Datsunin käyntiongelmia
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Datsunin käyntiongelmia
Tulipahan huollettua Amppeerin sytytysjärjestelmä. Pistin puolan, konkan, pyörijän ja kannen uusiksi, putsasin kärjet kynsiviilalla ja säädin tulppien kärkivälit. Samalla vaihtui polttoaine- ja ilmansuodatin
Rempan jälkeen tuli käyntihäiriö. Tasakaasulla nykäisee, aivan kuin jättäisi sytyttämättä. Tänään kaara päätti näyttää vielä hieman enemmän keskisormea risteyksestä lähtiessä. Kauheeton nypytys kun nosti kytkimen. Mistäs vikaa lähtisi hakemaan? Mahtaisiko liian suuri ennakko tehdä moista?
Rempan jälkeen tuli käyntihäiriö. Tasakaasulla nykäisee, aivan kuin jättäisi sytyttämättä. Tänään kaara päätti näyttää vielä hieman enemmän keskisormea risteyksestä lähtiessä. Kauheeton nypytys kun nosti kytkimen. Mistäs vikaa lähtisi hakemaan? Mahtaisiko liian suuri ennakko tehdä moista?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1538
- Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Ei tee liika ennakko, korkeentaan rilajaa helteellä alikierroksilla lähössä. Se katkojan maadotus piuhanpätkä kantsii kahtoa. Alipaine säätäjä rumppaa pohjaa koko ajan.
-
- Viestit: 3001
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Mää veikkaisin, että japsiosien vaihto italialaisiin pilipalitarvikkeisiin sai häiriöt aikaan
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 5293
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Alipainesäätäjän letku irti?
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
On paikallaan. Ja kun moottori kävi niin kyllä siellä oli joku Tatjana toisessa päässä. Alipainekelloa en huomannut katsoa.
Ei noi virranjakajan osat olleet alkuperäsiä Hitacheita ja kipinäsäiliökin oli joku Romanialainen.
Mainittaneen, että tuon remontin jälkeen starttaaminen oli nihkeätä ja vaihtelin vanhoja osia yksi kerrallaan takaisin, mutta vika oli huonosti kiinni olevassa konkan johdossa.
Jos jotain realistisia vikapaikkoja tulee mieleen niin saa sanoa. Remontin jälkeisellä 30km/sivu reissulla moottori nykäisi kerran tasakaasulla ajaessa. Tänään moottori teki tuon kesken 5km matkan ja paluureissulla risteyksestä kiihdyttäessä alkoi prötäämään. En ole aiemmin kiinnittänyt käyntiin niin tarkkaan huomiota, mutta ihan kuin tyhjäkäynti olisi ollut pröp-pröp-pröprö-pröp jne.
Itse kallistuisin sytkäpuolen vikaan, mutta mitä raati mieltä?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1611
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
-
- Viestit: 1538
- Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Muistaaks kuntit mite puolannapaisuus katotaan, jos ei jostainsyystä puolan kaulalla oo plus ja miinus merkkejä
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Ainakin mittaamalla vastusarvoja.
Suurjännitekäämin pää mikä on kiinni pienjännitekäämissä on merkitty miinus (tai 1 tai CB)
Pienjännitekäämin (ensiökäämi) toinen pää on plus (tai 15 tai SW)
Välillä plus - miinus on pieni vastusarvo
Välillä miinus - suurjännitejohto on suuri vastusarvo
Välillä plus - suurjännitejohto on edellisten vastusarvojen summa
Koska ensiökäämin vastusarvo on hyvin pieni (joitakin ohmeja) verrattuna suurjännitekäämin vastukseen on mittauksen oltava tarkka että huomaa eron mittauksissa.
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Kerran on käynyt lähes vastaavaa huollon ja osien vaihtelun jälkeen. Silloin syyllinen oli tulppien liian pienet kärkivälit.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
On. Tarkastettu useamman kerran. Ovat kuin aiemminkin, eli klo 5 on ykkönen ja siitä vastapäivään 3, 4 ja 2.
Johdot ovat oikeinpäin. Plussaan sähkö virtalukolta ja miinukseen kärkien johto.
No nyt! Koputtelin kärkivälin huoltomanuaalin antamaan 0,9mm arvoon. Pitää koittaa varatulpilla, kun semmoset ovat hyllyssäkorjailija kirjoitti: ↑Su Kesä 04, 2023 9:10 pm Kerran on käynyt lähes vastaavaa huollon ja osien vaihtelun jälkeen. Silloin syyllinen oli tulppien liian pienet kärkivälit.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1538
- Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Oho, ammattikoululla 50v sitte katotti näi- esm lyijykynä piuhan ja rungon kipinävälin etäisyyvelle rungosta. Näköö kummasta suunnasta kipinä tulloo, aika prutaalia osmon mittauksiin vertattuna.
-
- Viestit: 4323
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
En huomannut tarinan kertovan perusteluita noiden sytytysosien vaihdolle. En myöskään sitä, että tehtiinkö samalla jotain muutakin remppaa. Sytytyspuolen häiriöiltä tuo vaikuttaa. Oliko noiden osien vaihdon jälkeen säädetty sytytysennakko uudestaan? Jos, niin miten ennakko käyttäytyy kierroksilla?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 5293
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Ovatko tulpanjohdot ja niiden liittimet kunnossa, ei katkoksia tai läpilyöntejä? Nekin ehkä kannattaisi vaihtaa, jos on vähänkään epäilystä niiden kunnosta.
Kokeilitko myös vanhalla virranjakajan kannella?
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Nuo on kyllä monesti viallisia. Varsinkin jos on vastusjohtoja (käytetäänkö niitä enää?). Myöskin jos tulpanhatuissa tai muualla on häiriiönvaimennusvastuksia (5 kohmia?) niin niissäkin voi olla katkos, jolloin kipinä joutuu hyppäämään yhden ylimääräisen kipinävälin ylitse. Näitä olen tavannut.
-
- Viestit: 357
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Onko taas menty korjaamaan ehyttä vai oliko joku syy osien vaihtoon.
Katkojan kärkivälistä ei vielä ole puhuttu mitään ja vaihtuivatko tulpanjohdot uusiksi. Kynsiviila ei ole paras hiontaväline. Rautaa sen viilan pitää olla.
Kerran kuplavolkkari ei moottoriremontin jälkeen käynytkunnolla. Kaikki tehtiin, jopa konekin käytettiin halki kun varmistettiin että jskopää kohillaan.
Syyksi paljastui lopulta uudet tulpanjohdot, joissa rikkinäiset häiriönpoistajat.
Katkojan kärkivälistä ei vielä ole puhuttu mitään ja vaihtuivatko tulpanjohdot uusiksi. Kynsiviila ei ole paras hiontaväline. Rautaa sen viilan pitää olla.
Kerran kuplavolkkari ei moottoriremontin jälkeen käynytkunnolla. Kaikki tehtiin, jopa konekin käytettiin halki kun varmistettiin että jskopää kohillaan.
Syyksi paljastui lopulta uudet tulpanjohdot, joissa rikkinäiset häiriönpoistajat.
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Osien vaihto lähti siitä, että tarvikerundari nyki ja ajattelin vian olevan jakajan sisässä.HAlosseppä kirjoitti: ↑Ma Kesä 05, 2023 1:10 am Onko taas menty korjaamaan ehyttä vai oliko joku syy osien vaihtoon.
Katkojan kärkivälistä ei vielä ole puhuttu mitään ja vaihtuivatko tulpanjohdot uusiksi. Kynsiviila ei ole paras hiontaväline. Rautaa sen viilan pitää olla.
Kerran kuplavolkkari ei moottoriremontin jälkeen käynytkunnolla. Kaikki tehtiin, jopa konekin käytettiin halki kun varmistettiin että jskopää kohillaan.
Syyksi paljastui lopulta uudet tulpanjohdot, joissa rikkinäiset häiriönpoistajat.
Kärkiväli hiottiin rautaisella kynsiviilalla ja väli tarkastettiin ohjearvon mukaiseksi. Voisiko 4v vanhat tulpanjohdot rikkua niinkin herkästi kun ei tehty mitään muuta kuin irrotettiin ja siirrettiin yksi kerrallaan uuteen kanteen.
Pitää katsoa. Kurkkasin ennakon eilen ehtoolla ja se oli huoltokirjan mukainen, eli 7° tyhjäkäynnillä alipainesäädin irrotettuna.jarikos kirjoitti: ↑Su Kesä 04, 2023 11:11 pm En huomannut tarinan kertovan perusteluita noiden sytytysosien vaihdolle. En myöskään sitä, että tehtiinkö samalla jotain muutakin remppaa. Sytytyspuolen häiriöiltä tuo vaikuttaa. Oliko noiden osien vaihdon jälkeen säädetty sytytysennakko uudestaan? Jos, niin miten ennakko käyttäytyy kierroksilla?
Tulpanjohdot tarttuvat liittimiin jämptisti. Uudessa jakajan kannessa kontaktkt näyttävät olevan hieman syvemmällä kuin vanhassa.tane II kirjoitti: ↑Su Kesä 04, 2023 11:14 pmOvatko tulpanjohdot ja niiden liittimet kunnossa, ei katkoksia tai läpilyöntejä? Nekin ehkä kannattaisi vaihtaa, jos on vähänkään epäilystä niiden kunnosta.
Kokeilitko myös vanhalla virranjakajan kannella?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 2713
- Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
- Paikkakunta: Petäjävesi
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Onkos sata-aakkosessa puolan etuvastus? Jos on niin onko uusi puola sopivaa tyyppiä?
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Puola on etuvastuksellinen. Ainakin tilasin semmoisen. Jos vaihtais kipinäpurkin, jakajan kannen ja kipunapuikot ja pistäis pari astetta lisää ennakkoo kun koneen käynti muuttui selvästi ajoituksen siirtyessä 10° tienoille. Ohjearvona on 7°
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 357
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Nyt on vähän luetun ymmärtämisen vaikeutta. Mikä on tatvikerundari. Ja miten ilmeni se että on rikki.
Kyllähän se korvaan mukavemmalta kuulostaa kun panee ennakkoa enemmän kuin on ohje, mutta pieleen se sillä menee.
Kyllähän se korvaan mukavemmalta kuulostaa kun panee ennakkoa enemmän kuin on ohje, mutta pieleen se sillä menee.
-
- Viestit: 2209
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Datsunin käyntiongelmia
Oletan, että tarvikerundari=tarvike/jälkiasennus kierroslukumittari.HAlosseppä kirjoitti: ↑Ma Kesä 05, 2023 12:36 pm Nyt on vähän luetun ymmärtämisen vaikeutta. Mikä on tatvikerundari. Ja miten ilmeni se että on rikki.
Kyllähän se korvaan mukavemmalta kuulostaa kun panee ennakkoa enemmän kuin on ohje, mutta pieleen se sillä menee.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], tikka ja 58 vierailijaa