kuuluu voimanlähdepalettiin tulevaisuudessakin vaikka toki monipuolistuu vaihtoehdot, kaikki ratkaisut ei käy kaikkeen ja on vanhaa ja muuten pitkäikäistä kalustoa jota ei tulla sähköisillä korvaamaan nopealla aikataululla.
Nestemäiset polttoaineet ja polttomoottorit kuuluu voimanlähdepalettiin tulevaisuudessakin vaikka toki monipuolistuu vaihtoehdot, kaikki ratkaisut ei käy kaikkeen ja on vanhaa ja muuten pitkäikäistä kalustoa jota ei tulla sähköisillä korvaamaan nopealla aikataululla.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Kyllä. Jotain umpimullistavaa saa keksiä ennen kuin mäntämoottorit jäävät pelistä.Jammu kirjoitti: ↑Ke Marras 22, 2023 1:22 pm Nestemäiset polttoaineet ja polttomoottorit kuuluu voimanlähdepalettiin tulevaisuudessakin vaikka toki monipuolistuu vaihtoehdot, kaikki ratkaisut ei käy kaikkeen ja on vanhaa ja muuten pitkäikäistä kalustoa jota ei tulla sähköisillä korvaamaan nopealla aikataululla.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Ihmetellyt, nää ns bio, tai alkoholi ja liki nestemäiset, niiten teko suht helppoa? ja entäpä niitten poltto? Onko puhdasta vaikka ihan kaasari tekniikalla?
Tuttuja raskas huoltajat, nää hiukkasloukkujen sisältöä, pelastettiin maailma mutta se mitä ne suodattimet sisältää ja hävitettävä jonnekkin, kuitenkin.....
Tuttuja raskas huoltajat, nää hiukkasloukkujen sisältöä, pelastettiin maailma mutta se mitä ne suodattimet sisältää ja hävitettävä jonnekkin, kuitenkin.....
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Dieselin hiukkasloukku polttaa pakokaasun nokihiukkaset ja jäljelle jää tuhkaa. Ja ko tuhka ei ole myrkkyä ja sitä kertyy todella vähän. Ja jos loukku pitää vaihtaa niin se on romumetallia, ei tarvita Ekokemiä! Henkilöauton loukku "täyttyy" todella hitaasti, meillä Caddyssä 230000 km ja loukku edelleen ok.traktori754 kirjoitti: ↑To Marras 23, 2023 6:24 am Ihmetellyt, nää ns bio, tai alkoholi ja liki nestemäiset, niiten teko suht helppoa? ja entäpä niitten poltto? Onko puhdasta vaikka ihan kaasari tekniikalla?
Tuttuja raskas huoltajat, nää hiukkasloukkujen sisältöä, pelastettiin maailma mutta se mitä ne suodattimet sisältää ja hävitettävä jonnekkin, kuitenkin.....
Tässä asiaan liittyvää tekstiä:
https://club.autodoc.fi/magazin/hiukkas ... e-tapahtuu
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Ottomoottorissa tarvittaisiin ainakin katalysaattori. Se vaatii tarkan polttoaineen annostelun toimiakseen, joten jonkinlainen polttoaineen ruiskutus olisi tarpeen, ihan kaasuttimella ei toimi.traktori754 kirjoitti: ↑To Marras 23, 2023 6:24 am Ihmetellyt, nää ns bio, tai alkoholi ja liki nestemäiset, niiten teko suht helppoa? ja entäpä niitten poltto? Onko puhdasta vaikka ihan kaasari tekniikalla?
Jos pelkästään puhtaan palamisen kannalta asiaa tarkasteltaisiin, niin ei se juuri muuta vaatisi. Suurin osa moottoreiden kehityksestä 90-luvun jälkeen on johtunut polttoaineenkulutuksen ja siten hiilidioksidipäästöjen vähentämisestä, ja sillähän ei ole mitään tekemistä puhtaan palamisen kanssa. Osa polttoaineenkulutuksen vähentämiseen tähtäävistä teknologioista tekee palamisesta suorastaan likaista, kuten pienhiukkasia tuottava suoraruiskutus.
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Varmasti palaa alkoholi kaasarikoneessakin öljytuotetta puhtaammin. Ja jo pelkästään sen alkoholin tuottaminen esimerkiksi brasilialaisittain sokeriruosta, sehän sitoo hiiltä ilmasta, ja toki palautuu sitten taas poltettua, mutta eipähän ole tippaakaan fossiilista hiiltä päästetty karkuun. Brasiliassahan ne on ajellu kuplillaan ja teekakkossillaan alkoholeilla siitä lähtien.
Pahoittelen, Wikipediassa on vain vieraskielisiä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_Brazil
Pahoittelen, Wikipediassa on vain vieraskielisiä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_Brazil
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Niin siis jotenkin sinnepäin, paikallisita aineista, siitä sivu virroista mitä nyt saatavina on. Miksi semmosia ei sen enempää halua tehä?A-P kirjoitti: ↑To Marras 23, 2023 2:12 pm Varmasti palaa alkoholi kaasarikoneessakin öljytuotetta puhtaammin. Ja jo pelkästään sen alkoholin tuottaminen esimerkiksi brasilialaisittain sokeriruosta, sehän sitoo hiiltä ilmasta, ja toki palautuu sitten taas poltettua, mutta eipähän ole tippaakaan fossiilista hiiltä päästetty karkuun. Brasiliassahan ne on ajellu kuplillaan ja teekakkossillaan alkoholeilla siitä lähtien.
Pahoittelen, Wikipediassa on vain vieraskielisiä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_Brazil
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Totutu tavat, ihmiset ei osta etanolikäyttöisiä autoja, samoin syin tankkauspisteitä harvassa ja onhan siitä vaivaa ja kustannuksia asennuttaa se etanolisarja olemassaolevaan. Eli laiskuus.traktori754 kirjoitti: ↑To Marras 23, 2023 4:24 pm Niin siis jotenkin sinnepäin, paikallisita aineista, siitä sivu virroista mitä nyt saatavina on. Miksi semmosia ei sen enempää halua tehä?
Uusiutuvaa dieseliä saa kyllä liki joka kylästä.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 221
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2018 6:29 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
JKAVS kirjoitti: ↑To Marras 23, 2023 10:51 amOttomoottorissa tarvittaisiin ainakin katalysaattori. Se vaatii tarkan polttoaineen annostelun toimiakseen, joten jonkinlainen polttoaineen ruiskutus olisi tarpeen, ihan kaasuttimella ei toimi.traktori754 kirjoitti: ↑To Marras 23, 2023 6:24 am Ihmetellyt, nää ns bio, tai alkoholi ja liki nestemäiset, niiten teko suht helppoa? ja entäpä niitten poltto? Onko puhdasta vaikka ihan kaasari tekniikalla?
Tämä nyt on vähän joutavaa, mutta kyllä kaasuttimistakin ainakin japanilaiset saivat rakenneltua niin tarkkoja, että ne toimivat myös katalysaattorin kanssa. Muistelen vanhaa aikaa, kun kaveri toi reipas parikymmentä vuotta sitten Japanista käytettyjä moottoreita. Niissä oli ihan kaasuttimet, tosin melkomoiset letkuhässäkät ja katalysaattorit paikoillaan, kun ne tänne Suomeen tulivat.
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Eihän moottori tarvitse katalysaattoria saati muita pakokaasun käsittelylaitteita toimiakseen.
JOS moottorin pakokaasussa on haitalliseksi luokiteltuja määriä hiilivetyjä, häkää, typenoksideja tai hiukkasia, tarvitaan usein jälkikäsittelyä.
Mitä puhtaampaa polttoainetta käytetään, sitä puhtaammat pakokaasut. Jos palamattomia hiilivetyjä ei päädy pakokaasuun, niitä ei tarvitse katalysaattorissa polttaa.
Jos polttoaineena käytetään vetyä, mitä haitallisia aineita pakokaasu sisältää ja miksi?
JOS moottorin pakokaasussa on haitalliseksi luokiteltuja määriä hiilivetyjä, häkää, typenoksideja tai hiukkasia, tarvitaan usein jälkikäsittelyä.
Mitä puhtaampaa polttoainetta käytetään, sitä puhtaammat pakokaasut. Jos palamattomia hiilivetyjä ei päädy pakokaasuun, niitä ei tarvitse katalysaattorissa polttaa.
Jos polttoaineena käytetään vetyä, mitä haitallisia aineita pakokaasu sisältää ja miksi?
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 2780
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Amerikassakin oli niitä tikittäviä kaasareita kattiautoissa. Onkohan ruisku kuitenkin jopa halvempi ja yksinkertaisempi tehdä? Kaasuttimeen harvoin tulee menon pysäyttävää vikaa, mutta säätötarkkuuden suhteen ruisku voi olla jopa varmatoimisempi.seppo1 kirjoitti: ↑Pe Marras 24, 2023 2:01 pm Tämä nyt on vähän joutavaa, mutta kyllä kaasuttimistakin ainakin japanilaiset saivat rakenneltua niin tarkkoja, että ne toimivat myös katalysaattorin kanssa. Muistelen vanhaa aikaa, kun kaveri toi reipas parikymmentä vuotta sitten Japanista käytettyjä moottoreita. Niissä oli ihan kaasuttimet, tosin melkomoiset letkuhässäkät ja katalysaattorit paikoillaan, kun ne tänne Suomeen tulivat.
-
- Viestit: 6695
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Nelitahtisen dieselmoottorin voiteluöljyn kulutus on joissain tiedoissa ilmoitettu olevan noin 0,5 % polttoaineen kulutuksesta, osakuormalla enemmän. Tämä johtuu sylinteriputken/männänrenkaiden tarvitsemasta pienestä voitelutarpeesta, voiteluöljy poistuu pakokaasujen mukana.
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
Ei tee tyhjäkäynti hyvää moottorille.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
- Suomela
- Viestit: 1845
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: AGCO Powerin uutisia Linnavuoresta - haasteita ja ratkaisuja
AGCO Powerin, Valtran ja AGCO Suomen edustus kävi presidentin juttusilla.
Pitkäjänteistä investointia Suomeen, siitä tunnustusta aiheena muun muassa. 2200 henkilölle töitä Suomessa ja välillisesti vielä paljon isommalle joukolle.
https://www.agcopower.com/fi/agco-konse ... oinneista/
Pitkäjänteistä investointia Suomeen, siitä tunnustusta aiheena muun muassa. 2200 henkilölle töitä Suomessa ja välillisesti vielä paljon isommalle joukolle.
https://www.agcopower.com/fi/agco-konse ... oinneista/
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Amazon [Bot], Google [Bot], Kontio ja 40 vierailijaa