Valtra cm8-4 jarrut
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: La Elo 21, 2010 8:09 am
- Viesti:
Valtra cm8-4 jarrut
Nyt jarrukotelo auki ja ihmettelen miten jarrut pitäisi toimia ? Miten jarrusylinterin pitäis liikkua kun painaa jarrupolinta ? Miten säädetään jarru ? Siellä on se säätöruuvi, mutta milloin oikeassa kohdassa ?
-
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Tässä lienee ihan samat jarruosat kuin isommissa 02 sarjan traktoreissa 702-903. Niistähän täällä meillä keskustelua on vuosien varrella ollut paljonkin joten haulla löytynee lisäinfoa.
Tuosta näet vähän mitä siellä on sisällä ja yhden remonttitarinan.
https://juubi.hlan.net/index.php?page=t ... 4/BrakeFix
Tuosta näet vähän mitä siellä on sisällä ja yhden remonttitarinan.
https://juubi.hlan.net/index.php?page=t ... 4/BrakeFix
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: La Elo 21, 2010 8:09 am
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Kiitos linkistä ja vinkistä.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: La Elo 21, 2010 8:09 am
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Vinkkiä missä vika jarruissa. Kun pumppaa polkimia erikseen, niin saa nestettä tulemaan ilmaruuvista. Kuitenkin kun pumppauksen lopettaa ja seuraavan kerran painaa jarrupolinta niin ilmaruuvista tulee ilmaa ? Polkimet ollessa yhdessä ei edes pumppaamalla saa ilmaruuvista tulemaan nestettä.
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Tekeekö molemmat jarrut tuota?
Jos vain toinen niin poljin sylinteri vuotaa.
Ja onko se venttiili paikoillaan siellä putkissa sylinterien jälkeen? Ei millään muista nimeä ko laitteelle mutta tasoittaa jarrujen painetta polkaistessa ja myös sen että toinen jarru vain ottaa
Jos vain toinen niin poljin sylinteri vuotaa.
Ja onko se venttiili paikoillaan siellä putkissa sylinterien jälkeen? Ei millään muista nimeä ko laitteelle mutta tasoittaa jarrujen painetta polkaistessa ja myös sen että toinen jarru vain ottaa
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: La Elo 21, 2010 8:09 am
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Molemmat tekee samaa.
Jarrujen tasausventtiili on edelleen paikallaan.
Jarrujen tasausventtiili on edelleen paikallaan.
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Tarkoitatko, että jarrut saa ilmattua poljin kerrallaan kuntoon, mutta kun hetken (kuinka pitkän?) odottaa ja polkaisee uudestaan, on jostakin tullut jarrun työsylinterille ilmaa?
Työsylinteri on siellä alhaalla jarrun luona, joten tuntuisi oudolta, jos ilma ylhäältä alamäkeen itsekseen menisi. Voisikohan ne työsylinterit tai ilmausruuvit jotenkin vuotaa?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: La Elo 21, 2010 8:09 am
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Ilmattua saa pumppaamalla polinta yks kerrallaan. Sit kun lopettaa pumppaamisen ja sit painaa yhen kerran niin työsylinterille tullut ilmaa. Nestettä ei häviä mihinkään säiliöstä kuin ilmattaessa.
Mistä kannattaisi ostaa/tilata uudet työsylinterit ? Vaihtais ne ensin.
Mistä kannattaisi ostaa/tilata uudet työsylinterit ? Vaihtais ne ensin.
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Hae ne sylinterit Agcon tiskiltä. Tarvikkeet näihin oli ainakin takavuosina ihan kuraa kun ei ollut oikein porattu kanavat eikä saanut ilmattua. Kolme niitä tarvikesylintereitä ostin itsekin ennenkuin uskoin että haen alkuperäiset. Ei olleet silloin täyttä kymppiä tarviketta kalliimmat ja ilmaus meni laakista ja toimii edelleen vuosien jälkeen. Agcon tiskillä tuttu myyjä totesi että en ollut ensimmäinen enkä varmasti myöskään viimeinen kun hakee lopulta originaalit kun ei saa tarviketta ilmattua.sannaari kirjoitti: ↑Su Touko 28, 2023 8:03 pm Ilmattua saa pumppaamalla polinta yks kerrallaan. Sit kun lopettaa pumppaamisen ja sit painaa yhen kerran niin työsylinterille tullut ilmaa. Nestettä ei häviä mihinkään säiliöstä kuin ilmattaessa.
Mistä kannattaisi ostaa/tilata uudet työsylinterit ? Vaihtais ne ensin.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Kuulostaisi siltä että ilmaamisessa tapahtuu pieni virhe. Polkimen ollessa pohjassa silloin suljetaan ilmaruuvi, kun poljin päästetään ylös ilmaruuvi avoinna, imaisee ilmaa poistuneen nesteen verran takaisin ilmaa tilalle. Yleensä ilmaamisessa tarvitaan paikalle kaksi sierainparia tai avustavia laitteita. Ilmaamisen voi suorittaa myös sylinteriltä säiliöön, paine otetaan toiselta puolelta ilmaruuvilta letkulla.sannaari kirjoitti: ↑Su Touko 28, 2023 8:03 pm Ilmattua saa pumppaamalla polinta yks kerrallaan. Sit kun lopettaa pumppaamisen ja sit painaa yhen kerran niin työsylinterille tullut ilmaa. Nestettä ei häviä mihinkään säiliöstä kuin ilmattaessa.
Mistä kannattaisi ostaa/tilata uudet työsylinterit ? Vaihtais ne ensin.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: La Elo 21, 2010 8:09 am
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Työsylinterit vaihdettu. Sylinteri liikkuu vapaana, mutta kun laittaa paikalleen ja jousen niin ei jaksa liikkua. Missä mahtaisi olla vika ?
-
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valtra cm8-4 jarrut
Agcolla sanottiin että on samoja kuin IKH:lla. Hyvin ne IKH:n tarvikkeetkin toimii, mutta kannattaa avata ja putsata. Yhdessä yksilössä oli metallilastu tiivisteen välissä ja tuli nesteet ulos.SamiT kirjoitti: ↑Su Touko 28, 2023 9:15 pmHae ne sylinterit Agcon tiskiltä. Tarvikkeet näihin oli ainakin takavuosina ihan kuraa kun ei ollut oikein porattu kanavat eikä saanut ilmattua. Kolme niitä tarvikesylintereitä ostin itsekin ennenkuin uskoin että haen alkuperäiset. Ei olleet silloin täyttä kymppiä tarviketta kalliimmat ja ilmaus meni laakista ja toimii edelleen vuosien jälkeen. Agcon tiskillä tuttu myyjä totesi että en ollut ensimmäinen enkä varmasti myöskään viimeinen kun hakee lopulta originaalit kun ei saa tarviketta ilmattua.sannaari kirjoitti: ↑Su Touko 28, 2023 8:03 pm Ilmattua saa pumppaamalla polinta yks kerrallaan. Sit kun lopettaa pumppaamisen ja sit painaa yhen kerran niin työsylinterille tullut ilmaa. Nestettä ei häviä mihinkään säiliöstä kuin ilmattaessa.
Mistä kannattaisi ostaa/tilata uudet työsylinterit ? Vaihtais ne ensin.
Pääsylinterien tiivisteistä nuo imee ilmaa, uudet tiivisteet vaan sisään jos ei ole pahasti syöpyneet. Jos ovat alumiiniset Girlingin tekeleet, niin uusia saa ainakin rallikaupoista, esim. Lautamäki Motorsport. Koko ainakin 702:ssa oli muistaakseni 0.625 tuumaa.
Tasausventtiilin lautta sen ei ilmaa pitäisi saada, tuon tiivisteen falskaaminen aiheuttaa sen että piirin paine karkaa toiselle puolelle eikä kääntöjarrut toimi joko toiseen tai molempiin suuntiin.
Kannattaa kerralla uusia riittävästi osia niin pääsee helpommalla ja saa taas vuosiksi jarrut kuntoon.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa