Järkevä valvontakamera

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

perakk
Viestit: 206
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja perakk »

Mikä olisi kunnollinen, helppo ja kohtuuhintainen valvontakamera, joka lähettäisi kuva ja ääntä puhelimeen? Onko kokemuksia?
tono
Viestit: 2146
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja tono »

Mulla on akullinen reolink helppo sijoittaa ja akku kestää omassa käytössä yli kuukauden. Ei pahaa sanottavaa.

https://www.tilavahti.com/product/431/r ... era-akulla
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
bushnell
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 9:51 am
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja bushnell »

ostin syksyllä deltaco smart home kameroita 2kpl toimivat tosi hyvin reitittimen kautta ,on liiketunnistin ja zoomi kätevä kännykän kautta katsella,olin ulkomailla 6kk hyvä oli katsella kotimökkiä.
Keke
Viestit: 664
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja Keke »

Edullinen wifi kamera. Hälytys kännykkään, kuvaa myös ääni voi tallentaa videona. Olisko ollu 30 kymppiä tai jotain kolme vuotta sitten. Nyt näkyy olevan loppu varastosta. https://www.malmbergs.com/Products/9917039#
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Mulla on pihapiiri miinoitettu 16 langattomalla kameralla. Hyvin näkyy kännykässä livenä jokaisen kameran kuva samaan aikaan. Kaksi kovalevyä tallentaa koko ajan. Noin kuukauden tallennukset on levyillä kaiken aikaa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
JuhaTee
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 09, 2013 10:30 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja JuhaTee »

Minulla on myös Reolink ja ottaa kupoliin kun liikehälytyksiä tulee jatkuvalla syötöllä lumihiutaleiden leijaillessa kuvaan ja varsinkin kun pilvet liikkuvat auringon edessä jolloin koko maiseman tummuus muuttuu nopeasti. Infrapuna houkuttelee ötökät yöllä tanssimaan kuvaan.

Olen laittanut liiketunnistusherkkyyden pienimmilleen ja rajannut kuvasta mahdollisimman pienen alueen liikkeen tunnistuksen aktivointiin mutta ei ole auttanut.
kaitsur
Viestit: 2366
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
Paikkakunta: Oulun eteläinen
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja kaitsur »

Itsellä 2 kpl Reolink merkkisiä käytössä, on kyllä helppo asentaa ja toimintavarmuus on ollut kiitettävää sen vajaa kolme vuotta mitä ovat olleet. Kolme muuta halvempaa kiinalaista merkkiä olen asentanut ja köykäisiksi todennut. Näissä alumiini kuoretkin kun halvemmat täysin muovia.
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
jenkula
Viestit: 251
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:05 pm
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja jenkula »

Mulla ollu reilu vuoden reolinkin se etäliikuteltava kamera,hyvin toimii.
kronos
Viestit: 240
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 7:04 pm
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja kronos »

https://www.puuilo.fi/axxel-autoplug-12 ... -5vdc-3-4a tuollanen ja 100ah akku muovilaatikossa ja
Reolink kamera :D
Naapuri
Viestit: 277
Liittynyt: Su Elo 22, 2010 8:20 am
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja Naapuri »

Navetan seinällä on puuilosta ostettu "Alueella tallentava kameravalvonta"-kyltti.Kustansi 1,3 euroa.
bushnell
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 9:51 am
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja bushnell »

hintavia nuo reolinkit halvemallakin pärjää
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Mulla on Reolink Wifillä pihan kulmalla. Hälytys on usein liian herkkä. Nyt se repsahtaa alaspäin itteksensä eikä näytä haluttua kohtaa.
Eli on kännykällä, tabletilla tai jollain muulla etäohjattava, kääntyy ja zoomaa.

Olis tarkoitus ostaa jotakin lisää syksyksi. Kuivaajan täyttöä meinaan ruveta seuraamaan kännykällä…kun ylös kuivaussiilon päälle on matkaa. Sama (tai toinen) kamera laitetaan sitten näyttämähän kuivaajan ohjauskeskusta, näköö mihinä vaiheessa kuivuminen menöö ja onko kaikki OK. Kiinnitys jollakin magneetilla jotta homma hoituu heleposti.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
remppajoonas
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 11, 2023 3:21 pm
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja remppajoonas »

Mulla on kaksi Reolink kameraa vapaa-ajan asunnolla ja en kyllä tiedä miten niistä saisi turhat hälytykset pois. Niitä tulee koko ajan esimerkiksi jos sataa lunta tai tuulee. Juuri nytkin kilahtelee parin minuutin välein, näyttää satelevan lunta tuulen kanssa…
Kotona taas on kaksi Arlon kameraa Verisuren paketin myötä. Toimivat todella hyvin, ei tule turhia hälytyksiä ja tunnistavat tosi hyvin onko kyseessä eläin, ihminen vai ajoneuvo.
Jos joku Reolinkin omistava osaisi neuvoa mitä pitää tehdä jotta saa turhat hälytykset pois niin olisin todella kiitollinen. Olen yrittänyt mielestäni suurin piirtein kaikkea herkkyydestä hälytyksen aiheuttavan kohteen kokoon ja muutakin, ei vaan tunnu auttavan ☹️
roplaaja
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja roplaaja »

Matsikka kirjoitti: Ti Huhti 04, 2023 9:07 am . Kiinnitys jollakin magneetilla jotta homma hoituu heleposti.
Noita kameroitani olen ruuvannut vanerinpalaseen ja siihen sitten teurastanut vanhan kovalevyn magneetit. Todella napakka kiinnitys.
m_kane
Viestit: 3583
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Reolink on helpoin asentaa maallikolle.

Dahuassa tietämistäni parhaat älyominaisuudet. Tarkoittaa sitä että kamera tunnistaa ihmisen/ajoneuvon eikä liiketunnistus laukea lumisateesta tai puiden varjosta tms. Asennus vaatii vähän enemmän kuin reolinkilla.
Belarus 825 turbo shitbox
kaitsur
Viestit: 2366
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
Paikkakunta: Oulun eteläinen
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja kaitsur »

remppajoonas kirjoitti: La Joulu 16, 2023 5:25 pm Mulla on kaksi Reolink kameraa vapaa-ajan asunnolla ja en kyllä tiedä miten niistä saisi turhat hälytykset pois. Niitä tulee koko ajan esimerkiksi jos sataa lunta tai tuulee. Juuri nytkin kilahtelee parin minuutin välein, näyttää satelevan lunta tuulen kanssa…
Kotona taas on kaksi Arlon kameraa Verisuren paketin myötä. Toimivat todella hyvin, ei tule turhia hälytyksiä ja tunnistavat tosi hyvin onko kyseessä eläin, ihminen vai ajoneuvo.
Jos joku Reolinkin omistava osaisi neuvoa mitä pitää tehdä jotta saa turhat hälytykset pois niin olisin todella kiitollinen. Olen yrittänyt mielestäni suurin piirtein kaikkea herkkyydestä hälytyksen aiheuttavan kohteen kokoon ja muutakin, ei vaan tunnu auttavan ☹️
Mua alkoi ärsyttää ne ilmoitukset, laitoin jo muutaman päivän jälkeen Push-ilmoitukset pois päältä. Asetukset->Ilmoitusasetukset->Push-ilmoitukset. Itsellä 2 kpl Reolink.
Onko niinkin viisaita kameroita jotka eivät tallenna reippaamasta lumisateesta, eli osaavat erottaa mikä liikkuu?
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
rokkimatti
Viestit: 1632
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Nedis smartlife on näköjään tulittanu puhelimen täyteen viimeyönä push ilmotuksia(puhelin äänettömällä)
Näyttäs satavan lunta.
Taitaa olla ominaisuus,ei vika.
Otin kameran pois päältä,tallentaa päivän kortille mistä voi seurata.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
jiipee
Viestit: 10749
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja jiipee »

kaitsur kirjoitti: Su Joulu 17, 2023 8:10 am Onko niinkin viisaita kameroita jotka eivät tallenna reippaamasta lumisateesta, eli osaavat erottaa mikä liikkuu?
En tiedä valvontakameroista, mutta ei Burrelin 4G riistakamera ole lumisadetta juurikaan kuvannut, ellei siellä valvonta-alueella ole jotakin lämmintäkin liikkeellä. Jotkut sanovat, että riistakamerakin kuvaisi pelkkää lumisadetta, mutta en voi vahvistaa sitä. Kyllä niistä lumisateisista kuvista on tietokoneella suurentaen lähes aina löytynyt hahmoina tai kiiluvin silmin rusakkoa, kettua, ilvestä, peuraa jne. Aina ei kuitenkaan ole lumisadekuvasta mitään hahmoa näkynyt, mutta sellaisia kuvia on vähän lumisateella kuvattujen kokonaismäärään nähden.

Aurinkokuvia Burrel lähettää, eli kun on riekalepilviä matalalla ja tuulee reippaammin, niin pilven takaa äkisti paljastuva aurinko lämmittää valvonta-aluetta niin runsaasti, että kamera reagoi siihen. Tämän vuoksi kamera on tullut yleensä säädettyä maalis-lokakuun välillä valvomaan vain aikaväliä auringon laskusta nousuun.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
jiipee
Viestit: 10749
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Miten noissa Reolink muistikortti+WiFi -kameroissa toimii hälytyskuvan tai -videon katselu käänykällä, lataako sovellus sen kuvan/videon siitä kameralta, vai onko kamera tuupannut sen ensin jonnekin pilvipalveluun, mistä luurin sovelus sitten sitä näyttää? Tällä voi olla merkitystä, jos rosvo huomaa kameran ja rikkoo sen ennen kun "isäntä" ehtii kuvia luurillaan katsomaan.

Jos Reolinkit käyttävät jotakin pilvipalvelua kuvien tallentamiseen, niin kuvat ja videot taitavat sitten olla pilvipalvelun omaisuutta ja jumissa siellä kuten www-sivujen tiedostot Googlen indeksoijassa?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
rokkimatti
Viestit: 1632
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Järkevä valvontakamera

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Omasta voi katella toistolla kännykällä päivän /yön näkymät vaikka hälytys ei ole puhelimessa päällä.
Kamera aktiivisena kilahtaa push ilmotus näyttöön.
Pilveen voi myös laittaa(en oo viittiny) mutta muistikortille ne menee muuten.
Muistaa vaan alustaa eli tyhjätä kortin välillä.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, k-pyörä, Lynyrd Skynyrd, rautakasa ja 37 vierailijaa