Vahvempaa akseli
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Vahvempaa akseli
Meillä om linko, itävaltalainen, jossa murheena on akseli laipat joka on kiinni noi etu kierukat. On 1 3/4" z6 akselia jossa laippa.Akseli menee vaihteistoon. Siitä sen juuresta se menee poikki. Lingossa on toi ylikuormakytkin joka naksuttelee, mutta kun valleissa on kantikivi ja muuta joka pysäyttää sen, pyörivä massa kuitenkin saa aikaan iskun.
Tehtaan varaosana kallis ja vielä veho niin vielä kaliimpi. Irtopätkänä walterschilde, ja se sorvarin kautta, viikon lastaus niin naps.
Vakio osa se ei ole, laippa voa akselin tumppeja saa, mutta tähän ei käy. Mistäkö nyt parempaa lujempaa joka vilä pystyis työstää, tai käsitellä ne lujaksi, onhan esm vetoakselit, mutta voiko semmosesta työstää, onko se sitten enää luja?
Tehtaan varaosana kallis ja vielä veho niin vielä kaliimpi. Irtopätkänä walterschilde, ja se sorvarin kautta, viikon lastaus niin naps.
Vakio osa se ei ole, laippa voa akselin tumppeja saa, mutta tähän ei käy. Mistäkö nyt parempaa lujempaa joka vilä pystyis työstää, tai käsitellä ne lujaksi, onhan esm vetoakselit, mutta voiko semmosesta työstää, onko se sitten enää luja?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 12929
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Se akseli voi olla kestävyydeltään mitoitettu tahallaan noin, että särkyy ajoissa tuosta kohdin liikavoimien kohdistuessa. Jos tekee vahvemmaksi, kestää akseli mutta syvemmältä menee sitten kohta vaikeammin korvattavaa rikki.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Onnistuisiko tuohon laittaa vaikka levykytkin tai murtopultti?
Niinkuin yllä mainittu niin sulake kyllä löytyy sitten muualta.
Niinkuin yllä mainittu niin sulake kyllä löytyy sitten muualta.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Molemat oikeassa, se n, 5 kg laippaakseli maksaa yli tonnin, Aika kallis sulake.
Siinä pääaselissa jossa voima tulee itse lingon hettosiivikosta kohti kulmavaihdetta jossa ne etu ruuvit on siinä jo nokka kytkin joka rätisee jos kivi tai jotain tukii sen
https://www.maskinisten.net/userpix/221 ... 968307.jpg
Oisko se n. 15cm halkaisia se laippa, akseli järeempi voiman otto akseli. Se on ostettu mukolta ja walterschied snap poikki
Siinä pääaselissa jossa voima tulee itse lingon hettosiivikosta kohti kulmavaihdetta jossa ne etu ruuvit on siinä jo nokka kytkin joka rätisee jos kivi tai jotain tukii sen
https://www.maskinisten.net/userpix/221 ... 968307.jpg
Oisko se n. 15cm halkaisia se laippa, akseli järeempi voiman otto akseli. Se on ostettu mukolta ja walterschied snap poikki
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 1155
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Onko liikaa voimaa vetokoneessa vai liian pienet kierrokset akselissa? Vääntömomenttia on ilmeisesti kuitenkin enemmän, kuin koneen suunnittelija on laskenut.
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Esiteessä max 200hv, se on hydrauli pyöritteinen, lastaa autoa niin oisko 150l min ja varot on 280bar. oliko 300cc moottori joka sietäis vielä enemän, eli ei anneta liikaa voimaa. Se on ne kkivet ja kanttikivet jotka aina silloin tällöin osuu jotka sitten lopulta särkee
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Miten tuo keskittyy?traktori754 kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 4:34 pm Molemat oikeassa, se n, 5 kg laippaakseli maksaa yli tonnin, Aika kallis sulake.
Siinä pääaselissa jossa voima tulee itse lingon hettosiivikosta kohti kulmavaihdetta jossa ne etu ruuvit on siinä jo nokka kytkin joka rätisee jos kivi tai jotain tukii sen
https://www.maskinisten.net/userpix/221 ... 968307.jpg
Oisko se n. 15cm halkaisia se laippa, akseli järeempi voiman otto akseli. Se on ostettu mukolta ja walterschied snap poikki
Voisiko tuosta jättää pultteja pois tai tehdä pienemmän jaon josta sitten pultit poikki kun tulee osuma?
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Vaihteiston akselissa on ura reikä mihin toi tappi menee. Sitten se laippa on olake siellä takana ja vastaava kerukan keskiputessa ja pulttejaBj Andy kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 6:22 pmMiten tuo keskittyy?traktori754 kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 4:34 pm Molemat oikeassa, se n, 5 kg laippaakseli maksaa yli tonnin, Aika kallis sulake.
Siinä pääaselissa jossa voima tulee itse lingon hettosiivikosta kohti kulmavaihdetta jossa ne etu ruuvit on siinä jo nokka kytkin joka rätisee jos kivi tai jotain tukii sen
https://www.maskinisten.net/userpix/221 ... 968307.jpg
Oisko se n. 15cm halkaisia se laippa, akseli järeempi voiman otto akseli. Se on ostettu mukolta ja walterschied snap poikki
Voisiko tuosta jättää pultteja pois tai tehdä pienemmän jaon josta sitten pultit poikki kun tulee osuma?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Laitahan vielä kuvia niin korjataan porukalla.traktori754 kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 6:53 pmVaihteiston akselissa on ura reikä mihin toi tappi menee. Sitten se laippa on olake siellä takana ja vastaava kerukan keskiputessa ja pulttejaBj Andy kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 6:22 pmMiten tuo keskittyy?traktori754 kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 4:34 pm Molemat oikeassa, se n, 5 kg laippaakseli maksaa yli tonnin, Aika kallis sulake.
Siinä pääaselissa jossa voima tulee itse lingon hettosiivikosta kohti kulmavaihdetta jossa ne etu ruuvit on siinä jo nokka kytkin joka rätisee jos kivi tai jotain tukii sen
https://www.maskinisten.net/userpix/221 ... 968307.jpg
Oisko se n. 15cm halkaisia se laippa, akseli järeempi voiman otto akseli. Se on ostettu mukolta ja walterschied snap poikki
Voisiko tuosta jättää pultteja pois tai tehdä pienemmän jaon josta sitten pultit poikki kun tulee osuma?
Tuohon voisi ehkä saada levykytkimen tehtyä…van kuva kertoo..too…
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Ja pahin tässä Kun on ruuvi joka kun jyrsii tietty keskelle, niin päädyt lattarautaa jonka pitää sen keskellä sileen että pääty on avoimesti pyörivä. No tietty te erotatte kuvasta 10mm reijän, siithän se haluu katketa, sen pitää sen ruuvin paikoilaan etei se ruuvaa iteensä pois.
Kahlbacher 850/2700 on koneen ja hyvä se on muuten se linko
Kahlbacher 850/2700 on koneen ja hyvä se on muuten se linko
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 943
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Jeps, jos rakenne tosiaan on tuon linkin mukainen niin ei varmasti tule kestämään jos siellä käyttävässä koneessa voimaa on...
https://www.maskinisten.net/userpix/221 ... 968307.jpg
Tuossa on hitsisauma just jännitysten suhteen pahimmassa mahdollisessa paikassa. Sauma heikentää rakennetta ja kun toi tumppi on jotain seosterästä (MoC?) on niin siitä sauman vierestä se vielä pehmenee ja heikkenee.
Tuohon pitäisi löytää tai tehdä sellainen Voa tumppi missä olis isompi halkaisijainen laippa esim 70-100mm halkaisijaltaan mistä se sitten hitsataan kiinni tuohon peruslaippaan. Eli viedä se hitsisauma isommalle halkaisijalle jolloin sen jännitystaso laskee. Halkaisijan tuplaus pudottaa sen hitsatun kohdan jännitystason neljäsosaan sitten luulis jo kestävän.
Tokihan koko osan vois koneistaa umpijöötistä silloin ei tulis hitsaumaa mutta kallis siitäkin tulee.
https://www.maskinisten.net/userpix/221 ... 968307.jpg
Tuossa on hitsisauma just jännitysten suhteen pahimmassa mahdollisessa paikassa. Sauma heikentää rakennetta ja kun toi tumppi on jotain seosterästä (MoC?) on niin siitä sauman vierestä se vielä pehmenee ja heikkenee.
Tuohon pitäisi löytää tai tehdä sellainen Voa tumppi missä olis isompi halkaisijainen laippa esim 70-100mm halkaisijaltaan mistä se sitten hitsataan kiinni tuohon peruslaippaan. Eli viedä se hitsisauma isommalle halkaisijalle jolloin sen jännitystaso laskee. Halkaisijan tuplaus pudottaa sen hitsatun kohdan jännitystason neljäsosaan sitten luulis jo kestävän.
Tokihan koko osan vois koneistaa umpijöötistä silloin ei tulis hitsaumaa mutta kallis siitäkin tulee.
Viimeksi muokannut Hsippe, To Tammi 26, 2023 7:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Nää kolme jotka nyt katkeneet, siitä reijän kohdasta ne katkee, ei saumasta. Laipalisia akseleita on vaika millä laipalla, mutta siin on se lukko ura
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 1076
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Traktoreissa varsinkin pienempi 1-3/8" on lujilla kun tehoja on parisataa. Niissä käytettävät vaihdettavat akselit/tumpit ovat yleensä erittäin lujaksi lämpökäsiteltyä ja karkaistua terästä. Yli 1000N/mm2 ja ns. "mustia". Normaalit akselit ja kirkas tavara jäänee alle tuon.
Eli yksi mahdollisuus olisi käyttää jotakin lujaa traktorin tms. laippa-akselia, joka hitsataan isompaan kehään niin kuin Hsippe jo ehdottikin.
Sitä ura-akselia saa toki metritavarana, jolloin ei ole sitä lukkouraa, mutta lujuus ei ehkä riitä siinä.
Eli yksi mahdollisuus olisi käyttää jotakin lujaa traktorin tms. laippa-akselia, joka hitsataan isompaan kehään niin kuin Hsippe jo ehdottikin.
Sitä ura-akselia saa toki metritavarana, jolloin ei ole sitä lukkouraa, mutta lujuus ei ehkä riitä siinä.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Joo. Jos tosiaan voima tulee tuosta keskimurikasta niin hankala on muuksi muuttaa…
Ja tuo akselitumppi on varmaan halvin osa tuota rakennetta. Jos tuonne värkkää jonkun levykytkimen niin se on kokoajan lumen sisällä ja luistaa äkkiä jo sen takia.
Saattaisi äkkiä olla helpompaa hio hieman työtekniikkaa, tms. Jos tuo akseli ei katkea niin seuraava on tuon ruuvin akseli joka vääntyy tai tuo vaihteisto.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: Su Elo 22, 2010 8:20 am
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Kovin näyttää pieneltä tuo poistotorven halkaisija.Jos yrittää työntää määräänsä enemmän lunta sinne ja voima riittää niin katkeehan niitä akseleita.
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Tukkoon sen saa alikieroksilla, sopivasti kuormittaa niin vie se kovalla vauhdilla pois, oisko 14m3 nuoskalunta alta 3min , pakkaslumella kestää kauemmin.
Paine, hyd paine sais olla vielä kovemmat, mutta jo nyt tämösiä. Ei oo läheskään 200hv vielä
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 1528
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Valmistaja ei ole nähtävästi suunnitellu linkoa reunakiven kestäväks.traktori754 kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 3:29 pm Lingossa on toi ylikuormakytkin joka naksuttelee, mutta kun valleissa on kanttikivi ja muuta joka pysäyttää sen, pyörivä massa kuitenkin saa aikaan iskun.
Vääntöä rajoittava komponentti, oli sit murtopultti tai momenttikytkin, pitäis olla syöttöruuvien osalta tuon kulmavaihteen ja ruuvien välissä.
Kulmavaihteessa lienee alentava välitys suhteessa heittosiiven nopeudesta syöttöruuvien nopeuteen, joten noilla kyseisillä akselitumpeilla alkaa olla vääntöä jo ihan kiitettäviä lukemia.
Lisäks toisen ruuvin pysähtyessä kuin seinään, tulee toisen ruuvin, heittosiiven, yms muun pyörivän massan ansiosta vielä lisä potku persiille.
Voisko se toteutus olla niin yksinkertainen, että kulmavaihteelta tuleva akseli menis syöttöruuvin keskiputken sisään ilman mitään laippaa tai pooria ja putken ja akselin läpi olis porattu muutama reikä murtopultteja varten.
Olis aika helppo vaihtaa tarvittaessa uudet pultit, jos linkoon on mennyt jotain ei toivottua.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Mietin ihan samaa. Tuolla rakenteella saisi myös voiman tuotua tuonne ruuvin päähän ja sinne ne levykytkimet.Arpe kirjoitti: ↑Pe Tammi 27, 2023 7:53 amValmistaja ei ole nähtävästi suunnitellu linkoa reunakiven kestäväks.traktori754 kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 3:29 pm Lingossa on toi ylikuormakytkin joka naksuttelee, mutta kun valleissa on kanttikivi ja muuta joka pysäyttää sen, pyörivä massa kuitenkin saa aikaan iskun.
Vääntöä rajoittava komponentti, oli sit murtopultti tai momenttikytkin, pitäis olla syöttöruuvien osalta tuon kulmavaihteen ja ruuvien välissä.
Kulmavaihteessa lienee alentava välitys suhteessa heittosiiven nopeudesta syöttöruuvien nopeuteen, joten noilla kyseisillä akselitumpeilla alkaa olla vääntöä jo ihan kiitettäviä lukemia.
Lisäks toisen ruuvin pysähtyessä kuin seinään, tulee toisen ruuvin, heittosiiven, yms muun pyörivän massan ansiosta vielä lisä potku persiille.
Voisko se toteutus olla niin yksinkertainen, että kulmavaihteelta tuleva akseli menis syöttöruuvin keskiputken sisään ilman mitään laippaa tai pooria ja putken ja akselin läpi olis porattu muutama reikä murtopultteja varten.
Olis aika helppo vaihtaa tarvittaessa uudet pultit, jos linkoon on mennyt jotain ei toivottua.
Yksi vaihtoehto olisi muuttaa pyöritys hydrauliseksi ja ruuville oma varonsa. Mutta teki mitä hyvänsä niin idea pitäisi saada näillä lumilla paperille ja sen pitäis olla juhannusviikolla mielessä ja heinäkuussa osat teossa ja syyskuussa maalattuna…
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Se tötterö jos on samaa luokkaa kun perus agriturismolingossa niin sillä osuminen kadulla kuorkin lavalle olis aika epätoivoista. Toki sieltä mahtuisi läpi se kanttikivikin.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vahvempaa akseli
Niin lastaus torvi meidän koneessa on, mutta etelässä kun ne käyttää sitä aina tuisku paikkojen purku. Mutta hieman liian usein nää samperin kenttäkivien kivet joka joka auraaja kyntäny esiin. kanttikiviä hieman harvemin.
Ja kuten arpe selvensi, heittosiivikko n600r min ja siitä etenpäin on naksukytkin ennen kulmavaihdetta. Just pyörivä massa joka toispuoleisesti täysjumi, julmia iskuja siitä tulee. Googletin, oishan semmosia irtonaksu kytkimiä joka ois tappi ja ura reikä, vois ehkä rakentamalla sais sovitettua, Kaikeehan ois mahdollista. Lisää tai vähemmän nokkia vaan.
Täytyis käydä hallis tutkimassa mittoja jos semmonen vakio ostettavissa sais sovittetua siihen.
Laskekoon, nyt alta 200l min ja lähtöpää, ei moottorin juuresta mitattu n. 260bar kunnolla kuormitettuna, mitä se hvssa on vs, se sama linko 200hv mekaanisesti traktorista ja jumi? Ois vielä julmemipa vääntöä 45mm ura akselissa. Sekin vaikuttaa, tää on levein optio, jps ois vaikka 2m levee yhteensä niin pienempiä pyöriviä massoja
Ei se kovi paljoa kookaampi tuutti on am lastaus lingossakaan, siinä hihnavedolla 300hv suoraan siivikolle. Ja liikenteen seassa 4/min auto sotkematta liikennevirtoja sen enepää vs perinteinen pyöräkone. Kovat on puheet, mutta haluan nähdä ite kun jatkuvast alta 4min auto ihan kauhatyönä ja lingolla on enemän kg kuormassa ihan miten vaan
Ja kai ne syöttö on tarkasti laskettu suhde, jos eri hydrauliikaa, menis jumiin se heittosiivikko, ehkä?
Ja kuten arpe selvensi, heittosiivikko n600r min ja siitä etenpäin on naksukytkin ennen kulmavaihdetta. Just pyörivä massa joka toispuoleisesti täysjumi, julmia iskuja siitä tulee. Googletin, oishan semmosia irtonaksu kytkimiä joka ois tappi ja ura reikä, vois ehkä rakentamalla sais sovitettua, Kaikeehan ois mahdollista. Lisää tai vähemmän nokkia vaan.
Täytyis käydä hallis tutkimassa mittoja jos semmonen vakio ostettavissa sais sovittetua siihen.
Laskekoon, nyt alta 200l min ja lähtöpää, ei moottorin juuresta mitattu n. 260bar kunnolla kuormitettuna, mitä se hvssa on vs, se sama linko 200hv mekaanisesti traktorista ja jumi? Ois vielä julmemipa vääntöä 45mm ura akselissa. Sekin vaikuttaa, tää on levein optio, jps ois vaikka 2m levee yhteensä niin pienempiä pyöriviä massoja
Ei se kovi paljoa kookaampi tuutti on am lastaus lingossakaan, siinä hihnavedolla 300hv suoraan siivikolle. Ja liikenteen seassa 4/min auto sotkematta liikennevirtoja sen enepää vs perinteinen pyöräkone. Kovat on puheet, mutta haluan nähdä ite kun jatkuvast alta 4min auto ihan kauhatyönä ja lingolla on enemän kg kuormassa ihan miten vaan
Ja kai ne syöttö on tarkasti laskettu suhde, jos eri hydrauliikaa, menis jumiin se heittosiivikko, ehkä?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jounie, TS82 ja 52 vierailijaa