Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Touko 01, 2023 10:51 am
- Viesti:
Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Tuli ostettua harrastuskoneeksi otsikon mukainen laite. Voimat ovat tallella ja kulkeekin 35km/h, mutta tarkkuutta puuttuu. Kahvojen liikkeessa on alussa tyhjää todella paljon ja kaikki toiminta tapahtuu viimeisen parin sentin matkalla. Viivettä sinänsä ei ole. Ajopolkimessa sama juttu. Jos kaasua löysää sentin pari ajettaessa, menee hydraulijarrutukselle ja hyvä ettei kone heitä kuperkeikkaa. Mikähän vikana?
-
- Viestit: 400
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 10:02 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Onko esiohjauksen painetta mitattu. Tuolla on eng- kielinen korjaamokirja siihen:
https://www.tradebit.com/filedetail.php ... air-manual
https://www.tradebit.com/filedetail.php ... air-manual
-
- Viestit: 6505
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
esiohjaus piirissä on ainakin jossain koneissa suodattimia, ne on esim cat koneissa niinku letkunipan jatko tyylisiä, letkun välissä tms. yhest koneest kerran etitty vikaa.. ei tienneet huollossakaan heti et sellaset on. loppu viat ku ne vaihto. en tiedä onko volvossa sellasia.
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Joskus tuomoisella tehnyt töitä, muistaakseni kyllä hiljainen ja niin tarkka kun nyt pyörä alustaisesta voi vaatii.
Entä ne öljyt, jos kaadettu mitä nurkissa löytyy, ja viskoosi sun muuta ei ole se mihin säädetty, niin outouksia voi esiintyä, sam kuin kovemilla pakksilla, haamu liikeitä viiveellä voi esiintyä.
Entä ne öljyt, jos kaadettu mitä nurkissa löytyy, ja viskoosi sun muuta ei ole se mihin säädetty, niin outouksia voi esiintyä, sam kuin kovemilla pakksilla, haamu liikeitä viiveellä voi esiintyä.
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Touko 01, 2023 10:51 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Kiitos jo nyt kaikista vastauksista. Tuli ostettua tuo 1300-sivuinen ohjekirja, ja sieltä selvisi ettei esiohjauspaineella ole säätöä, vain jousikuormitteinen venttiili. Paineen tulee olla 35 baria ja tuo venttiili tulee puhdistaa jos ei ole, muuten siellä on sisäisiä vuotoja tai pumppu sökö. Tutkin asiaa, mutta epäilen kalleinta mahdollista vikaa. Muuten tuollaisista esiohjauspaineen ylimääräisistä suodattimista ei korjaamokäsikirja hiisku, pitää yrittää sitäkin asiaa katsella.
Ajomoottorin ja ajopolkimen toiminta on asia erikseen. Korjauskirjakin kertoo, että tuon ajomoottorin tulisi toimia siten, että kun poljin löysätään vauhdista, se antaa vielä ajomoottorin pyöriä "vapaalla" eikä tökkää kanavia kiinni. Minulla näin ei ole, tuntuu että joku noista vapaaventtiileistä ei toimi. Jos täydestä vauhdista nyt löysäisin polkimen, epäilen että ajomoottori räjähtää tai laite heittää kuperkeikan, tuntuu kuin hydrauliikassa olisi umpiperä vastassa. Tuon "vapaatoiminnon" ei pitäisi liittyä esiohjauspaineeseen joten lienee erillinen vika.
Ennen kuin pääsen turaamaan tuon esiohjauspaineen kanssa, onko tuosta ajopolkimen väärästä toiminnasta vastaavia kokemuksia, ja missä vika tyypillisesti on? Siellä on tuhoton määrä niitä venttiileitä jne, koneen purkaminen ja kaikkien availu ja mittailu ei houkuttele.
Ajomoottorin ja ajopolkimen toiminta on asia erikseen. Korjauskirjakin kertoo, että tuon ajomoottorin tulisi toimia siten, että kun poljin löysätään vauhdista, se antaa vielä ajomoottorin pyöriä "vapaalla" eikä tökkää kanavia kiinni. Minulla näin ei ole, tuntuu että joku noista vapaaventtiileistä ei toimi. Jos täydestä vauhdista nyt löysäisin polkimen, epäilen että ajomoottori räjähtää tai laite heittää kuperkeikan, tuntuu kuin hydrauliikassa olisi umpiperä vastassa. Tuon "vapaatoiminnon" ei pitäisi liittyä esiohjauspaineeseen joten lienee erillinen vika.
Ennen kuin pääsen turaamaan tuon esiohjauspaineen kanssa, onko tuosta ajopolkimen väärästä toiminnasta vastaavia kokemuksia, ja missä vika tyypillisesti on? Siellä on tuhoton määrä niitä venttiileitä jne, koneen purkaminen ja kaikkien availu ja mittailu ei houkuttele.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Huhti 10, 2014 8:31 pm
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Jos service manuaalissa on hydraulikaavio niin saatko ladattua jotenkin tänne ihmeteltäväksi.
-
- Viestit: 400
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 10:02 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Ei ole tuttu kone, menee vähän mutuilun puolelle, kun tutumpi on saman aikakauden tela-alustainen Komatsu. Mutta, käsittääkseeni näissä käsijarru vapautetaan hydrauliikan paineella. Solenoidiventtiili jossain venttiiliblokissa avaa jarrun. Ehkä kannattaisi ennen isompia ajeluita varmistaa että jarru aukeaa... Samassa (?) sähkösolenodi blokissa lienee myös solenoidiventtiili esiohjauksen paineelle, jota turvaportti ohjaa. Senkin toiminnan voisi tsekata.
-
- Viestit: 1520
- Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:21 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma
Tuntematon kampe.
Paljonko on vuotolinjan paine lohkolla/joystickeilla? Jos paineeton tankki karojen päässä on vaikka 5bar, niin karahan lähtee liikkeelle vasta paine-erolla jossain 5+6 bar =11bar kohdalla, kun taas jos tankkipaine olisi 0 bar, niin kara lähtisi liikkeelle tavanomaisella esim 6 bar kohdalla.
Jos kaikissa liikkeissä sama ongelma niin tuonne pilottipaine + joystickin tankkipaine tuntuman varmistaisin. Ilman kaaviota vaikea sanoa, periaatteessa tuon jotstickin / pääventtiilun paineettoman tankkilinjan voi ottaa irti, kokeilla onko tuolla vaikutusta, normaalisti ei pitäisi paljoa virtausta tulla (desi per viipale max minuutissa?)
Ajoko on hydrostaatti? Tuosta kanssa kaavio olis kova. Nuo hydrostatiikan jarruttavuudet jne on kanssa laitekohtaisesti viritettäviä asioita.
Toimiiko ajon poljin pilottipaineella vai vaijereilla tms? Voiko tuollakin olla paineettoman tankkilinjan paine liian korkea?
Paljonko on vuotolinjan paine lohkolla/joystickeilla? Jos paineeton tankki karojen päässä on vaikka 5bar, niin karahan lähtee liikkeelle vasta paine-erolla jossain 5+6 bar =11bar kohdalla, kun taas jos tankkipaine olisi 0 bar, niin kara lähtisi liikkeelle tavanomaisella esim 6 bar kohdalla.
Jos kaikissa liikkeissä sama ongelma niin tuonne pilottipaine + joystickin tankkipaine tuntuman varmistaisin. Ilman kaaviota vaikea sanoa, periaatteessa tuon jotstickin / pääventtiilun paineettoman tankkilinjan voi ottaa irti, kokeilla onko tuolla vaikutusta, normaalisti ei pitäisi paljoa virtausta tulla (desi per viipale max minuutissa?)
Ajoko on hydrostaatti? Tuosta kanssa kaavio olis kova. Nuo hydrostatiikan jarruttavuudet jne on kanssa laitekohtaisesti viritettäviä asioita.
Toimiiko ajon poljin pilottipaineella vai vaijereilla tms? Voiko tuollakin olla paineettoman tankkilinjan paine liian korkea?
-
- Viestit: 1718
- Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 8:48 pm
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Mitä noiden volvojen kanssa touhunnut niin volvon huolto on kallis mutta ainakin tässä pirkanmaan ympäristössä on hyvät huoltomiehet. Kysyisin ennen isompia osien vaihtoa niitä käymään. Toki ehdottomasti jos aikaa ja taitoa on niin noi perusjutut itse
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Touko 01, 2023 10:51 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Jep, itse on tarkoituksena ihmetellä. Harrastelaite joten halua tutustua tekniikkaan syvällisesti löytyy. 80-luvun traktorikaivuri ja minikaivuri ovat aikaisemmat kokemukset, niin että nämä esiohjauspaineet ja sähköventtiilit ovat uusia asioita. Laite on sellaisessa kolkassa ettei huoltomiehiä läheltä löydy.
Ajopuoli toimii pilottipaineella, vastauksena yläpuoliseen kysymykseen. Vaijereita ei ole.
Hydraulikaavio liiteenä, tuossa ostetussa manuaalissa se on huonolla tarkkuudella ja nimistö puuttuu. Niinpä tietenkin, tärkein kaavio koko 1300-sivuisessa dokumentissa, ja juuri siinä kränää.. Kuva ei ole minun sotkemani vaan tuollaisena kökkönä se siellä manuaalissa oli.
Ajopuoli toimii pilottipaineella, vastauksena yläpuoliseen kysymykseen. Vaijereita ei ole.
Hydraulikaavio liiteenä, tuossa ostetussa manuaalissa se on huonolla tarkkuudella ja nimistö puuttuu. Niinpä tietenkin, tärkein kaavio koko 1300-sivuisessa dokumentissa, ja juuri siinä kränää.. Kuva ei ole minun sotkemani vaan tuollaisena kökkönä se siellä manuaalissa oli.
- Jagmi
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2023 12:12 am
- Paikkakunta: Jyväskylän seutu
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Servopaineen tarkistus ekaksi, se vaikuttaa kaikkeen. Näissähän taisi olla penkin alla kälynen ecm, joka taisi olla jotenkin sidottu teknikkaan. Hydrauliikaltaanhan nämä EW, eivät olleet koskaan mitään jouhevia...
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Touko 01, 2023 10:51 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Servopaine tarkistettu. 33 ja 36 baarin välillä pyörii myös ohjausliikkeiden aikana. Ohjepaine on 35 baria. Servopaineelle ei ole säätöä, vain yksi jousikuormitteinen paineventtiili, se oli täysin puhdas ja kunnossa.
Kaikkia ns takapaineita en ole saanut vielä mitattua, mutta tankki on melko lailla paineeton. Toiminta on samanlaista vaikka tankin korkki olisi raollaan, joten tankin ylipaineestakaan tämä käytös ei johdu.
Luulen - en tosiaankaan tiedä vielä - että vehkeessä on monta päällekkäistä vikaa. Tuo ajopolkimen toiminta voi olla oma erillinen vikansa. Se on melko monimutkainen venttiili- ja päästöventtiilisysteemi, jossa pääventtiiliblokki ohjaa ajomoottorin syöttölinjoja, sinne menee siis vain kaksi hydraulilinjaa joten erillistä ohjauspainetta ei enää ajomoottorille mene. Mutta noissa syöttölinjoissa on kiinni sitten vapaaventtiiliä, ja moottorin sisäistä ohjauspiiriä, sekä anti-kavitaatioventtiiliä jne... Tuosta hydraulikaaviosta se näkyy. Joku venttiili tai piiri ei toimi kuten pitäisi, kaasupoljin päästettäessä moottori pumppaa umpiperään kun pitäisi olla "avattu" linja tankkiin ja koneen pitäisi rullata.
Kaivuutuntuma lienee oma itsenäinen vikansa. Lämpimänä liikkeet rupeavat olemaan epätarkempia ja tökkivämpiä, kylmänä toimii jotenkin sulavammin. Kun kone on lämmin, myös tuo korin kääntömoottori toimii jotenkin "juristen", ei sieltä ääntä kuulu mutta tuntuu kuin kone pyörisi huonoilla laakereilla. Kylmänä aivan sulava.
Tutkimukset jatkuvat, kaikki vinkit tervetulleita. Mutta ohjauspaineessa tai tankin paineistuksessa vika ei ole.
Kaikkia ns takapaineita en ole saanut vielä mitattua, mutta tankki on melko lailla paineeton. Toiminta on samanlaista vaikka tankin korkki olisi raollaan, joten tankin ylipaineestakaan tämä käytös ei johdu.
Luulen - en tosiaankaan tiedä vielä - että vehkeessä on monta päällekkäistä vikaa. Tuo ajopolkimen toiminta voi olla oma erillinen vikansa. Se on melko monimutkainen venttiili- ja päästöventtiilisysteemi, jossa pääventtiiliblokki ohjaa ajomoottorin syöttölinjoja, sinne menee siis vain kaksi hydraulilinjaa joten erillistä ohjauspainetta ei enää ajomoottorille mene. Mutta noissa syöttölinjoissa on kiinni sitten vapaaventtiiliä, ja moottorin sisäistä ohjauspiiriä, sekä anti-kavitaatioventtiiliä jne... Tuosta hydraulikaaviosta se näkyy. Joku venttiili tai piiri ei toimi kuten pitäisi, kaasupoljin päästettäessä moottori pumppaa umpiperään kun pitäisi olla "avattu" linja tankkiin ja koneen pitäisi rullata.
Kaivuutuntuma lienee oma itsenäinen vikansa. Lämpimänä liikkeet rupeavat olemaan epätarkempia ja tökkivämpiä, kylmänä toimii jotenkin sulavammin. Kun kone on lämmin, myös tuo korin kääntömoottori toimii jotenkin "juristen", ei sieltä ääntä kuulu mutta tuntuu kuin kone pyörisi huonoilla laakereilla. Kylmänä aivan sulava.
Tutkimukset jatkuvat, kaikki vinkit tervetulleita. Mutta ohjauspaineessa tai tankin paineistuksessa vika ei ole.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Touko 01, 2023 10:51 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Ai niin - täytyy mainita että kone antoi vikakoodina pääpumpun solenoidin ohjausta, sähköinen vika. Kun se oli päällä niin kone käyttäytyi kummallisesti, saattoi sammuakin kun kuormitti. Puhdistelin liittimet ja sen manuaalikytkimen ohjauspaneelista ja ei ole sen jälkeen vikakoodia tullut. Olisikohan kuitenkin mahdollista että se solenoidi on lopullaan ja siitä johtuvat nämä? Käsittääkseni se kuitenkin ohjaa vain maksimivirtausta, ei sitä Load Sensing-virtausta joka kai pyydetään hydraulisesti pääpumpulta. Otappa tästä selvää.
- Jagmi
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2023 12:12 am
- Paikkakunta: Jyväskylän seutu
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Juu, aika huono toi kaavio on. Aika pieneltä kuulostaa tuo servo (35bar) Åkereissa oli n. 60bar.
Tankin paine ei vaikuta asiaan, se vain torjuu kavitaatiota. Kuulostaa jotta käännön jarru laahaa lämpöisenä, olikohan sen vapautus servopainella?
Voi olla päällekäisiä vikojakin, mutta jokin ns. perusvika on päällä.
Aikoinaan väänsin Åkerman/Volvo EW 150,sen kanssa, hydrauliikka oli satunnaisesti epätäsmällinen, paineilmalla löysin servopuolelta erään vuotavan ventiilin, oli tehtaan koneistus virhe. Joten kyllä kaikki on mahdollista näissä.
Tankin paine ei vaikuta asiaan, se vain torjuu kavitaatiota. Kuulostaa jotta käännön jarru laahaa lämpöisenä, olikohan sen vapautus servopainella?
Voi olla päällekäisiä vikojakin, mutta jokin ns. perusvika on päällä.
Aikoinaan väänsin Åkerman/Volvo EW 150,sen kanssa, hydrauliikka oli satunnaisesti epätäsmällinen, paineilmalla löysin servopuolelta erään vuotavan ventiilin, oli tehtaan koneistus virhe. Joten kyllä kaikki on mahdollista näissä.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Huhti 10, 2014 8:31 pm
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Näyttäisi olevan ensimmäinen numero 3 esiohjauspiirin paineenrajoitusventtiilin säätöarvossa. Eli mitattu arvo tuntuisi oikealta.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Touko 01, 2023 10:51 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Tehtaan korjauskäsikirja mainitsee servopaineeksi 35 baria, eiköhän se ole oikea. Mitään muita paineita en ole vielä mittaillut. Tuo on mielenkiintoinen josko käännön jarru laahaa lämpimänä... siitäkö tärinä? Tuntuisi enemmänkin hydraulimoottorin tärinältä, mutta pitää tutkia. Se on tasaisella taajuudella sellainen pikku "jurina".
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Huhti 10, 2014 8:31 pm
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Mittaisin esiohjauspaineet osan 40 venttiilien lähtölinjoista kylmänä ja kuumana. Näyttää olevan 3kpl 4/2 suuntaventtiileitä katkomassa esiohjauspaineet. Noissa kai virta päällä aina kun laite toiminnassa? Jos kela on mennyt sopivasti huonoksi niin pysyy vain vaivoin auki kuumalla kelalla.
Tai toisinpäin, mittaus suoraan karakupista tai käännön jarrulinjasta. Näkee ainakin tuleeko täydet paineet perille asti.
Tai toisinpäin, mittaus suoraan karakupista tai käännön jarrulinjasta. Näkee ainakin tuleeko täydet paineet perille asti.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Touko 01, 2023 10:51 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Raportoidaanpas mitä on selvinnyt. Ensinnäkin, hydrauliikkanesteen "tasolasissa" on on joku pysyvä haalea viiva keskellä jota olen ikävä kyllä pitänyt nesteen tasona... irrotin lopuksi ilmansuodattimen tankista ja mittasin mittatikulla nesteen tason. Sitä puuttui lähes puolet, 60 litraa piti lisätä ja vieläkin on mittalasin alatasolla! Koneen äänikin muuttui pehmeämmäksi, tosin nesteen vähyyden takia voi olla että pumput ovat saaneet jo kipeää. Voi helkkarin helkkari. Onko mitään lisäainetta, esim RVS, jolla pumppua kannattaisi yrittää "parantaa"? Pääpumppuhan maksaa luokkaa 5000 euroa...
Sitten varsinaiseen asiaan. Ajopuolen eli ajon hydrauliikkamoottorin kavitoinnin estämiseksi tulee tankissa olla käytön aikana pieni paine, ilmeisesti noin 3 baria. Kun tankki on ollut liian tyhjä, painetta ei ole syntynyt. Nyt kun litkua on lähempänä oikeaa määrää, on ajopolkimen toiminta muuttunut. Jarrutusvaikutus poljin löysättäessä ei ole läheskään niin raju, eikä kone sentään yritä tehdä kuperkeikkaa. Satunnaisesti poljin löysättäessä jopa rullaa ihan oikein. Jatkan tuon pienpaine/paluupuolen tutkimista, sieltä se vika taitaa löytyä. Kai tällaista joku muukin on kokenut, jos aina nesteen ollessa vähänä ajo tökkää kuin seinään poljin löysättäessä?
Kirjoitan vielä esipaineista. Otin pitkän mittaletkun ja katselin ohjauspainetta mittauskellosta samalla kuin tein kaivu- ja ajoliikkeitä, Hyvin vakaasti ne pysyvät haarukassa 32-37 Baria, joka on melko lailla tehtaan speksi 35+-2 baria. En saa kaaviosta selvää onko tuo mittausnippa ennen vai jälkeen sitä "ohjauspaineen katkojasolenoidihässäkkää", jos on niin pitää ruvetä etsimään se solenoidiblokki, ostamaan sopivat t-haarat ja välinipat - työlästä - ja mittaamaan painetta sieltä ajaessa lämmintä konetta.
Perusviat, eli epätarkka kaivuu lämpimänä ja kääntömoottorin "jurina" ovat edelleen päällä... Olenko lyönyt käteni paskaan joka on harrastajaresurssein mahdoton perata.
Sitten varsinaiseen asiaan. Ajopuolen eli ajon hydrauliikkamoottorin kavitoinnin estämiseksi tulee tankissa olla käytön aikana pieni paine, ilmeisesti noin 3 baria. Kun tankki on ollut liian tyhjä, painetta ei ole syntynyt. Nyt kun litkua on lähempänä oikeaa määrää, on ajopolkimen toiminta muuttunut. Jarrutusvaikutus poljin löysättäessä ei ole läheskään niin raju, eikä kone sentään yritä tehdä kuperkeikkaa. Satunnaisesti poljin löysättäessä jopa rullaa ihan oikein. Jatkan tuon pienpaine/paluupuolen tutkimista, sieltä se vika taitaa löytyä. Kai tällaista joku muukin on kokenut, jos aina nesteen ollessa vähänä ajo tökkää kuin seinään poljin löysättäessä?
Kirjoitan vielä esipaineista. Otin pitkän mittaletkun ja katselin ohjauspainetta mittauskellosta samalla kuin tein kaivu- ja ajoliikkeitä, Hyvin vakaasti ne pysyvät haarukassa 32-37 Baria, joka on melko lailla tehtaan speksi 35+-2 baria. En saa kaaviosta selvää onko tuo mittausnippa ennen vai jälkeen sitä "ohjauspaineen katkojasolenoidihässäkkää", jos on niin pitää ruvetä etsimään se solenoidiblokki, ostamaan sopivat t-haarat ja välinipat - työlästä - ja mittaamaan painetta sieltä ajaessa lämmintä konetta.
Perusviat, eli epätarkka kaivuu lämpimänä ja kääntömoottorin "jurina" ovat edelleen päällä... Olenko lyönyt käteni paskaan joka on harrastajaresurssein mahdoton perata.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Touko 01, 2023 10:51 am
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Lisätäänpäs vielä, että koska molemmissa ohjaussauvoissa on mielestäni pitkä (varmaan 5 cm) vapaaliike keskellä joka myös vaikeuttaa kaivamista, avasin ne kahvat korjausoppaan mukaisesti ja katsoin että ne ohjauslevyn välykset ovat säädöissä. Ja olivat, täsmälleen 0.3mm oli rakotulkin mukaan ohjauslevyn ja niiden ohjauspaineen ohjausventtiilien päiden välillä. Kaivoinkin jonkin verran systeemi "auki" ja havaitsin: kun ohjausventtiilin kara lähtee painumaan sisään, se saa painua varmaan 5mm ennekuin mitään tapahtuu. Miksi itse noissa venttiileissä (joita on siis neljä per ohjaussauva) on noin pitkä "välys" ennenkuin mitään tapahtuu, onko se normaalia?
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Volvo EW160B huono kaivuutuntuma…
Öljyn vähyys ja puhtaus vaikuttaa kyllä myös. Ne öljyt ulos ja se öljy mitä siihen kuuluu olla ja suodattimet, saattapi että rupee toimii.
Jotkut pumput nu kyllä peruskorjaa vielä , ei välttis ylikallis.
Jotkut pumput nu kyllä peruskorjaa vielä , ei välttis ylikallis.
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jarikos, Majestic-12 [Bot], Paalari, Semrush [Bot], valtsu864 ja 43 vierailijaa