Mutta huollettuina toimii siinä, kuin muutkin ja kulutus on hyvin pieni.
Max 7000e kaara
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Ettei säästö polttoineessa pala noihin ”huoltoihin” ja taitaa diesel olla kalliimpaakin kuin bensa.
VALLU ON PARAS!
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Joo, ei diesel enää mikään edullinen pidettävä ole. Itsekin vaihtaisin uudempaan bensa-autoon, mutta kun uudemmat koneet eivät kestä. Todennäköisesti täyssähkö on se järkevin vaihtoehto, mutta kun nyt haarukoitiin 7 tonnin autoja, niin se ei vielä ole oikein vaihtoehto.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 6788
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Juuri on käyttöönottohuollon alla ostamani 265tkm ajettu -08 1,6HDI, kannattaako ne pohjatiivisteet siis vaihtaa ennakoivasti vai onkohan tälle ehkä jo näillä kilometreillä tehty jotain niille tiivisteille?Aakku kirjoitti: ↑Pe Tammi 20, 2023 3:15 pmMulla ainakin nuo suuttimet vuoti ja öljyt muuttuivat puuroksi. Turbon voitelu loppui ja öljypohjan sihti tukkeutui. Tämä siis -07 Scudossa, jossa on 1,6 Hdi. Samaan aikaan oli myös Citroën C4 -07 1,6 Hdi, joka toimi loistavasti 300 tuhatta lunastukseen asti. Siinä vaihdettiin juuritiivisteet ennakoidusti. Nyt on C4 -11, jossa ei tuota vuotoa enää ilmene, mutta suuttimet muuten rikkoutuvat. Mahtaako tätä uudempaa moottoria enää Volvoissa olla?
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Varmaan yksilöllistä. Mulla Scudossa öljyt sakkaantui 235 tuhannen kohdalla. Tismalleen samoilla kilometreillä vaihdettiin C4:seen juuritiivisteet varoiksi. Se testi jäi kesken kun auto meni lunariin 300 tuhannen kohdalla. Scudossa on myös nyt 300 tuhatta ja tällä hetkellä ok.
Kannattaa tsekata suodatin, ettei ole sakkaa pinnassa. Pakokaasun hajua suuttimien juurista. Suuttimien öljyisyys ja mitä vielä. Tietty voi myös suuttimien kiinnityskireydenkin vilkaista.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 845
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Reilusti alle 200tkm ajettu -12 1,6- dieselivolvo on meillä nyt rankingissa ykkösenä. Huomenna sen ja parin muun auton testikurvailut ja ottalampulla kuikuilut.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Eikai siinä kun jättää muutaman tonnin rempparahaa, vanhemmillani tuollainen Volvo, vaihdettu hiukkassuodatin, kerran korjattu Webasto ja toisella kerralla vaihdettu täysin uuteen. Sanokohan ne et reilu 3ke noihin menny rahaa täs parin vuoden aikana. Toki itse rassaamalla ois ollu ehkä halvempaa, merkkiliikkeessä korjauttavat. Sellasta se on noiden nykyautojen kanssa ja varsinkin dieseleiden, bensakoneen kannalla olen ja jos löytyy joku turboton 1.6 yms niin onhan ne huolettomia...
VALLU ON PARAS!
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Sellainen rempparaha on kyllä hyvä olla puskurina. Sitten kun remppaa, niin sitä autoa ei ole enää järkevää vaihtaakaan.Nuffield kirjoitti: ↑Pe Tammi 20, 2023 8:32 pm Eikai siinä kun jättää muutaman tonnin rempparahaa, vanhemmillani tuollainen Volvo, vaihdettu hiukkassuodatin, kerran korjattu Webasto ja toisella kerralla vaihdettu täysin uuteen. Sanokohan ne et reilu 3ke noihin menny rahaa täs parin vuoden aikana. Toki itse rassaamalla ois ollu ehkä halvempaa, merkkiliikkeessä korjauttavat. Sellasta se on noiden nykyautojen kanssa ja varsinkin dieseleiden, bensakoneen kannalla olen ja jos löytyy joku turboton 1.6 yms niin onhan ne huolettomia...
Mitä tulee tuohon hiukkassuodattimeen, niin mulla ei dieseleissä ole koskaan ollut niissä murheita. Ei edes Eolys nestettä ole tarvinnut 300 tuhannen km aikana lisätä. Eri asia on sitten nämä uudemmat dieselit, joissa on AdBlue järjestelmä.
Webastostakin voi olla montaa mieltä. Mulla ei ole yksikään polttoainelämmitin vielä koskaan rikkoutunut. Vanhimmat Eberit on nyt yli 25 vuotiaassa autossa. Samoin Webastot on toimineet moitteetta dieseleissä jo yli 15 vuotta. Laittaisn kyllä bensavehkeeseenkin Webaston, jos sellainen tulisi hankittua. Nyt on kaikissa neljässä autossa lisälämmitin ja kahdessa jopa kaksi.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
25 vuotta vanha Eberin lämmitin mitä ei ole tarvinnut korjata Mikä malli? Ilma vai vesilämmitin?Aakku kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 8:43 amSellainen rempparaha on kyllä hyvä olla puskurina. Sitten kun remppaa, niin sitä autoa ei ole enää järkevää vaihtaakaan.Nuffield kirjoitti: ↑Pe Tammi 20, 2023 8:32 pm Eikai siinä kun jättää muutaman tonnin rempparahaa, vanhemmillani tuollainen Volvo, vaihdettu hiukkassuodatin, kerran korjattu Webasto ja toisella kerralla vaihdettu täysin uuteen. Sanokohan ne et reilu 3ke noihin menny rahaa täs parin vuoden aikana. Toki itse rassaamalla ois ollu ehkä halvempaa, merkkiliikkeessä korjauttavat. Sellasta se on noiden nykyautojen kanssa ja varsinkin dieseleiden, bensakoneen kannalla olen ja jos löytyy joku turboton 1.6 yms niin onhan ne huolettomia...
Mitä tulee tuohon hiukkassuodattimeen, niin mulla ei dieseleissä ole koskaan ollut niissä murheita. Ei edes Eolys nestettä ole tarvinnut 300 tuhannen km aikana lisätä. Eri asia on sitten nämä uudemmat dieselit, joissa on AdBlue järjestelmä.
Webastostakin voi olla montaa mieltä. Mulla ei ole yksikään polttoainelämmitin vielä koskaan rikkoutunut. Vanhimmat Eberit on nyt yli 25 vuotiaassa autossa. Samoin Webastot on toimineet moitteetta dieseleissä jo yli 15 vuotta. Laittaisn kyllä bensavehkeeseenkin Webaston, jos sellainen tulisi hankittua. Nyt on kaikissa neljässä autossa lisälämmitin ja kahdessa jopa kaksi.
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Eberit on VW T4 Californiassa -97 Ilma ja vesi. Tosin auto on mulla ollut vasta 14 vuotta, joten en tiedä, miten Günther on sitä ennen huoltanut. Scudossa -07 pelaa vesi-Webasto hyvin, eli yli 15 vuotta. C4:ssä -11 on uutena asennettu Webasto, eli yli 10 vuotta sekin pelannut. Uusimmassa Expertissä -17 on vesi-Webasto ja ilma-Planar. Ne ovat niin uusia, joten niiden kuuluukin toimia.
Kaikkinensa en pidä näillä kokemuksilla diesel lämmittimiä mitenkään ongelmallisina.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Oman kokemuksen mukaan on pienoinen ihme jos käytössä oleva vesi Eberi toimii noin pitkään ilman korjaustoimenpiteitä. Ilmalämmittimet ja webasto yleensäkkin on eri juttu.Aakku kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 9:49 amEberit on VW T4 Californiassa -97 Ilma ja vesi. Tosin auto on mulla ollut vasta 14 vuotta, joten en tiedä, miten Günther on sitä ennen huoltanut. Scudossa -07 pelaa vesi-Webasto hyvin, eli yli 15 vuotta. C4:ssä -11 on uutena asennettu Webasto, eli yli 10 vuotta sekin pelannut. Uusimmassa Expertissä -17 on vesi-Webasto ja ilma-Planar. Ne ovat niin uusia, joten niiden kuuluukin toimia.
Kaikkinensa en pidä näillä kokemuksilla diesel lämmittimiä mitenkään ongelmallisina.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Mistä vuosikerrasta alkaen Volvon alkuperäin polttoainelämmitin menee vaihtoon "ohjelmoidusti"?
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
En tiedä, oisko se just luokkaa 2012. Volvon merkkiliike yritti korjata mutta ei toiminut pitkään, seuraavalla kerralla vaihtoivat uuteen ja molemmista kerroista piti toki maksaa ja vaihdosta paljon.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Volvoliike tai heidän alihankkijansa joko eivät osanneet korjata lämmitintä tai sitten lämmittimeen tuli uusi vika mikä sinänsä ei ole ihme koska kyseisessä Volvossa on suurella todennäköisyydellä Eberspächer lämmitin. Ohjelmoidusti se ei mykisty.Nuffield kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 1:09 pmEn tiedä, oisko se just luokkaa 2012. Volvon merkkiliike yritti korjata mutta ei toiminut pitkään, seuraavalla kerralla vaihtoivat uuteen ja molemmista kerroista piti toki maksaa ja vaihdosta paljon.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Juu. Kyllä se ohjelmoidusti mykistyy. En muista montako käynnistyskertaa sinne on ohjelmoitu, mutta omassa melkein 400 tuhatta ajetussa annoin huollon ehdotuksesta lukea asiasta datan, ja sain siitä oikein mustaa valkoisella, eli printatun paperin. Siinä ei ollut vielä lähelläkään kun pääosin oli pitkää matkaa ajettu. En voi paperia enää käydä hansikaslokerosta tarkastamassa, kun auto lähti puolitoista vuotta sitten seuraavalle. Ja tuo ohjelmoidusti mykistyminen on ainakin V70:ssä käsittääkseni siitä alkaen kun vaihtuu kolmoskoppaan ja lämmittimen merkkikin vaihtuu. Kakkoskopassahan taisi olla loppuun asti Ardic.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Joulu 31, 2020 6:46 pm
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Kiinnostava ketju, kun itsekin ole pohtinut tarvitaanko kohta toinen auto. Kriteerinä jarruton vetomassa 750 kg tai hieman vajaa. Sama 7000 € ollut kattona. Ketjun aloittaja on jo sulkenut raskalaiset pois valikoimasta. Minua on kasvatettu välttämään ranskalaisia ja oma jälkikasvu ilmoitti, että sellaista ei pihaan tuoda. Siitäkin huolimatta tämä Citikka jotenkin vaikuttaa hinnan puolesta kohtuullisen potentiaaliselta vaihtoehdolta: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/13 ... l-ad-share
Diesel ei ole kannattavin omilla kilometrimäärillä, kun se on rajoillakin nykyisenkin auton kanssa.
Tuskin tuota hankin, mutta mukava välillä katsella vaihtoehtoja.
Diesel ei ole kannattavin omilla kilometrimäärillä, kun se on rajoillakin nykyisenkin auton kanssa.
Tuskin tuota hankin, mutta mukava välillä katsella vaihtoehtoja.
-
- Viestit: 5102
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Suuttimet tilttaa tuosta koneesta. Ei jää tien päälle, mutta käy enää kolmella ja pienellä teholla. Suutin n. 400€/kpl. Muutenhan tuo on hyvä mylly, egr kannattaa tulpata ja ohjelmoida pois kun on lapsellisesti tehty ja hankalassa paikassa.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
-
- Viestit: 7867
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Max 7000e kaara
Bemarin kanssa suuttimien kanssa joutunut askartelemaan. Edellinen omistaja oli vaihtanut yhden. Itse vaihdoin yhden reilu vuosi sitten, kunnostettu saksasta 120€+50€ pantti.
Ja nyt hiljakkoin ostin saksasta kolme käytettyä 200€. Jota en ehkä kuitenkaan suosittelisi, jos ovatkin epäkurantteja. Itellä kävi tuuri ja toimivat.
Mutta siis pointti oli, että vanhaan autoon tuollainen kunnostettu voi olla ihan hyvä vaihtoehto uudelle.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Paalari, RS, TunturiPappa ja 43 vierailijaa