Sehän näiden jarrujen tarkoitus ; ei yksin sen keljumaisen katsastusmiehen,; vaan käytännössä meidän itsemme ja muidenkin turvana äkkitilanteessa. Esim. liukkaalla se puoltaminen on kyllä erittäin inhottava. Ja niitä liukkaan kelin harjoituksia tulee tehtyä harvoin. Eikä niitä keli tietoja kännykkään suinkaan tule joka paikkaan. Toisakseen onko siinä oikeastaan järkeä että kännykllä ilmoitetaan että auton alla oleva tie on liukas.nuffi59 kirjoitti:Niin,mulla oli tuossa 2 vuotta sitten murheita corollan takarumpujarrujen kanssa.Ennen eka katastusta kävin huolella jarrut läpi ja kaiken piti olla ok.Vaan takajarruista pomppas.No,sitten vaihdoin uudet jarrukengät,vaikkei entisetkään huonot olleet.Taas pomppaus ja alko jo vit.....maan.Sitten tapasin entisen koulukaverin,joka romuja rassas ammatikseen ja kysyin,että tietääkö missä vika?Se kysy heti,että mitenpäin on jarrukengät ja minä siihen,jotta täh,miten niin?Siinä sitten asettelin jarrukengät ohjeen mukaan ja katastukseen.Kulki näyttötaulun viisarit niin tasasesti,ettei millonkaan ennen ja minä olin onnesta haljeta
Katsastus-niksit
-
- Viestit: 3691
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
- Paikkakunta: pohjois-suomi
- Viesti:
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuohon jarruongelmiin on käymälläni asemalla ollut yleensä hyvä lääke. Kun on ollut heittoa tai pitoa ei ole tarpeeksi, niin inssi on tokaissu jotta eläpä hättäile. Lähettiin ajamaan reippaasti pihaa ympäri toinen jalka kaasulla ja toinen jarrulla niin että pahaa teki. Sitten uudestaan testiin. No niin, tokenipa sanoi inssi.
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Tuli otettua fiestastani ennen katsastusta päästöt... Ensin melkein kylmiltään saatiin läpi menevät arvot ja kokeiltiin joskos konetta kiusaisi ja sitte uusiks parempien toivossa... Eipäs enää tullut sallittuja Hyvä että kuitti tulostettiin jo ekasta.
Juho Haapakorpi
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
-
- Viestit: 1130
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:38 am
- Viesti:
SamiT kirjoitti:
Mitä niksejä olisi dieselin savutuksen alentamiseen muuta kun koneremontti ja syötön pienentäminen?
Jotkut ovat katsastaneet autonsa silloin kun tankissa on talvidieseliä. Se on herkemmin syttyvää ja ilmeisesti palaa hieman puhtaammin. Sitä on myös ostettu varastoon, jos katsastusaika onkin vasta kesällä.
Mitä niksejä olisi dieselin savutuksen alentamiseen muuta kun koneremontti ja syötön pienentäminen?
Jotkut ovat katsastaneet autonsa silloin kun tankissa on talvidieseliä. Se on herkemmin syttyvää ja ilmeisesti palaa hieman puhtaammin. Sitä on myös ostettu varastoon, jos katsastusaika onkin vasta kesällä.
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
no muuta ei tule mieleen kun pienentää syöttöä niin ettei autolla edes voi ajaa yli 70kmh, toi on ainakin vanhoissa transiiteissa ihan viisastakin nimittäin tekee häijyä sellanen vanhan dieselin tyhjiltään huudattaminen ja oikein odottaa sormet korvilla koska "kinkkumittari" pukkaa ulos lohkon kyljestä ilmoittaen että pannu on kypsä, sitte jos leima tulee paperiin niin voi pumppua taas rukata mieleisekseen
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 10:22 am
- Viesti:
-
- Viestit: 527
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
- Paikkakunta: Ilimajoki
- Viesti:
työskentelen ite katsastusmiehenä.
entisajan ja nykyajan katsastuksella ei sit ole mitään yhteistä..
noita jarrujen epätasaisuuksia on paljon varsinkin autoissa joilla ajetaan hissukseen ja pientä pätkää. itse en hylkää heti vaan ajan testilenkin ja jarruttelen rajusti ja uudelleen rullille, jos ei mun elopainolla jarruttessa jarrut herää niin ei ne herää muutenkaan ilman purkamista ja puhdistusta.
laki sanoo että ruostevaurioiden korjauksen tulee vastata auton alkuperäistä lujuutta, eli siis vikalistaan kirjoitan aina "ruostevauriot korjattava hitsaamalla umpisaumalla". Jos on korjattu pakkelilla tai kitilä revin kyllä moiset viritykset pois, on hyvä vedota siihen vikalistaan jossa kehotetaan hitsaamaan umpisaumalla.. en jaksa ymmärtää muutenkaan näitä sikaflex tai kittikorjauksia... hirvee työ ja se vanha kitin alle jäävä ruoste kun vain muhii pahemmaksi siellä alla. joskus vain ihmiset ei ymmärrä omaa turvallisuuttaan...
ajokielto ja käyttökielto on sit 2 eri asiaa. ajokieltoon voidaan määrätä auto josta esim on taka-akseli repeytynyt irti, jarruputki poikki tai muuten hengenvaarallinen laite.. päästöistä saa myös ajokiellon. käyttökiellossahan auto on aina automaattisesti jos on verot tai vakuutukset maksamatta tai leima ummessa. ja jos "vikalistaa" tullaan hakemaan saa normaalisti sen kuukauden ajoaikaa mutta jos vanha leima on ehtinyt umpeen ei saakaan sitä kuukautta, ja tällöin jotkut luulevat inssin vittumaisuudeksi sen ettei saa ajoaikaa vaikka se onkin oma kämmi ku ei oo ajallaan. näin vain laki sanoo ja sitä ajoaikaa kun ei voi tohtori kirjoittaa jos vanha leima on ummessa.
aika hyvin silti kaikenkaikkiaan ihmiset nykyään ymmärtää sen että autoilun parhaakse me töitä tehdään eikä heidän kiusakseen.
entisajan ja nykyajan katsastuksella ei sit ole mitään yhteistä..
noita jarrujen epätasaisuuksia on paljon varsinkin autoissa joilla ajetaan hissukseen ja pientä pätkää. itse en hylkää heti vaan ajan testilenkin ja jarruttelen rajusti ja uudelleen rullille, jos ei mun elopainolla jarruttessa jarrut herää niin ei ne herää muutenkaan ilman purkamista ja puhdistusta.
laki sanoo että ruostevaurioiden korjauksen tulee vastata auton alkuperäistä lujuutta, eli siis vikalistaan kirjoitan aina "ruostevauriot korjattava hitsaamalla umpisaumalla". Jos on korjattu pakkelilla tai kitilä revin kyllä moiset viritykset pois, on hyvä vedota siihen vikalistaan jossa kehotetaan hitsaamaan umpisaumalla.. en jaksa ymmärtää muutenkaan näitä sikaflex tai kittikorjauksia... hirvee työ ja se vanha kitin alle jäävä ruoste kun vain muhii pahemmaksi siellä alla. joskus vain ihmiset ei ymmärrä omaa turvallisuuttaan...
ajokielto ja käyttökielto on sit 2 eri asiaa. ajokieltoon voidaan määrätä auto josta esim on taka-akseli repeytynyt irti, jarruputki poikki tai muuten hengenvaarallinen laite.. päästöistä saa myös ajokiellon. käyttökiellossahan auto on aina automaattisesti jos on verot tai vakuutukset maksamatta tai leima ummessa. ja jos "vikalistaa" tullaan hakemaan saa normaalisti sen kuukauden ajoaikaa mutta jos vanha leima on ehtinyt umpeen ei saakaan sitä kuukautta, ja tällöin jotkut luulevat inssin vittumaisuudeksi sen ettei saa ajoaikaa vaikka se onkin oma kämmi ku ei oo ajallaan. näin vain laki sanoo ja sitä ajoaikaa kun ei voi tohtori kirjoittaa jos vanha leima on ummessa.
aika hyvin silti kaikenkaikkiaan ihmiset nykyään ymmärtää sen että autoilun parhaakse me töitä tehdään eikä heidän kiusakseen.
Nuthill Garage
-
- Viestit: 527
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
- Paikkakunta: Ilimajoki
- Viesti:
dieselin päästöistä.
huolehtikaa että jakoremmin vaihtoaika ei oo mennyt umpeen, koneessa on tarpeeksi öljyä eikä senkään vaihtoaika ole mennyt toissasuvena yli.. älkää tulko yli 20c pakkasilla leimalle, tulkaa leudommalla säällä (oman auton parhaaksi..) ja ajakaa moottori lämpimäksi ennen leimalle tuloa. samalla voi antaa kunnolla kierroksia että karstat lähtee pois, esim muutama 10 sekunnin veto maksimikierroksilla (ei silti isoimmalla vaihteella...) ennen katsastukselle ajamista on suotavaa.. uusi ilmanputsari kannattaa olla tai ainakaan siellä vanhassa ei saa olla oravanpesiä tms tukkeita.
ja pitäkää huoli ettei tyhjäkäynti ylitä 1000rpm sillä silloin mittausta ei voi suorittaa. niin ja jos koneesta kuuluu epämääräisiä sivuääniä niin mittausta ei ole pakko suorittaa.
huolehtikaa että jakoremmin vaihtoaika ei oo mennyt umpeen, koneessa on tarpeeksi öljyä eikä senkään vaihtoaika ole mennyt toissasuvena yli.. älkää tulko yli 20c pakkasilla leimalle, tulkaa leudommalla säällä (oman auton parhaaksi..) ja ajakaa moottori lämpimäksi ennen leimalle tuloa. samalla voi antaa kunnolla kierroksia että karstat lähtee pois, esim muutama 10 sekunnin veto maksimikierroksilla (ei silti isoimmalla vaihteella...) ennen katsastukselle ajamista on suotavaa.. uusi ilmanputsari kannattaa olla tai ainakaan siellä vanhassa ei saa olla oravanpesiä tms tukkeita.
ja pitäkää huoli ettei tyhjäkäynti ylitä 1000rpm sillä silloin mittausta ei voi suorittaa. niin ja jos koneesta kuuluu epämääräisiä sivuääniä niin mittausta ei ole pakko suorittaa.
Nuthill Garage
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mulla kävi kerran "hauska" tapaus. Kysessä oli vanha paku, jolla oli ajettu kuiteski vasta 30000km. Katastuksessa kysästiin, jotta onko hihna vaihdettu kun on näin vanha. Totesin ettei ole, enkä tiedä siellä hihnaa olevankaan. Kysely merkkiliikkeestä. Sanottiin, että ketjuhan siellä, mutta liikkeessä ei tehdä diesepäästömittauksia. Lopputulos: katsastaja ei uskonut ja keskeytti katsastuksen. Käski mennä vaihtamaan hihna.
Paikalla sattumalta ollut asentaja virnuili ja sanoi. Aja meille niin mitataan päästöt ja saat vielä halvemmalla. Näin tehtiin ja leiman hakuun takaisin. Eikä kestänyt koko operaatio kuin 4 tuntia.
Siinä pakussa muuten oli ja on edelleen ketju.
Paikalla sattumalta ollut asentaja virnuili ja sanoi. Aja meille niin mitataan päästöt ja saat vielä halvemmalla. Näin tehtiin ja leiman hakuun takaisin. Eikä kestänyt koko operaatio kuin 4 tuntia.
Siinä pakussa muuten oli ja on edelleen ketju.
-
- Viestit: 802
- Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 7:30 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 3490
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: kerimäki
- Viesti:
KITKASPAY olis purkki mut ei ole tullu tarvista vielänii-i kirjoitti:onhan se cokis makeeta ja rajatapauksessa toimiikin siinä kun jaffa tai varsinkin teemi mut parempaa on spraytölkeissä oleva luistaville hihnoille tarkoitettu tökötti jotta päästään jatkaan matkaa vielä muutama kymmen kilometri ja polttamaan paineasetelmakin kunnolla
MF 3060
scania R144 460 koukku
--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
scania R144 460 koukku
--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 11:34 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3490
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: kerimäki
- Viesti:
onko ihan kokemusta katsastuspaikalta. sillähän vois tehdä hyvän käytännön pilan katsastusmiehelle,katkasis kokonaan toisenpuolen jarruputken ja tulppais...siinä ne inssit sitten porukalla ihmettelis miten se voi toimiiSmokie kirjoitti:Takavetoisesta autosta saa takajarrut yllättävän tasaiseksi kun hitsaa perän lukkoon
MF 3060
scania R144 460 koukku
--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
scania R144 460 koukku
--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
katsastusniksi
Katsastin Nissan Micraa.Vikoja oli enemmän kuin tarpeeksi ja siinä odotellessani mietin millä alottaisin keskustelun.Nokia oli juuri edellisellä viikolla jakanut johdolleen muhkeat osingot.Tiesin katsastusmiehen puoluekannan. No niin Micra rullien päälle ja dynamometri käyntiin.Viisarit heilui aivan päättömästi itään ja länteen.Aloitin keskustelun että Nokia on taas jakanut herroille rahhaaa aivan ansiottomasti,ja ei vaan työmies saa ikinä mitään. Se tepsi.Katsastusmies vastas ettei ymmärä yhtään tällästä rahanjakoa.Lisäsin" pökköä" pesään ,Että vihtahousu porvarit kun suorittavat rahan ja omaisuuden uusjakoa,Micra liikkui eteenpäin montulle,pari reikää pohjassa ja nivelissä väljää.Haukuin Ollilan ja muut Nokian pomot.Katsastusmies yhtyi kuorolauluun ja sanoi jonkun ajan päästä,että niin se auto ,meinas unohtua mutta ,ei hän enää muista oliko se kunnossa tai ei mutta hän lyö nyt leiman kun olet oikeita miehiä.
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
Käyttökelpoinen idea!305 kirjoitti:onko ihan kokemusta katsastuspaikalta. sillähän vois tehdä hyvän käytännön pilan katsastusmiehelle,katkasis kokonaan toisenpuolen jarruputken ja tulppais...siinä ne inssit sitten porukalla ihmettelis miten se voi toimiiSmokie kirjoitti:Takavetoisesta autosta saa takajarrut yllättävän tasaiseksi kun hitsaa perän lukkoon
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 11:34 pm
- Viesti:
On joo, kaverin DX Corolla (vai mikä lie olikaan) ei mennyt minkäänlaisten remonttien jälkeenkään läpi, kunnes saatiin mahti-idis. Jopas oli tasaasta jarruttelua sen jälkeen! Jarrut tosin oli "kunnossa" molemmin puolin, autolla oli vielä tarkoitus ajaa eikä hankkia mitään paalileimaa papereihin. Semmonen on varmaan aika herkässä kun tommosesta jää kiinni305 kirjoitti:onko ihan kokemusta katsastuspaikalta. sillähän vois tehdä hyvän käytännön pilan katsastusmiehelle,katkasis kokonaan toisenpuolen jarruputken ja tulppais...siinä ne inssit sitten porukalla ihmettelis miten se voi toimiiSmokie kirjoitti:Takavetoisesta autosta saa takajarrut yllättävän tasaiseksi kun hitsaa perän lukkoon
Toi höpinä tosiaan toimii joskus, katsastin läpimätää kolisevaa ja lonksuvaa pakuani joskus muinoin ja koko katsastuksen ajan puhuttiin moottoripyöristä. Muistaakseni öljypohjasta (kammen stefa vuoti) tippui vieläpä öljyä katsastusinssin naamalle, mutta taisin tykätä oikeista pyöristä kun leima tuli
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 9:21 pm
- Viesti:
Katsastus-niksit
Olen katsastanut poikki olevalla jarru putkella auton,leima tuli
Oli 4 veto hyvin otti neliveto päällä jarrut
Oli 4 veto hyvin otti neliveto päällä jarrut
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 15 vierailijaa