Max 7000e kaara

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Tjsal
Viestit: 844
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Tjsal »

Tänään tuli v50 1,6D hommattua. 225tkm ajeltu. Vm.-10. Saas nähä miten elämä muuttuu. Kerron ja kysyn kyllä.
Varmaan uudella otsikolla sitte.
Tai jos jo huomenna alkaa jo temppuilla, sitten jatkan tähän ketjuun
BHN
Viestit: 615
Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja BHN »

Turaaja kirjoitti: La Tammi 21, 2023 6:49 pm Kiinnostava ketju, kun itsekin ole pohtinut tarvitaanko kohta toinen auto. Kriteerinä jarruton vetomassa 750 kg tai hieman vajaa. Sama 7000 € ollut kattona. Ketjun aloittaja on jo sulkenut raskalaiset pois valikoimasta. Minua on kasvatettu välttämään ranskalaisia ja oma jälkikasvu ilmoitti, että sellaista ei pihaan tuoda. Siitäkin huolimatta tämä Citikka jotenkin vaikuttaa hinnan puolesta kohtuullisen potentiaaliselta vaihtoehdolta: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/13 ... l-ad-share

Diesel ei ole kannattavin omilla kilometrimäärillä, kun se on rajoillakin nykyisenkin auton kanssa.

Tuskin tuota hankin, mutta mukava välillä katsella vaihtoehtoja.
Tai jos ostaa kahdella tonnilla ranskalaisen ja käyttää 5 tonnia johonkin järkevämpään kuin autoon. :D
Nykyinflaatiossa alkaa käytetyt autotkin näyttämään todella halvoille, ja joka päivä lapataan lisää myyntiin. Löytyykö kaikille ostaja..
Turaaja
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Turaaja »

BHN kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 8:30 am Tai jos ostaa kahdella tonnilla ranskalaisen ja käyttää 5 tonnia johonkin järkevämpään kuin autoon. :D
Tämä voi olla se todellisuus tai sitten säästän koko 7000 € järkevämpään. Ongelma on nykyisen kulkineen 450 kg jarruton perävaunumassa, joka ylittyy helposti omassa käytössä. Halvinta olisi lopettaa peräkärryn vetäminen kokonaan :).
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

BHN kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 8:30 am
Turaaja kirjoitti: La Tammi 21, 2023 6:49 pm Kiinnostava ketju, kun itsekin ole pohtinut tarvitaanko kohta toinen auto. Kriteerinä jarruton vetomassa 750 kg tai hieman vajaa. Sama 7000 € ollut kattona. Ketjun aloittaja on jo sulkenut raskalaiset pois valikoimasta. Minua on kasvatettu välttämään ranskalaisia ja oma jälkikasvu ilmoitti, että sellaista ei pihaan tuoda. Siitäkin huolimatta tämä Citikka jotenkin vaikuttaa hinnan puolesta kohtuullisen potentiaaliselta vaihtoehdolta: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/13 ... l-ad-share

Diesel ei ole kannattavin omilla kilometrimäärillä, kun se on rajoillakin nykyisenkin auton kanssa.

Tuskin tuota hankin, mutta mukava välillä katsella vaihtoehtoja.
Tai jos ostaa kahdella tonnilla ranskalaisen ja käyttää 5 tonnia johonkin järkevämpään kuin autoon. :D
Nykyinflaatiossa alkaa käytetyt autotkin näyttämään todella halvoille, ja joka päivä lapataan lisää myyntiin. Löytyykö kaikille ostaja..
Youtubesta löytyy "Autoholistin autofantiasat" ihan asiallinen C4 video, jotenkin ei vakuuta sähköratkaisut Citikassa sen perusteella vieläkään kun ABS boksi liittimineen on kosteassa paikassa :roll: Johtimetkaan ei ole värikoodattuja vaan niissä on tekstit joita ei pysty lukemaan kun ei saa selvää :D
VALLU ON PARAS!
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja NH »

361 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 8:18 pm
NH kirjoitti: La Tammi 21, 2023 2:23 pm
361 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 1:37 pm Ohjelmoidusti se ei mykisty.
Otapa selvää, niin yllätyt.
Niin että volvoliike korjasi tämän ohjelmoidusti mykistyvän lämmittimen joka kuitenkin lähti pelaamaan?
Olisiko vika ja ohjelmoitu käyttöikä kaksi eri asiaa?
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja 361 »

NH kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 10:59 am
361 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 8:18 pm
NH kirjoitti: La Tammi 21, 2023 2:23 pm
361 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 1:37 pm Ohjelmoidusti se ei mykisty.
Otapa selvää, niin yllätyt.
Niin että volvoliike korjasi tämän ohjelmoidusti mykistyvän lämmittimen joka kuitenkin lähti pelaamaan?
Olisiko vika ja ohjelmoitu käyttöikä kaksi eri asiaa?
Niin tai sitten vaan ei ollut ohjelmoitua käyttöikää.
Turaaja
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Turaaja »

Tuli lievää auton lisätarvetta. Käytiin pojan kanssa muutama katsomassa. Tähän saakka kiinnostavin tämän ketjun hintaluokassa oli kierroksella 2010 Mondeo 2,0 TDCi Power shift -automaatilla. Ajettu vähän yli 200 000 km.

Toinen kandidaatti oli V70 2007, 2,4 bensa, automaatti. Ajettu alle 200 000 km.

Kolmas oli 2004 C-RV, 2,0 bensa automaatilla ja ajettua vähän yli 200 000 km. (Tässä lienee tupakoitu, kun haisi pesun jäljiltä pahalta.)

Itseäni kiinnostaa Mondeo, koska pitkäjalkaiselle löytyy tilaa. Muutenkin oli siistein ulkoa ja sisältä sekä omaa parhaan huoltohistorian. Mondeo ja CRV ovat Volvoa useamman tuhatta halvempia. Volvo ei siis kuulu hintansa puolesta ketjun hintaluokkaan.

Kakkosautoa tässä ollaan hakemassa. Diesel vai bensa ei nyt ole se kriittinen kriteeri vaan mahdollinen luotettavuus.

Mitä Modeosta olisi hyvä tietää?

E. Ja mitä mieltä vaihtoehdosta ylipäätään?
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Mondeossa alusta on syytä tutkailla tarkkaan. Jos se on käynyt kivikossa, niin korroosio muodostuu nopeasti ongelmaksi. Alustan suojaukseen ylipäätään kannattaa kiinnittää huomiota. Laatikon öljynvaihdot on syytä selvittää. Eiköhän noilla muuten mennä 400tkm varsin vaivatta.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Turaaja
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Turaaja »

Alusta näytti hyvältä, kun kurkkasin helman alta. Näytti massatulta ja massaus ehjältä. Pitää kurkata vielä tarkemmin. Ihan en muista olisko se juuri Mondeossa, jossa oli äskettäin vaihdettu laatikon öljyt.
proto
Viestit: 400
Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 10:02 am
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja proto »

Motukka sinänsä ihan kohtuullinen ajoltaan ja moottoriltaan. Mutta on sisältä halvan oloinen, kuluminen näkyy nopeasti. Vaikea myydä suoraan eteenpäin, eikä vaihtoarvoa. Powershift on kysymysmerkki, viimeksi kun katselin niin purkuosana vaihdelaatikkoa ei löytynyt. Niin paljon niitä on hajonnut.
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Jos haluat auton jota ei tarvitse jatkuvasti korjailla niin osta CR-V, jos taas tykkäät askarrella pajalla niin tuo Mondeo on ihan ok vaihtoehto.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

Minä ostin Mersun SLK:n, osta sinäkin, on hyvä auto, toimii kuin junan vessa eikä tarvi korjailla :D
VALLU ON PARAS!
Turaaja
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Turaaja »

Nuffield kirjoitti: Pe Touko 19, 2023 8:50 pm Minä ostin Mersun SLK:n, osta sinäkin, on hyvä auto, toimii kuin junan vessa eikä tarvi korjailla :D
Olihan siellä rivissä SLK 7000 €:n budjettiin sopivana. Ei ihan täyttänyt kaikkia vaatimuksia.
mauri
Viestit: 6624
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja mauri »

Noista valittaessa olisi Volvo minulle sopivin, hinnasta huolimatta.
Milloin se Ford tulikaan volvo-tehtaan omistajaksi ja halusi niistäkin tehdä Mondeoita. Onkohan kiinalaisten omistuksessa laatu parantunut?
Antsuko
Viestit: 1384
Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Antsuko »

proto kirjoitti: Pe Touko 19, 2023 5:12 pm Powershift on kysymysmerkki, viimeksi kun katselin niin purkuosana vaihdelaatikkoa ei löytynyt. Niin paljon niitä on hajonnut.
Liekö Ford teettänyt Getrag'illa sekundaa, vai onko Mondeossa eri malli kuin Fiestan ja Focus'in Getrag 6DCT250. Renaultin EDC kaksoiskytkinautomaatti on juuri tuo Getrag 6DCT250, on erittäin hyvin toimiva eikä kestävyyden suhteenkaan ole ollut huomauttamista. Tyttärelläni on ollut kaksi Grand Scenic'iä EDC-vaihteistolla runsailla kilometreillä, joissa ei mitään ihmeellistä. Jälkimmäiseen vaihdoin vaihteistoöljyt kolme vuotta sitten kesällä, kun olin ensin omaan Captur'iin harjoitellut. Noissa nykyajan tyypilliseen tapaan vaihteiston öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta omaan vaihdoin alle neljävuotiaana 50000 km mittarissa. Kuulemma paljon ajetun Grand Scenic'in vaihteiston toiminta parani selvästi öljynvaihdon jälkeen.
transit
Viestit: 952
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja transit »

korjailija kirjoitti: Pe Touko 19, 2023 7:08 pm Jos haluat auton jota ei tarvitse jatkuvasti korjailla niin osta CR-V, jos taas tykkäät askarrella pajalla niin tuo Mondeo on ihan ok vaihtoehto.
Koskakohan pääsis korjailemaan omaa mondeota?
Huollot tehty ja kilsoja vaan kertyy, ei vikoja.
Turaaja
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja Turaaja »

mauri kirjoitti: Pe Touko 19, 2023 9:29 pm Noista valittaessa olisi Volvo minulle sopivin, hinnasta huolimatta.
Milloin se Ford tulikaan volvo-tehtaan omistajaksi ja halusi niistäkin tehdä Mondeoita. Onkohan kiinalaisten omistuksessa laatu parantunut?
Meidän kierroksella vastaan tulleessa Volvossa oli viimeinen öljynvaihtoväli venynyt ja huoltokuitissa luki: "huonot öljyt". Toinen pienempi huomio oli huonosti asennettu johtonippu, jota moniurahihna oli syönyt, niin että kupari näkyi ja liitin oli myös saanut siipeensä. Yli neljä tonnia enemmän pitäis siihen kaivaa kuvetta.
mauri
Viestit: 6624
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja mauri »

Tuossa hintaluokassa on 4000 € paljon ja viat vielä lisäksi. Ei jatkoon.
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Kattelin tossa keväämmällä 3 koppaista v70 vähän sillä silmällä mutta ford oli saanut ruosteen tartutettua siihenkin
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18568
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Max 7000e kaara

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

7tonnin autoissa merkitsevintä on auton kunto, ei niinkään "nettitietäjien" asiantuntijuus. 7 tonnin kottero on ehtoopuolen kulkija, osaaikaeläkäinen joka paikkaa nuorempien vaihtoehtojen puutetta.

7 tonnin auto voi parhaimmillaan olla kuin se 70 vuotiaan elämäntapayrittäjän vanhuuseläkettä nauttiva renki. Laakin peli, aina valmis.
Tai sitten kuin se nuoremman polven yrittäjän 40 vuotias työkokeilukaveri, ei jaksa eikä kiinnosta.
Kokeilemalla selviää minkä arpa antaa. Minkä arpa yllättää, mikä taas jättää käteen Mustan Pekan
säästellen sippiin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Jounie, jukkuus, Pikkuvalmet ja 39 vierailijaa