Öljynvaihdon hinta

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

transit
Viestit: 973
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja transit »

NH kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 11:46 am Alkaa vain yhä useimmat nykyautot olevan sellaisia, että ilman korjaamonosturia ei onnistu ainakaan öljynsuodattimen vaihto.
Ensin koko alakeulan peittävät muovit pois, sitten vasta suodatin ( ja usein öljyproppukin ) näkyy moottorin takapuolella.

Parikymppiä ekstraa maksaa silloin mielellään tuosta työstä!
Miksei tunkki ja pukit käy?
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja NH »

transit kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 3:10 pm
NH kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 11:46 am Alkaa vain yhä useimmat nykyautot olevan sellaisia, että ilman korjaamonosturia ei onnistu ainakaan öljynsuodattimen vaihto.
Ensin koko alakeulan peittävät muovit pois, sitten vasta suodatin ( ja usein öljyproppukin ) näkyy moottorin takapuolella.

Parikymppiä ekstraa maksaa silloin mielellään tuosta työstä!
Miksei tunkki ja pukit käy?
Ei ole valkoisen miehen hommaa! :D
Avatar
Matsikka
Viestit: 16232
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Pitäis olla kunnon tilat jotta viittis remonttia/öljynvaihtoa autolle tehrä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Superdextaaja kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 10:47 am
Jammu kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 10:36 am International 276 öljynvaihto 7 litraa täyssynteettinen moottoriöljy 3.5 x 7 = 24.5€
Suodatin, Donaldson 5.9€
Yhteensä 30.4€
Yhden muijakaverin isäukko kerran säästi öljynvaihdossa itse tehden niin, että oli öljyproppu irronnut kesken tytön ajomatkan ja sehän vain ihmetteli vilkkuvaa öljykannun punaista valoa kojetaulussa niin pitkään, kunnes auto seisahtui itsekseen.
Keväällä käytin ennen pitkää äkillistä ajomatkatarvetta yhden henkilöauton öljynvaihdossa pikavaihtopisteessä ja maksoi 85e sis. alv. sisältäen vajaa neljä litraa Mobil 3000 5-40 öljyä ja uuden suodattimen. Dumppaahan ne vanhat ryönät ja romut jonnekin ja tarjoavat kahvia ja lehtiä lukemiseksi ja telkkuakin saa katsoa odotellessa lämpimässä odotushuoneessa taustamusiikkia kuunnelleen pehmustetulla tuolilla jne... Eikä ole panneet pahaksi, jos nosturin alla on käynyt tarkistamassa samalla auton pohjan kuntoa. Ei kulu omat vaatteet auton alla ryömiessä pihalla eikä suttaannu kätöset. Puolen tunnin työpalkka alkaa kyllä olemaan jo tähtimerkkikorjaamoluokkaa hiljalleen.
Kyllähän siinä mokan mahdollisuus on kun itse tekee.

Itse oon teknisen alan töissä joissa voi tulla kalliitakin vahinkoja, pitää nekin hommat lopettaa jos ei tuommoista hommaa saa itselle tehtyä kunnolla. Sitäpaitsi se on osa harrastusta.

Auton laittelu on tietty itselle vastenmielisempää kuin traktorin rassaus, mutta itse koen ainakin sen niin, että se harva kerta kun auton alla käy, syntyy siinä myös itselle lisäarvoa siitä että tietää mitäsinne auton alle kuuluu ja yllätyksiä ei siten ehdi tulla. Tämä liittyy siihen kun autoillani pyritään ajamaan ainakin sinne 400-500tkm huitteille.

Minun työpalkkani ei ole tähtikeulaluokkaa lähelläkään joten joka euro pitää saada kotona pysymään, palkkaduunissa hiukan reipas 20€ tunti kuukausipalkasta jakaen ja sivutoimen yritykseni tuntiveloitus 45€ alv0, huikeita boonuksia enkä kuukausitileja en oo silti nostellut, edes joka kuukausi :mrgreen:
Suomi kuuluu länsimaihin
tumes
Viestit: 3128
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja tumes »

En pidä tunnin työrupiamaa kalliina vaan millä hintaa vaihtaisit itse öljyjä toisille tai miten hinnoittelisit työsi, siis virallisesti?
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
Jumunen
Viestit: 4348
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Jumunen »

tumes kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 4:02 pm En pidä tunnin työrupiamaa kalliina vaan millä hintaa vaihtaisit itse öljyjä toisille tai miten hinnoittelisit työsi, siis virallisesti?
Ihan ilmaiseksi olen toisille vaihtanut, joten virallista hinnoittelua ei ole tarvittu.
Mutteriuuno
Viestit: 2778
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

Matsikka kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 3:34 pm Pitäis olla kunnon tilat jotta viittis remonttia/öljynvaihtoa autolle tehrä.
Ei oikein auta sekään. Mulla on tilat ja pari vuotta ollut nostinkin, silti on käyttöauton huoltaminen ja korjaaminen tervanjuontia. Harrasteautot kyllä puran yksiin mutterihin ja kunnostan joka kohdan. Niillä puolestaan en viitsi ajaa. :mrgreen:
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Jammu »

tumes kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 4:02 pm En pidä tunnin työrupiamaa kalliina vaan millä hintaa vaihtaisit itse öljyjä toisille tai miten hinnoittelisit työsi, siis virallisesti?
Jaa-a, muutamille oon vaihtanut, en muista, luultavasti rahaa ei ole liikkunut.

Mulle kysymys on ainakin epäoleellinen, en ala kilpailemaan automekaanikkojen tai öljynvaihtofirmojen kanssa ja todennäköisesti pitkään jatkossakin öljynvaihdon tasoiset huollot teen itselleni itse ja toisten teettämät öljynvaihdot suosiolla jätän niille joilla asianmukaiset tilata, kalut ja osaaminen sekä vakaa asiakaskunta hommaan.

Mun käsittääkseni öljynvaihdot sekä muut huollot on niin kilpailtu ala, etten sano hinnoitteluun juuta enkä jaata. Hinnoittelu on alalla olevan tehtävät siten että pystyy kulunsa saadulla hinnalla kattamaan sekä katetta jää inevtointeihin sekä yllättäviin menoihin jne
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
Matsikka
Viestit: 16232
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Mutteriuuno kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 4:29 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 3:34 pm Pitäis olla kunnon tilat jotta viittis remonttia/öljynvaihtoa autolle tehrä.
Ei oikein auta sekään. Mulla on tilat ja pari vuotta ollut nostinkin, silti on käyttöauton huoltaminen ja korjaaminen tervanjuontia. Harrasteautot kyllä puran yksiin mutterihin ja kunnostan joka kohdan. Niillä puolestaan en viitsi ajaa. :mrgreen:
Ja sitten pitäis olla 1 ylimääräinen käyttöauto, jos sattuu jotakin että pitää hakia välillä lisää osia.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Avatar
Aakku
Viestit: 8294
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Matsikka kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 5:10 pm Ja sitten pitäis olla 1 ylimääräinen käyttöauto, jos sattuu jotakin että pitää hakia välillä lisää osia.
Monesti siellä korjaamollakin saa odottaa osia, jos jotain rikki on mennyt. Öljyhuollot ei ole minusta korjaamista.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Avatar
rattori
Viestit: 11128
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja rattori »

260 euroa ford focukseen tavan korjaamolla, sis.öljyt ja suodattimen.
Minusta kallis. :mrgreen:
------------
tractors
Avatar
Aakku
Viestit: 8294
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Aakku »

rattori kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 5:52 pm 260 euroa ford focukseen tavan korjaamolla, sis.öljyt ja suodattimen.
Minusta kallis. :mrgreen:
Laatuöljyt ja alkuperäinen suodatin kustantaa aika paljon. Mikä mahtoi olla työn osuus?

https://autojerry.fi/hinnat/oljynvaihto-hinta/
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Avatar
rattori
Viestit: 11128
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja rattori »

Onko korjaamo tunti 80-100 ekua. Kai tuo vaihto menee puoleen tuntiin ammattilaiselta :roll:
------------
tractors
Hsippe
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
Paikkakunta: Raasepori
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

rattori kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 6:15 pm Onko korjaamo tunti 80-100 ekua. Kai tuo vaihto menee puoleen tuntiin ammattilaiselta :roll:
Eiköhän se varttiin mene öljynvaihto ammattilaiselta, puoleen tuntiin tehdään jo täys määräaikais-huolto!
Tais viimeiksi maksaa sen 25€ tutulla korjaamolla, siis omat öljyt ja filtteri. Tää nykyinen puuppeli on just niitä perhanoita missä neliömetrin kokoinen pohjalevy ja vielä etureunasta saranoituna ja filtteri siellä ö-pohjan vieressä eli nosturi on kokolailla vältämätön.
pouhe
Viestit: 501
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 9:56 am
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja pouhe »

Hsippe kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 6:43 pm
rattori kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 6:15 pm Onko korjaamo tunti 80-100 ekua. Kai tuo vaihto menee puoleen tuntiin ammattilaiselta :roll:
Eiköhän se varttiin mene öljynvaihto ammattilaiselta, puoleen tuntiin tehdään jo täys määräaikais-huolto!
Tais viimeiksi maksaa sen 25€ tutulla korjaamolla, siis omat öljyt ja filtteri. Tää nykyinen puuppeli on just niitä perhanoita missä neliömetrin kokoinen pohjalevy ja vielä etureunasta saranoituna ja filtteri siellä ö-pohjan vieressä eli nosturi on kokolailla vältämätön.
Jos tuohon hintaan tekee kuitin kanssa, niin se on jo toisen hyväksikäyttöä.
rokkimatti
Viestit: 1630
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

25 e pimeenä on omalla nosturilla ja asiakkaan öljyillä/suotimilla kyllä siitä hommasta jo himpun kiikun kaakun viittiskö tehä .
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Hsippe
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
Paikkakunta: Raasepori
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

No, aikaa meni alle vartti rahastuksineen eli kai siitä nyt hänellekkin jonkinlainen tuntikorvaus jäi.
Avatar
Aakku
Viestit: 8294
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Minä laitan öljyt valumaan ja lähden keittää kahvit. Tuossa omassa autossa öljyt tulee ajan kanssa ulos. Ei sitä vartissa kuulu tehdä. Öljynvaihtovälikin on nykyisin jotain 10 tuhatta, tai alle. Näin mulle kerrottiin huollossakin. Silloin kun siellä öljyt vaihdettiin, niin ajan kanssa annettiin valua ja öljyt ajettiin ennen valuttamista täyteen lämpöön.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
rokkimatti
Viestit: 1630
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Jos oon asioista perillä,öljynvaihto myydään aika usein kiinteenä hinta pakettina,sisältäen öljyt+suotimen ja vaihdon.
Varttiin on tiukka valutella öljyt (jos ei imetä) ja vaihtaa suodin,jos on pohjapanssarin irrotus .

Toki jos sen joku varttiin vaihtaa ja saa , olkoot nyt mykkänä tai verolla 25e, niin eikun vaan.sehän on tuntiin 100e (sis alvit kuittifirmalta) jos autoja käy 4 peräkkäin.
Harvoin niitä 4 peräkkäin tulee samanlaisia.
Tällä tarkotan että toisiin lisänä raittarit yms myös.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Juice
Viestit: 2052
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
Paikkakunta: Vindala
Viesti:

Re: Öljynvaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Juice »

20 eur lähikorjaamolla, kuitilla. Vien omat öljyt ja suodattimen. Tolla hintaa ei jaksa auton alle könytä kun ei ole kunnon nosturia tai monttua.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], janne, jassukata, Paalari, zukka ja 58 vierailijaa