Katsastus-niksit
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
mulla ollu ransiitti joka juuri katsastettu puhtaalla otteella ja runkopalkki katkes pienestä töyssystä tai siis lehtijousi painui lahon palkin sisään ja simpukka ei ollut juuri missään kiinni vaan heilui osin irtonaisena kun ratista käänteli, nää oli vain osa vioista tuskin oli muuta katsastettu kun auton paperit mut näinhän se nykyjään käy et autoliikkeen pahimmatkin romut saa leiman mut yksityis autoilija saattaa joutuu siihen marginaaliin joka ei saa sitä leimaansa kun katsastus asemankin pitää noudatta niitä hylkyprosentteja muute menee luvat katkolle
-
- Viestit: 735
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Pitkään mietittyäni päätin kertoa Toisen hopan katsastuksesta.Auton omisti silloinen tyttöystäväni,nykyinen asuinkumppanini,lasteni äiti...(se ei vielä siinä vaiheessa tiennyt sitä...!!!)Itse olin jo siinä vaiheessa sairastunut vakavasti Saabismi-sairaukseen.Helppoja eivät olleet aina nekään katsastukset.Onneksi oli koulukaveri Lahden konttorilla hommissa.Satasen maksoi katsastus+katsastusmaksu.No nyt tää vähän lipesi väärille urille.Eukon hopasta piti kertoa.
Leima oli lopuillaan ja minun olisi pitänyt viedä auto katsastukseen.sanoin siipalle,että vie itse,voi olla jonkinlaista toivon kipinää.Jarrut ei pitäny nimeksikään,kässäristä puhumattakaan,ruostevikaa pohjassa,apukuskin peili puuttui,nesteitä valui moottorista.Inssi oli laskenut auton nosturilta alas ja pyytänyt:"tulkaas tekin rouva katsomaan" ja esitellyt ilmitulleet viat.Hämillään eukko oli sanonut,että pojat kotona taisi katsoa vähän huonosti tätä autoa..Inssi oli useaan otteeseen kävellyt auton alla ja viimein oli kysynyt puolisoltani:"Mitähän me tän kanssa tehtäisiin??"-Puolisoni siihen:"sinunhan se pitäis tietää..."
-Leima tuli että napsahti!Ovella inssi oli huikannut perään,että käskee poikien katsoa tätä autoa vähän huolellisemmin!
Leima oli lopuillaan ja minun olisi pitänyt viedä auto katsastukseen.sanoin siipalle,että vie itse,voi olla jonkinlaista toivon kipinää.Jarrut ei pitäny nimeksikään,kässäristä puhumattakaan,ruostevikaa pohjassa,apukuskin peili puuttui,nesteitä valui moottorista.Inssi oli laskenut auton nosturilta alas ja pyytänyt:"tulkaas tekin rouva katsomaan" ja esitellyt ilmitulleet viat.Hämillään eukko oli sanonut,että pojat kotona taisi katsoa vähän huonosti tätä autoa..Inssi oli useaan otteeseen kävellyt auton alla ja viimein oli kysynyt puolisoltani:"Mitähän me tän kanssa tehtäisiin??"-Puolisoni siihen:"sinunhan se pitäis tietää..."
-Leima tuli että napsahti!Ovella inssi oli huikannut perään,että käskee poikien katsoa tätä autoa vähän huolellisemmin!
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Ilmeisesti savossa päin on asiallisempaa toimintaa katsastuksessa, kun täällä Hyvinkäällä. Ostin tuossa pari viikkoa sitten Opel Kapitänin Iiisalmesta. Autoon on vaihdettu 2.5 ruiskukone, automaattilaatikko, volvon taka-akseli levyineen ja kaikkea muuta pientä, myös etujarrut. Edellinen omistaja katsasti sen ennen kuin ostin sen. No hän oli mennyt normaalisti vuosikatsastukseen, vaikka kyseisiä muutoksia ei oltu muutettu. Inssi olikin ollut oikein Opel harrastaja ja äkännyt tekniikan vaihdot. Inssi oli katsonut koneesta numerot ja katsonut Opel klubin sivuilta koneen tehot ja löi leiman paperiin muutoksista ilman että oli mitään papereita tekniikasta. Ja vielä normaaliin vuosikatsastus hintaan Muutosprosentteja tuli 21 eli vain kone ja laatikko. Todella asiallista toimintaa, vailla turhia nipottamisia. Auto oli muuten täysin kunnossa. Jarruissa oli heittoa huimat 4% edessä ja takana 5%
Juho Haapakorpi
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Pojan poika osti Ford Focus vm. 2004. Auto myyjän mukaan virheetön ja helmapellit vaihdettu katsastukseen. Öljyjä vaihtaessaan sitten huomasi että helmoissa massa irvistelee, ja irtosihan se kun epämääräistä pakkelia, ym. humpuuki tavaraa oli siellä pakkelin alla. No poika soitteli liikkeeseen josta auton osti, että kuinka vasta leimattu ja "uusituilla" helmoilla voi olla niin luokattomassa kunnossa. Ensin oli vastaus ettei noin vanhaan autoon mitään takuita anneta, mutta olivat sitten 100 € luvanneet hyvittää. Poika soitti sitten auton leimaanneelle katsastuskonttorille, ja nyt pitäisi huomenissa käydä siellä tutkituttamassa, kuinka virhe on tapahtunut. Tämän tiedon kun poika ilmoitti auton myyneelle myyjälle, niin alkoikin ääni kellossa muuttumaan ja jo pieni lupaus että hyvittäisivät jotain korjauksesta. Nyt vaan alkaa kelit olemaan sellaisia, ettei taivasalla kovaa intoa alkaa peltejä hitsailemaan, niin pitää nyt katsoa kuinka lopulta homma hoituu.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7659
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Ostin kauan sitten juuri katsastetun Volvon, jossa ruoste oli suojattu...
Katsastaneelta ketjulta tuli kutsu seuraavaan katsastukseen.
Lähetin vastauskirjeen, jossa kerroin melko selkein sanoin, että haluan katsastuksessa tutkittavan, onko autoni turvallisessa kunnossa, joten en käytä heidän palveluitaan, he kun ovat ko auton viime katsastuksessa osoittaneet, että heidän katsastuksestaan voi mennä läpi viallinenkin auto.
-
- Viestit: 2098
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Ei oikein vakuuta nuo katsastukset. Pari autoa läpi puhtain paperein ja heti katsastuksen jälkeen merkkihuolto löytää vikaa raidetangon päästä, vetarin suojakumista, revenneistä puslista ym.
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
A1 katsastusasema löyti muutaman reijän auton pohjasta….mutta eivät huomanneet alatukivaresta ruosteen takia pudonneita paloja.
Kyseistä puljua en käytä enää.
Kyseistä puljua en käytä enää.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 4545
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Eikös tuossa kannata lähteä olettamuksesta, että liike hoitaa korjauksen haluamallaan tavalla, niin säästyy itse kakkahommalta?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 1129
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:38 am
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Oman auton katsastusajankohta lähestyy ja kahdelta eri firmalta on jo tullut mainoksia. Sitä minä vaan ihmettelen, että miten päästömittaus voi maksaa noin 25 euroa. Sehän tehdään kai useimmiten vain lukemalla testerillä auton pistokkeen antamat tiedot. En minä nyt siihen hintaan kaadu, mutta jotenkin kummastuttaa.
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Voi olla että nuo olisi pitänyt katsastuksessa huomata TAI sitten ne on niin vähäisiä vikoja ettei vielä vaikuta auton käyttöön, jolloin niistä ei pomppauteta. Huoltoliike toki mielellään vaihtaa jo kaikki alkamaisillaan vikaantuvatkin osat. Nimim. kokemusta on merkkihuollon vikalistasta 200tkm huollosta, jossa sain siis vikalistan. Yhden niistä vikalistan paikoista korjasin nyt vuosien päästä kun mittarissa on 270tkm. Tämä oli takatukivarren etupään pusla, jonka sanoivat silloin jo revenneet. Huollosta puolen vuoden päästä oli katsastus, kysyin vielä erikseen niistä puslista. Katsastaja sanoi että ovat vasta niin vähän revenneet ettei aikonut ees sanoa ja kertoi myös että sitten ku ne narisee kuuluvasti tiedät itsekin ruveta ne vaihtamaan. Noh siinä menikin useempi vuosi ja katsastus ennenkuin puolivälissä katsastuksia ite kuulin sen narinan ja oli aika alkaa remonttiin.
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Kyllä ne laitteet maksaa, eivätkä ole ikuisia. Ja tarvitsevat nekin huoltoa.luminpe1 kirjoitti: ↑Ke Syys 21, 2022 1:30 pm Oman auton katsastusajankohta lähestyy ja kahdelta eri firmalta on jo tullut mainoksia. Sitä minä vaan ihmettelen, että miten päästömittaus voi maksaa noin 25 euroa. Sehän tehdään kai useimmiten vain lukemalla testerillä auton pistokkeen antamat tiedot. En minä nyt siihen hintaan kaadu, mutta jotenkin kummastuttaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Kyllä se mahdollisuus on liikkeellä edelleen, mutta nyt kiinnostaa tuo katsastajien vastuu myös?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Liike purki kaupan ja nyt jäi sen konttorin mielipide saamatta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Jahtiautosta meni "leima" pitkäksi keväällä. Itse asiassa hokasin tien päällä homman menneen viikolla yli, kun emäntä kaivoi rekisteriotteen hanskalokerosta ja huomautti asiasta. Hyvä että on noita vahteja huonomuistiselle. Muistaminen oli ennen helpompaa, kun aikaraja oli aina sama, eikä vaihtuva kuten nyt. Siitä se ajan ylitys johtui.
Katsastusniksinä on ollut aina sellainen, että laitetaan vehkeet kuntoon ennen konttorille tarjoamista. Aina kaikkia vikoja ei huomaa, mutta pyritään hyvään. Nyt homma hieman viivästyi iskareita taka-akselille uusiessa, kun pitikin tehdä uudet korvakot. Tuumin siinä sitten, että olkoon auto telakalla pidempään, niin saa siirrettyä katsastusajankohtaa kevään rospuuttokeleiltä kesälle. Eipä siinä mitään huomautettavaa sitten kesällä katsastaessa ollut.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 2242
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Tuommoinen on ikävä tapaus, jos kohdalle sattuu. Minusta autojen korjaajille pitäisi tulla jotain sanktioita, jos tekee noita laittomia virityksiä katsastukseen tai muuten autoa korjatessaan. Nyt osoitellaan helposti sormella katsastajien suuntaan, kun joku vippaskonstilla korjattu vika on jäänyt katsastuksessa huomaamatta, mutta taitavasti tehdyt kusetukset ovat katsastajallekin hankalia havaittavia, kun ei hänkään tarkastuksessaan autoa alkutekijöihinsä sentään pura. Itse en tee noita "rautalankavirityksiä" katsastettaviin autoihin, mutta monenlaisia olen kyllä nähnyt. Taannoin tuttavani kertoi, että hänen Audissaan paloi airbagin valo, sen vuoksi jäi katsastuksessa leimatta ja vika oli boxissa, joka oli kuulemma kallis, oli sitten irrottanut mittariston, tinannut abs:n valolta piuhan airbagin valolle, että sai sen palamaan hetkeksi silloin kun virrat kytketään ja sai sen katsastettua. Aika vaikea on katsastajan tuollainen huomata ja minusta on todella vastuutonta tehdä tuollainen viritys turvalaitteisiin, kun nythän siinä autossa ei airbagit pelaa lainkaan, kun ne on kaiken lisäksi ohjelmoitu kokonaan pois pelistä, kun sillä niksillä oli ensin yritetty valoa saada sammumaan. On tullut vastaan muutaman kerran popniiteillä ja sikafleksillä tehtyjä paikkoja, ensin on laitettu liimaa paikan ja helman väliin, sitten niitattu paikka kulmistaan kiinni, taiteiltu liimasta "hitsisaumat" paikan reunoille, liiman kuivuttua hiottu niitinkannat pois ja ruiskulla/pensselillä massa päälle. En ymmärrä moistakaan, kun samalla ajalla ja vaivalla paikan olisi hitsannutkin siihen, toki välineiden tai taidon puuttuminen on voinut vaikuttaa asiaan. Tuokin on katsastajalle todella vaikeasti huomattava viritys. Tässä oli vain pari esimerkkiä, näissähän on vain mielikuvitus rajana, kun toinen toistaan kekseliäämmät turaajat tekevät virityksiään, vailla minkäänlaista pelkoa sanktioista, vaikka osa virityksistä voi olla jopa hengenvaarallisia. Jos tuollaisista räikeimmistä turvallisuuteen vaikuttavista virityksistä tuomittaisiin esim. taponyrityksen nimikkeellä, kun siinähän vaarannetaan ko. autolla liikkuvien ja muidenkin henki ja terveys, niin ehkäpä nuo sitten vähän vähenisivät..Ajomies kirjoitti: ↑Ti Syys 20, 2022 10:36 pm Pojan poika osti Ford Focus vm. 2004. Auto myyjän mukaan virheetön ja helmapellit vaihdettu katsastukseen. Öljyjä vaihtaessaan sitten huomasi että helmoissa massa irvistelee, ja irtosihan se kun epämääräistä pakkelia, ym. humpuuki tavaraa oli siellä pakkelin alla. No poika soitteli liikkeeseen josta auton osti, että kuinka vasta leimattu ja "uusituilla" helmoilla voi olla niin luokattomassa kunnossa. Ensin oli vastaus ettei noin vanhaan autoon mitään takuita anneta, mutta olivat sitten 100 € luvanneet hyvittää. Poika soitti sitten auton leimaanneelle katsastuskonttorille, ja nyt pitäisi huomenissa käydä siellä tutkituttamassa, kuinka virhe on tapahtunut. Tämän tiedon kun poika ilmoitti auton myyneelle myyjälle, niin alkoikin ääni kellossa muuttumaan ja jo pieni lupaus että hyvittäisivät jotain korjauksesta. Nyt vaan alkaa kelit olemaan sellaisia, ettei taivasalla kovaa intoa alkaa peltejä hitsailemaan, niin pitää nyt katsoa kuinka lopulta homma hoituu.
- Aprikoitselija
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Pe Touko 15, 2020 5:52 pm
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi, nykyään
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Kyllähän näillä vuosikymmenillä kaikenlaista on eteen tullut. Pari katsastajien niksiä siltä ajalta, kun jarrujen pitoa ei vielä mitattu.
Pakettimersu. Mielestäni ajokunnossa. Ronski katsastaja nojasi koko voimallaan selällään tukien jarrupolkimelle. Penkin selkänoja kesti. Taka-akselin vierestä jarruputki antoi periksi. Totesi tyytyväisenä, että tämä ei sitten tästä pihasta lähde, ennenkuin jonkunlaiset jarrut löytyvät. Vaihdoin sen putken sitten siinä pihalla.
Vauxhall Vaiva. Katsastajia oli koko joukko seuraamassa, kun heidän kolleegansa jarrutteli. Kuului kirskuntaa. Kuorossa nyökytellen totesivat, että palat loppu, metalli metallia vasten. Menin ja putsasin pinnat ruosteesta, ja kelpasi.
Vielä yksi, 1940-luvulta. Siinä Suojeluskunnan talon kohdalla maantiellä vieraileva herra teki tarkkaa työtään. Minä utelias kakara katselin. Hän kyykötti jonkun kuorma-auto takana ja huusi kuskille, että tulkaapas vähän tänne. Sitten esitelmä. Pyöreä lamppu, joka näytti valoa taaksepäin ja alas, rekisterikilpeen. Se oli yhdellä ruuvilla keskeltä kiinni. Hän näytti että rekisterikilven valo osoitti sivulle, eikä alas kilpeen. Virhettä havainnollistaakseen hän kiersi sitä peltikuorta niin, että valo näytti oikein. "Eikös sen pitäisi olla näin, eikä näin", kääntäen sen takaisin entiseen asentoonsa. "Korjatkaa, ja tulkaa näyttämään kuukauden päästä uudelleen." Kuski: "Aivan, aivan, aivan.." Sodanjälkeistä jälleenrakennustyötä silloin tehtiin.
Pakettimersu. Mielestäni ajokunnossa. Ronski katsastaja nojasi koko voimallaan selällään tukien jarrupolkimelle. Penkin selkänoja kesti. Taka-akselin vierestä jarruputki antoi periksi. Totesi tyytyväisenä, että tämä ei sitten tästä pihasta lähde, ennenkuin jonkunlaiset jarrut löytyvät. Vaihdoin sen putken sitten siinä pihalla.
Vauxhall Vaiva. Katsastajia oli koko joukko seuraamassa, kun heidän kolleegansa jarrutteli. Kuului kirskuntaa. Kuorossa nyökytellen totesivat, että palat loppu, metalli metallia vasten. Menin ja putsasin pinnat ruosteesta, ja kelpasi.
Vielä yksi, 1940-luvulta. Siinä Suojeluskunnan talon kohdalla maantiellä vieraileva herra teki tarkkaa työtään. Minä utelias kakara katselin. Hän kyykötti jonkun kuorma-auto takana ja huusi kuskille, että tulkaapas vähän tänne. Sitten esitelmä. Pyöreä lamppu, joka näytti valoa taaksepäin ja alas, rekisterikilpeen. Se oli yhdellä ruuvilla keskeltä kiinni. Hän näytti että rekisterikilven valo osoitti sivulle, eikä alas kilpeen. Virhettä havainnollistaakseen hän kiersi sitä peltikuorta niin, että valo näytti oikein. "Eikös sen pitäisi olla näin, eikä näin", kääntäen sen takaisin entiseen asentoonsa. "Korjatkaa, ja tulkaa näyttämään kuukauden päästä uudelleen." Kuski: "Aivan, aivan, aivan.." Sodanjälkeistä jälleenrakennustyötä silloin tehtiin.
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Noissa autoissa joissa on ne muovit helmoissa on vaikeampaa havaita niiden kunto, kun taas näistä peltisistä helmoista ei tarvitse kuin rengasraudalla kopsutella niin kuulee kyllä onko peltiä vai sitten jotain muuta. Tuossakaan tapauksessa ei se työnjälki kyllä hääppöistä ollut, vaikka paksulla massalla olikin koitettu tuota peittää. Nyt jäi kuitenkin mietintään että kuinka tuttu katsuri tämän liikkeen autoja katsastaa, ja olisiko pieni "tukistus" siihenkin suuntaan paikallaan. Ei mikään ennen kuulumaton asia ole että autoliikkeillä on joskus hivenen löysempi katsastus, ja olen siihen törmännyt itsekin.SPS1975 kirjoitti: ↑Ke Syys 21, 2022 9:55 pmTuommoinen on ikävä tapaus, jos kohdalle sattuu. Minusta autojen korjaajille pitäisi tulla jotain sanktioita, jos tekee noita laittomia virityksiä katsastukseen tai muuten autoa korjatessaan. Nyt osoitellaan helposti sormella katsastajien suuntaan, kun joku vippaskonstilla korjattu vika on jäänyt katsastuksessa huomaamatta, mutta taitavasti tehdyt kusetukset ovat katsastajallekin hankalia havaittavia, kun ei hänkään tarkastuksessaan autoa alkutekijöihinsä sentään pura. Itse en tee noita "rautalankavirityksiä" katsastettaviin autoihin, mutta monenlaisia olen kyllä nähnyt. Taannoin tuttavani kertoi, että hänen Audissaan paloi airbagin valo, sen vuoksi jäi katsastuksessa leimatta ja vika oli boxissa, joka oli kuulemma kallis, oli sitten irrottanut mittariston, tinannut abs:n valolta piuhan airbagin valolle, että sai sen palamaan hetkeksi silloin kun virrat kytketään ja sai sen katsastettua. Aika vaikea on katsastajan tuollainen huomata ja minusta on todella vastuutonta tehdä tuollainen viritys turvalaitteisiin, kun nythän siinä autossa ei airbagit pelaa lainkaan, kun ne on kaiken lisäksi ohjelmoitu kokonaan pois pelistä, kun sillä niksillä oli ensin yritetty valoa saada sammumaan. On tullut vastaan muutaman kerran popniiteillä ja sikafleksillä tehtyjä paikkoja, ensin on laitettu liimaa paikan ja helman väliin, sitten niitattu paikka kulmistaan kiinni, taiteiltu liimasta "hitsisaumat" paikan reunoille, liiman kuivuttua hiottu niitinkannat pois ja ruiskulla/pensselillä massa päälle. En ymmärrä moistakaan, kun samalla ajalla ja vaivalla paikan olisi hitsannutkin siihen, toki välineiden tai taidon puuttuminen on voinut vaikuttaa asiaan. Tuokin on katsastajalle todella vaikeasti huomattava viritys. Tässä oli vain pari esimerkkiä, näissähän on vain mielikuvitus rajana, kun toinen toistaan kekseliäämmät turaajat tekevät virityksiään, vailla minkäänlaista pelkoa sanktioista, vaikka osa virityksistä voi olla jopa hengenvaarallisia. Jos tuollaisista räikeimmistä turvallisuuteen vaikuttavista virityksistä tuomittaisiin esim. taponyrityksen nimikkeellä, kun siinähän vaarannetaan ko. autolla liikkuvien ja muidenkin henki ja terveys, niin ehkäpä nuo sitten vähän vähenisivät..Ajomies kirjoitti: ↑Ti Syys 20, 2022 10:36 pm Pojan poika osti Ford Focus vm. 2004. Auto myyjän mukaan virheetön ja helmapellit vaihdettu katsastukseen. Öljyjä vaihtaessaan sitten huomasi että helmoissa massa irvistelee, ja irtosihan se kun epämääräistä pakkelia, ym. humpuuki tavaraa oli siellä pakkelin alla. No poika soitteli liikkeeseen josta auton osti, että kuinka vasta leimattu ja "uusituilla" helmoilla voi olla niin luokattomassa kunnossa. Ensin oli vastaus ettei noin vanhaan autoon mitään takuita anneta, mutta olivat sitten 100 € luvanneet hyvittää. Poika soitti sitten auton leimaanneelle katsastuskonttorille, ja nyt pitäisi huomenissa käydä siellä tutkituttamassa, kuinka virhe on tapahtunut. Tämän tiedon kun poika ilmoitti auton myyneelle myyjälle, niin alkoikin ääni kellossa muuttumaan ja jo pieni lupaus että hyvittäisivät jotain korjauksesta. Nyt vaan alkaa kelit olemaan sellaisia, ettei taivasalla kovaa intoa alkaa peltejä hitsailemaan, niin pitää nyt katsoa kuinka lopulta homma hoituu.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Pe Kesä 11, 2010 6:02 am
- Paikkakunta: 40420
- Viesti:
Re:
Eikö tuohon saisi ero-prosentinkin, kun laittaisi läpimitaltaan erilaiset renkaat tuolle akselille?Torsti kirjoitti: ↑Ma Maalis 13, 2006 8:24 pmKäyttökelpoinen idea!305 kirjoitti:onko ihan kokemusta katsastuspaikalta. sillähän vois tehdä hyvän käytännön pilan katsastusmiehelle,katkasis kokonaan toisenpuolen jarruputken ja tulppais...siinä ne inssit sitten porukalla ihmettelis miten se voi toimiiSmokie kirjoitti:Takavetoisesta autosta saa takajarrut yllättävän tasaiseksi kun hitsaa perän lukkoon
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Varmaan saa,mutta saikos olla eroa korkeudessa yms.samalla akselilla?
Tiijän kyllä tarinan jossa kemppilukko perällä oli näyttäny konttorilla erilukemaa kummallekkin takaselle
Tiijän kyllä tarinan jossa kemppilukko perällä oli näyttäny konttorilla erilukemaa kummallekkin takaselle
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Katsastus-niksit
Yli 10% heitto nähty konttorilla autossa taka-akselilla jossa on kemppiperä.rokkimatti kirjoitti: ↑To Syys 22, 2022 7:36 am Varmaan saa,mutta saikos olla eroa korkeudessa yms.samalla akselilla?
Tiijän kyllä tarinan jossa kemppilukko perällä oli näyttäny konttorilla erilukemaa kummallekkin takaselle
Kolmena vuotena peräkkäin tuli eri lukemat jarrudynolla heiton määrästä
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Harri S, Jounie, mtalo, stoker ja 46 vierailijaa