Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Yrjö
Viestit: 1481
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

toyopet kirjoitti: Su Touko 07, 2023 8:35 pm
Tuosta pitäisi jotain kehitellä...
https://photos.app.goo.gl/PGfSSjH7rwPyz68B8
https://photos.app.goo.gl/aeRN9VYwVa9r6J3QA
Moottori jo odottaa...
Siinähän on lähes valmis peli rotta autoksi. Takarenkaan paikkakin on kohdillaan. :wink:
Kubota B 5001 DT
Superdextaaja
Viestit: 12965
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Yrjö kirjoitti: Su Touko 07, 2023 9:10 pm
toyopet kirjoitti: Su Touko 07, 2023 8:35 pm
Tuosta pitäisi jotain kehitellä...
https://photos.app.goo.gl/PGfSSjH7rwPyz68B8
https://photos.app.goo.gl/aeRN9VYwVa9r6J3QA
Moottori jo odottaa...
Siinähän on lähes valmis peli rotta autoksi. Takarenkaan paikkakin on kohdillaan. :wink:
Taitaa olla eturenkaidenkin.. Mutta pitäisihän tuota vieläkin varmaan nykymakuun madaltaa.
Tekemällä virheistä oppii.
Valmet 363
Viestit: 194
Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 8:45 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Valmet 363 »

Ei mitään järkee,,.
Avatar
toyopet
Viestit: 3253
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Tämä on vastaavasti vähän korkeammalla:
Kuva
It has three speed: here, there and gone...
Kumpulan tila
Viestit: 355
Liittynyt: Ke Syys 02, 2020 6:34 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Kumpulan tila »

Ai että tuli mieleen noista tuuningeista ysärillä ne Lada Samarat joissa tummennetut lasit ja perä ylhäällä, sekä staattisen sähkön poistaja roikkumassa :lol:

Ja samaa laatua kuin nämä jenkit.
Kumpulan tila Ilomantsi. Maanviljelyä vuodesta 2010. Kuuksenvaaran Konepalvelun ja Kumpulan tilan sivut
VD5
Viestit: 1863
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Kumpulan tila kirjoitti: Ma Touko 08, 2023 8:10 pm Ai että tuli mieleen noista tuuningeista ysärillä ne Lada Samarat joissa tummennetut lasit ja perä ylhäällä, sekä staattisen sähkön poistaja roikkumassa :lol:

Ja samaa laatua kuin nämä jenkit.
Mistä se muuten johtuu, että monet aikanaan vannoutuneet ladamiehet eivät euro- tai japsiautoja kelpuuttaneet, mutta joku Chevy van tai caprice classic sitten kelpasi. Onko se juuri tuo yhtenevä "laatu" (iso maa, isot toleranssit) ja hirveät ajo-ominaisuudet? :D Jonkunlaista masokismia siis? :D
Viimeksi muokannut VD5, Ma Touko 08, 2023 9:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pataässä
Viestit: 1983
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Aamulla tuli vastaan madallettu ruotsalainen. https://youtu.be/WSTMMysh8Qg
Superdextaaja
Viestit: 12965
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Rekkanuppien värkkääminen on ehkä yhtä järkevää, kuin jonkun pyöräkuormaajan tai kaivinkoneen customointi.. Mutta kolaahan tuolla alahuulella pihamaan sentään lähtiessään. Eli onkos tuo madallettu vai vaan alahelmat venytetty maata viistämään? Sori, mutta ei nyt oikein mene tajuntaan nämä, että miksi?
Tekemällä virheistä oppii.
Avatar
toyopet
Viestit: 3253
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Kumpulan tila kirjoitti: Ma Touko 08, 2023 8:10 pm Ai että tuli mieleen noista tuuningeista ysärillä ne Lada Samarat joissa tummennetut lasit ja perä ylhäällä, sekä staattisen sähkön poistaja roikkumassa :lol:

Ja samaa laatua kuin nämä jenkit.
Aika kotikutoisia virityksiä noissa on ihan tehtaalta, tuon cutlassin vaihteisto-osoitin oli "rikki" eli sieltä puuttui neulaa siirtävä vaijeri.
Se koko mittaristo on semmoista hötömuovia ihan kuin ladassa ja se "johdotus" on samanlainen folio. Ja vaihteisto-osoitin ja muovilootassa oleva neula, jota jousi vetää toiseen suuntaa ja ohut vaijeri toiseen suuntaan. Vaijeri kiinnitetään rattiputken ympärillä olevaan vaihdekepin kaulukseen.
Mittariston taustat on kuin jossain kiinalaisessa peltilelussa silloin joskus ennen.
Ruuvinreiät vähän sinnepäin, ruuvien koko mitä sattuu, kun periaatteessa kai pitäisi olla 1/4" tuumaisia kantoja mutta tarvitsee 1/4", 9/32",ehkä 7,5mm hylsyn. Osia kun ottaa, niin samaa osaa takaisinlaittaessa pitää vähän vängätä suuntaan ja toiseen, että reiät osuu kohdalleen.

Vanhassa toyotassakin on se hyvä puoli, että vaikka ottaa muoviset kojelaudan osat irti, niin takaisinlaittaessa pistää osan paikalleen ja tyrkkää ruuvit reikään, niin ne osuu kohdalleen.
It has three speed: here, there and gone...
Pataässä
Viestit: 1983
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Superdextaaja kirjoitti: Ma Touko 08, 2023 11:35 pm Rekkanuppien värkkääminen on ehkä yhtä järkevää, kuin jonkun pyöräkuormaajan tai kaivinkoneen customointi.. Mutta kolaahan tuolla alahuulella pihamaan sentään lähtiessään. Eli onkos tuo madallettu vai vaan alahelmat venytetty maata viistämään? Sori, mutta ei nyt oikein mene tajuntaan nämä, että miksi?
Helmat venytetty alas, Eroaa muista ja tulee huomatuksi näyttelyissäkin. On kuvissa Fordkin. https://youtu.be/g8GEJU29GCk
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Saapiska, Semrush [Bot] ja 37 vierailijaa