Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 11:12 am
- Paikkakunta: honkajoki
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Ota yhteyttä Isojoen Konehallin lähelläsi voi olla noita sopimus kauppiaitakin
Sampo 47 BMV8-10
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Tämä kyseinen sihti aiheutti päänvaivaa omassa 4000:sessa. Sen olemassaolon havaittuani ja tukkoisen sihdin puhdistettua loppui aika ajoin ilmenneet polttoaineongelmat.Tumppi 865 kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 7:32 pm Foorteissa, massikoissa, ym joissa on tankin pohjassa hana ja sihti, ovat tarkempia tankin sisällöstä, kun jo valmiiks tukkonen sihti ei päästä kiteytynyttä parafiinia lävitsensä, ja menohalut loppuu melko nopeasti.
Kyllä valmetissakin on se tyypillinen ahas paikka polttoaineputkissa.
361 joka tässä asiassa ei eroa 565:sesta ei tosiaan ole kovin hanakas jäätymään, se on omakin kokemus mutta kyllä siinäkin suodattimet vetää kesälaadulla hyhmään jossain kohtaa. Tommonen -26 astetta ja kesälaadulla on unennäkemistä jos kone kylmästä laitettu käymään. Siinä ei lohkolämmittimellä paljon valurautainen runkotankki lämpene.
Viimeksi muokannut 361, La Tammi 28, 2023 7:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
.. Etenkin, kun Fordissa ei ole erillistä siirtopumppua. Polttoaine valuu omaa tahtiaan suodattimien läpi.. Massikoissa taitaa olla sama systeemi. Minulla oli 50 vuotta sitten mopo. Siinä bensiini valui tankista omalla painollaan kaasuttimeen... Tätä periaatetta käyttää ilmeisesti Ford ja Massikka edelleen? Eipä ole tekniikka englannissa kehittynyt siitä juurikaan...Tumppi 865 kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 7:32 pm Foorteissa, massikoissa, ym joissa on tankin pohjassa hana ja sihti, ovat tarkempia tankin sisällöstä, kun jo valmiiks tukkonen sihti ei päästä kiteytynyttä parafiinia lävitsensä, ja menohalut loppuu melko nopeasti.
Kyllä valmetissakin on se tyypillinen ahas paikka polttoaineputkissa.
Valmetissa on tankista tulevat puoli senttiä sisähalkaisialtaan olevat polttoaineputket siirtopumpun imu- ja painepuolella. Kun se siirtopumpun työntämä tahmea löpö pääsee suodatinyksikköön, se parafiininen polttoaine lämpeää. Suodatinyksiköt ovat hyvässä paikassa moottorin yläosassa lähellä pakosarjaa.
Lieneeköhän Valmetissa tankissa mitään sihtiä? En ole koskaan tutkinut asiaa?
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Siinä asiaa...SamiT kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 7:26 pm Valmetteja koko ikäni käyttäneenä ja muitakin merkkejä silloin tällöin tullut räpellettyä käyntiin tutuille ja arvelen että suurin ero löpömurheiden aiheuttajana Fordissa on pienihalkaisijaiset pollttoaineputket tankilta ja onko myös F2000 ilman siirtopumppua jolloin pienikin hile parafiinia pakkasella tukkii heti putket ja kone sammuu siihen paikkaan. Ainakin F4000 tosi herkkä kesälöpölle pakkasten tullessa.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Fordissa on tankki ylhäällä ja valmetissa alhaalla, Fordissa jakajapumppu ja valmetissa rivi. Ei tarvitse Fordissa siirtopumppua.
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Appiukkoni kertoi Valmet 565 -kokemuksisa 70 -luvulta ihan samanlaista. Traktori seisoi yön yli tulipalopakkasessa metsässä. Aamulla Valmet 565 laitettiin käyntiin, useimmiten tulella (imusarjan tulppa pois ja startatessa palava trasselitukko imi tulta sisään). Annettiin käydä rauhassa n. 20 minuuttia. Sitten töihin..
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Eikö ko. sihtiä voisi poistaa kokonaan? Mahdolliset tankista tulevat epäpuhtaudet jäisivät kuitenkin suodattimeen?
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Huoh.. Ei näköjään mikää asiaan liittyvä tieto mene perille, vaan jauhetaa tuota samaa foortit ei toimi pakkasella pinttymää!?Etenkin, kun Fordissa ei ole erillistä siirtopumppua. Polttoaine valuu omaa tahtiaan suodattimien läpi.. Massikoissa taitaa olla sama systeemi. Minulla oli 50 vuotta sitten mopo. Siinä bensiini valui tankista omalla painollaan kaasuttimeen... Tätä periaatetta käyttää ilmeisesti Ford ja Massikka edelleen? Eipä ole tekniikka englannissa kehittynyt siitä juurikaan...
-
- Viestit: 7483
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Verkuissa on siirtopumppu, vaikka tankki on moottorin päällä.
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Jep. Minulla on vm.-61 MF 702/710 kaivurikuormaaja, Standart diesel moottorilla, siinä on jakajapumppu, tankki moottorin yläpuolella ja erillinen polttoaineen siirtopumppu lohkon kyljessä, joten on sitä osattu Englannissa jo 62 vuotta sitten polttoaineen siirto erillisellä pumpulla.Tumppi 865 kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 8:19 pmHuoh.. Ei näköjään mikää asiaan liittyvä tieto mene perille, vaan jauhetaa tuota samaa foortit ei toimi pakkasella pinttymää!?Etenkin, kun Fordissa ei ole erillistä siirtopumppua. Polttoaine valuu omaa tahtiaan suodattimien läpi.. Massikoissa taitaa olla sama systeemi. Minulla oli 50 vuotta sitten mopo. Siinä bensiini valui tankista omalla painollaan kaasuttimeen... Tätä periaatetta käyttää ilmeisesti Ford ja Massikka edelleen? Eipä ole tekniikka englannissa kehittynyt siitä juurikaan...
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Aika jännittäviä hetkiä varmasti kuskilla ollu, kun on täräyttäny koneen käyntii, ja kuulostellu alkaako kone kohta töihin vai huilaamaa?! Entä jos oliskin ollu aitoa kesälöpöä tankissa, niin melkonen savotta olis tullu että koneen saa taas liikkeelle, etenkin jos pakkanen jatkuis pitempää, ja hommia olis kuitenkin tehtävä.Antsuko kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 7:42 pm Talvella 1990 oli urakoitsijan motovarusteltu Valmet 815 yön yli metsässä, ainakin 15 tuntia seisoi. Aamulla reilu -20°C pakkasta ja kesälaatua tankissa. Niin lähti kuin palmun alta.
Jos minulla olis traktorille säilytystila, joka pysyisi -5°C lämpimämpänä varmasti, en vaivautuisi talvilaatua hankkimaan ollenkaan. Ei ole tällä vuosituhannella näillä nurkilla ollut sellaista pakkasta, että Valmet 455 hyytyisi kesälaadulla.
Oli itelläkin jokunen vuos sitten kesäaineet tankissa kun piti lumia jo kolailla, ja pakkasta tuppas olemaa reilu 10 astetta, ja kone pohjolantallissa. Ei mitää ongelmaa.
Toissasyksynä meinas olla ongelmia jo alle 5 asteen pakkasella, mut talvilaatua tankkiin lisäilemällä ongelma poistui.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Kyllä sillä mihinkään pääsee.
- jake55
- Viestit: 962
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Kyä Foordeissa on ollut siirtopumppu jo ennenkuin tourulassa on saatu ensimmäistäkään traktoria tehdyksi.steami kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 7:55 pm .. Etenkin, kun Fordissa ei ole erillistä siirtopumppua. Polttoaine valuu omaa tahtiaan suodattimien läpi.. Massikoissa taitaa olla sama systeemi. Minulla oli 50 vuotta sitten mopo. Siinä bensiini valui tankista omalla painollaan kaasuttimeen... Tätä periaatetta käyttää ilmeisesti Ford ja Massikka edelleen? Eipä ole tekniikka englannissa kehittynyt siitä juurikaan...
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Minä en koskaan valehtele. Joskus ehkä liioittelen hiukan. Surkea talvitraktori se on jokatapauksessa. Metsään Ford 2000:lla ei pidä mennä kesälläkään. Valmet 565 menee 60 cm lumessa ketjujen kanssa. Ford 2000: lle 30 - 40 cm lunta on liikaa.361 kirjoitti: ↑Su Tammi 29, 2023 11:23 amSiinä ainakin valehtelet ettei Fordilla pääse talvella mihinkään.... Se että jos sinä et pääse ei tarkoita etteikö muut pääse.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Kyllä sillä metsäänkin voi mennä. Matala maavara toki huomioiden. Ja näppärämpi käsitelläkkin kuin valmetti. Hyvä lumikone pihanurkissa.steami kirjoitti: ↑Su Tammi 29, 2023 11:33 amMinä en koskaan valehtele. Joskus ehkä liioittelen hiukan. Surkea talvitraktori se on jokatapauksessa. Metsään Ford 2000:lla ei pidä mennä kesälläkään. Valmet 565 menee 60 cm lumessa ketjujen kanssa. Ford 2000: lle 30 - 40 cm lunta on liikaa.361 kirjoitti: ↑Su Tammi 29, 2023 11:23 amSiinä ainakin valehtelet ettei Fordilla pääse talvella mihinkään.... Se että jos sinä et pääse ei tarkoita etteikö muut pääse.
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Juu, ei foortissa ole erillistä siirtopumppua, kun toimii hyvin ilmankin.
Ja kun vertaat noita 2 tonnista ja viiskuusvitosta, niin onhan ne ihan eri koluokan laitteet, ja valmetti tietysti metässä kova menijä, verrattuna pikku 2 tonnisee!? Vertailut vois tehä neljätonnisee.
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Valmet 565 polttoaineen suodattimen kuppi
Melkosta tuubaa ja uskomuksia taas jauhetaan...
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jäähdyttelijä, korsteeni, mtuitto, Vääpeli ja 54 vierailijaa