Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Aakku kirjoitti: ↑Ti Touko 23, 2023 8:09 pm
No jos sellaisen C6 Sitikan haluaa, niin Suomesta varmaan saa alle 7000 €. Ruotsissa halvin nyt 54000 kr. Kyllä ne on lähes ilmaisia, jos verrokkina on arvonlasku.
Verrattuna mihin? Käytettyjen autojen hinnat ne tahtoo laskea. Sitten jossain vaiheessa voivat kääntyä nousuun jos niistä tulee keräilyesineitä syystä tai toisesta.
Vapailla markkinoilla ei taida nykyään juuri katsastetun auton hinta herkästi mennä alle 500€.
Kyllä. Noin satatuhatta ajetun saa 20 000eurolla. Tuo on uutena maksanut melkoisesti. Kauneus on katsojan silmissä, omasta mielestä tuo on persoonallisuudestaan huolimatta tyylikäs auto.
No jos sellaisen C6 Sitikan haluaa, niin Suomesta varmaan saa alle 7000 €. Ruotsissa halvin nyt 54000 kr. Kyllä ne on lähes ilmaisia, jos verrokkina on arvonlasku.
Itseasiassa "nettiauton halvin" on tällähetkellä 7900,- keskihinta jossain kympin yläpuolella. Ja sitä itsekki tarkoitin että on "Lähes ilmainen" jos puhutaan arvonlaskusta, sehän on uutena kalliissa autossa lähes sääntö että arvo tippuu paljon enemmän kuin halvassa. Silläpä tuohon hintaan saa aika paljon enemmän autoa kuin ostamalla golffin tai kiian joka ei uutenakaan ole maksanut 20th enempää.
Turaaja kirjoitti: ↑To Touko 25, 2023 5:06 pm
Taitaa olla nämä alle 7000 € autot niin arvokkaita, että niitä ei kannata myydä. Jääkööt sinne myyntiriviin, kun ei kerran kiinnosta myydä
Nyt on fiilis se, että auto ei täyttänytkään tarjouksen sisältöä ja on parempi vetäytyä hommasta, molempien.
Tässä auton ostossa kävi siten, että saatiin tarjous ja vaihdossa olisi mennyt yksi meille tarpeeton ajoneuvo. Autossa oli kaksi asiaa, joista toiseen korjaus oli jo tilattu liikkeen puolesta ja toinen luvattiin selvittää seuraavaksi päiväksi. Luvattua soittoa ei tullut, ei vastattu viestiin eikä soittoon. Soittoon vastattiin viestillä, että "soitan takaisin", jota ei tapahtunut. Auto otettiin pois nettiautosta ja sanottiin sen olevan varattuna. Olisi nyt edes ollut kanttia sanoa, että auto myytiin toiselle, jos näin kävi.
Myytiin sitten oma ajoneuvo eteenpäin. Lähdetään nyt sitten käteisen kera kaupoille. Tiedänpähän, mille ketjulle en rahojani vie
361 kirjoitti: ↑Ke Touko 24, 2023 9:53 am
Itseasiassa "nettiauton halvin" on tällähetkellä 7900,- keskihinta jossain kympin yläpuolella. Ja sitä itsekki tarkoitin että on "Lähes ilmainen" jos puhutaan arvonlaskusta, sehän on uutena kalliissa autossa lähes sääntö että arvo tippuu paljon enemmän kuin halvassa. Silläpä tuohon hintaan saa aika paljon enemmän autoa kuin ostamalla golffin tai kiian joka ei uutenakaan ole maksanut 20th enempää.
Se nettiauton halvin C6 on nyt myynnissä hintaan 6990 €.
Turaaja kirjoitti: ↑La Kesä 03, 2023 3:03 pm
Myytiin sitten oma ajoneuvo eteenpäin. Lähdetään nyt sitten käteisen kera kaupoille. Tiedänpähän, mille ketjulle en rahojani vie
361 kirjoitti: ↑Ke Touko 24, 2023 9:53 am
Itseasiassa "nettiauton halvin" on tällähetkellä 7900,- keskihinta jossain kympin yläpuolella. Ja sitä itsekki tarkoitin että on "Lähes ilmainen" jos puhutaan arvonlaskusta, sehän on uutena kalliissa autossa lähes sääntö että arvo tippuu paljon enemmän kuin halvassa. Silläpä tuohon hintaan saa aika paljon enemmän autoa kuin ostamalla golffin tai kiian joka ei uutenakaan ole maksanut 20th enempää.
Se nettiauton halvin C6 on nyt myynnissä hintaan 6990 €.
Ja varmasti aikapaljon enempi mitä mielenkiintoisempia ongelmia samaan rahaan
juntunen kirjoitti: ↑Pe Joulu 30, 2022 10:36 pm
Maantiejoon Renault Laguna III on myös mukava. Itsellä pienimmällä 110 heppasella dieselkoneella. Aika pieni tarjonta vain noissa, johtuu varmaan siitä että maahantuonti oli tauolla 3 vuotta.
Erittäin aliarvostettu, mutta hyvä auto, jonka saa kohtuuhinnalla. Itse maksoin 150 € Lagunasta (huutokaupat.com) ja ajoin huoletta vuoden ja vielä katsastin vielä lopuksi vaihtoa varten (hyvitys katsastetusta ja ajokuntoisesta 1500 €).
Kyttää tällaista tilaisuutta. Pöljä oli tehnyt ilmoituksen:
"Tuulilasi halki (no olihan se taustapeilin takaa...), takaovi ei mene kiinni (meni minuutti, kun kiristin ruuvit).
Siitä lähti 3-4 tonnin auto hintaan 150 €!
361 kirjoitti: ↑Ke Touko 24, 2023 9:53 am
Itseasiassa "nettiauton halvin" on tällähetkellä 7900,- keskihinta jossain kympin yläpuolella. Ja sitä itsekki tarkoitin että on "Lähes ilmainen" jos puhutaan arvonlaskusta, sehän on uutena kalliissa autossa lähes sääntö että arvo tippuu paljon enemmän kuin halvassa. Silläpä tuohon hintaan saa aika paljon enemmän autoa kuin ostamalla golffin tai kiian joka ei uutenakaan ole maksanut 20th enempää.
Se nettiauton halvin C6 on nyt myynnissä hintaan 6990 €.
Ja varmasti aikapaljon enempi mitä mielenkiintoisempia ongelmia samaan rahaan
Nimenomaan. Jos ei ymmärrä Sitikoista mitään, niin kannattaa pysyä erossa niistä.
Turaaja kirjoitti: ↑La Kesä 03, 2023 3:03 pm
Myytiin sitten oma ajoneuvo eteenpäin. Lähdetään nyt sitten käteisen kera kaupoille. Tiedänpähän, mille ketjulle en rahojani vie
Mikä ketju oli kyseessä?
Jätän kertomatta ketjun. Kävin kuitenkin kysymässä asiaa ja siellä se oli pihassa edelleen myynnistä poistettuna. Ostin sen kuitenkin, kun en jaksanut enää syynäillä muita autoja, ja kun tuo vastasi tarvetta. Huoltoon seuraavaksi ja sitten kovaa ajoa. Ihan ehjältä tuo vaikuttaa ja hyvältä tuntuu ajossa.
361 kirjoitti: ↑Ke Touko 24, 2023 9:53 am
Itseasiassa "nettiauton halvin" on tällähetkellä 7900,- keskihinta jossain kympin yläpuolella. Ja sitä itsekki tarkoitin että on "Lähes ilmainen" jos puhutaan arvonlaskusta, sehän on uutena kalliissa autossa lähes sääntö että arvo tippuu paljon enemmän kuin halvassa. Silläpä tuohon hintaan saa aika paljon enemmän autoa kuin ostamalla golffin tai kiian joka ei uutenakaan ole maksanut 20th enempää.
Se nettiauton halvin C6 on nyt myynnissä hintaan 6990 €.
Ja varmasti aikapaljon enempi mitä mielenkiintoisempia ongelmia samaan rahaan
Nimenomaan. Jos ei ymmärrä Sitikoista mitään, niin kannattaa pysyä erossa niistä.
361 kirjoitti: ↑Ke Touko 24, 2023 9:53 am
Itseasiassa "nettiauton halvin" on tällähetkellä 7900,- keskihinta jossain kympin yläpuolella. Ja sitä itsekki tarkoitin että on "Lähes ilmainen" jos puhutaan arvonlaskusta, sehän on uutena kalliissa autossa lähes sääntö että arvo tippuu paljon enemmän kuin halvassa. Silläpä tuohon hintaan saa aika paljon enemmän autoa kuin ostamalla golffin tai kiian joka ei uutenakaan ole maksanut 20th enempää.
Se nettiauton halvin C6 on nyt myynnissä hintaan 6990 €.
Ja varmasti aikapaljon enempi mitä mielenkiintoisempia ongelmia samaan rahaan
Nimenomaan. Jos ei ymmärrä Sitikoista mitään, niin kannattaa pysyä erossa niistä.
Jos ei autoista ymmärrä mitään, kannattaa pysyä uusissa. Onko muuten citikoissa paljon vikoja Jos vertaa vaikka volkkariin Ei ole.
Olisin kehunu Golfin tähän. IV Variant, -04. Neljäs vuosi menossa, oisko siellä 250 000 mittarissa. Ainoa isompi remontti oli hammastanko, joki laski öljyt pihaan. Hyvä ajaa tiellä, 80 kmh asfaltilla 1.6:sen saa pihisteltyä alle kuuden litran/100km. Ajaa kovempaa tai hiljempaa niin menee enemmän. Nyt ensimmäiset ruosteenalut näkyy kynnyksissä.
Omaan käyttöön vaan harmittavan matala, tarkkana saa olla metsätiellä ettei jää etupuskuri mättääseen.
Ei mikään nuorisotykki, eikä erotu liikenteessä. Tainnut olla myyntilistan kärjessä harmaa variantti, kun vastaan tulee yhtenään.
jarikos kirjoitti: ↑Ti Touko 23, 2023 4:06 pm
Yksi lähestymistapa tähän seitsemän tonnin autoon on hankkia viiden tonnin auto ja laittaa se parilla tonnilla huippukuntoon. Voi saada paremman kuin suoraan 7k€ auto
Näinhän se on, että käytetyn ostossa pitää varata huoltoon/huollattamiseen oma budjetti. Tällöin ei pety niin pahasti
Ison osan omaa autonomistamisen historiaa autot ovat olleet alle 7000 € arvoisia. Ostohetkellä arvokkaampia, mutta niin se vain arvo häviää. Ilman ongelmia on mennyt alle 7000 €:n arvon alle halventuneella autolla useampi vuosi nyt.
Auto maksoi 6 k€ ja nyt siihen on tehty huoltoja n. 1,1 k€:lla. Näin oletinkin, että menee huoltoon jokin siivu. Teetätin ihan merkkihuollossa. Ostaessa oli tiedossa, että viimeisimmässä huollossa ei oltu tehty kaikkea. Nyt on. Vielä tässä vaiheessa olen tyytyväinen ostokseen.
jarikos kirjoitti: ↑Ti Touko 23, 2023 4:06 pm
Yksi lähestymistapa tähän seitsemän tonnin autoon on hankkia viiden tonnin auto ja laittaa se parilla tonnilla huippukuntoon. Voi saada paremman kuin suoraan 7k€ auto
Näinhän se on, että käytetyn ostossa pitää varata huoltoon/huollattamiseen oma budjetti. Tällöin ei pety niin pahasti
Ison osan omaa autonomistamisen historiaa autot ovat olleet alle 7000 € arvoisia. Ostohetkellä arvokkaampia, mutta niin se vain arvo häviää. Ilman ongelmia on mennyt alle 7000 €:n arvon alle halventuneella autolla useampi vuosi nyt.
Auto maksoi 6 k€ ja nyt siihen on tehty huoltoja n. 1,1 k€:lla. Näin oletinkin, että menee huoltoon jokin siivu. Teetätin ihan merkkihuollossa. Ostaessa oli tiedossa, että viimeisimmässä huollossa ei oltu tehty kaikkea. Nyt on. Vielä tässä vaiheessa olen tyytyväinen ostokseen.
Turaaja kirjoitti: ↑To Kesä 29, 2023 10:51 pm
Auto maksoi 6 k€ ja nyt siihen on tehty huoltoja n. 1,1 k€:lla. Näin oletinkin, että menee huoltoon jokin siivu. Teetätin ihan merkkihuollossa. Ostaessa oli tiedossa, että viimeisimmässä huollossa ei oltu tehty kaikkea. Nyt on. Vielä tässä vaiheessa olen tyytyväinen ostokseen.
Ihan mielenkiinnosta, mitä huoltoja tehtiin?
Varmaan ainakin jakohihnanvaihto kun kokonaissumma tuon verran?
Vai tehtiinkö huoltojen lisäksi myös korjauksia?
Itse tuli juuri tehtyä yhteen autoon täysi takajarruremontti ja siinä tais pelkät osatkin maksaa jo yli 200€, kun vaihdoin jarrusatulatkin mutta mennee taas pitkän aikaa.
Ostin: 2010 Mondeo 2,0 TDCi Power shift -automaatilla. Ajettu reilu 200 000 km.
Huolto: öljyt yms. huollot ohjelman mukaisesti, jarrunesteet, laatikon öljyt, ilmastoinnin huolto. Laatikon öljynvaihto oli melkein puolet huollon kustannuksesta. Jarrupalat vaihdoin itse eteen. Työn osuus tuossa oli myös isohko. (Eikä ollut halvin huoltopaikka!)
En ollut Fordia ajatellut, mutta siisti yksilö tuli vastaan kierroksella. Katsellaan millainen arpa tuli vedettyä.
Ok, kyllähän se työ maksaa. Luulis että menee pitkään kun on tosiaan kaikki nesteet vaihdeltu. Aika kohtuulliset kilometrit dieseliksi, niitä varmaan tuohon aikaan ostettiin vaikkei erityisen paljon tullutkaan kilometrejä. Itsekin ostanu 3 dieselautoa, joissa edelliset omistajat ajelleet "vain" n. 20tkm/vuosi.