Skoda 120 kaasutin
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Skoda 120 kaasutin
Alkaa olla aika heikossa hapessa, mikähän olisi sopiva saatavilla oleva korvaava? Mahdollisen imusarjan adapterin koneistus onnistuu kyllä.
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Auttakkee.. tämä moottori on pikkusen, n. 700kg nestevetoisen linkkuohjattavan etukuormaajalla varustetun härvelin voimanlähde.
Pitäsi päästä polttopuun tekoon, meinasin laittaa kuormaajaan moton laipan & ketjun hydraulimoottorilla.
Kasassa olevat 3 meriset koivut pääosin kuiteskin yli 40 senttisiä, ei okein mootorisaha innosta..
Pitäsi päästä polttopuun tekoon, meinasin laittaa kuormaajaan moton laipan & ketjun hydraulimoottorilla.
Kasassa olevat 3 meriset koivut pääosin kuiteskin yli 40 senttisiä, ei okein mootorisaha innosta..
-
- Viestit: 1798
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
eikö perinteinen weber,mitä fiiateissa ym.käytettiin 80-90 luvulla,tai ladan kaasari
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Mikä ettei, mutta mistä tänä päivänä enää löytyy?
Saisi olla mielellään uusi eikä vanha jo akseleiltaan väljä jossa neulaventtiilikin vuotaa..
Tuossa on vielä jälkiasenteinen sähköinen pa- pumppu joten vissiin pitäsi olla
sellanen kaasari jossa on kohokammiosta paluuletku tankkiin?
Saisi olla mielellään uusi eikä vanha jo akseleiltaan väljä jossa neulaventtiilikin vuotaa..
Tuossa on vielä jälkiasenteinen sähköinen pa- pumppu joten vissiin pitäsi olla
sellanen kaasari jossa on kohokammiosta paluuletku tankkiin?
-
- Viestit: 2242
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Tästä aito kiinalainen Weber-kopio:
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/48idf- ... NQEALw_wcB
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/48idf- ... NQEALw_wcB
-
- Viestit: 4383
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Yksikurkkuinen on varmaankin tuo alkuperäinen? Datsun 100A ja 120 ovat suurin piirtein saman kokoisella moottorilla.
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/kaasut ... atsuneihin
Yksi vaihtoehto lienee myös kokonainen toimiva moottori jos jollain pyörii nurkissa joku noin 40hp moottori.
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/kaasut ... atsuneihin
Yksi vaihtoehto lienee myös kokonainen toimiva moottori jos jollain pyörii nurkissa joku noin 40hp moottori.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Aito kiinalainen kopio
Tuo saattasi olla hyvä vaihtoehto.
Tuli vielä mieleen jos ottasi kohokammion kannen auki, kattosi oikean bensapinnan tason, poraisi sille korkeudelle reiän josta paluu tankkiin.
Ei ainakaan tulvisi..?
Tuo saattasi olla hyvä vaihtoehto.
Tuli vielä mieleen jos ottasi kohokammion kannen auki, kattosi oikean bensapinnan tason, poraisi sille korkeudelle reiän josta paluu tankkiin.
Ei ainakaan tulvisi..?
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
2-kurkkuinen on. Vissiin tuollanen Datsuninkin kaasutin käy, kunhan ei vaan ole ylimääräisiä alipaineletkuja tms.jarikos kirjoitti: ↑Su Tammi 22, 2023 9:35 am Yksikurkkuinen on varmaankin tuo alkuperäinen? Datsun 100A ja 120 ovat suurin piirtein saman kokoisella moottorilla.
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/kaasut ... atsuneihin
Yksi vaihtoehto lienee myös kokonainen toimiva moottori jos jollain pyörii nurkissa joku noin 40hp moottori.
Tämä on sen verran intregoitu kapistus ettei moottorinvaihto ole ihan helppoa.
Tein tämän joskus 90- luvun alussa, oli silloin Joensuun messuillakin näytillä.
-
- Viestit: 957
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Kotimaasta kannatais kysellä esim:
http://freetechnics.fi/
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... p1-fi.html
http://freetechnics.fi/
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... p1-fi.html
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Ok, kiitos vastauksista.
Pitää katella jahka saan Deutz-projektin tallista niin saa hinattua härvelin talliin.
Pitää katella jahka saan Deutz-projektin tallista niin saa hinattua härvelin talliin.
-
- Viestit: 5319
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Kaikenlaista löytyy, kun laittaa hakuun skoda 120 carburetter, esim. tällaiselta tsekkiläiseltä sivustolta:
https://auto.bazos.cz/inzeraty/karbur%C3%A1tor-%C5%A1koda-120/
Paljonko on 1 Kč euroissa? Kieli saattaa tuottaa pieniä ongelmia
https://auto.bazos.cz/inzeraty/karbur%C3%A1tor-%C5%A1koda-120/
Paljonko on 1 Kč euroissa? Kieli saattaa tuottaa pieniä ongelmia
-
- Viestit: 417
- Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
https://moposport.fi/huoltosarja-kaasut ... v-32-edsr/
Kaasareita löytyy myös.
https://moposport.fi/auto/kaasuttimet-a ... imet-auto/
Kaasareita löytyy myös.
https://moposport.fi/auto/kaasuttimet-a ... imet-auto/
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Datsunin Hitachi DCG-286 ja 306 -kaasuttimissa ei ole mitään ylimääräisyyksiä. Alipaineletku ennakonsäätimelle, kiihdytyspumppu ja moottorin omalla alipaineella aukeeva toisiokurkku löytyy. Lisäksi tyhjäkäyntiä korottava rikastin. 286 oli litraisessa ja 306 1,2, 1,4 ja 1,5 -moottoreissa. Molemmissa ensiökurkku on 26mm ja toisio 28 tai 30mm. Mukava lisä käyntihäiriöö selventämään on kohokammion kyljessä oleva tarkastussilmä. Kiinnitys on neljällä mutterilla ja pulttijako on hämärästi ajateltuna noin 45x70.raktori63 kirjoitti: ↑Su Tammi 22, 2023 9:56 am2-kurkkuinen on. Vissiin tuollanen Datsuninkin kaasutin käy, kunhan ei vaan ole ylimääräisiä alipaineletkuja tms.jarikos kirjoitti: ↑Su Tammi 22, 2023 9:35 am Yksikurkkuinen on varmaankin tuo alkuperäinen? Datsun 100A ja 120 ovat suurin piirtein saman kokoisella moottorilla.
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/kaasut ... atsuneihin
Yksi vaihtoehto lienee myös kokonainen toimiva moottori jos jollain pyörii nurkissa joku noin 40hp moottori.
Tämä on sen verran intregoitu kapistus ettei moottorinvaihto ole ihan helppoa.
Tein tämän joskus 90- luvun alussa, oli silloin Joensuun messuillakin näytillä.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
306 kaasutin 1.5:sessa?Osmo_ kirjoitti: ↑Su Tammi 22, 2023 6:43 pm
Datsunin Hitachi DCG-286 ja 306 -kaasuttimissa ei ole mitään ylimääräisyyksiä. Alipaineletku ennakonsäätimelle, kiihdytyspumppu ja moottorin omalla alipaineella aukeeva toisiokurkku löytyy. Lisäksi tyhjäkäyntiä korottava rikastin. 286 oli litraisessa ja 306 1,2, 1,4 ja 1,5 -moottoreissa. Molemmissa ensiökurkku on 26mm ja toisio 28 tai 30mm. Mukava lisä käyntihäiriöö selventämään on kohokammion kyljessä oleva tarkastussilmä. Kiinnitys on neljällä mutterilla ja pulttijako on hämärästi ajateltuna noin 45x70.
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
A15 oli ainakin luksi DCG-306:lla. Riippuen toki alustasta, mutta viittasin Sunny -kokoluokan pirsseihin. Urvaneissa ja avolavoissa olikin isompaa.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Freetechnicsilta uusi Weber ICH ja taas mennään
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Tuo huoltosarja pitääkin laittaa tilaukseen, kiitos linkistä.verkumies kirjoitti: ↑Su Tammi 22, 2023 5:39 pm https://moposport.fi/huoltosarja-kaasut ... v-32-edsr/
Kaasareita löytyy myös.
https://moposport.fi/auto/kaasuttimet-a ... imet-auto/
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Laitoin tuon huoltosarjan tilaukseen, kiitos vinkistä.verkumies kirjoitti: ↑Su Tammi 22, 2023 5:39 pm https://moposport.fi/huoltosarja-kaasut ... v-32-edsr/
Kaasareita löytyy myös.
https://moposport.fi/auto/kaasuttimet-a ... imet-auto/
-
- Viestit: 2789
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
ettei olisi skodan kaasari vertaan hyllyssä joutaa pk kuluja vastaan oi olla kulumaton kun on vuosikymmenet siinä hapettunut kondikseen
-
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Skoda 120 kaasutin
Olisi hieno homma
Nyt on on Deutz tallissa, sen jälkeen on tarkotus ottaa tuo '92 tekemäni nestevetoisen kuormaajalla varustetun, skodan moottorilla
olevan linkkukoneen työn alle.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa