Miten ehtoopuolenkulkija on, vaikuttaa myös se että onko uutena ollut 140000 vai 14000 hintainen auto. Itse ostamieni käytettyjen autojen ostohinta jatkuvasti pudonnut kun todennut että ei ne vähemmän maksavat sen kummempia ole kunhan ymmärtää mitä on ostamassa. Jos korissa on ruostetta se kannattaa jättää ostamatta.ihmehitsari kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 8:40 am 7tonnin autoissa merkitsevintä on auton kunto, ei niinkään "nettitietäjien" asiantuntijuus. 7 tonnin kottero on ehtoopuolen kulkija, osaaikaeläkäinen joka paikkaa nuorempien vaihtoehtojen puutetta.
7 tonnin auto voi parhaimmillaan olla kuin se 70 vuotiaan elämäntapayrittäjän vanhuuseläkettä nauttiva renki. Laakin peli, aina valmis.
Tai sitten kuin se nuoremman polven yrittäjän 40 vuotias työkokeilukaveri, ei jaksa eikä kiinnosta.
Kokeilemalla selviää minkä arpa antaa. Minkä arpa yllättää, mikä taas jättää käteen Mustan Pekan
Max 7000e kaara
-
- Viestit: 3279
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
- ihmehitsari
- Viestit: 18645
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
7000 autoissa on kokemusperäiseti arvioituna liki poikeuksetta ruostetta jossain kohti.juntunen kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 9:45 amMiten ehtoopuolenkulkija on, vaikuttaa myös se että onko uutena ollut 140000 vai 14000 hintainen auto. Itse ostamieni käytettyjen autojen ostohinta jatkuvasti pudonnut kun todennut että ei ne vähemmän maksavat sen kummempia ole kunhan ymmärtää mitä on ostamassa. Jos korissa on ruostetta se kannattaa jättää ostamatta.ihmehitsari kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 8:40 am 7tonnin autoissa merkitsevintä on auton kunto, ei niinkään "nettitietäjien" asiantuntijuus. 7 tonnin kottero on ehtoopuolen kulkija, osaaikaeläkäinen joka paikkaa nuorempien vaihtoehtojen puutetta.
7 tonnin auto voi parhaimmillaan olla kuin se 70 vuotiaan elämäntapayrittäjän vanhuuseläkettä nauttiva renki. Laakin peli, aina valmis.
Tai sitten kuin se nuoremman polven yrittäjän 40 vuotias työkokeilukaveri, ei jaksa eikä kiinnosta.
Kokeilemalla selviää minkä arpa antaa. Minkä arpa yllättää, mikä taas jättää käteen Mustan Pekan
Päällepäin voi olla ruusu mutta kotelorakenteissa ja silman ulottamattomissa kuin edellisvuoden peruna elokuun helteissä.
Se taas on eri asia, mitä tuon ruosteen takia pitäisi tehdä. Itse ajan paljon sorateillä niin alustan pintaruosteet kyllä häviävät hiekkapuhalluksessa.
Uushinta tosiaankin koreloi jossain määrin auton myöhempään elonkaareen, "hyvyyteen", mutta en pidä aukottomana seikkana käytettyä ostaessa. Suomen autoverolainsäädäntö on niin kimurantti että se voi ns vetää housut kinttuihin jos olettaa, että uushankintahinta korreloi kestävyyteen.
Tuonnottain oli se vääränkätinen Jaguar XJ6 4.0 jollainen valmistumisvuonnaan 96 maksanut Suomessa reilusti yli puoli miljoonaa markkaa.
Ostohinta itselleni ja myyntihinta toiselle olivat varsin edulliset, satasista puhutaan. Auto oli kertalleen ylimaalattu ja alustaan laitettu paljon uutta osaa. Itse pelkästään ajoin, en isosti rassaillut, koska puhtaasti toisarvoinen kottero. Kokeilumielessä pidin jonkin aikaa. Ei kummoisesti säväyttänyt.
Minun jälkeen on tietämäni mukaan rassattu kovastikin jotenka siinä mielessä oli itselleni kannattava saada käsistä pois.
Pihassa seisova turkkilaisten tekele on 20 ikävuodestaan huolimatta paljon helpompi hukata kuin joku samanikäinen premiumiksi mielletty kottero.
Jos ei Suomessa ole ostajia, niin Afrikan mantereelle uppoaa
säästellen sippiin
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
On niitä käytännössä ruosteettomiakin autoja, joiden arvo on alle 7000 €. Minunkin kaikki arvottomat autot ovat ruosteettomia, mutta ne onkin hyvällä pidolla. Uusina massattu ja vahattu säännöllisesti. Sellaisia ei vain löydy vaihtoautorivistöistä, vaan ne myydään tiskin alta ohi. Sisäpiiritiedoilla löytyy joskus näitä hyvin pidettyjä yksilöitä.ihmehitsari kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 10:50 am 7000 autoissa on kokemusperäiseti arvioituna liki poikeuksetta ruostetta jossain kohti.
Päällepäin voi olla ruusu mutta kotelorakenteissa ja silman ulottamattomissa kuin edellisvuoden peruna elokuun helteissä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
- ihmehitsari
- Viestit: 18645
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
On toki. Juuri nyt tossa pihassa seisoo 300€ maksanut, ostohetkellä 3vuotta sitten 87tkm ajettu vm 2004 Corsa. Liki ruosteettomana yhä pidän, 134tkm nyt ajettu. Takapönttö on kyllä kohta vaihtokunnossa.Aakku kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 11:04 am On niitä käytännössä ruosteettomiakin autoja, joiden arvo on alle 7000 €. Minunkin kaikki arvottomat autot ovat ruosteettomia, mutta ne onkin hyvällä pidolla. Uusina massattu ja vahattu säännöllisesti. Sellaisia ei vain löydy vaihtoautorivistöistä, vaan ne myydään tiskin alta ohi. Sisäpiiritiedoilla löytyy joskus näitä hyvin pidettyjä yksilöitä.
Joo, en ostanut liikkeestä, enkä jobbarilta. Yleisessä myynnissä kuitenkin oli.
säästellen sippiin
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Jokaisella on oma tapansa laskea noita autoilun kuluja. Ostin 10 vuotta sitten 10 vuotiaan auton. Mittarissa oli silloin 200tkm ja hinta 5200€. Nyt mittarissa on 420tkm ja viitisen tonnia on mennyt osiin ja nesteisiin. Polttoaine, vero, vakuutus pidän erillään laskelmista. Äkkiseltään laskeskellen pääoma- ja huoltokulut on olleet alle viiden sentin jos laskee auton arvoksi nyt nolla. Toki tuo edellyttää kohtuullisen kattavaa työkaluvalikoimaa tiloineen. Mutta niillä samoilla työkaluilla ja tiloilla ylläpidetään useampaa kulkinetta.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 3279
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Jopa uusissa autoissa voi olla pintaruostetta jossain alustan pultissa mutta niillä alustan osien pintaruosteella ei ole mitään merkitystä, pääasia ettei korissa ole ruostetta. Vajaa 6 vuotta sitten ostin 185 tkm ajetun diesel meganen vajaalla 3t€:lla, laitoin siihen heti roiskeläpät ja paikkasin kiveniskemät. Korissa on hyvä sinkitys niin se ei lãhde ruostumaan kiveniskemistä kunhan ei vuosikausia pidä ilman maalia.ihmehitsari kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 10:50 am7000 autoissa on kokemusperäiseti arvioituna liki poikeuksetta ruostetta jossain kohti.juntunen kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 9:45 amMiten ehtoopuolenkulkija on, vaikuttaa myös se että onko uutena ollut 140000 vai 14000 hintainen auto. Itse ostamieni käytettyjen autojen ostohinta jatkuvasti pudonnut kun todennut että ei ne vähemmän maksavat sen kummempia ole kunhan ymmärtää mitä on ostamassa. Jos korissa on ruostetta se kannattaa jättää ostamatta.ihmehitsari kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 8:40 am 7tonnin autoissa merkitsevintä on auton kunto, ei niinkään "nettitietäjien" asiantuntijuus. 7 tonnin kottero on ehtoopuolen kulkija, osaaikaeläkäinen joka paikkaa nuorempien vaihtoehtojen puutetta.
7 tonnin auto voi parhaimmillaan olla kuin se 70 vuotiaan elämäntapayrittäjän vanhuuseläkettä nauttiva renki. Laakin peli, aina valmis.
Tai sitten kuin se nuoremman polven yrittäjän 40 vuotias työkokeilukaveri, ei jaksa eikä kiinnosta.
Kokeilemalla selviää minkä arpa antaa. Minkä arpa yllättää, mikä taas jättää käteen Mustan Pekan
Päällepäin voi olla ruusu mutta kotelorakenteissa ja silman ulottamattomissa kuin edellisvuoden peruna elokuun helteissä.
Se taas on eri asia, mitä tuon ruosteen takia pitäisi tehdä. Itse ajan paljon sorateillä niin alustan pintaruosteet kyllä häviävät hiekkapuhalluksessa.
Nyt 335 tkm ajettuna 14.5 vuotiaana ei ole korissa vieläkään ruostetta. Jakohihnan olen vaihtanut kerran, tuulilasin 2 kertaa, kuskin oven tuulihaan myös kun paukkui. Takajarrusatulat vois vaihtaa kun käsijarrumekanismi ei palauta kunnolla. Huoleton käyttöauto, jolla tulee todennäkòisesti ajettua toiset 150tkm, 500tkm kun saa mittariin niin on hyvin palvellut peli.
Jossain entisajan autossa se vahaus voi hidastaa ruostumisen alkamista, mutta sinkitys estää sen. Ei kattopeltejäkään tarvi vahata, kunhan maali on ehjä ne kestää hyvin sen 50 vuotta ruostumatta. Toki maalipinta on helpompi pitää puhtaana ja se pysyy kiiltävänä kun sitä pesee ja vahaa.Aakku kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 11:04 am On niitä käytännössä ruosteettomiakin autoja, joiden arvo on alle 7000 €. Minunkin kaikki arvottomat autot ovat ruosteettomia, mutta ne onkin hyvällä pidolla. Uusina massattu ja vahattu säännöllisesti. Sellaisia ei vain löydy vaihtoautorivistöistä, vaan ne myydään tiskin alta ohi. Sisäpiiritiedoilla löytyy joskus näitä hyvin pidettyjä yksilöitä.
Samoin erillinen massaaminen ei tehtaalla kunnolla tehdyille autoille ole tarpeen. Toki jos massaus kuluu puhki jostain, se pitää korjata.
-
- Viestit: 2146
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Turaaja kirjoitti: ↑Pe Touko 19, 2023 4:23 pm Tuli lievää auton lisätarvetta. Käytiin pojan kanssa muutama katsomassa. Tähän saakka kiinnostavin tämän ketjun hintaluokassa oli kierroksella 2010 Mondeo 2,0 TDCi Power shift -automaatilla. Ajettu vähän yli 200 000 km.
Mitä Modeosta olisi hyvä tietää?
E. Ja mitä mieltä vaihtoehdosta ylipäätään?
Mondeon powershifteissä kuuluisi vaihtaa öljyt 60tkm välein. Jos siittä on huolehdittu nii uskaltanee ostaa vaikkei ne laatikot ihan parhaassa maineessa ole. Johtuen osittain ainakin siittä että noi öljyt jätwtään vaihtamatta kun se pitäisi lisätyönä ostaa vaikka huolto-ohjelmaan kuuluu. Muuten kait se on ihan perusfoortia, pikkuvikoja sillon tällön,, helpoo korjata. Paitsi sähköjohot voi vaatia salapoliisityötä huonolla tuurilla. Vikakoodin lukiahan toki kuuluu jokaisen foordistin arsenaaliin se kaks litranen tdci:hän on oikeasti pösön HDI , eli toimii ajasta ikuisuuteen
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Pitää katsoa oliko huoltokirjassa vaihteistoöljyn vaihdot erikseen. Siellä oli kyllä valinnaisia huoltoja leimattu aika kattavasti. Jos ei ole auto vielä mennyt, niin pitää käydä vielä katsomassa, kun ei viikonloppuna tullut vastaan mitään muuta mielenkiintoista lähellä. Uudempia kyllä olisi, vaikka mitä.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Aina kun halpaa autoa haetaan niin se on joko foordi taikka ranskanperuna, hyi helv.... Miten mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta kumpaankaan, Megane oli joskus ja kuten arvata saattaa niin vikoja riitti, niin paljon että seuraavakin omistaja vielä soitti perään.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 3279
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Yksi syy on että halvoista autoista ei monesti korjata vikoja jolloin ne kasaantuu. Toki tyyppivikoja onNuffield kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 11:29 pm Aina kun halpaa autoa haetaan niin se on joko foordi taikka ranskanperuna, hyi helv.... Miten mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta kumpaankaan, Megane oli joskus ja kuten arvata saattaa niin vikoja riitti, niin paljon että seuraavakin omistaja vielä soitti perään.
monissa autoissa ja niille ei voi mitään, monesti silti korjaantuvat kun automallille tulee ikää..
Onneksi kaikki voivat ostaa sellaisen auton jonka haluaa, eikä ole pakko ostaa sellaista jota ei itse arvosta. Osallehan käyttöautokin on myös enemmän kuin kulkuneuvo tai autoihin suhtaudutaan tunteella (esim. hyi helv....) jolloin ei ihan mitä tahansa voi edes ostaa.
Viimeksi muokannut juntunen, Ma Touko 22, 2023 8:20 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Mikä se on kiinnostava auto? Älä vain sano, että vanha saksalainen "premium" auto.Nuffield kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 11:29 pm Aina kun halpaa autoa haetaan niin se on joko foordi taikka ranskanperuna, hyi helv.... Miten mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta kumpaankaan, Megane oli joskus ja kuten arvata saattaa niin vikoja riitti, niin paljon että seuraavakin omistaja vielä soitti perään.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 3279
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Vanhat saksalaiset premiumautot on varmaan ihan kivoja harrasteautoja. Käyttöautona joku uudenko varmasti menis.Aakku kirjoitti: ↑Ma Touko 22, 2023 8:19 amMikä se on kiinnostava auto? Älä vain sano, että vanha saksalainen "premium" auto.Nuffield kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 11:29 pm Aina kun halpaa autoa haetaan niin se on joko foordi taikka ranskanperuna, hyi helv.... Miten mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta kumpaankaan, Megane oli joskus ja kuten arvata saattaa niin vikoja riitti, niin paljon että seuraavakin omistaja vielä soitti perään.
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Yksi lähestymistapa tähän seitsemän tonnin autoon on hankkia viiden tonnin auto ja laittaa se parilla tonnilla huippukuntoon. Voi saada paremman kuin suoraan 7k€ auto
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Mikäs vika vanhassa saksalaisessa premiumissa? Tai jospa kuitenkin Ranskalainen premium, Citroen c6?Aakku kirjoitti: ↑Ma Touko 22, 2023 8:19 amMikä se on kiinnostava auto? Älä vain sano, että vanha saksalainen "premium" auto.Nuffield kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 11:29 pm Aina kun halpaa autoa haetaan niin se on joko foordi taikka ranskanperuna, hyi helv.... Miten mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta kumpaankaan, Megane oli joskus ja kuten arvata saattaa niin vikoja riitti, niin paljon että seuraavakin omistaja vielä soitti perään.
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Saksalainen "premium" on minusta tylsän oloinen auto. Citroën C6 on kyllä lähes ilmainen, mutta tekniikka ei ole kovin luotettava, eikä siihen tahdo saada enää osia. Lisäksi se on ruma.361 kirjoitti: ↑Ti Touko 23, 2023 4:14 pmMikäs vika vanhassa saksalaisessa premiumissa? Tai jospa kuitenkin Ranskalainen premium, Citroen c6?Aakku kirjoitti: ↑Ma Touko 22, 2023 8:19 amMikä se on kiinnostava auto? Älä vain sano, että vanha saksalainen "premium" auto.Nuffield kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 11:29 pm Aina kun halpaa autoa haetaan niin se on joko foordi taikka ranskanperuna, hyi helv.... Miten mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta kumpaankaan, Megane oli joskus ja kuten arvata saattaa niin vikoja riitti, niin paljon että seuraavakin omistaja vielä soitti perään.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1424
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Mondeossa on siis ilmeisesti öljykylpykytkimillä varustettu vaihteisto. Getrag'in kuivakytkinversioissa öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taitaa muutenkin kuivakytkinversio olla käytettävyydeltään parempi. Kytkimien ylikuumeneminen tuskin on Suomen oloissa ongelma, jos käyttäjällä on sen verran ymmärrystä, ettei luistattele kytkintä määrättömästi, niinkuin näillä öljynvatkaimilla voi tehdä.Deippa kirjoitti: ↑La Touko 20, 2023 11:05 pm Mondeon powershifteissä kuuluisi vaihtaa öljyt 60tkm välein. Jos siittä on huolehdittu nii uskaltanee ostaa vaikkei ne laatikot ihan parhaassa maineessa ole. Johtuen osittain ainakin siittä että noi öljyt jätwtään vaihtamatta kun se pitäisi lisätyönä ostaa vaikka huolto-ohjelmaan kuuluu.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Näinhän se on, että käytetyn ostossa pitää varata huoltoon/huollattamiseen oma budjetti. Tällöin ei pety niin pahasti
Ison osan omaa autonomistamisen historiaa autot ovat olleet alle 7000 € arvoisia. Ostohetkellä arvokkaampia, mutta niin se vain arvo häviää. Ilman ongelmia on mennyt alle 7000 €:n arvon alle halventuneella autolla useampi vuosi nyt.
-
- Viestit: 3279
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Autoissa niinkuin monissa muissakin tuotteissa, vaikka rahallinen arvo putoaa puoleen siitä mitä se oli hankintahetkellã niin silti se yleensä käy edelleen yhtä hyvin siihen hommaan mihin se oli ostettu. Kun on noihin omiin autoihin tottunut luottamaan niin ei niitä viitsi vaihtaa vain sen vuoksi että olis enemmän rahaa kiinni autossa. Sitten jos alkaa ruostereikää tulemaan tai maalipinta kukkimaan, niin voi harkita vaihtamista, mutta siihen voi mennä pitkä aika
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
"Lähes ilmainen"
Kyllä. Noin satatuhatta ajetun saa 20 000eurolla. Tuo on uutena maksanut melkoisesti. Kauneus on katsojan silmissä, omasta mielestä tuo on persoonallisuudestaan huolimatta tyylikäs auto.
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
No jos sellaisen C6 Sitikan haluaa, niin Suomesta varmaan saa alle 7000 €. Ruotsissa halvin nyt 54000 kr. Kyllä ne on lähes ilmaisia, jos verrokkina on arvonlasku.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Kuuskakkone ja 82 vierailijaa