Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Tammi 28, 2023 12:58 pm
- Viesti:
Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Olisko täällä vinkkejä missä mahdollisesti vika;
Toyota 1.4 d4d 90 hv moottori 2010
Ajossa Vikakoodi syttyy p0191 painetunnistin tms..autoliikkuu kevyellä kaasulla vielä.
Hiukka kuormitusta lisää niin sammuu, ei enään käyntiin.. seisoo päivän lähteen ’hankaamalla’ käyntiin..
Öljynmäärä moottorissa lisääntyy samalla myös.
Ei savuta , ei nykimisiä, pyörii tyhjäkäyntiä hienosti ja kaikki toimii hienosti kun käyntiin saa..sen hetken ennen kun koodit syttyy ja käy tämä edellämainittu yms..
Kiitos.
Toyota 1.4 d4d 90 hv moottori 2010
Ajossa Vikakoodi syttyy p0191 painetunnistin tms..autoliikkuu kevyellä kaasulla vielä.
Hiukka kuormitusta lisää niin sammuu, ei enään käyntiin.. seisoo päivän lähteen ’hankaamalla’ käyntiin..
Öljynmäärä moottorissa lisääntyy samalla myös.
Ei savuta , ei nykimisiä, pyörii tyhjäkäyntiä hienosti ja kaikki toimii hienosti kun käyntiin saa..sen hetken ennen kun koodit syttyy ja käy tämä edellämainittu yms..
Kiitos.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
- Paikkakunta: pohjois Satakunta
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
https://www.toyota-tech.eu/Menu/Repair
Tuolta 4€/h samat vianhakuohjeet kuin Toyota huollollakin on käytössä.
Tuolta 4€/h samat vianhakuohjeet kuin Toyota huollollakin on käytössä.
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
-
- Viestit: 831
- Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Katso ensin PA aineet OBD lukijalla (esim Torque). PA paineen käyrän tulee seurata moottorin rasitusta ja kuormitusta. Esim jos PA paine ei palaa alas kun moottori putoaa kierroksilta tyhjäkäynnille niin todennäköinen syy SVC venttiili. Omaani (T25 2008) sain alkuperäisen Denson SVC venttiilin Nimark:ilta 140e.
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Oletko koettanut pumpata dieseliä käsipumpulla? Jos jäätä dieselsuodattimessaNamkliw kirjoitti: ↑Ma Tammi 30, 2023 6:30 am Olisko täällä vinkkejä missä mahdollisesti vika;
Toyota 1.4 d4d 90 hv moottori 2010
Ajossa Vikakoodi syttyy p0191 painetunnistin tms..autoliikkuu kevyellä kaasulla vielä.
Hiukka kuormitusta lisää niin sammuu, ei enään käyntiin.. seisoo päivän lähteen ’hankaamalla’ käyntiin..
Öljynmäärä moottorissa lisääntyy samalla myös.
Ei savuta , ei nykimisiä, pyörii tyhjäkäyntiä hienosti ja kaikki toimii hienosti kun käyntiin saa..sen hetken ennen kun koodit syttyy ja käy tämä edellämainittu yms..
Kiitos.
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Eli mulla on kaksi yarista tehnyt tuota, pakkasilla ajosta sammuu. Käsipumpulla saa käyntiin ja vaiva parani vaihtamalla suodattimen. Eli aloittaisin siitä. Vikakoodi on minusta juuri tuo kun lukijalla katsoin.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Tammi 28, 2023 12:58 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Kyllä, suodatin vaihdettu, myös tankki tyhjennetty ja putsattu.. tankissa oleva siirtopumpun suodattimet/sihdit putsattu.. polttoaine puhallettu läpi..ei vaikutusta..
Käsipumpusta painelu ei juurikaa asiaa auta, mutta se on totta että ulkona pakkasessa ei lähde millään käyntiin mutta yö lämpöisessä tallissa niin pitkään hankaamalla lähtee… ja tosiaan Öljyn määrä moottorissa kasvaa hiukan (myö vika koodin antaa silloin)
Käsipumpusta painelu ei juurikaa asiaa auta, mutta se on totta että ulkona pakkasessa ei lähde millään käyntiin mutta yö lämpöisessä tallissa niin pitkään hankaamalla lähtee… ja tosiaan Öljyn määrä moottorissa kasvaa hiukan (myö vika koodin antaa silloin)
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Toimiiko hehkut varmasti? Tuoltahan saa olla kaksi hehkua pimeänä ja ei silti sytytä vikavaloa. Mulla kasvoi öljynmäärä viallisten hehkujen takia. Toki lämpimästä tallista pitäisi lähteä käyntiin vaikka hehkut pimeänä
-
- Viestit: 2778
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Eikö tuo ole vuotava suutin jos polttoaineen paine ei nouse ja siitä johtuen ei käynnisty sekä löpö valuu öljyn sekaan?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Tammi 28, 2023 12:58 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
No juurikin tätä itse epäilen, onko vinkkejä viallisen suuttimen tunnistukseen? (muutakun diesel huoltoon vieminen) , hehkuista yritin tutkia että olisiko joku hehkuista märkä käynnin jälkeen mutta eipä ollut.Mutteriuuno kirjoitti: ↑Ti Tammi 31, 2023 9:25 am Eikö tuo ole vuotava suutin jos polttoaineen paine ei nouse ja siitä johtuen ei käynnisty sekä löpö valuu öljyn sekaan?
Hehkutulpat saattaa olla tietenkin niin että vuotavan suuttimen ’tippa’ ei tavoita hehkun kärkeä.
Tutkin vielä vikakoodin lukija ’live’ tilalla jos saan selvyyttä sitä kautta.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Joko suutin vuotaa(pitäis kuulla käyntiäänestäkin kun kolkottaa) tai sitten CR pumpun paineensäätöventtiili(t) takkuaa, tyypillistä tojotassa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Tammi 28, 2023 12:58 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Käyntiääni on normaali, ei minkäänlaisia kilinöitä tms.
Eilen auto ei lähtenyt enään lämpimässä tallissakaan käyntiin…
Missä tälläiset venttiilit sijaitsevat? Voiko ’herkistellä’ vai suoraan uusia?
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Varovaisuutta tämän kanssa mutta olen noita tutkinut niin että otan suuttimen irti, käännän paineputken niin että saan suuttimen kiristettyä semmoiseen asentoon että se suihkuttaa ilmaan ja ohjauspiuha tietty kiinni.
Toinen starttaamaan ja itse katsot. Tuleeko joka reiästä tasainen suihku ja tihuuko/valuuko polttoainetta starttaamisen jälkeen.
Ehjä suutin tekee joka reiästä nätin sumun ja on tiivis virrattomana vaikka linjassa onkin paine. Jos öljy lisääntyy ja paine ei nouse, veikkaan että joku suutin kusee varsin havaittavasti.
Varoitus liittyy siihen että se suihku leikkaa ihmisnahkaa, eli vähän etäisyyttä testin aikana.
Ja puhtautta ei voi liikaa korostaa. Yhden Bemarin suuttimen viime talvena korjasin ja onnistuin "puhtaasta" Vipperistä saamaan mikroskoopilla näkyvän roskan sisään ja se tukki yhden neulan ohjauksen painereiän. Onneksi oli mikroskooppi niin löysin roskan ja sain vielä vaseliinilla prässättyä reiästä pois.
Toinen starttaamaan ja itse katsot. Tuleeko joka reiästä tasainen suihku ja tihuuko/valuuko polttoainetta starttaamisen jälkeen.
Ehjä suutin tekee joka reiästä nätin sumun ja on tiivis virrattomana vaikka linjassa onkin paine. Jos öljy lisääntyy ja paine ei nouse, veikkaan että joku suutin kusee varsin havaittavasti.
Varoitus liittyy siihen että se suihku leikkaa ihmisnahkaa, eli vähän etäisyyttä testin aikana.
Ja puhtautta ei voi liikaa korostaa. Yhden Bemarin suuttimen viime talvena korjasin ja onnistuin "puhtaasta" Vipperistä saamaan mikroskoopilla näkyvän roskan sisään ja se tukki yhden neulan ohjauksen painereiän. Onneksi oli mikroskooppi niin löysin roskan ja sain vielä vaseliinilla prässättyä reiästä pois.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Suuttimissa on myös ylivuodot. Niistä vou vetää erilliset letkut esim pilttiourkkeihin. Sitten käyntiin ja katsomaan töyttyykl jokun purkki nopeasti.
Railin paineensäätöventtiili sijaitsee commonrailpumpun perässä. Joissain tohotissa niitä on kaks, punainen ja vihreä. 2nap sähköpistoke menee sellaiseen.
Ei voi herkistellä.
Railin paineensäätöventtiili sijaitsee commonrailpumpun perässä. Joissain tohotissa niitä on kaks, punainen ja vihreä. 2nap sähköpistoke menee sellaiseen.
Ei voi herkistellä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Paluuvuodot on hyvä pointti. En ole varma osaako ne koneeseen vuotavaa suutinta juoruta mutta niin helppo testata että kannattaa kurkata.
-
- Viestit: 831
- Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Hyvä kuva pumpusta ja venttiilistä: https://www.ebay.com/itm/144306631619
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Tammi 28, 2023 12:58 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Kiitos, huomenna täytyy heläyttää palasiksi tuo pumppu, ja testata suuttimet paluupuolelta! Kiitos näistä vinkeistä.
Pystyykö noitten venttiileiden toiminnan toteamaan jollain?
Kiitos kaikille! Infoan miten käy näiden toimenpiteiden jälkeen
Pystyykö noitten venttiileiden toiminnan toteamaan jollain?
Kiitos kaikille! Infoan miten käy näiden toimenpiteiden jälkeen
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
Et voi todeta mitenkään muuten kuin testerillä seuraamalla cr paineen käyttäytymistä.
Pumpussa taitaa tuo toinen olla paineanturi(vihreä)
Pumpussa taitaa tuo toinen olla paineanturi(vihreä)
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Tammi 28, 2023 12:58 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d 1.4 ongelma..apuwa
No niiin… Vika löytyi!
Ja se oli suutin vika.
En tiennyt miten paikantaisin viallisen suuttimen, ajattelin kokeilla näin; otin suuttimen putket irti, suuttimen päällä on pieni kartio ’kuppi’ johon polttoainelinja tiivistyy…joten täytin kupit dieselillä ja annoin olla yön…kappas kaksi kupeista oli valunut tyhjäksi , kahdessa vielä oli naftaa… no vaihdoin nämä kaksi ja Laakista käyntiin… Sitä sitten en varmaksi sano että tuo tapa selvittää suutin on toimiva vai ei..voi olla että meni ihan tuurillakin ..Lopputulos vain merkitsee ja pelaa taas!
Ja se oli suutin vika.
En tiennyt miten paikantaisin viallisen suuttimen, ajattelin kokeilla näin; otin suuttimen putket irti, suuttimen päällä on pieni kartio ’kuppi’ johon polttoainelinja tiivistyy…joten täytin kupit dieselillä ja annoin olla yön…kappas kaksi kupeista oli valunut tyhjäksi , kahdessa vielä oli naftaa… no vaihdoin nämä kaksi ja Laakista käyntiin… Sitä sitten en varmaksi sano että tuo tapa selvittää suutin on toimiva vai ei..voi olla että meni ihan tuurillakin ..Lopputulos vain merkitsee ja pelaa taas!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aulispoika, farmeri, Garymies, getty, Google [Bot], korsteeni, massey265, Mika 82, transit ja 69 vierailijaa