Perän ulinaa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
verkuson 165
Viestit: 327
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

S203 320cdi sport edition -06 ja vain pakkasella Perä ulvoo.nyt lauha keli ja Perä hiljanen? Ideoita kehiin vai ostanko purkaamolta käytetyn jos löytyy.
verkuson 165
Viestit: 327
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa mersussa

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

verkuson 165 kirjoitti: La Maalis 18, 2023 11:20 am S203 320cdi sport edition -06 ja vain pakkasella Perä ulvoo.nyt lauha keli ja Perä hiljanen? Ideoita kehiin vai ostanko purkaamolta käytetyn jos löytyy.
Smirkelimies
Viestit: 1466
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

Aika moni kehunu Rvs-lisäaineita. Muun muassa puuilo myy. Rvs on tuubissa olevaa mönjää joka sotketaan pieneen määrään öljyä ja sitte seos ruutataan kohteeseen.

Mut tuskin se auttaa jos on pahaksi päässy laakerivaurio tms.
Avatar
Rh-
Viestit: 1034
Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Sport edition, eli siellä saattaa asustaa kitka tai levylukko.

Ne tykkää säännöllisestä öljynvaihdosta. Öljy valmistajan ohjeen mukaan joko LS aineilla tai ilman.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Ei ole lukkoa missään tuon ikäisessä mersussa.
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ei tosiaan sportissa ole kun matalampi alusta, isommat etujarrut jne.
Lukko erikseen varustelistalta ruksaten olkoon sportti tai ei.

Onkohan siellä varmasti oikeat öljyt sisällä?
Muistelisin 80w-90 että pitäisi olla... Voin muistaa väärinkin.
Notkeammilla öljyillä omassakin herkempi ulvomaan.
Pitäisi laittaa ensi vaihdossa joku lisäaine ja kokeilla onko enää mitään apua kun 200tkm on jo pitkän motari ajon jälkeen moottorijarrulla ulvonut. Tuskin omassa tapauksessa auttaa, mutta voihan sitä kokeilla.
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Voisi näihin laittaa jo aiheeseen, että mistä vehkeestä on kyse, ettei tarvitsisi googlesta selvittää mystisillä koodeilla "S203 320cdi" mikä laitos on kyseessä.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
korsteeni
Viestit: 3569
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

jiipee kirjoitti: La Maalis 18, 2023 7:12 pm Voisi näihin laittaa jo aiheeseen, että mistä vehkeestä on kyse, ettei tarvitsisi googlesta selvittää mystisillä koodeilla "S203 320cdi" mikä laitos on kyseessä.
No tuohan nyt oli tarkimmin yksilöity mitä ylipäätään mallista kertoa voi.

Kymmenen lisäkysymystä olisi tullut että mikä malli ja kone ja korimalli, jos olisi mainittu vain -06 C-mersu dieselillä :roll:
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Kannatinlaakeri osaa pitää aikamoista jollotusta myös .

Jos sitä ei ole vaihdettu niin siinä on yksi äänilähde. Omassa 320:sessä piti hieman ääntä aika pitkään ja kun kerran lähdin töistä niin vollotus alkoi jo parkkisvauhdista. Onneksi oli laakeri käsivarasttossa niin vaihdoin sen samantien.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tuo kannatinlaakeri olisi kyllä aloittajan tapauksessa mahdollinen todellakin.
Mölli myös oli kylmänä herkkä aamuisin ulvomaan ensimmäiset sadat metrit, lämpimällä ilmalla ei sitä tehnyt.

Jos kuitenkin joudut vaihtamaan perän niin osta uusi samoilla välityksillä ettei tarvitse koodata vaihteistoa uusille välityksille.
verkuson 165
Viestit: 327
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

LS öljyä löytyy työpaikalta,voisin vaihtaa ne kuitenkin varuiksi
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

verkuson 165 kirjoitti: Su Maalis 19, 2023 8:51 am LS öljyä löytyy työpaikalta,voisin vaihtaa ne kuitenkin varuiksi
Ja kun sitten olet siellä alla niin ravistele se pinjoni. Jos siinä ei ole merkittävästi väljää niin huudon lähde on tos.näk muualla.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
Arpe
Viestit: 1526
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja Arpe »

Bj Andy kirjoitti: Su Maalis 19, 2023 9:36 am Ja kun sitten olet siellä alla niin ravistele se pinjoni. Jos siinä ei ole merkittävästi väljää niin huudon lähde on tos.näk muualla.
Sprinteristä etsittiin ulinan lähdettä pitkään ja monesta paikasta. Missään ei tuntunu välyksiä, eikä käsin pyörittelemällä mitään poikkeavaa.
Mistään ei tullu rautaa öljyjen mukana, ei perästä eikä laatikosta.
Loppujen lopuks perä auki, ja pinjonin sisempi laakeri huonossa hapessa. Välystä ei käsivoimin tuntenu kardaanin laipasta, ei sivusuunnassa, ei päittäin, eikä kiertosuunnassa kasvaneena hammasvälyksenä.
Mahdolliset öljyn seassa olleet rautajauhot oli varmaan jääneet Saksanmaalle viimeisessä huollossa ennen myyntipäätöstä. :mrgreen:

Laakeroimalla hiljeni. Ei ollu pahasti kuluttanu vielä vetopyöräparia.
verkuson 165
Viestit: 327
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

Juu. Pitää se kannatinlaakeri tutkia samalla
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Lukkoa ei ole, joku 80w-90 gl5 öljy vaan sisään.
verkuson 165
Viestit: 327
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

8400 kirjoitti: Su Maalis 19, 2023 12:22 pm Lukkoa ei ole, joku 80w-90 gl5 öljy vaan sisään.
muistaakseni se on 75w90 mitä löytyy
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Oliko niin että 75w90 ja 80w90 ero oli siinä että tuo 75 on täyssynteettinen? Gl-5 kun on niin pitäis käydä. Jossain uudemmissa oli tarkempaa sen öljyn kanssa.
verkuson 165
Viestit: 327
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

Nyt on liemet vaihdettu,laitoin Q8 75 90 LS GL5 öljyä. Ennen vaihtoa tarkistin öljyn määrän ja pahasti vajaa,ehkä reilu puoli litraa tuli ulos.ja melko tummaa.sisään meni noin litra mutta täyttö propusta tuli osa ulos joten riittävästi sitä nyt on. Aamulla oli -9c ja vollottaa.illalla -5c ja uudet öljyt niin ei vollotusta.pinjonissa ei väljää mihinkään suuntaan eikä kardaanissakaan.noh,aamulla lähtiessä sen kyllä huomaa vollottaako...
verkuson 165
Viestit: 327
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

Aamulla olikin sopiva testikeli,-17c. Ja vollottaa edelleen. On kai se uskottava että joku laakeri on jo väljä.
verkuson 165
Viestit: 327
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 12:32 pm
Viesti:

Re: Perän ulinaa

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

Oiskohan kuitenkin kannatinlaakeri?eilen aamulla -15c ja vonkui vaan 30-40 vauhdissa.ei liene kovin kallis ja paha vaihdettava
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], valtsu864 ja 55 vierailijaa