Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
-
- Viestit: 12975
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Taas alustasarjalla muutettu alkuperäisestä lähes käyttökelvottomaksi: https://www.nettiauto.com/ford/f100/134 ... tsotuimmat
En itse ole ihan vakuuttunut näistä ajettavuudeltaan kuin ulkonäöltäkään alkuperäisyys tyystin tuhoamalla. Meneekö alkuperäiset alustaosat suoraan roskiin vieläpä? Kai jossain Autobaanamaassa, missä saa ajaa matkanopeutta pitäen jopa yli kahtasataa saattaa näistä alustoista ja koneista päästä hyötymään. Sitten ei abs.jarrut, airbagit eikä turvavyötkään kyllä tuossakaan pelasta, kun mälli sattuu. 2000-luvulle saatettu tekniikka mutta luistonestot, vakionopeudensäädin, automaattinen ilmastointi, tihkukytkin tuulilasille ym. ym. puuttuu. Ja rumakin soratien lana ulkonäkö vielä päälle.
Mikä se amerikkalainen sarjakin telkussa on, missä vasta 20 000 mailia ajettu täydellisesti alkuperäiskunnossa uuden veroisena säilynyt Cadillackki riisuttiin osistaan ja maaleistaan ja korvattiin täydellinen sisustakin uudella ym. eli tuhosivat käytännössä tuollaiseksi peltomaan tasaajalanaksi muuttamalla.
En itse ole ihan vakuuttunut näistä ajettavuudeltaan kuin ulkonäöltäkään alkuperäisyys tyystin tuhoamalla. Meneekö alkuperäiset alustaosat suoraan roskiin vieläpä? Kai jossain Autobaanamaassa, missä saa ajaa matkanopeutta pitäen jopa yli kahtasataa saattaa näistä alustoista ja koneista päästä hyötymään. Sitten ei abs.jarrut, airbagit eikä turvavyötkään kyllä tuossakaan pelasta, kun mälli sattuu. 2000-luvulle saatettu tekniikka mutta luistonestot, vakionopeudensäädin, automaattinen ilmastointi, tihkukytkin tuulilasille ym. ym. puuttuu. Ja rumakin soratien lana ulkonäkö vielä päälle.
Mikä se amerikkalainen sarjakin telkussa on, missä vasta 20 000 mailia ajettu täydellisesti alkuperäiskunnossa uuden veroisena säilynyt Cadillackki riisuttiin osistaan ja maaleistaan ja korvattiin täydellinen sisustakin uudella ym. eli tuhosivat käytännössä tuollaiseksi peltomaan tasaajalanaksi muuttamalla.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Siinä lukeepi että ilmajousitus.
Eli korkeutta voi todennäköisesti
säätää nappia painamalla.
Eli korkeutta voi todennäköisesti
säätää nappia painamalla.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
-
- Viestit: 2242
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Se vähän riippuu lava-auton käyttötarkoituksestakin, ihminen jonka tarkoitus on poiketa pääsiäisenä näyttämässä autoaan ameriikan autonäyttelyssä ja kruisailla pikitietä pitkin vappuna, arvostaa erilaisia ominaisuuksia autossaan, kuin henkilö joka vie avolavallaan pyöröpaalia sonnien syötäväksi mutaiselle takalaitumelle. Eli jokainen tehkööt omalleen juuri niin kuin haluaa.
-
- Viestit: 4460
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Näkyypi niitä olevan kaikenlaisia madallettuja rekkavetureitakin ainakin ameriikanmaalla. Ja penkki mahdollisimman alas ja taakse ettei kuskista näy kuin hiukan lippalakkia.
-
- Viestit: 2775
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Kyllähän tuo esimerkiksi otettu auto lienee ajo-ominaisuuksiltaan parantunut muutosten myötä. Rahtiahan tuollaisilla ei kukaan aja, mutta kai sekin sujuisi jos ilmapusseissa riittää kantavuus. Kantavuus noissa on olemattoman pieni vakionakin. Ulkonäkö on sitten toinen asia. Maltillinen madallus noissa alunperin korkealla maavaralla varustetuissa tekee hyvää ulkonäölle, mutta maassa makaavat on oudon näköisiä, ellei suorastaa rumia. Ja sitä myös ihmettelen, että kun ruoste ja patina on niin ihanaa, niin miksi vanteet sitten pitää olla uudet, isot ja kiiltävät?
Ei ole ollenkaan minun makuuni tämä trendi.
Ei ole ollenkaan minun makuuni tämä trendi.
- toyopet
- Viestit: 3260
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Tuossa aloituslinkin foordissa ei ole alkuperäistä kuin tuo kori.
Eiköhän se ole omistajan oma asia, miten autoaan rakentaa.
Eiköhän se ole omistajan oma asia, miten autoaan rakentaa.
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 1493
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Rakentelutrendien vaihtelu on mielenkiintonen asia. 1980-luvulla jenkkiautoissa oli monasti perä ylhäällä, flake-maalaukset oli myös suosittuja.
Ehkä siitä tietää et on tulossa vanhaks, ku nuo alkaa ärsyttää
Ehkä siitä tietää et on tulossa vanhaks, ku nuo alkaa ärsyttää
-
- Viestit: 2775
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Onko vanha viisaampi tässä(kin) asiassa?Smirkelimies kirjoitti: ↑Ke Maalis 22, 2023 9:47 pm Rakentelutrendien vaihtelu on mielenkiintonen asia. 1980-luvulla jenkkiautoissa oli monasti perä ylhäällä, flake-maalaukset oli myös suosittuja.
Ehkä siitä tietää et on tulossa vanhaks, ku nuo alkaa ärsyttää
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Tuskin. Tässäkään asiassa….Mutteriuuno kirjoitti: ↑Ke Maalis 22, 2023 9:54 pmOnko vanha viisaampi tässä(kin) asiassa?Smirkelimies kirjoitti: ↑Ke Maalis 22, 2023 9:47 pm Rakentelutrendien vaihtelu on mielenkiintonen asia. 1980-luvulla jenkkiautoissa oli monasti perä ylhäällä, flake-maalaukset oli myös suosittuja.
Ehkä siitä tietää et on tulossa vanhaks, ku nuoRISO alkaa ärsyttää
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Eiks pussihousuromut oo liian nähtyjä? Hyvä vaan että joku rakentelee mieleisekseen.Superdextaaja kirjoitti: ↑Ke Maalis 22, 2023 12:46 pm Taas alustasarjalla muutettu alkuperäisestä lähes käyttökelvottomaksi: https://www.nettiauto.com/ford/f100/134 ... tsotuimmat
En itse ole ihan vakuuttunut näistä ajettavuudeltaan kuin ulkonäöltäkään alkuperäisyys tyystin tuhoamalla. Meneekö alkuperäiset alustaosat suoraan roskiin vieläpä? Kai jossain Autobaanamaassa, missä saa ajaa matkanopeutta pitäen jopa yli kahtasataa saattaa näistä alustoista ja koneista päästä hyötymään. Sitten ei abs.jarrut, airbagit eikä turvavyötkään kyllä tuossakaan pelasta, kun mälli sattuu. 2000-luvulle saatettu tekniikka mutta luistonestot, vakionopeudensäädin, automaattinen ilmastointi, tihkukytkin tuulilasille ym. ym. puuttuu. Ja rumakin soratien lana ulkonäkö vielä päälle.
Mikä se amerikkalainen sarjakin telkussa on, missä vasta 20 000 mailia ajettu täydellisesti alkuperäiskunnossa uuden veroisena säilynyt Cadillackki riisuttiin osistaan ja maaleistaan ja korvattiin täydellinen sisustakin uudella ym. eli tuhosivat käytännössä tuollaiseksi peltomaan tasaajalanaksi muuttamalla.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 333
- Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Itse en ainakaan madaltaisi,ne vähätkin ajo-omituisuudet katoaa.muistan nuoruudestani kaverin plymouth satelliitti 70 luvun alusta joka oli madallettu.aivan hirveä ajaa.jossain kohti nostettiin alkuperäiseksi nii tuli taas hyvä.mutta mopareissahan tuon operaation tekee hyvinkin helposti.edessä vääntösauvat ja takana lehdet
-
- Viestit: 1546
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Puhtaasti makuasioita.
Tuollainen Foordi olis hieno ihan alkuperäiskuntoisena.
Ihan tyylikäs toki noinkin.
Parasta olis toki Broncon vetävällä etuakselilla ja jakolaatikolla maustettuna.
Korkeempaa jousta ja isot pyörät. Lähentelis täydellistä!!
Tuollainen Foordi olis hieno ihan alkuperäiskuntoisena.
Ihan tyylikäs toki noinkin.
Parasta olis toki Broncon vetävällä etuakselilla ja jakolaatikolla maustettuna.
Korkeempaa jousta ja isot pyörät. Lähentelis täydellistä!!
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Taidot ja resurssit kun ei riitä niin sitten rakennellaan jotain rottalookkia. Kaikkea ei tarvi museoida mutta itseä ei ainakaan kiinnostaisi upottaa rahaa mihinkään mikä on loppupeleissä arvoton.
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Ilmajousista täällä ei olla näköjään vielä kuultu... Hienohan tuo on minustakin. Ei ole vielä liian pitkälle viety customointia.
Asia erikseen on sitten ns. lintta autot, ne väkisin rikki potkitut ei kyllä herätä mitään mielenkiintoa. Ruotsissahan niitä ei enään tulevana kesänä päästetä ainakaan isompiin tapahtumiin, ei kyllä tulisi ikävä täällä Suomessakaan.
Asia erikseen on sitten ns. lintta autot, ne väkisin rikki potkitut ei kyllä herätä mitään mielenkiintoa. Ruotsissahan niitä ei enään tulevana kesänä päästetä ainakaan isompiin tapahtumiin, ei kyllä tulisi ikävä täällä Suomessakaan.
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 12975
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
No just näin ennemmin. Sellaista peitettyä oikeaa kykyä. Ei mitään modernisoimista vastaan mutta samalla voi laittaa ajopelistä kerralla kykenevän liikkumaan muutenkin, kuin kuvitelmissa. Etuvetoisista isoista Cadillackeista mm. voisi tehdä vetävällä taka-akselilla olevan sähkömoottorein ja akuin, niin olisi kulutuslukemat cruisailuajoissa hallinnassa ja riittäisi yhteispotku kiihdytyksiin.
Noissa ilmajousimadallussarjoissa piilee usein melkoinen alkuperäisen korin tuhoamisen tarve peltimuokkauksin pyörien koteloissa. Etuakselisto ja taka-akseli kavennetaan ja pyöräkotelo suurennetaan sisäänpäin, että mahtuu jotkut kiihdytysajorenkaat lokareiden kainalokuopassa olemaan lähes kokonaan ilman liikkumisvaraa ja samalla raideleveys käytännössä kapenee ellei renkaat ole kivikovat. Toivottavasti on vain ohimenevä trendi ja omassa naapurustossa hidastetöyssyt kaukana.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Kovasti herättää muistoja kun tuollaisen flake peräylös magnelsit alla teoksen autenttisessa kasariasussa näkee. Eikä tartte olla edes jenkki.Smirkelimies kirjoitti: ↑Ke Maalis 22, 2023 9:47 pm Rakentelutrendien vaihtelu on mielenkiintonen asia. 1980-luvulla jenkkiautoissa oli monasti perä ylhäällä, flake-maalaukset oli myös suosittuja.
Ehkä siitä tietää et on tulossa vanhaks, ku nuo alkaa ärsyttää
Hyvä että sellaisiakin rakentelun tyylisuuntauksia on pari kappaletta säilynyt näihin päiviin.
-
- Viestit: 617
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Kyllä Toyotaankin sopii työkalun madallus:
Old Crown Yokohama Cruise -Crown Classics-
https://youtu.be/H4rY_YRGFkQ
...ja tekniikan päivitys.
Old Crown Yokohama Cruise -Crown Classics-
https://youtu.be/H4rY_YRGFkQ
...ja tekniikan päivitys.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
+sivuputket, oravannahka antenniin, karva sisusta, maalattu perän koppa, ketjuratti, etelävaltioiden lippu kattoverhoiluna yms... Ja tietenkin maadoitusjohto takapuskurista maahan.361 kirjoitti: ↑To Maalis 23, 2023 10:48 amKovasti herättää muistoja kun tuollaisen flake peräylös magnelsit alla teoksen autenttisessa kasariasussa näkee. Eikä tartte olla edes jenkki.Smirkelimies kirjoitti: ↑Ke Maalis 22, 2023 9:47 pm Rakentelutrendien vaihtelu on mielenkiintonen asia. 1980-luvulla jenkkiautoissa oli monasti perä ylhäällä, flake-maalaukset oli myös suosittuja.
Ehkä siitä tietää et on tulossa vanhaks, ku nuo alkaa ärsyttää
Hyvä että sellaisiakin rakentelun tyylisuuntauksia on pari kappaletta säilynyt näihin päiviin.
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Ei oikein ole Suomen maanteille sopivia nuo liikaa madalletut autot, eikä omaan silmään mitään kauniitakaan. Jokaisella on omat näkemyksensä, ja ajatuksensa, että niillä mennään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Hieno. Metsilläkin oli hetken tommonen farmi. Tuli vaihdossa puskukoneeseen joskus muinoin…A-P kirjoitti: ↑To Maalis 23, 2023 10:50 am Kyllä Toyotaankin sopii työkalun madallus:
Old Crown Yokohama Cruise -Crown Classics-
https://youtu.be/H4rY_YRGFkQ
...ja tekniikan päivitys.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Bing [Bot], Google [Bot] ja 66 vierailijaa