steami kirjoitti: ↑Su Tammi 29, 2023 8:38 pm
-SS- kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 9:37 pm
Ei saisi vaikuttaa, mutta tuossa 5600:ssa tulee lykättyä polttoainesuodattimen vaihtoakin, jos vaikka pitää päästä heti huollon jälkeen ajoon.
-SS-
No jopas jotakin. Huoltoja lykätään siksi, että mahdollisesti ko. konetta ei saada toimintakuntoon suotimen vaihdon jälkeen vähään aikaan??
Nuo jakajapumpulliset lienevät yksilöitä. Voi olla yhteisvaikutusta starttauskierroksista, akkukaapeleista, akun kunnosta, putkiston tiiviydestä, pumpun kunnosta ja mahdollisesti suuttimien kunnosta. Kyllä minä ainakin katson, etten lähde aukomaan mitään kohtaa, joka voisi estää lähdön, esimerkiksi jos samalla viikolla on tulossa aurattava pyry. Onneksi tuota 5600 ei tarvita kesällä, on aikaa silloin tehdä enemmästikin purettavia toimia. Nykyisten puimurien jakajapumput ovat olleet helppoja, kokonaan vaihdettava patruuna täytenä paikalleen ja käsipumpulla ilmaus. Säiliö noissa kun on kovin alhaalla. Sampo Kympissä ollut Perkins oli kummallisen vaikea ilmattava, vaikka säiliö oli ylhäällä. Tiedän kerran hinatun käyntiinkin pellolla, vaikka käyttöohjekirja kielsi hinaamalla ilmauksen ehdottomasti..
Nyt kun lämminverstas on valmistumassa, on talvisaikainen kylvö- ja sadonkorjuukaluston huoltotoimikin ensimmäistä kertaa mahdollinen, ilman palelevia sormia ja kuuraisia osia. Sydänkesällä on ollut hetken aikaa tehdä tuollaisia hommia, ruiskutraktori ja kesantojen niittotraktori sitoo muutaman traktorin peipposen talliin, etäpellolla säilytettäväksi.
Muutenhan en ole kokopäiväisesti tilalla, vaan vajaan sadan kilometrin päässä kotona ja töissä. Kahdeksan traktorin ja kahden puimurin polttoainesuodattimiakin on yhteensä 12, kahdessa nimittäin on tuplasuodattimet. 600 h vaihtoväli toisaalta mahdollistaa useimmissa tapauksessa joka toisen vuoden tai harvemman vaihdon, mutta helposti vaihdettavat on tullut vaihdetuksi joka vuosi.
-SS-