Loppuun ajettu Aros löytyy vanhan ladon nurkasta. On ollut aikoinaan hyvä kone, mutta nyt ovat sormet kuluneet ja molemmat teräpalkit hitsattu osin pilalle. Appiukko säästeli teräpaloissa ja niiteissä, seurauksena ne ensimmäiset palat loppuun kuluneina kuluneiden sormien kanssa aina tukkivat terän ja lopulta palkkikin repeili siitä tyvestä. Korjausten yhteydessä katosi jokin laakeriholkki ja nyt ajelen tien sivut pienellä 1 m lieriökoneella. Harkiten ajettava yhdistelmä, kun pikku Fordissa ei ole kaksoiskytkintä.nuc-64 kirjoitti: ↑Pe Kesä 09, 2023 9:03 amItsellänikin tuollainen Aros on, mutta taitaa siirtyä eteenpäin. Omakohtaista kokemusta tuosta on niin vähän, että en sano ominaisuuksista tai kestävyydestä mitään, mutta vanhempi väki tuota monesti kehuu parhaana sormipalkkikoneena.LasseE kirjoitti: ↑To Kesä 08, 2023 9:35 pmKäyttötavalla on suuri merkitys koneiden kestolle, oikeat konemiehet saa heikommankin kestämään, toisilla hajoaa kaikki..SamiT kirjoitti: ↑To Kesä 08, 2023 9:15 pm 90-luvulla ajoin tuommoisella Aros sorminiittokoneella meidän silloin kesantosopimuksella olleet pellot kahteen-kolmeen kertaan kesässä 9 vuotta ja urakoin vähän kesantoniittoja lähipiirille, ehkä n. 400 ha tuli sillä ajettua. Oli siinä vikaakin, mutta varmasti on parhaita sormipalkkikoneita mitä on tehty. Ei katkennut ruoto kertaakaan terästä ja metallikiertokanki niin ei mennyt sekään. Runko repesi kun oli yksi holkki juuttunut jossa piti terän ripustuksen kiertyä aina kun konetta nostettiin, enkä sitä heti huomannut.
Lato pitäisi purkaa ja silloin Aros taitaa siirtyä romukuormakasaan.