Valmet 705 vm1984
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2023 8:57 pm
- Viesti:
Valmet 705 vm1984
Mitäs Valmet 705 vm1984 etukuormaajalla kannattaa maksaa?
Tietysti kunto huomioiden..
https://www.nettikone.com/valmet/705/22 ... l-ad-share
Esim.tuosta
Tietysti kunto huomioiden..
https://www.nettikone.com/valmet/705/22 ... l-ad-share
Esim.tuosta
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
- Paikkakunta: päijät-häme
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Jos tosi tarve maksaa mitä pyydetään, tai jää ilman . Näyttää vanhat etenkin Valmetit menevän melkein hinnalla millä hyvänsä kaupaksi. Tuokin melkein 40v vanha. Kaveri justiinsa kertoi ostaneensa oman traktorinsa n.15v sitten 13t€ ja nyt hinta luokka 20t€.
-
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ke Syys 22, 2010 11:21 am
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Mitkä vivut nuo penkin vasemmalla puolella on? Etukuormaajaa hoidellaan vissiin tuolla valkonuppisella kojelaudan oikealla sivulla.
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2023 8:57 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Vuos sitten keväällä olin apusilminä kaverille samanlaisen 705 valmetin koeajolla. Kuormain siinä on pykälää pienempi ja traktorin omalla pumpulla toimiva. Ulkoasultaan tuota linkin konetta vähän kuluneempi mutta teknisesti tuntu kunnossa olevan niin se makso 11te nolla verolla.
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Ulkoapaäin aika siisti kone. Maalauskin taitaa vanteita lukuunottamatta olla alkuperäinen. Sisällä säilytetty. Hytti on mielenkiintoisesti verhoiltu uudelleen. Ei ihan mahdottomasti ajettu. Aika kova hinta.
-
- Viestit: 2875
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Meillä on 705 -87 johon ostaessa vuosituhannen alkupuolella heti etukuormaaja piti hankkia. Kaikkihan ovat tuominneet että tuohon on aivan turha etukuormaajaa hankkia kun se toimi mitenkään tuossa. Mun kokemuksesta todella toimiva systeemi. Isommassa nelikossa NH M160 on myös etukuormaaja mutta Valmetti on niin paljon näppärämpi kuormaajakäytössä kun pienemmissä tiloissa aivan ehdoton.
Niin ja tuohon aikaan parikymmentä vuotta sitten ei nelikko 705:lla ollut merkkiliikkeessäkään ollut hintaa sen vertaa mitä nykypäivänä pyydetään...
Niin ja tuohon aikaan parikymmentä vuotta sitten ei nelikko 705:lla ollut merkkiliikkeessäkään ollut hintaa sen vertaa mitä nykypäivänä pyydetään...
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Kuinka niin kaikki?jip59 kirjoitti: ↑La Helmi 04, 2023 9:37 pm Meillä on 705 -87 johon ostaessa vuosituhannen alkupuolella heti etukuormaaja piti hankkia. Kaikkihan ovat tuominneet että tuohon on aivan turha etukuormaajaa hankkia kun se toimi mitenkään tuossa. Mun kokemuksesta todella toimiva systeemi. Isommassa nelikossa NH M160 on myös etukuormaaja mutta Valmetti on niin paljon näppärämpi kuormaajakäytössä kun pienemmissä tiloissa aivan ehdoton.
Eihän täällä ole kuin yksi jankkaaja, jonka täytyy sitä joka ketjuun toitottaa, vaikkei olisi edes Valmeteista puhe.
Ihan käypänen on EK alustaksi. Ketterä kone ja kaponen nokka niin näkee vähän sinne aisojen päähänkin.
705 takavetoon olivat laittaneet neljä kiekkoa per puoli vannepainoa, niin kulkee aamukasteisella nurmellakin.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 306
- Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 4:58 pm
- Paikkakunta: Muhos
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Eikös 05-sarjalainen ole takavetona ihan susi, kun 45 prosenttia painosta vetämättömillä pyörillä? Vannepainot tietty korjaa, mutta vanhemmissa olisi jo valmiiksi enemmän painoa takana.
- mike
- Viestit: 5324
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Ei pidä nuo prosentit paikkaansa, kun ne on nelikolle ilmoitettu. Takavetoisessa vajaa 300 kg kevyempi etupää.
Ainahan vastapainoa tarvitaan, jos nostolaiteeseen työkoneita laittaa. Kuinkas joku keltaruskea valmetti eroaa painopisteeltään ?
Ainahan vastapainoa tarvitaan, jos nostolaiteeseen työkoneita laittaa. Kuinkas joku keltaruskea valmetti eroaa painopisteeltään ?
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Takavetoisessa on myös pitempi akseliväli. Hankkijan 'Uuden ajan isäntärengit.' esitteessä mainitaan takavetoisen painonjakautumaksi 39/61. Aivan tavanomainen takavetoisen painonjakautuma, paljon nokkapainoisempia takavetoja on markkinoilla ollut.
-
- Viestit: 1654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Tämä! Ainakin 15v on riittänyt juttua "sekarotu valmetista" ja 399 Massikasta. Samat asiat moneen kertaanTunturiPappa kirjoitti: ↑Su Helmi 05, 2023 12:20 amKuinka niin kaikki?jip59 kirjoitti: ↑La Helmi 04, 2023 9:37 pm Meillä on 705 -87 johon ostaessa vuosituhannen alkupuolella heti etukuormaaja piti hankkia. Kaikkihan ovat tuominneet että tuohon on aivan turha etukuormaajaa hankkia kun se toimi mitenkään tuossa. Mun kokemuksesta todella toimiva systeemi. Isommassa nelikossa NH M160 on myös etukuormaaja mutta Valmetti on niin paljon näppärämpi kuormaajakäytössä kun pienemmissä tiloissa aivan ehdoton.
Eihän täällä ole kuin yksi jankkaaja, jonka täytyy sitä joka ketjuun toitottaa, vaikkei olisi edes Valmeteista puhe.
Ihan käypänen on EK alustaksi. Ketterä kone ja kaponen nokka niin näkee vähän sinne aisojen päähänkin.
705 takavetoon olivat laittaneet neljä kiekkoa per puoli vannepainoa, niin kulkee aamukasteisella nurmellakin.
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Ja kaikista kommenteista paistaa, että oikeaa työkokemusta Valmetin -05 sarjasta ei ole..tai sitten kohdalle on sattunut totaalinen maanantaikappale.retku kirjoitti: ↑Su Helmi 05, 2023 8:33 pmTämä! Ainakin 15v on riittänyt juttua "sekarotu valmetista" ja 399 Massikasta. Samat asiat moneen kertaanTunturiPappa kirjoitti: ↑Su Helmi 05, 2023 12:20 amKuinka niin kaikki?jip59 kirjoitti: ↑La Helmi 04, 2023 9:37 pm Meillä on 705 -87 johon ostaessa vuosituhannen alkupuolella heti etukuormaaja piti hankkia. Kaikkihan ovat tuominneet että tuohon on aivan turha etukuormaajaa hankkia kun se toimi mitenkään tuossa. Mun kokemuksesta todella toimiva systeemi. Isommassa nelikossa NH M160 on myös etukuormaaja mutta Valmetti on niin paljon näppärämpi kuormaajakäytössä kun pienemmissä tiloissa aivan ehdoton.
Eihän täällä ole kuin yksi jankkaaja, jonka täytyy sitä joka ketjuun toitottaa, vaikkei olisi edes Valmeteista puhe.
Ihan käypänen on EK alustaksi. Ketterä kone ja kaponen nokka niin näkee vähän sinne aisojen päähänkin.
705 takavetoon olivat laittaneet neljä kiekkoa per puoli vannepainoa, niin kulkee aamukasteisella nurmellakin.
Suomessa on kuitenkin niin paljon tehty töitä kyseisillä vehkeillä, että kokemusta niistä on paljon.
Totta kai jokaisessa koneessa vikoja esiintyy, mutta kuitenkin omassa tiedossa on 20000t pintaan ajettuja -05 sarjalaisia, ei niihin tuntimääriin pysty kaikilla vehkeillä.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
6 pyttysen kuormaaja oli laitettu nelipyttyiseen ja sitten on traktorin vika kun ei pelitä.
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
https://www.pottupellossa.fi/gallery/di ... ?pid=54995 Tuommosta yhdistelmää on tullut ajettua työkseen, jossain kohtaa vaihtu takarenkaat isommiksi, olihan se vähän karu yhdistelmä
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 2875
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Re: Valmet 705 vm1984
Niinpä... Meikä kun aikoinaan osti tuohon 705:seen käytetyn kuormaajan joka oli otettu pois 05 mallin valmetista. Kiinni laittaessa tein havainnon että kuormaaja ei mahdu liikkumaan kun ottaa kiinni etupainotelineeseen eli aisat liian lyhyet. Selvisi että tuo onkin 605 traktorista eli kolmimukisesta jossa on nokka lyhyempi. Eipä kun painotelinettä lyhentämään että mahtui liikkumaan.
Toisaalta tuo kuormaaja tuntuu olevan kovinkin pätevä vaikka ei ulottuvuutta olekkaan kovin paljon. Eipä ole takapää jäänyt kevyeksi vaikka kaikki siitä varoittelevat 705:sen kanssa. Esim. 700kg apulantasäkkien käsittelyssä ei ole ongelmia. Tuo lyhyt ulottuvuus on vain positiivinen asia kun pääasiassa ahtaissa tiloissa noiden kanssa pelataan.
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa