Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

sininen
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 8:31 pm
Paikkakunta: muu suomi
Viesti:

Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Viesti Kirjoittaja sininen »

Oon tuossa rakennellu vanhaan kuormaajaan hydrauliikkaa uusiksi. Löysin patruunan kuormaajan esiohjatun pöydän.
Sähköventtiilit toimii oikein ,mutta hyraulisesti esiohjatut toiminnot ei.Esiohjaus painepuolelle ei tuu painetta ,kun satunnaisesti.
Ruuvasin kahvoille menevän paineletkun irti ja ,kun laittaa kierron päälle niin öljyä ei tuu kun tippa silloin tällöin.
Paljonko esiohjauspiiriin pitäs tulla öljyä ja mikä pitäs olla paine. Voiko virtaamaa säätää?
JKH
Viestit: 820
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 11:38 pm
Paikkakunta: Kalvola
Viesti:

Re: Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Viesti Kirjoittaja JKH »

Noissahan on usein esiohjauspaineen otto painepäädyn kyljessä. Eli mistä lähtee se letku kahvoille on palikka jossa säätöruuvi, samannäköinen kuin paineenrajoitusventtiilissä. Sehän on voinut olla jossain isomman paineen ja tuoton koneessa niin säätö ollut hyvin pienellä. Ei toki pitäisi vaikuttaa juurikaan. Jotain 25-35bar yleensä pitäisi riittää.
Ja kahvojen paluu kannattaa laittaa tankkiin suoraan, ei paluuletkuun. Ei kampea kahva niin vastaan kun paine pääsee pois. Yhdessä Patruunassa tappelivat kun oli ikävä käyttää, kahvat välillä hyvät ja välillä jäykät, liikkeet vaihteli. Kahvojen paluu meni lohkon paluuseen, sylkältä kun tuli reilusti öljyä paluuseen niin esiohjaus alkoi temppuilla...
Aki
Viestit: 472
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Viesti Kirjoittaja Aki »

Onko minkämerkkinen lohko?
sininen
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 8:31 pm
Paikkakunta: muu suomi
Viesti:

Re: Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Viesti Kirjoittaja sininen »

Merkkilappua en löytäny. Toisessa päässä on b kirjain ja hpc. Liekkö sitten merkki. Ollut 2005 vuoden 866 patruunassa. Painepuolella kolme venttiiliä. Lähimpänä paineletkua päävaro ,sitten karatyyppinen jossa karan sisällä jousi ja vastapuolella säädettävä ilmeisesti virtausäätö sitten kolmas jossa säädettävä kartiotyyppinen sulku jossa jousi säädön ja karton välissä. Kartio ei mene ihan nollaan vaa jatkuu 4mm tapilla jonkun 10mm ja päässä noin 8mm vahvennus josta yheltä puolen hiottu hieman pois. .tämän vierestä lähtee esiohjauspaine. Esiohjausletku irrallaan hieman tulee öljyä kun ajaa jonkun sähkönventtiilin päässä olevan sylinterin päähän varoa vasten. Minkälainen virtaama näissä pitäs olla? Toivottavasti tuosta selityksestä saa jotain tolokkua.
sininen
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 8:31 pm
Paikkakunta: muu suomi
Viesti:

Re: Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Viesti Kirjoittaja sininen »

Noita säätöjä koitin ruuvailla...ei vaa öljyä alakanu tuleen esiohjauspiiriin
Aki
Viestit: 472
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Viesti Kirjoittaja Aki »

Junkkarin sivuilla löytyy varaosakirja tuohon nosturiin ja siinä näky olevan esiohjattu lohkokin. Taitaa olla sama hidroima kun nokassakin. Laitas mulle yv:llä sp osoitteesi niin laitan nokan säätöohjeen..
sininen
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 8:31 pm
Paikkakunta: muu suomi
Viesti:

Re: Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Viesti Kirjoittaja sininen »

kiitos aki...täältä se apu yleensä löytyy. Hajotuskuvista selvis ,että edellinen omistaja oli laittanu karan jousen väärälle puolen.
Aki
Viestit: 472
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Metsäkuormaajan esiohjauspaineet hukassa.

Viesti Kirjoittaja Aki »

Hyvä että vika löyty! 👍
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], karir ja 30 vierailijaa