Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

jiipee
Viestit: 10654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja jiipee »

jussi77 kirjoitti: Ke Maalis 22, 2023 2:12 pm Näkyypi niitä olevan kaikenlaisia madallettuja rekkavetureitakin ainakin ameriikanmaalla. Ja penkki mahdollisimman alas ja taakse ettei kuskista näy kuin hiukan lippalakkia.
Ja vaihdekeppiin vielä joku 30" jatko, että puolittajan nappia joutuu hakemaan oman päänsä korkeudelta.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Kuuskakkone
Viestit: 738
Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Kuuskakkone »

jiipee kirjoitti: To Maalis 23, 2023 12:08 pm
jussi77 kirjoitti: Ke Maalis 22, 2023 2:12 pm Näkyypi niitä olevan kaikenlaisia madallettuja rekkavetureitakin ainakin ameriikanmaalla. Ja penkki mahdollisimman alas ja taakse ettei kuskista näy kuin hiukan lippalakkia.
Ja vaihdekeppiin vielä joku 30" jatko, että puolittajan nappia joutuu hakemaan oman päänsä korkeudelta.
Ei vaan alue ja puolittaja omiksi vivuikseen. Alkaa olemaan hytti täynnä käsiä, kun ylämäessä haetaan pienempää..
https://www.youtube.com/watch?v=uYPyM-GjKfM
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja 361 »

Onko se vaihteenvaihto manööveri myös joku muoti-ilmiö vai kilpailu siitä kuka saa näyttämään itsensä eniten idiootilta?
EKo
Viestit: 4492
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja EKo »

361 kirjoitti: To Maalis 23, 2023 2:03 pm Onko se vaihteenvaihto manööveri myös joku muoti-ilmiö vai kilpailu siitä kuka saa näyttämään itsensä eniten idiootilta?
Tuo jälkimmäinen.
Jenkit elävät ihan omassa kuplassaan - varsinkin kuljetuskaluston osalta.
Kromia ja näköä on, mutta kuskata voi lähinnä terveisiä.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

361 kirjoitti: To Maalis 23, 2023 2:03 pm Onko se vaihteenvaihto manööveri myös joku muoti-ilmiö vai kilpailu siitä kuka saa näyttämään itsensä eniten idiootilta?
Vissiin tarkoituksena erottua muille automaateilla ajavista leipäkuskeista. Ainakin hlöauto/pickup- puolella manuaalikuskit tykkäävät kaikista takalasissa olevista varoitus/kehuskelutarroista sielläpäin.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja toyopet »

A-P kirjoitti: To Maalis 23, 2023 10:50 am Kyllä Toyotaankin sopii työkalun madallus:
Old Crown Yokohama Cruise -Crown Classics-

https://youtu.be/H4rY_YRGFkQ

...ja tekniikan päivitys.
Eihän tuo mooneyesin crown ole edes matala:
https://photos.app.goo.gl/nBWTxwewcBdGjU1YA
Kuva
https://youtu.be/rG2ovhLD_CI

Niin ja tekniikan "päivitys": https://youtu.be/Tjz9zEJnSa0
Eri autossa kuitenkin, no lava-mallissakin on celica supran kuutonen.
Viimeksi muokannut toyopet, To Maalis 23, 2023 4:28 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
It has three speed: here, there and gone...
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja toyopet »

361 kirjoitti: To Maalis 23, 2023 2:03 pm Onko se vaihteenvaihto manööveri myös joku muoti-ilmiö vai kilpailu siitä kuka saa näyttämään itsensä eniten idiootilta?
Keskivertoamerikkalainen juutuubivideoita katsova henkilö suoranaisesti pelkää väkisinvaihdettavaa laatikkoa autossa, niin noilla monikeppiviritelmillä luodaan vaan sitä mystiikkaa ja gloriaa rekkakuskien tai wannabe-sellaisten touhuihin.
It has three speed: here, there and gone...
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja korjailija »

toyopet kirjoitti: To Maalis 23, 2023 4:21 pm
361 kirjoitti: To Maalis 23, 2023 2:03 pm Onko se vaihteenvaihto manööveri myös joku muoti-ilmiö vai kilpailu siitä kuka saa näyttämään itsensä eniten idiootilta?
Keskivertoamerikkalainen juutuubivideoita katsova henkilö suoranaisesti pelkää väkisinvaihdettavaa laatikkoa autossa, niin noilla monikeppiviritelmillä luodaan vaan sitä mystiikkaa ja gloriaa rekkakuskien tai wannabe-sellaisten touhuihin.
Esimerkiksi britit ja japanilaiset monien muiden lisäksi hallitsevat manuaalivaihteet vieläpä vasemmalla kädellä :lol:
jenkeissä manuaaliaski on tosiaan useimmille joku kauhistus jota eivät voi kuvitellakaan että käyttäisivät.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Paalari
Viestit: 2006
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Paalari »

[/quote]
Ei vaan alue ja puolittaja omiksi vivuikseen. Alkaa olemaan hytti täynnä käsiä, kun ylämäessä haetaan pienempää..
https://www.youtube.com/watch?v=uYPyM-GjKfM
[/quote]
Tuossa olisi poikaa Konsta Pylkerön välikädet.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja 361 »

Miksi noin pitkät kepit? Heiluvat kuin hullun mulkku mielettömän perseessä, ihme kyllä pykälät löytyy vaikka puolet vois pomppia yli niin pääsis vähemmällä heiluttelulla.

Toki jos se on jutun idea niin sitten.
Arpe
Viestit: 1525
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Arpe »

Paalari kirjoitti: To Maalis 23, 2023 8:34 pm Tuossa olisi poikaa Konsta Pylkerön välikädet.
Ja hieman pidempi välikaasujalka. :mrgreen:
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Kyl kelpais tuollanen terassijenkki,tuossa asussa juurikin.

Niiiin,pitkät kepit.
Omassa transportterissa on vaihekepin pitennys ja vaihdevälin lyhentäjä.
Ei pyöri keppi kuitenkaan ympäri koppia
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
ILU
Viestit: 224
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:30 pm
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja ILU »

Kattoin tuon videon: Jenkit on typeriä tai sitten jostain syystä haluavat
esittää ääliöitä. Tehdään vasiten asiat vielä vaikeammaksi kuin ovat.
No näkyyhän niiden tyhmyys siinäkin, kun kattoo amerikkalaisia elokuvia,
sama hulluus niissäkin, lapioissa kahden metrin mittaiset varret. :lol:
Smirkelimies
Viestit: 1466
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

Tuli vaan mieleen, aikoinaan kaverukset oli lähössä jenkkilotjalla ruisinkiin, nostivat pesukoneen takakonttiin että sais perää madallettua.

Eikös lava-autoon vois lastata vaikka pari kuutioo kiviä kun on lavakin. Ei tarttis muutella jousitusta.
Avatar
jake55
Viestit: 962
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
Paikkakunta: Syrän Häme
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja jake55 »

Tuo on edelleen täysin show mielessä rakenneltu, eri asia on sitten aidot twinstick laatikot. Ei pidä yleistää kaikkiin jenkkeihin. Vaihdekeppien jatkaminen liittyy apehanger tyyliin mitä oli moottoripyörissäkin, istutaan matalalla takana ja kädet edessä korkealla. Tässä oikean twinstick laatikon kepittämistä vapaasti hengittävän 335 Cumminssin mahtavalla soundilla lisättynä. https://youtu.be/q2btXzx_2Gg
Fordson Super Major -60
Superdextaaja
Viestit: 12929
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

ILU kirjoitti: Pe Maalis 24, 2023 7:37 am Kattoin tuon videon: Jenkit on typeriä tai sitten jostain syystä haluavat
esittää ääliöitä. Tehdään vasiten asiat vielä vaikeammaksi kuin ovat.
No näkyyhän niiden tyhmyys siinäkin, kun kattoo amerikkalaisia elokuvia,
sama hulluus niissäkin, lapioissa kahden metrin mittaiset varret. :lol:
Et ole kommenttisi perusteella itse koskaan käyttänyt tuollaista pitkävarsilapiota ainakaan sen oikeaan käyttötarkoitukseen.
Tekemällä virheistä oppii.
Antsuko
Viestit: 1383
Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Antsuko »

Superdextaaja kirjoitti: Pe Maalis 24, 2023 9:17 am
ILU kirjoitti: Pe Maalis 24, 2023 7:37 am Kattoin tuon videon: Jenkit on typeriä tai sitten jostain syystä haluavat
esittää ääliöitä. Tehdään vasiten asiat vielä vaikeammaksi kuin ovat.
No näkyyhän niiden tyhmyys siinäkin, kun kattoo amerikkalaisia elokuvia,
sama hulluus niissäkin, lapioissa kahden metrin mittaiset varret. :lol:
Et ole kommenttisi perusteella itse koskaan käyttänyt tuollaista pitkävarsilapiota ainakaan sen oikeaan käyttötarkoitukseen.
Kyllä lapion varren päässä pitää olla ponsi sen kaikissa yleisissä käyttötarkoituksissa. Paalihangossakin on ponsi ja se on käytössä ehdottomasti parempi kuin tavallinen heinähanko.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

käyttänyt tuollaista pitkävarsilapiota ainakaan sen oikeaan käyttötarkoitukseen.
No mikä se käyttötarkotus mahtaa olla,
Ilmaako sillä tarkotus lapioida?! :roll:
imppu
Viestit: 8699
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja imppu »

Sillon kun vielä heinähumpuukia harrastettiin, asensin emännän hankoon ponnen ja hieman lyhensin vartta.
Meinas heti muu sakki pölliä sen.

Johan nyt on, jos ei pontta ole.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Mutteriuuno
Viestit: 2746
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

imppu kirjoitti: Pe Maalis 24, 2023 11:42 am Sillon kun vielä heinähumpuukia harrastettiin, asensin emännän hankoon ponnen ja hieman lyhensin vartta.
Meinas heti muu sakki pölliä sen.

Johan nyt on, jos ei pontta ole.
Olen kymmeniä (ehkä jopa satoja) tuhansia paaleja mättänyt. Yleensä oli kohtalona raskain vaihe, eli pellolta mahdollisimman korkeaan kuormaan. Käteen sopivin työkalu oli pitkävartinen hanko ilman pontta. Ulottuvuus tietenkin tärkeä tekijä, mutta myös tykkään että varsi pyörähtää otteessa tarpeen mukaan. Ponnettomille käyttäjille varmaan on ponnesta ja lyhyestä varresta etua. 8)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], SPS1975 ja 31 vierailijaa