Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

korsteeni
Viestit: 3591
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

361 kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 8:52 pm
korsteeni kirjoitti: La Joulu 24, 2022 3:48 am
steami kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 7:24 pm Eikö Mersuissa, Audeissa, Volvoissa ym. premiumautoissa ole vastuslangat lasin sisällä?
No totta! Piti käydä oikein vartavasten käpäilemässä äSsä mersun takalasia, ja oli perhana langat lasin sisällä 8)
Ässä mersussa on sivulasitkin kerroslasia. Laatu maksaa, laatu maksaa....
Niinhän nuo ovat…tuplalasit ja tuntuu eristävän kohtuullisesti ulkomaailman melut pois, että voi uppoutua Bosen surround-äänimaailmaan ilman kaikenmaailman pöriseviä/raksuttavia kanssakulkijoita 8) :D Samoin huurtuminen tuntuu olevan vieraampi tuttavuus yksilasisiin verrattuna, mutta onhan tuossa puhallukset erikseen myös takalaseille keskisuuttimien lisäksi.

Kuten myös havaittuna miellyttävänä ominaisuutena, että oviverhoilut lämpeävät ilmakanavien ja eristyksen vuoksi. On todella lämmin nojata ovea vasten kyynärnojineen -30C° keleilläkin, kun muutaman kerran istuin -08 crv hondan kyydissä pidemmän matkan kunnon pakkasissa, ja ihmettelin miten hiton kylmää voikaan ovet hohkaa :roll: Takapenkillä oli pakko hakeutua keskipaikalle, kun niska&kylki veti jumiin ja lasi huurtui.


Ja kun nyt ollaan toyota keskustelussa, niin täytyy sanoa että ei ole lexus (xf30) kyllä panostettu samassa määrin tuohon lämmön jakeluun. Joo on hienot etupenkin keskisuuttimet sivuille itse heiluvine toimintoineen, mutta edelleen on kylmät ovet ja kaikista omituisimpana etupenkin jalkatilan suulakkeet. Kaasujalan kengästä nahka korventuu ja vasemman jalan lepuutustuella varpaita paleltaa. :evil:
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja 361 »

Japsien yleinen ongelma pitkään oli sekin että matkustajan jalat jäätyy. Johtuen kylmänähohkavasta ilmakotelosta kun kenno vasta pitkällä auton sisällä. Esim FIAT:issa(ja monessa muussa) kenno heti tulipellissä jolloin auton sisätilassa ei ole kylmiä ilmakoteloita.

Mutta aloittajalle. Uuta osaa vaan kiinni ni toimii kuten suunniteltu. Reikien peittämiset kannattaa unohtaa jos ei romuautolla mieli ajella johon pikkuhiljaa ilmestyy toiminattomien varusteiden tilalle peitelevyja kun "ei sitä tarvita"
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

korjailija kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 10:13 pm Toisaalta kun tällaiset osat jotka on tarkoitettu kestämään koko auton elinkaaren hajoavat niin se on merkki siitä että auto on valmis paalattavaksi :lol:
Ohoh! En nyt sentään taida laittaa 2013 vuosimallin ja 27 000 km ajettua Yarista paalattavaksi? :-)
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

khp kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 10:24 pm Melkein suosittelisin hommaan uuden varren ettei pilaa sitä akselibooria, virossa näky olevan tarvike alkaen 5,79 riippuen mallista, tosin ei oo masinisti ratkaisu.
Onko sinulla antaa nettiosoitetta?
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

Juho M-P kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 2:22 pm Muistelisin että uusissa pyyhkijänvarsissa EI oli spooreja vaan ne maglautuu sinne ekalla kiristyksellä
Epäilen, että näin tosiaan on. Sain käytetyn varren ja sen "boorit" näyttää tosiaan aika siltä, että ne on syntyneet kiristettäessä.
Koetin etsiä netistä kuvia varresta, mutta kaikki kuvat oli sellaisesta asennosta otettu, ettei oletettua boorireikää näkynyt.
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

JiiSPee kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 9:34 pm
2xford4000 kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 9:07 pm pyyhkijänmoottori pois ja krominen peiteprikka reiän päälle.. mitä sitä hiekkasta lasia sillä pyyhkijällä hieroo.. sivupeilit on taakse katsomista varten. aivan turhia nuo takalasin pyyhkijät autoissa.
Samaa piti ehdottaa, aikoihin en ole takalasista ulos näkemistä kaivannut.
En minäkään sitä kaipaa, mutta tämä parempi puoliskoni on sitä mieltä, että takalasista pitää nähdä taakse.... :)
Yariksessa on vakiona aika hyvä peruutuskamera. Sivupeileistä ja peruutuskameraa katselemalla minä peruuttelen...
Yariksen takalasi likaantuu herkästi. Jos haluaa pitää läpinäkyvänä, pitää työntää vettä ja pyyhkäistä rapakelillä usein.
Viimeksi muokannut steami, Ma Joulu 26, 2022 3:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
khp
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2011 5:35 pm
Paikkakunta: punkalaidun
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja khp »

taisi hinta pompata kun vuosimalli tuli ilmi esim: https://alvadi.ee/fi/varaosat/toyota/ya ... imen-vipu/
MF 30
Zetor 5945, 6711
Case 845xl turbo, maxxum 5130pro
IH 2504 kaivuri
Lännen C20
JCB 2CX
Ara 31
Scania 112H
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

khp kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 3:19 pm taisi hinta pompata kun vuosimalli tuli ilmi esim: https://alvadi.ee/fi/varaosat/toyota/ya ... imen-vipu/
No eihän tuo paha ole. Ei kannata kovin kauan sen kanssa leikkiä. Kiitos linkistä.

Meinasin, että en laita sitä paikoilleen ollenkaan nyt talven ajaksi. Pysyy ehjänä ainakin kesän ajan sitten.
Nyt jännätään sitten, onnistuiko tuo vastuslankojen korjaaminen... :roll:
m_kane
Viestit: 3583
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja m_kane »

steami kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 2:21 pm
korjailija kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 10:13 pm Toisaalta kun tällaiset osat jotka on tarkoitettu kestämään koko auton elinkaaren hajoavat niin se on merkki siitä että auto on valmis paalattavaksi :lol:
Ohoh! En nyt sentään taida laittaa 2013 vuosimallin ja 27 000 km ajettua Yarista paalattavaksi? :-)
Noin vähän ajettu kymmenenvuotias auto 🤔 ei pitäisi kyllä edes tojotassa vikoja olla noilla kilsoilla. En enää ihmettele steamin käsitystä kestävästä autosta. Onhan se hyvä hehkuttaa ettei autossa ole ollut kymmeneen vuoteen mitään vikaa. Kovin paljon tuota vähemmän jos ajaa niin alkaa auton kunto kärsimään seisomisesta ..
Belarus 825 turbo shitbox
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Noin vähän ajettu kymmenenvuotias auto 🤔 ei pitäisi kyllä edes tojotassa vikoja olla noilla kilsoilla.
Juu ei, ainakaa mitkää pyyhkijän poorit hajota kuskin tekemistä virhetoimista. :mrgreen:

Joku vanha foorti väänti etupyyhkijän varret mutkalle, kun oli sulat jäätyny lasiin kiinni, ja silloin uudehko seatti jätti reippaalla sadekuurolla pyyhkijät keskelle lasia!? Mut nuohan on ihan pikku juttuja verrattuna tojotan takalasin vastuksiin ja poorien menetyksee, ettei niistä voi puhua samalla viikollakaa, on se tojota niin huono. :lol: :mrgreen:
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

m_kane kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 4:16 pm
steami kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 2:21 pm
korjailija kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 10:13 pm Toisaalta kun tällaiset osat jotka on tarkoitettu kestämään koko auton elinkaaren hajoavat niin se on merkki siitä että auto on valmis paalattavaksi :lol:
Ohoh! En nyt sentään taida laittaa 2013 vuosimallin ja 27 000 km ajettua Yarista paalattavaksi? :-)
Noin vähän ajettu kymmenenvuotias auto 🤔 ei pitäisi kyllä edes tojotassa vikoja olla noilla kilsoilla. En enää ihmettele steamin käsitystä kestävästä autosta. Onhan se hyvä hehkuttaa ettei autossa ole ollut kymmeneen vuoteen mitään vikaa. Kovin paljon tuota vähemmän jos ajaa niin alkaa auton kunto kärsimään seisomisesta ..
Olisihan se hyvä, jos lukisit aiemmat viestini, ennen kuin alat käsityksiäni Toyotasta julistaa?
Minun käsitys kestävästä autosta (Toyota) perustuu hyviin omiin kokemuksiini ja hyviin kokemuksiin ystäväpiirissä, faktatietoihin, Toyotan laatuun maailmanmarkkinoilla ja Toyota on ykkönen kaikilla mittareilla mitattuna.
Anteeksi, että juuri tällä autolla on noin vähän ajettu. Auto ollut talossa vajaan vuoden. Vuoden 2006 yaris ollut talossa 10 vuotta ja ajettu 100 000 km tänä 10 vuoden aikana. Nyt mittarissa 210 000 km. Carina ollut talossa 22 vuotta ja ajettu tänä aikana vajaat 200 000km. Nyt Carinassa mittarissa 300 000km. Ostettiin tuo vähän ajettu Yaris juurikin siksi, kun on aiemmin saatu Toyotasta hyviä kokemuksia. Teinkö väärin?
Viimeksi muokannut steami, Ma Joulu 26, 2022 9:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

Tumppi 865 kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 5:51 pm Joku vanha foorti väänti etupyyhkijän varret mutkalle, kun oli sulat jäätyny lasiin kiinni, ja silloin uudehko seatti jätti reippaalla sadekuurolla pyyhkijät keskelle lasia!? Mut nuohan on ihan pikku juttuja verrattuna tojotan takalasin vastuksiin ja poorien menetyksee, ettei niistä voi puhua samalla viikollakaa, on se tojota niin huono. :lol: :mrgreen:
Katsos, sinulle ja monelle muulle tuollainen vika voi olla arkipäivää, mutta minulle, joka on tottunut siihen, että auto ei ole sitä varten, että sitä pitäisi koko ajan rassata, se on pöyristys. Kovasti on Toyotan laatu heikentynyt, kun ei takalasin pyyhin kestä pikkupakkasia... :lol:
SPS1975
Viestit: 2249
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

Ei tuossa vähän ajetun auton ostamisessa mitään väärää ole, mutta tuo fanaattinen julistaminen Toyotan ylivoimaisuudesta vaatisi hieman huomiota.. Se, että itse on jostain asiasta jotain mieltä, ei todellakaan tarkoita sitä, että se oma mielipide on se ainoa oikea. Kaikkea tietoa voi lukea niin kuin "piru raamattua", eli poimii informaatiosta vain omaa mielipidettä ja vakaumusta tukevat asiat ja jättää muut seikat täysin huomiotta ja tältä pohjalta kun lähtee ponnistamaan, niin lopputulos ei voi olla hyvä, jossain vaiheessa huomaa, että onkin aivan yksin mielipiteensä kanssa. Mielipide saa ja pitääkin olla, mutta pakkomielle on sairaus ja vaatii hoitoa.
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

SPS1975 kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 9:43 pm Ei tuossa vähän ajetun auton ostamisessa mitään väärää ole, mutta tuo fanaattinen julistaminen Toyotan ylivoimaisuudesta vaatisi hieman huomiota.. Se, että itse on jostain asiasta jotain mieltä, ei todellakaan tarkoita sitä, että se oma mielipide on se ainoa oikea.
No johan pomppasi! Olenko minä väittänyt, että juuri MINUN mielipide on se ainoa oikea?
Käsitykseni Toyotasta perustuu nimenomaan faktoihin. Toki olen tuonut esille omat (ja lähipiirin) hyvät kokemukset Toyotasta verrattuna muihin automerkkeihin.
SPS1975
Viestit: 2249
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

steami kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 10:05 pm
SPS1975 kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 9:43 pm Ei tuossa vähän ajetun auton ostamisessa mitään väärää ole, mutta tuo fanaattinen julistaminen Toyotan ylivoimaisuudesta vaatisi hieman huomiota.. Se, että itse on jostain asiasta jotain mieltä, ei todellakaan tarkoita sitä, että se oma mielipide on se ainoa oikea.
No johan pomppasi! Olenko minä väittänyt, että juuri MINUN mielipide on se ainoa oikea?
Käsitykseni Toyotasta perustuu nimenomaan faktoihin. Toki olen tuonut esille omat (ja lähipiirin) hyvät kokemukset Toyotasta verrattuna muihin automerkkeihin.
Ei kyllä pompannut yhtään, näitä Toyota aiheisia ketjuja kun on lukenut, niin tuo asia tulee kyllä selväksi kenelle tahansa. Jopa tässä viimeisessäkin kirjoituksessasi tuo näkyy, kun kirjoitat:" Käsitykseni Toyotasta perustuu nimenomaan faktoihin." Sehän tarkoittaa ilmeisesti sitä, että jos/kun jollain muulla on Toyotoista erilainen käsitys, niin sinun mielestäsi sen täytyy silloin perustua fiktioihin ja tällöinhän vain sinun käsityksesi voi olla se ainoa oikea. Luetun ymmärtäminen on tärkeää, mutta vähintään yhtä tärkeää on ymmärtää se mitä itse kirjoittaa.
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

SPS1975 kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 9:43 pm Mielipide saa ja pitääkin olla, mutta pakkomielle on sairaus ja vaatii hoitoa.
Eikös täällä ole sovittu, että ei mentäisi henkilökohtaisuuksiin? Että asiat riitelisi, ei ihmiset henkiökohtaisesti?
Aulispoika
Viestit: 1866
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

steami kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 9:31 pmTeinkö väärin?
Et.
steami

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja steami »

SPS1975 kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 10:45 pm
Ei kyllä pompannut yhtään, näitä Toyota aiheisia ketjuja kun on lukenut, niin tuo asia tulee kyllä selväksi kenelle tahansa. Jopa tässä viimeisessäkin kirjoituksessasi tuo näkyy, kun kirjoitat:" Käsitykseni Toyotasta perustuu nimenomaan faktoihin." Sehän tarkoittaa ilmeisesti sitä, että jos/kun jollain muulla on Toyotoista erilainen käsitys, niin sinun mielestäsi sen täytyy silloin perustua fiktioihin ja tällöinhän vain sinun käsityksesi voi olla se ainoa oikea. Luetun ymmärtäminen on tärkeää, mutta vähintään yhtä tärkeää on ymmärtää se mitä itse kirjoittaa.
Nyt olet ymmärtänyt väärin! Minun käsitys Toyotasta perustuu ensinnäkin siihen faktatietoon, mitä testit ja tulokset suomesta ja maailmalta on julkaistu. Toyotan voittokulku maailmalla on kiistaton.
Lisäksi omakohtaiset kokemukset, sekä lähipiirin kokemukset tukevat tätä.
m_kane
Viestit: 3583
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja m_kane »

steami kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 9:31 pm Minun käsitys kestävästä autosta (Toyota) perustuu hyviin omiin kokemuksiini ja hyviin kokemuksiin ystäväpiirissä, faktatietoihin, Toyotan laatuun maailmanmarkkinoilla ja Toyota on ykkönen kaikilla mittareilla mitattuna.
Anteeksi, että juuri tällä autolla on noin vähän ajettu. Auto ollut talossa vajaan vuoden. Vuoden 2006 yaris ollut talossa 10 vuotta ja ajettu 100 000 km tänä 10 vuoden aikana. Nyt mittarissa 210 000 km. Carina ollut talossa 22 vuotta ja ajettu tänä aikana vajaat 200 000km. Nyt Carinassa mittarissa 300 000km. Ostettiin tuo vähän ajettu Yaris juurikin siksi, kun on aiemmin saatu Toyotasta hyviä kokemuksia. Teinkö väärin?
Tuolla toisessa ketjussa et puhu pelkästään omasta käsityksestäsi vaan julistat tojotan ylivoimaisuutta faktana kaikilla mittareilla. Samassa ketjussa esitin juuri faktatietoa että volvo on suomen halutuin auto, joten tojota ei ole esimerkiksi sillä mittarilla ykkönen, kuten ei monella muullakaan. Auton haluttavuus kertoo minusta aika paljon enemmän kuin vaikka rekisteröintitilastot, koska ne korreloivat pitkälti autojen hintaan ja mallistoon joka uppoaa isoon kansanosaan. Premium merkkejä rekisteröidään luonnollisesti vähemmän koska ne ovat kalliimpia.

Ladakin oli aikanaan paljon myyty auto suomessa, en tosin muista onko se ollut kärjessä. Laatuautona sitä silti pitää aika harva.

Sitten jos katsotaan kalliimpien autojen tilastoja niin siellä tuskin tojotaa paljon näkee koska eivät tee paremman luokan autoja lexusta lukuunottamatta. Rahakkaat ihmiset haluavat hyvän auton hinnasta riippumatta eivätkä ehken valitse tojotaa, toki tästä tuskin on tilastoa (varallisuuden vaikutus ostetun auton hintaan/merkkiin). Luulisi ylivoimaisen tojotan kelpaavan heillekin.

Puhut myös testitilastoista. Itse olen seurannut tm:n autotestejä parikymmentä vuotta enkä muista äkkiä yhtäkään tojotan testivoittoa. On niitäkin varmaan mutta keskimäärin tojot on testien keskivaiheilla eli ei millään mittarilla ykkösiä

Nuo yllämainitsemasi autot taas ovat kaikki varsin vähän ajettuja, toki carina on aika iäkäs. Esimerkiksi meillä olleet volvot ja hondat on kestäneet lähestulkoon ilman vikoja samat kilometrit. Vikoja on pääsääntöisesti alkanut esiintyä vasta tuossa 300tkm jälkeen, joten sinulla ei ole kovin vahvaa omaa pohjaa autojen todellisesta kestävyydestä.

Itse olen tässä vähän huumorimielellä tökkinyt sinua kun tuo fanaattisuus on vähän liikaa paistanut läpi 😜

Väitän että lähes jokaisella automerkillä on hyviä ja huonompia malleja. Otanta muutaman mallin perusteella on aika suppea. Itselle on omista merkeistä sattunut hyviä yksilöitä, mutta paljon myös ongelmista olen lukenut joten en todellakaan jumaloi niitä enkä ole merkkifanaatikko. Seuraavaksi ostan auton joka palvelee siinä tilanteessa parhaiten merkistä riippumatta, tosin voin vähän puoltaa omia hyväksi kokemiani merkkejä.
Belarus 825 turbo shitbox
juntunen
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
Viesti:

Re: Toyota Yaris takalasin sulatus ...

Viesti Kirjoittaja juntunen »

Nämä brändiuskollisuudet ovat mielenkiintoisia juttuja. Tällainen artikkeli löytyi: https://www.is.fi/autot/art-2000005058916.html
Valitettavasti lähdedokumenttia ei pikagooglauksella löytynyt.

Kyllä itsekin myönnän lukkiutuvani joihinkin brandreihin, ehkä laiskuuttani. Tuttujen koneiden, laitteiden ja ohjelmistojen ylläpitäminen on helpompaa kuin täysin uusiin tutustuminen. Paremmiksi niitä en silti voi sanoa koska muista ei ole niin paljon omakohtaista kokemusta. Tuuristahan se on autojen kanssa kiinni miten paljon niiden vioista sattuu omalle kohdalle. Yksi ihminen ei kuitenkaan autoilla ehdi kovin paljon ajaa elämänsä aikana, joten ei kattavaa kokonaiskuvaa pysty muodostamaan vaikka itse niin luulisi. Toki ne jotka autoja korjaavat työkseen näkevät laajemmin mitä vikoja missäkin automalleissa on.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Hsippe, ihmehitsari, JVS, sköne ja 49 vierailijaa