kyllä. ei ole koneen vika tai ominaisuus jos konetta ei osaa huoltaa ajallaan tai ajaa. ja ford jakaja pumpullisissa ei ole siirto pumppua ja hanan sihtiä ei kannata poistaa kun hanassa itsessään on pieni reikä jonka sitten yksi isompi roska osaa tukkia, ja meno loppuu siihen. jos jotain haluaa tehdä niin sihdin yläpäähän tekee päätyyn isomman reiän. mutta tässäkin kun pitää tankkaus välineet puhtaana niin ei paljon likaa pääse ja sihdin putsaus muutaman vuoden välein. ja kyllä ford on herkkä pakkasella jos on yhtään kesä/välilaatua tankissa. siksi talviaineet ajoissa tai ympäri vuoden käytössä, on totta että monella koneella pärjää välilaadulla pitkälle talvellakin. mutta siirtopumputon ford ei siedä juuri yhtään. se kun valuu omalla paineella ja ensimmäinen parafiinin keräin on se tankin hanan sihti ja seuraava on suodatin.
Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
-
- Viestit: 6512
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Nii, vaikka ei ole siirtopumppua, niin ei se aine käynnissä ollessa omalla painolla virtaa, vaan syöttöpumpun välipainepumppu tekee sen puuttuvan siirtopumpun homman
Tuon voi kokeilla avaamalla syöttöpumpun kylestä ilmaruuvin kone sammuksissa, ja starttaa käyntiin, niin aine tulee kone käynnissä ihan eri kaarella ilmaruuvista!
Tuon voi kokeilla avaamalla syöttöpumpun kylestä ilmaruuvin kone sammuksissa, ja starttaa käyntiin, niin aine tulee kone käynnissä ihan eri kaarella ilmaruuvista!
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Minä menin kerran Ford 2000: metsään. Ei olisi pitänyt mennä. Vedettiin Fordi Valmet 565:lla pois metsästä.
En osannut kuvitellakkaan Valmet 565:een tottuneena, kuinka surkea Ford 2000 on metsässä.
Tosi on, että näitä ei pitäisi todellakaan vertailla toisiinsa. Painivat ihan eri rarjassa.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Ei pitäisi olla yllätys kun katsoo koneiden maavaraa.
Se ei toki tarkoita ettei fordilla metsässä pärjää lainkaan. Toiset pärjää ja toisilla on sormi perseessä samoin tein.
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Sanoit" Eihän se ole koneen vika, jos sitä ei osata huoltaa tai ajaa". Minun vain piti kantapäitten kautta opetella Fordin temput, jotka oli minulle ihan uusi tuttavuus. Ei ollut kyse osaamattomuudesta, oli kysymys tietämättömyydestä. Piti opetella muistamaan varata kevättalvella polttoainetta seuraavan syksyn tarpeisiin, Piti muistaa, että metsäajossa valitsee tarkoin ajoreitit. Piti muistaa ottaa moottorisaha mukaan ja käydä madaltamassa kannot ajouralta, ym.2xford4000 kirjoitti: ↑Su Tammi 29, 2023 12:43 pmkyllä. ei ole koneen vika tai ominaisuus jos konetta ei osaa huoltaa ajallaan tai ajaa. ja ford jakaja pumpullisissa ei ole siirto pumppua ja hanan sihtiä ei kannata poistaa kun hanassa itsessään on pieni reikä jonka sitten yksi isompi roska osaa tukkia, ja meno loppuu siihen. jos jotain haluaa tehdä niin sihdin yläpäähän tekee päätyyn isomman reiän. mutta tässäkin kun pitää tankkaus välineet puhtaana niin ei paljon likaa pääse ja sihdin putsaus muutaman vuoden välein. ja kyllä ford on herkkä pakkasella jos on yhtään kesä/välilaatua tankissa. siksi talviaineet ajoissa tai ympäri vuoden käytössä, on totta että monella koneella pärjää välilaadulla pitkälle talvellakin. mutta siirtopumputon ford ei siedä juuri yhtään. se kun valuu omalla paineella ja ensimmäinen parafiinin keräin on se tankin hanan sihti ja seuraava on suodatin.
Kuten hyvin kerroit, Ford, jossa ei ole siirtopumppua, on todella herkkä pakkasell, jos tankissa kesä/välilaadun löpöt.
Minä en vaan jaksanut painiskella asioiden, joihin ei tarvinnut vuosikymmeniä Valmet 565:n kanssa pelanneena, korvaansa lotkauttaa.
Ei tule toista Fordia tähän taloon.
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Eipä ollut sormi perseessä kauan. Mitä sitä turhaan nujuamaan, kun pihassa on traktori, jolla voi mennä metsään ja sillä pääsee sieltä kuorman kanssa poiskin. Pysyttelin Fordin kanssa tasaisella maalla pihapiirissä ja hyvin toimi.. kesäaikaan.
Ford 2000 on oiva puutarhatraktori pihapuuhasteluun.
P.S. Tuoosa lauseessa minua syyllistettiin osaamattomuudesta " Eihän se ole koneen vika, jos sitä ei osata huoltaa tai ajaa" , ja että sormikin menee persieen. Eikö se ole myös osaamista, kun kiertää kaukaa tuollaiset vehkeet. Miksi minulla on ollut Valmet 565 jo 38 vuotta?
Siksi, että ei ole ollut tarvetta vaihtaa sitä Foordiin tai Massikkaan.
Ford 2000 ostin 300 eurolla kone jumiin ruostuneena. Laitoin kuntoon, pidin pari vuotta ja laitoin lihoiksi. Oli hyvä kokemus siitä, miten onnettoman huonoja traktoreita maailmassa on, niin huollon, korjauksen kuin käytönkin kannalta.
Viimeksi muokannut steami, Ma Tammi 30, 2023 9:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Niin, sehän on kun texta, eri moottorilla.Ford 2000 on oiva puutarhatraktori pihapuuhasteluun
Ei se erillinen siirtopumppu tee ajoa sen autuaammaks, kun tuossa pari naapuria, jossa vilja/karjatilan ajossa oli nelitonninen, ja toinen naapuri massikalla auraili kylätietä, jossa erillinen siirtopumppu. Kyllä se nelitonnine hoiti karjalle rehut kovillakin pakkasilla, ja lumimassikka oli se jota piti elvytellä käyntii millon mistäkin, ja sillon yleensä ei ollu edes paljon pakkasta.
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Muistakaas ny hyvät ihmiset että polttoaineen laatu vaihtelee asemilla rajusti. Ei ole mitään absoluuttista totuutta "kesälaatu", "välilaatu" " talvilaatu"
On vain olemassa kesä ja talvilaaadun seoksia(siis syksyllä/keväällä). Ja valmistuksessakin on usein heittoa(koettu on).
Eli se polttoaine voi siis syksyllä olla mitä vain kesä ja talvilaadun väliltä.
On vain olemassa kesä ja talvilaaadun seoksia(siis syksyllä/keväällä). Ja valmistuksessakin on usein heittoa(koettu on).
Eli se polttoaine voi siis syksyllä olla mitä vain kesä ja talvilaadun väliltä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Niinhän se on. Dextasta on kokemusta mutta Ford 2000 ei ole omaa ollut. Sellaista olen kyllä katsellut ja pitkään haikaillut, ei vain ole kovin usein tarjolla.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Su Tammi 29, 2023 2:01 pmNiin, sehän on kun texta, eri moottorilla.Ford 2000 on oiva puutarhatraktori pihapuuhasteluun
Ei se erillinen siirtopumppu tee ajoa sen autuaammaks, kun tuossa pari naapuria, jossa vilja/karjatilan ajossa oli nelitonninen, ja toinen naapuri massikalla auraili kylätietä, jossa erillinen siirtopumppu. Kyllä se nelitonnine hoiti karjalle rehut kovillakin pakkasilla, ja lumimassikka oli se jota piti elvytellä käyntii millon mistäkin, ja sillon yleensä ei ollu edes paljon pakkasta.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2022 2:21 pm
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Pesittekö tankin?Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Ma Tammi 23, 2023 9:27 am 361:n pysähtyi kesken jyräämisen,jotenkin väkisin sain sen ajettua pihaan,monen pysähdyksen jälkeen.
Se oli aika mahtava määrä,minkä tyhjensin,jotain hiekan näköistä poroa suodatin kupeista.
-
- Viestit: 7792
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Tankkia ei pesty,kun pelkkä suodattimien vaihto auttoi,jossain menneisyydessä on tankki,kerran tyhjennetty,epäpuhtaan polttoaineen takia.Römppäukko kirjoitti: ↑Ke Elo 30, 2023 2:56 pmPesittekö tankin?Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Ma Tammi 23, 2023 9:27 am 361:n pysähtyi kesken jyräämisen,jotenkin väkisin sain sen ajettua pihaan,monen pysähdyksen jälkeen.
Se oli aika mahtava määrä,minkä tyhjensin,jotain hiekan näköistä poroa suodatin kupeista.