Verenkiertohäiriökö?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Jäärä
Viestit: 3768
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 10:09 am Varo vähän,etteivät happane......
Eivät väkevät juomat happane, vaan ne menevät lasinpainamiksi ja sitten niitä ei juo pirukaan...
Kyllä se siitä.
kervinen
Viestit: 1473
Liittynyt: To Elo 30, 2007 8:54 am
Paikkakunta: KYMI
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja kervinen »

Olikohan joku verenkiertohäiriö kun ei mennyt torilla pakki päälle. Työnsin auton pois ruudusta ja kotipihalla huomasin että olin survonut keppiä vika suuntaan. Sama auto jo kolmatta vuotta.
asfalttiviljelijä
Viestit: 4421
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja asfalttiviljelijä »

kervinen kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 12:08 pm Olikohan joku verenkiertohäiriö kun ei mennyt torilla pakki päälle. Työnsin auton pois ruudusta ja kotipihalla huomasin että olin survonut keppiä vika suuntaan. Sama auto jo kolmatta vuotta.
Tuttua, tuttua, kyllä pitää monesti miettiä kummassa päässä vika on, ei auta vaikka auto ollut kohta kakskymmentä vuotta.
Esiintyy tuota oiretta autoilun ulkopuolellakin.
Superdexta-64
Viestit: 3559
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

kervinen kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 12:08 pm Olikohan joku verenkiertohäiriö kun ei mennyt torilla pakki päälle. Työnsin auton pois ruudusta ja kotipihalla huomasin että olin survonut keppiä vika suuntaan. Sama auto jo kolmatta vuotta.
Heh, olihan tässä se hyvä puoli, että oli sentäs oma auto... :lol: :lol:
Ford 6610 -88
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

kervinen kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 12:08 pm Olikohan joku verenkiertohäiriö kun ei mennyt torilla pakki päälle. Työnsin auton pois ruudusta ja kotipihalla huomasin että olin survonut keppiä vika suuntaan. Sama auto jo kolmatta vuotta.
Tuo on kyllä helposti ilmaantuva vaiva jos ajoneuvot erilaisine vaihdekaavioineen vaihtuu monesti. Joskus sitä vitosta laatikosta hakiessa karahtelee pakki rattaalle. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ferkku
Viestit: 5128
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

kervinen kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 12:08 pm Olikohan joku verenkiertohäiriö kun ei mennyt torilla pakki päälle. Työnsin auton pois ruudusta ja kotipihalla huomasin että olin survonut keppiä vika suuntaan. Sama auto jo kolmatta vuotta.
Isäntä soitti kerran ja hätääntyneenä sanoi, että paha tilanne nyt, auto ei liiku mihinkään millään vaihteella! Mietin pari sekuntia ja kysyin, että onhan sulla moottori käynnissä?
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Jokunen vuosikymmen sitten enolleni kävi niin että kaverinsa joka asui 70km päässä soitti illalla että tule äkkiä pitää lähteä lääkäriin kun hänen näkönsä on mennyt totaalisen sumeaksi. Eno lähti kiireellä autolla menemään, perillä selvisi että kaveri kuiduttanut venettään pari päivää ja hänellä todella voimakkaat silmälasit. Kuiduttaessa aina korjaillut kädellä lasejaan.
Eno sanoi että anna lasit tänne ja hetken niitä puhdisteltuaan antoi ne takaisin ja kysyi että vieläkö lähdetään lääkäriin vai joko näkö on parantunut :lol:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Niin ja ne,kadonneet silmälasit,nehän löytyy omasta päästä.......
Kuuskakkone
Viestit: 748
Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Kuuskakkone »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 11:50 am Niin ja ne,kadonneet silmälasit,nehän löytyy omasta päästä.......
Ja pimeässä on puhelimen taskulampulla hyvä etsiä kadonnutta puhelinta
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
asfalttiviljelijä
Viestit: 4421
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja asfalttiviljelijä »

Kuuskakkone kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 12:17 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 11:50 am Niin ja ne,kadonneet silmälasit,nehän löytyy omasta päästä.......
Ja pimeässä on puhelimen taskulampulla hyvä etsiä kadonnutta puhelinta
Onko kenellä sovellus jossa puhelin vastaa kutsuhuutoon (minulla ei ole)?
mauri
Viestit: 6675
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja mauri »

asfalttiviljelijä kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 5:44 pm
Kuuskakkone kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 12:17 pm Ja pimeässä on puhelimen taskulampulla hyvä etsiä kadonnutta puhelinta
Onko kenellä sovellus jossa puhelin vastaa kutsuhuutoon (minulla ei ole)?
Toisella puhelimella olen joskus joutunut piiloon mennyttä kännykkää paikallistamaan. :)
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

asfalttiviljelijä kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 5:44 pm
Kuuskakkone kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 12:17 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 11:50 am Niin ja ne,kadonneet silmälasit,nehän löytyy omasta päästä.......
Ja pimeässä on puhelimen taskulampulla hyvä etsiä kadonnutta puhelinta
Onko kenellä sovellus jossa puhelin vastaa kutsuhuutoon (minulla ei ole)?
Tuota tuota.....Muistanko oikein vai,onko mielikuvitukseni tuotetta? Että,80-luvulla jo,olis ollut avaimenperiä,mitkä vastas vihellykseen......
Jammu
Viestit: 22704
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

oli niitä, mullakin sellainen turkoosi, joka vihellykseen vastasi pipittämällä ja vilkuttamalla punaista lediä
Suomi kuuluu länsimaihin
jiipee
Viestit: 10723
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja jiipee »

mauri kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 6:13 pm
asfalttiviljelijä kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 5:44 pm
Kuuskakkone kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 12:17 pm Ja pimeässä on puhelimen taskulampulla hyvä etsiä kadonnutta puhelinta
Onko kenellä sovellus jossa puhelin vastaa kutsuhuutoon (minulla ei ole)?
Toisella puhelimella olen joskus joutunut piiloon mennyttä kännykkää paikallistamaan. :)
Ei liity lainkaan Mauriin, mutta aihetta sivuten... :wink:

Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
mauri
Viestit: 6675
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja mauri »

jiipee kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 6:57 pm Ei liity lainkaan Mauriin, mutta aihetta sivuten... :wink:

Lehdessä oli joskus testi ”Mikä Fingerporin hahmoista tunnet olevasi?”
Tulokseksi sain Heimo Vesa. :oops:
juho
Viestit: 224
Liittynyt: Ti Marras 22, 2022 9:28 pm
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja juho »

Kun tämä vähän syrjähti alkuperäisestä niin menköön. 70 luvulla kun Tele, Lennätin mikä olikaan rakensi keskuksia pitkin maakuntia, sillä oli asennusporukoita jotka oli keikkamiehiä. Niihin aikojen kuluessa valikoitui porukkaa joilla ei juuri perhesiteitä ollut vaan koko elämä oli keikkaa, Asuntona matkustajakoti tai motelli. Viikonloput oli ainakin osalla kosteita. Tähän sakkiin joutui tekun välikesällä Osku, absolutisti ja kunnon mies. Palasi aina viikonlopuiksi kotiin. Toukokuussa kun oli viikkopyhiä, liekö ollut helatorstai, Osku jäi matkustajakotiin. Kaverit kävi viihteellä normaalisti. Aamulla Osku heräsi hirveään huutoon "MINÄ OLEN TULLUT SOKEAKSI". No Osku siihen hätiin ja huomasi että kaveri oli heittäyt yrjökeipat (technicolor haukotuksen) ja ykä oli liimannut silmät umpeen. Homma hoitui huuhtelulla.
Ferkku
Viestit: 5128
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

juho kirjoitti: Ti Touko 16, 2023 9:10 pm Kun tämä vähän syrjähti alkuperäisestä niin menköön. 70 luvulla kun Tele, Lennätin mikä olikaan rakensi keskuksia pitkin maakuntia, sillä oli asennusporukoita jotka oli keikkamiehiä. Niihin aikojen kuluessa valikoitui porukkaa joilla ei juuri perhesiteitä ollut vaan koko elämä oli keikkaa, Asuntona matkustajakoti tai motelli. Viikonloput oli ainakin osalla kosteita. Tähän sakkiin joutui tekun välikesällä Osku, absolutisti ja kunnon mies. Palasi aina viikonlopuiksi kotiin. Toukokuussa kun oli viikkopyhiä, liekö ollut helatorstai, Osku jäi matkustajakotiin. Kaverit kävi viihteellä normaalisti. Aamulla Osku heräsi hirveään huutoon "MINÄ OLEN TULLUT SOKEAKSI". No Osku siihen hätiin ja huomasi että kaveri oli heittäyt yrjökeipat (technicolor haukotuksen) ja ykä oli liimannut silmät umpeen. Homma hoitui huuhtelulla.
:lol:
Velman
Viestit: 5171
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja Velman »

tumes kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:49 am
Verenpaineesi kuulostaa jopa epäuskottavalta, oliko intissäkään noin hyvä. Mitataan käsivarresta istumaasennossa.
https://ibb.co/TvF8YgJ
Tässä lukema klo 10.35 kun puolen tuntia istunut nojatuolissa ja ollut Pekka Laineen Ihmemaassa.
Voin Microlifen verenpainemittarin muistipaikasta laittaa 30 viimeistä lukemaa josko uskottavuutta löytyisi. Mitataan ranteesta ja käsi noin sydämen tasolla, vähintään 5 minuuttia oltava aloillaan ennen mittausta.
Kaksimetrinen veltto sekatyömies painoi intin aikoihin 87 kiloa. Nyt hiukka enempi.
Sydänrasituskokeessa kävin vajaa pari vuotta sitten, polkaisin tappiin asti. Oli outoja ryntäyksiä pumpussa, pulssi yhtäkkiä 100 ja kohtapa 60.Tutkittiin muttei syytä löytynyt. Nyt nuo on jääneet.

No itse hylkäsin rannemittarin aikoinaan. Sanoivat ettei niihin voi luottaa :wink:
hamsteri
Viestit: 2788
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

itse huomasin naapurin mummolla että antaa kauniita lukemia
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Verenkiertohäiriökö?

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Sama havainto täälläkin, että rannemittari antaa mittaajalle kauniimmat lukemat. Vaimon kanssa tässä testailtu vehkeitä ja minun aptekin ”hauis” mittari antaa täysin samassa mittaustilanteessa reilusti korkeampia lukemia mitä vaimon rannemittari :roll:

ps. kumpaakin käytetty ohjeiden mukaisesti :idea: sehän ei palvele tarkoitusta, vaikka huomaa miten tulosta pystyy ”manipuloimaan” miellyttävämpään suuntaan….omasta terveydestä kun on kyse :idea:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], LauriR, Paalari ja 52 vierailijaa