JURO kirjoitti: ↑La Helmi 25, 2023 5:47 pm
Ei letkun juurest ilmaannu se on alempana. Kannattais vaihtaa ne taka sylinterit ettei tarvi taistella ilmaruuvien kanssa, tosin voi joutua taistelemaan jarruputkien kanssa. Minusta se ilmaruuvin kuumentaminen ei auta silloinhan se ruuvi turpoaa ja on vielä tiukempi. Ite oon tasapäisellä paineilma taltalla päristelly se ruuvin ”mutteria” sitä sylinterin runkoa samoin putken irrotuksessa. Se juntturi voi kyllä olla ruostunu putkeen kiinni niin että putkikin kiertyy mutta silloin voi pyörittää sylinteriä kun kiinnitys pultit on irti. Jos jotain uusit niin laita kuparitahnaa kaikkiin ruuviliitoksiin.
Eli ei auta ilmata etujarrusatulan letkusta, joka on tässä ilmausnipan vieressä? Tässä se jo valmiiksi poikki.
Kokeiltiin letkun liitoksesta ja siitä tuli nestettä. Takaa tuli ilmaa vähän toisesta sylinteristä.
Ei kummentuneet jarrut, kun poljin melkein pohjaan menee ja toinen piiri ei jarruta.
Aeromotorssilta saa uuden satulan reilulla kolmella kympillä, että kannttaako sen kanssa nyt montaa päivää taistella, sen kun vaihtaa uuden vaikka molemmat
Jiitek kirjoitti: ↑La Helmi 25, 2023 8:28 pm
Monesti se on ihan yks ja sama mitä osapuolta lämmittää tai vaikka molempia niin aina on lämmöstä apua ja yleensä lopputuloskin toivottu.
Avataanko lämmitetty heti kuumana, vai sitten kun on jäähtynyt?
Jiitek kirjoitti: ↑La Helmi 25, 2023 8:28 pm
Monesti se on ihan yks ja sama mitä osapuolta lämmittää tai vaikka molempia niin aina on lämmöstä apua ja yleensä lopputuloskin toivottu.
Avataanko lämmitetty heti kuumana, vai sitten kun on jäähtynyt?
Kuumana.
Joskus kun enemmän vastustelee, joutuu lämmittämään uudestaan.
Koomikko76 kirjoitti: ↑Su Helmi 26, 2023 5:34 pm
Taitaa olla niin, että tilaan uudet takasylinterit, etusatulan ja ehkä korjaussarjan pääsylinterin, niin jospa ne jarrut löytyy.
Entäs jarrupaineen säädin? Näkyy mätänetis olevan sellanen tarjolla, mut onko tuossa autossa, ja onko kaikki siihen liittyvät osat paikoillaa ja kunnossa?!
Kokeile pumpata jarrua niin että poljin jää ylemmäs, sitten painat poljinta pitkään sellaisella voimalla niinkuin normaali jarrutuksessa. Jos poljin painuu hitaasti niin pääsyliterissä on sisäinen vuoto, jos ei niin ilmavaiva.
Eipä tunnu painuvan ihan helpolla pohjaan.
Mistä sinne voi ilmaa tulla, jos ei ole auottu mitään?
Voiko huonot pyöränsylinterit imeä ilmaa, vaikka ei vuoda nestettä?
Koomikko76 kirjoitti: ↑Ma Helmi 27, 2023 9:28 pm
Eipä tunnu painuvan ihan helpolla pohjaan.
Mistä sinne voi ilmaa tulla, jos ei ole auottu mitään?
Voiko huonot pyöränsylinterit imeä ilmaa, vaikka ei vuoda nestettä?
Jos on vanhat nesteet ja siellä voi olla hieman vettä joukossa, niin jarrutettaessa nesteet kuumenee ja sinne voi silloin muodostua kuplia, jotka eivät sitten poistu muutoin kuin ilmaamalla. Nyt kun teet kattavampaa jarruremonttia, niin kannattaa vaihtaa samalla myös jarrunesteet, nehän olisi hyvä vaihtaa parin-kolmen vuoden välein muutenkin.