Ferguson kigas

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
S_N
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Marras 29, 2022 10:31 am
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja S_N »

Hei!
Täällä apua huutelee palstalla uusi, "hieman" koneiden kanssa hukassa oleva naisimmeinen. Joten armoa ja selkeitä suomennoksia, kiitos :lol:

Mahtaako suomenmaalta löytää enää kigas pumppua? Minun te-f traktorista edellinen omistaja purkanut pois ja uusia ei taida saada kuin ulkomailta? Hinta 500e ylöspäin....

Sääli on sairautta?...vaan pahaa tekee repiä kylmällä väkisin käyntiin. Onko kenelläkään käytössä kyseinen systeemi ja onko miten iso merkitys käynnistymiseen talvikelissä? Olisiko antaa muita vinkkejä :D
2xford4000
Viestit: 6512
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

just joku facebookissa myy 250e. onks sulla se välisäiliö tallessa.? lohkolämmitin ja pakkosyöttö päälle on paras.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
S_N
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Marras 29, 2022 10:31 am
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja S_N »

Kiitos! Muistatko missä ryhmäsä facebookissa oli myynnissä? Miulta puuttuu ohjekirjasta katsoen oikeastaan kaikki, suihkutussuutin näyttää olevan paikallaan.
trahata
Viestit: 817
Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja trahata »

Joskus olen nähnyt kigaspumpun korvatun moottorikelkan primerpumpulla.
Jammu
Viestit: 22713
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja Jammu »

joo facessa näin minäkin, ei tahdo löytyä, hintaa oli tuon 250
Suomi kuuluu länsimaihin
Superdexta-64
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Tuolla on jotakin vanhaa juttua:

viewtopic.php?p=1372203

Eikös noita ollut jossain lentokoneissakin käytössä? Spitfireissä?
Viimeksi muokannut Superdexta-64, To Joulu 01, 2022 9:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford 6610 -88
0910
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 12:22 pm
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja 0910 »

Hei,voit laittaa siihen harmaan dieselin imusarjaan perinteisen cav hehkutulpan,jollainen on esim. MF 35 3 sylinterisessä.Konepellin alle vaan pieni säiliö/purkki löpölle ja siitä letku tulpalle.Säiliön ei ole pakko olla edes polttoainelinjaston paluupuolelta täyttyvä,vaan sen voi ihan hyvin täyttää itse löpökannulla,sen verran vähän hehkutulppa tarvitsee polttoainetta.Sitten vaan katkaisijan kautta virta tulpalle.Näin minulla yhdessä harmaa dieselissä ja auttaa kummasti,eikä asennustarvikkeet maksaa montaa kymppiä.
S_N
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Marras 29, 2022 10:31 am
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja S_N »

Kiitos tämähän kuulostaa jo valmiilta suunnitelmalta :D

0910 kirjoitti: To Joulu 01, 2022 9:38 pm Hei,voit laittaa siihen harmaan dieselin imusarjaan perinteisen cav hehkutulpan,jollainen on esim. MF 35 3 sylinterisessä.Konepellin alle vaan pieni säiliö/purkki löpölle ja siitä letku tulpalle.Säiliön ei ole pakko olla edes polttoainelinjaston paluupuolelta täyttyvä,vaan sen voi ihan hyvin täyttää itse löpökannulla,sen verran vähän hehkutulppa tarvitsee polttoainetta.Sitten vaan katkaisijan kautta virta tulpalle.Näin minulla yhdessä harmaa dieselissä ja auttaa kummasti,eikä asennustarvikkeet maksaa montaa kymppiä.
kalvaana
Viestit: 7336
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Minä pääsen kohta TEF:n osamistajaksi tai ainakin huoltovastaavaksi.Emännän isävainaan peruja tuo kone. Siitä on näemmä purettu se Ki-Gas:n säiliö pois ja vedetty putki suoraan tankista sille käsipumpulle. Kaiketi tarkotus, että laite käyttää diiseliä nyt eikä tartte muistella, että onko siinä pikkutankissa ainetta. Eikös se alkuperäinen systeemi polta siitä omasta säiliöstään petroolia tai jotakin muuta lientä?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Fred Scuttle
Viestit: 2066
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

kalvaana kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 11:45 am Minä pääsen kohta TEF:n osamistajaksi tai ainakin huoltovastaavaksi.Emännän isävainaan peruja tuo kone. Siitä on näemmä purettu se Ki-Gas:n säiliö pois ja vedetty putki suoraan tankista sille käsipumpulle. Kaiketi tarkotus, että laite käyttää diiseliä nyt eikä tartte muistella, että onko siinä pikkutankissa ainetta. Eikös se alkuperäinen systeemi polta siitä omasta säiliöstään petroolia tai jotakin muuta lientä?
Polttöljyllä olen kigass-säiliön aina täyttänyt.
S_N
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Marras 29, 2022 10:31 am
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja S_N »

Voi kiitos kaikille, paljon vastauksia ja linkkejä👌🏻 :D

Oletteko kokeneet että kigassilla on iso apu käynnistyksessä, vai kannattaako vain askarrella aiemmin mainittu hehkutulppasysteemi?
0910
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 12:22 pm
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja 0910 »

Laittele vaan se hehkutulppa,jos et mitenkään entisöinti-mielellä konetta kunnosta alkuperäistä vastaavaksi.Ki-Gas pumppu monimutkaisempi käyttää ja yhtälailla avittaa imusarjahehku kylmäkäynnistyksessä.Liekillä palaa polttoaine imusarjassa molemmissa tapauksissa. :wink:
S_N
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Marras 29, 2022 10:31 am
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja S_N »

Joo mielellään pitäisin mahdollisimman alkuperäisenä ulkonäön kyllä,mutta kohtuuhinnalla pitäisi saada silloin osat. Pitää selvittää millainen "sötöstys" siitä hehkun laitosta tulisi vai löytyisikö kuvia keltään?😅
konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Re: Ferguson kigas

Viesti Kirjoittaja konty »

Polttoainerankin takapuolella on nippa josta putki pikkusäiliölle ja pikkusäiliöltä putki hehkutulpalle, akullta katkasijan kautta virta sille hehkulle.
Taisin tilata sen pikkusäiliön ja putket agrilineltä joskus, mutta saahan nuita varmaan suomestakin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], kkuula, Pontikka, Sami88, Sumi, transit ja 42 vierailijaa