MY diesel ja suuttimet
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
MY diesel ja suuttimet
Citikka oireilee. Matalilla kierroksilla suutin kalkattaa kiihdytyksessä hetken ja ajoittain. Mitään vikakoodia ei tule ja kaikki muu toimii muutenkin normaalisti. Olisiko MY dieselistä mitään apua oireiluun?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Kokeile. Ja tuossa kohtaa sinne voi kaataa fortet, ym. Litkut joiden luvataan ratkovan ongelmia. Joko auttaa tai sitten ei. Ja tietty 2t ölppää…ja tai rvs:ssää…
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 943
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Mikä sitruuna? Tai siis onko jakapumpulla vai commonrail?
Rail- vehkeessä en paljoa kokeilisi vaan vaihtaisin suuttimen samointein. Noissa jos suutin jää auki on sen pytyn mäntä (ja ehkä veivikin) tattis kokolailla heti.
Jakajapumpullisessa vois kokeilla vaikka sitä my-dsl:ää tai Forteakin tai sitten sitä ihmeitä tekevää 2-t öljyäkin...
Rail- vehkeessä en paljoa kokeilisi vaan vaihtaisin suuttimen samointein. Noissa jos suutin jää auki on sen pytyn mäntä (ja ehkä veivikin) tattis kokolailla heti.
Jakajapumpullisessa vois kokeilla vaikka sitä my-dsl:ää tai Forteakin tai sitten sitä ihmeitä tekevää 2-t öljyäkin...
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Neste MY Diesel ei korjaa välttämättä mitään. Mutta pienentää CO2 - päästöjä, ainakin kuittiin tulee kiitos ja kannustus, että pelastettu maailmaa näin ja näin monella kilolla.
-SS-
-SS-
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Commonrail kyseessä. Testerit ei anna mitään virheilmoitusta. On tiedossa, että pahimmassa tilanteessa mäntä halkeaa. Suutin vaihdettaisiin, mutta kun ei tiedä, mikä neljästä suuttimesta oireilee. Kaikkien suuttimien vaihto kustantaisi jo liki auton arvon, joten Kuusakoski lienee siinä tapauksessa parempi osoite.Hsippe kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 1:43 pm Mikä sitruuna? Tai siis onko jakapumpulla vai commonrail?
Rail- vehkeessä en paljoa kokeilisi vaan vaihtaisin suuttimen samointein. Noissa jos suutin jää auki on sen pytyn mäntä (ja ehkä veivikin) tattis kokolailla heti.
Jakajapumpullisessa vois kokeilla vaikka sitä my-dsl:ää tai Forteakin tai sitten sitä ihmeitä tekevää 2-t öljyäkin...
Fortea olen monessa dieselissä käyttänyt polttoaineen seassa ja se on yleensä pehmentänyt ääntä ja ehkä tehoihinkin vaikuttanut.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7867
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Mulla kusi bemarissa suutin. Täristi tyhjäkäynnillä ja pakokaasu haisi pahemmalta mitä majorissa. Oireet kesti varmaan puolitoistavuotta, kunnes jaksoin perehtyä aiheeseen. Riippuu varmaan tapauksesta, mutta itellä meni diagnoosi niin, että nyppisin suuttimen johtoja irti joutokäynnillä. Tässä ainakin oli selkeä eri yhdessä sylinterissä. Ei vaikuttanut käyntiin lainkaan, vaikka johdon otti irti.Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 5:46 pmCommonrail kyseessä. Testerit ei anna mitään virheilmoitusta. On tiedossa, että pahimmassa tilanteessa mäntä halkeaa. Suutin vaihdettaisiin, mutta kun ei tiedä, mikä neljästä suuttimesta oireilee. Kaikkien suuttimien vaihto kustantaisi jo liki auton arvon, joten Kuusakoski lienee siinä tapauksessa parempi osoite.Hsippe kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 1:43 pm Mikä sitruuna? Tai siis onko jakapumpulla vai commonrail?
Rail- vehkeessä en paljoa kokeilisi vaan vaihtaisin suuttimen samointein. Noissa jos suutin jää auki on sen pytyn mäntä (ja ehkä veivikin) tattis kokolailla heti.
Jakajapumpullisessa vois kokeilla vaikka sitä my-dsl:ää tai Forteakin tai sitten sitä ihmeitä tekevää 2-t öljyäkin...
Fortea olen monessa dieselissä käyttänyt polttoaineen seassa ja se on yleensä pehmentänyt ääntä ja ehkä tehoihinkin vaikuttanut.
Vaihdoin silti kolme suutinta, sen selkeästi viallisen ja pari muuta runsaan ohivuodon (siis paluulinjaan) takia.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 943
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Ootko koittanut kuunnella? Stetoskoopilla tai sitten ihan vaan harjan tms varrella. Ja vielä jo avustaja vähän päräyttelisi kaasua...
Joskus se viallinen suutin "sirittää" eri tavalla kuin muut.
Ja jos ei eroa kuulu niin sitten vaan ajat sen vian ulos...
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Tässä moottorissa pieni kalkatus esiintyy vain ajoittain. Se kuuluu, jos kuuluu, kun tyhjäkäynniltä painaa kevyesti kaasua varsinkin mäessä. Välillä kevyellä kaasulla kone täristää, mutta ei aina. Mitään poikkeavaa käryä ei tule ja öljy on puhtaan oloista.
Ajelen nyt toistaiseksi odotellen vikailmoitusta. Saisi sitten selville, minkä suuttimen kimppuun kävisi.
Ajelen nyt toistaiseksi odotellen vikailmoitusta. Saisi sitten selville, minkä suuttimen kimppuun kävisi.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Tätä viallista suutinta on yritetty paikallistaa merkkikorjaamolla koeajoilla, kylmänä ja kuumana, testerillä ja stetoskooppiakin on käytetty. Äänestä ei saa kiinni, kun se on ajoittaista ja vain hyvin pienellä kierrosalueella.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7724
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Rangeri oli merkkkikorjaamolla,huonon käynnistymisen takia,tuloksena oli oletuksia häiriöiden syistä ja kallis lasku.
Nyt kun,se viimeksi jäi pihalle,hinurin vietäväksi,niin meinattiin että,purkaamolle vai,keräyslavalle.....No,jos kumminkin vielä,ihan oikealle diesel korjaamolle ja jopas apu löytyi,jonkun paineenrajoitus venttiilin ne vaihtoivat,vika löytyi hetkessä ja lasku oli,varsin kohtuullinen.
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Paineensäädin, vai paineen tunnistinko oli viallinen? Nämä viat on tyyppivikoja ja helppo tunnistaa.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 7:53 pm Rangeri oli merkkkikorjaamolla,huonon käynnistymisen takia,tuloksena oli oletuksia häiriöiden syistä ja kallis lasku.
Nyt kun,se viimeksi jäi pihalle,hinurin vietäväksi,niin meinattiin että,purkaamolle vai,keräyslavalle.....No,jos kumminkin vielä,ihan oikealle diesel korjaamolle ja jopas apu löytyi,jonkun paineenrajoitus venttiilin ne vaihtoivat,vika löytyi hetkessä ja lasku oli,varsin kohtuullinen.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7724
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Laskussa lukee,CR-pumpun paineenrajoitus venttiilin vaihto.Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 8:10 pmPaineensäädin, vai paineen tunnistinko oli viallinen? Nämä viat on tyyppivikoja ja helppo tunnistaa.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 7:53 pm Rangeri oli merkkkikorjaamolla,huonon käynnistymisen takia,tuloksena oli oletuksia häiriöiden syistä ja kallis lasku.
Nyt kun,se viimeksi jäi pihalle,hinurin vietäväksi,niin meinattiin että,purkaamolle vai,keräyslavalle.....No,jos kumminkin vielä,ihan oikealle diesel korjaamolle ja jopas apu löytyi,jonkun paineenrajoitus venttiilin ne vaihtoivat,vika löytyi hetkessä ja lasku oli,varsin kohtuullinen.
Ja jos,kysymyksessä oli tyyppivika,niin miksi ne ei sitä sitten merkkikorjaamolla löytäneet?
-
- Viestit: 3569
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Omallekkin kohdalle käynyt merkkikorjaamolla, että lyödään testeri kiinni, otetaan pikatesti syventymättä yhtään enempää ja vaihdetaan se osa mitä testeri näyttää…ei tullut sillä kuntoon, niin levitettiin kädet, että ei voi mitään.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 8:25 pmLaskussa lukee,CR-pumpun paineenrajoitus venttiilin vaihto.Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 8:10 pmPaineensäädin, vai paineen tunnistinko oli viallinen? Nämä viat on tyyppivikoja ja helppo tunnistaa.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 7:53 pm Rangeri oli merkkkikorjaamolla,huonon käynnistymisen takia,tuloksena oli oletuksia häiriöiden syistä ja kallis lasku.
Nyt kun,se viimeksi jäi pihalle,hinurin vietäväksi,niin meinattiin että,purkaamolle vai,keräyslavalle.....No,jos kumminkin vielä,ihan oikealle diesel korjaamolle ja jopas apu löytyi,jonkun paineenrajoitus venttiilin ne vaihtoivat,vika löytyi hetkessä ja lasku oli,varsin kohtuullinen.
Ja jos,kysymyksessä oli tyyppivika,niin miksi ne ei sitä sitten merkkikorjaamolla löytäneet?
Auton siirto kyseiseen merkkiin erikoistuneeseen firmaan ja niin oli hetkessä todellinen vika selvillä ja auto kunnossa. Tässä tapauksessa pikatesti näytti vain osan joka poissa pelistä, mutta ei syytä, ja syy oli johdoissa jotka kyseistä osaa ohjasi
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Sitä minäkin ihmettelen. Ehkä se ei siinä sinun autossasi sitten ollut tyyppivika.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Helmi 02, 2023 8:25 pm Laskussa lukee,CR-pumpun paineenrajoitus venttiilin vaihto.
Ja jos,kysymyksessä oli tyyppivika,niin miksi ne ei sitä sitten merkkikorjaamolla löytäneet?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 7:05 pm
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Jos ei tiedä mikä suutin on viallinen niin osta yksi uusi ja kokeile sillä mikä suuttimen kohdalla vika poistuu ja jätä siihen.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2018 9:01 pm
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Korjausarvoista voisi ehkä jotain päätellä? Tai sitten oskiloskooppi kytkeä suuttimen johtoihin,tosin sitä ei joka pojalla ole ja aikaa vievä operaatio alkaa selvittämään ajaessa. Ohjainlaitehan vetää ruiskutushetken ennakkoa aikasemmalle kiihdytyksessä ja moni moottori kalisee silloin mutta tästä ei taida olla kysymys. Niitä ruiskutuksia voi sit olla enemmän kuin yksi per työtahdin alkaminen. On esiroiskasut,pääruiskutus,jälkiruiskutus,määrät voi vaihdella järjestelmän iästä riippuen ja kaikki tapahtuu millisekunneissa. Entä miten rampin paine ja haluttu paine kun kalisee,että onko suurta heittoa vs kunnossa oleva tilanne. Määränsäätöventtiilit tykkää kerätä kaiken törkyn siihen metallisihtiin jos se on olemassa,eikä nää ko suurennuslasilla tai kiikareilla väärinpäin
-
- Viestit: 4712
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
mikä moottori kyseessä? 1.6 psa tekele? itellä oli focus tuollaisella psa moottorilla samalla vaivalla. tietty kierrosluku välillä kuului ylimääräisen oloista ääntä. suuttimet vaihdoin ja ohjelmoin, auttoi nykimiseen eli vikaakin oli. jonnin verran moottori tärisi tyhjäkäynnillä. venttiilikoneistoon sen vian sitten rajasin äänen perusteella sain rajattua.
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
PSA:n 8 venttiilinen 1,6 HDi. (9HR). Elikä se moottori, jossa on tyyppivikana suuttimien rikkoutuminen. Ei siis juuritiivisteiden vuoto, joka on 16 venttiilisen vanhemman koneen ongelma.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 4712
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
mulla oli suutin rikki kirjaimellisesti, mutta yleisempi vika se pohjatiivisteen vuoto tosiaan on. tossa kattelin niin ei se ihan mahdoton työ ole jos itse suuttimet vaihtaisi tuohon 9hr moottoriinkaan. eikös ne aika näkyvillä ole? suuttimia varmasti löytyy kun alkaa etsiskelemään.
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: MY diesel ja suuttimet
Kehnoja suuttimia saa varmaan edullisesti, mutta kunnollinen uusi suutin asennuksineen maksaa noin 500 €. Tähän moottoriin on jo kertaalleen vaihdettu kaikki neljä suutinta aikoinaan tehdastakuuna. Enää ei kannata paljoa satsata, kun on jo ehtoopuolen auto.vaniljacreme kirjoitti: ↑Pe Helmi 03, 2023 9:09 am mulla oli suutin rikki kirjaimellisesti, mutta yleisempi vika se pohjatiivisteen vuoto tosiaan on. tossa kattelin niin ei se ihan mahdoton työ ole jos itse suuttimet vaihtaisi tuohon 9hr moottoriinkaan. eikös ne aika näkyvillä ole? suuttimia varmasti löytyy kun alkaa etsiskelemään.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Paalari ja 47 vierailijaa