Kverneland tukipyörä

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
antti.t.alaluusua@
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2023 1:07 pm
Viesti:

Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja antti.t.alaluusua@ »

Tietääkö kukaan, mistä sais neliöpalkkirunkoiseen kverneland kyntöauraan tukipyörän!
Paalari
Viestit: 2028
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Onko kääntö vai sarkavältti. Tuohon jälkimmäiseen helppo tehdäkkin.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
8400
Viestit: 9810
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Kvernelandin osia myyvästä kaupasta tilaamalla. Ei ole ihan älyttömän kallis uutena
Avatar
Matsikka
Viestit: 16223
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Pohjanmaan ylijäämätuote ja Vöyrin kone vois olla kysymisen arvoisia paikkoja.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
antti.t.alaluusua@
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2023 1:07 pm
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja antti.t.alaluusua@ »

Sarka-aura. Ylijäämätuotteella olis käytetty yli 600€. Haeskelen halavempaa ratkasua, esim toisen auran tukipyörää aihioksi.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16223
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Hytraulisylinteri säätämähän, ja joku auton pyörä pyörimähän. IKH:ta löytyy napoja.
Muuta vaihtoehtoa ei oo.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Paalari
Viestit: 2028
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Ei kait tuo mitään sylinteriä kaipaa. Veivi ja vauras kierretanko.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
8400
Viestit: 9810
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Ei tarvi hytraulisylinteriä, kuten ei tarvi sitä hytraulista työntövarttakaan. Kverneland tulee perässä kuin ajatus ilman vippaskonsteja.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16223
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

8400 kirjoitti: Pe Kesä 09, 2023 7:08 pm Ei tarvi hytraulisylinteriä, kuten ei tarvi sitä hytraulista työntövarttakaan. Kverneland tulee perässä kuin ajatus ilman vippaskonsteja.
Riippuu tietenkin siipimäärästä, mutta vesivaon teko on leikkiä kun saa viimeisen siiven kulkemahan matalaatti, kopista.

Itte oon aina saanu Överumillakin sitä mitä haluan. Ennen oli Kvernelandit.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
antti.t.alaluusua@
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2023 1:07 pm
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja antti.t.alaluusua@ »

Tuo peräkärryn napa ja kumipyörä olis varteenotettava vaihtoehto, ja pikku sylintereitä näkyy olevan jo omasta takaakin. Ko on kesantopellot, joita olen alakanu kunnostaa, niin tuo nopia säätö olis paikallaan. On sen verran muhkuraisia 30 v vanahat kynnökset.
SPS1975
Viestit: 2244
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

Siihen kumipyörän kulutuspinnan lähelle kannattaa laittaa sellainen lattarauta, joka leikkaa tarvittaessa kulutuspintaan tarttuneet mullat pois, ettei paakut tee kiusaa pyörän pyörimiselle. Jos pieni ja kapea pyörä riittää, niin jollain olen nähnyt tuollaisen tehtynä henkilöauton varapyörästä.
Paalari
Viestit: 2028
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Ainakin Kvernelandin pyörä on slixi, siis sileä ilman kuviota.
Eikös Varstoissa ollut myös tollasia. Eivät kerää märässä maata itseensä.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
antti.t.alaluusua@
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2023 1:07 pm
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja antti.t.alaluusua@ »

Nyt löyty ratkasu, tallissa on kaksikin varstaa,l. 4 siliää pyörää, joista tuo tulee. Kiitos ideasta.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16223
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Kverneland tukipyörä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Jos laittaa sylinterin, niin lukkoventtiili kannattaa laittaa samantien.
Ittellä oli Kvernelandis hytraulinen työntövarsi, ylmääräiseksi jäänyt. Sama oli sitten SarkacÖverumissakin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hakin, Jiitek, jussi_oulu, Pontikka, teemu272 ja 62 vierailijaa