Autokaupoilla tällä kertaa
-
- Viestit: 989
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Osmo ei maininnut ajettavan tien laatua. Mutta jos tuolla Huittisten seudulla ajelee valtateitä, niin niillä ei hybridistä ole hyötyä. Melko tasaista ja suoraa ovat olleet ne, joita olen ajellut.
Jos pienen käytetyn auton valintaperusteena on hinta, niin kannattaa varmuuden vuoksi kurkata hieman suurempiakin malleja. Hintojen erot voivat olla yllättävän pieniä.
Onko tuon ikäluokan Micra jo samaa sukua kuin saman allianssin Renault Clio?
Ainakin Meganesta muokattua Nissan Pulsaria on samoilla vuosimalleilla. Microissa saattaa olla Nissanin moottori, vapaasti hengittävä 1.2 l, tosin Cliotakin on saanut kutakuinkin vastaavalla koneella. Se saman kokoinen 1.2 litrainen turbo ei kai maailman paras konstruktio ollut. Mutta lieneekö sen huonompi, kuin kilpailijoiden vastaavat, en tiedä.
Noissa hieman isommissa allianssimalleissa käytetty 6-vaihteinen kaksoiskytkin vaihteisto on saksalainen kuivalla kytkimellä oleva malli. Sopii yhtä hyvin peräkärryn vetoon kuin DSG.
Ja se ajettavuus on useimmissa uudemmissa pikkuautoissa riittävä, nekin ovat kehittyneet.
Ja kukin ostakoon sellaisen, johon rahat riittää ja/tai itse tykkää
Jos pienen käytetyn auton valintaperusteena on hinta, niin kannattaa varmuuden vuoksi kurkata hieman suurempiakin malleja. Hintojen erot voivat olla yllättävän pieniä.
Onko tuon ikäluokan Micra jo samaa sukua kuin saman allianssin Renault Clio?
Ainakin Meganesta muokattua Nissan Pulsaria on samoilla vuosimalleilla. Microissa saattaa olla Nissanin moottori, vapaasti hengittävä 1.2 l, tosin Cliotakin on saanut kutakuinkin vastaavalla koneella. Se saman kokoinen 1.2 litrainen turbo ei kai maailman paras konstruktio ollut. Mutta lieneekö sen huonompi, kuin kilpailijoiden vastaavat, en tiedä.
Noissa hieman isommissa allianssimalleissa käytetty 6-vaihteinen kaksoiskytkin vaihteisto on saksalainen kuivalla kytkimellä oleva malli. Sopii yhtä hyvin peräkärryn vetoon kuin DSG.
Ja se ajettavuus on useimmissa uudemmissa pikkuautoissa riittävä, nekin ovat kehittyneet.
Ja kukin ostakoon sellaisen, johon rahat riittää ja/tai itse tykkää
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:30 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Pieni on mersun kulutus. Itsellä Octavia Scout 2.0 tdi 4x4 ja kulutus sekalaisessa ajossa
7l/100km.
7l/100km.
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Pieni on edellä mersun kulutus, ei sitä voi mahdottomana kiistää mutta lähellä ollaan.
Aika paljon nähnyt työssä noita niin mitään tuollaista koskaan nähnyt kun kulutus vilahtaa näytössä.
Pikkulikkana kun tehtiin labroja niin piti tehdä lopuksi virhetarkastelu jossa käsitellään ja lasketaan mahdollinen virhemahdollisuus. Kuinka 361 suoritti kokeen ja ajattelitko mitään virheenmahdollisuutta edes teoriassa? Pienikin parametrimuutos muuttaa asiaa....4.5 olis jo uskottavampi vaikkei siihen usko valmistajakaan
Aika paljon nähnyt työssä noita niin mitään tuollaista koskaan nähnyt kun kulutus vilahtaa näytössä.
Pikkulikkana kun tehtiin labroja niin piti tehdä lopuksi virhetarkastelu jossa käsitellään ja lasketaan mahdollinen virhemahdollisuus. Kuinka 361 suoritti kokeen ja ajattelitko mitään virheenmahdollisuutta edes teoriassa? Pienikin parametrimuutos muuttaa asiaa....4.5 olis jo uskottavampi vaikkei siihen usko valmistajakaan
- Broadspeed
- Viestit: 2509
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Noihin autojen kulutusmittarien lukemiin suhtautuisin varauksella. Mittaus ainoa varma keino.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Näin on, kulutusmittarin mukaan Volvo S60 vie 7,5 l/100 km. Runsas puoli litraa lisääsiihen on oikeampi lukema.Broadspeed kirjoitti: ↑To Joulu 01, 2022 8:01 am Noihin autojen kulutusmittarien lukemiin suhtautuisin varauksella. Mittaus ainoa varma keino.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Minä ajelin diiiseli Citikalla taajamassa tasaista 50 nopeutta, jolloin kulutusmittari näytti 2,5 l/100 km. Miten moni kevytkorinen mopoauto diiseeli pääsee samaan, mitä tällainen raskaampi oikea auto.
Mitä tulee tuohon uskottavuuteen, niin nämä ajotietokoneet eivät ole tarkkoja, eikä hetkellisellä kulutuksella ole mitään tekemistä keskikulutuksen kanssa. Kyseinen Citikkakin vei 10 tonnin matkalla keskimäärin 4 l/100 km. Tankkauksista mitattuna. Ajotietokone näytti samalta matkalta 3,8.
Tehtaat eivät myöskään imagosyistä näytä lähdön hetkellä tapahtuvaa kulutusta. Erilliset koulutukseen tarkoitetut mittarit näyttää lähdössä dieselille vajaan 200 litran kulutusta ja bensa-autolle 600-700 litraa. Rahtikoneessa hetkellisen kulutuksen näyttämä on jopa 2000 litraa. Kannattaa siis miettiä ennakoivaa ajoa ja varsinkin turhien pysähtymisien vähentämistä.
Niin auton hankinnasta piti kirjoittaa. Itse pyrin hankkimaan niin tuoreen auton, jossa olisi edes hetken tehdastakuuta jäljellä. Se kirpaisee, mutta autoa olisi tarkoitus pitää kauemmin, kuin sen yhden vuoden. Pieni auto yleensä kuluttaa vähemmän ja on hankinnaltaan edullisempi.
Mitä tulee tuohon uskottavuuteen, niin nämä ajotietokoneet eivät ole tarkkoja, eikä hetkellisellä kulutuksella ole mitään tekemistä keskikulutuksen kanssa. Kyseinen Citikkakin vei 10 tonnin matkalla keskimäärin 4 l/100 km. Tankkauksista mitattuna. Ajotietokone näytti samalta matkalta 3,8.
Tehtaat eivät myöskään imagosyistä näytä lähdön hetkellä tapahtuvaa kulutusta. Erilliset koulutukseen tarkoitetut mittarit näyttää lähdössä dieselille vajaan 200 litran kulutusta ja bensa-autolle 600-700 litraa. Rahtikoneessa hetkellisen kulutuksen näyttämä on jopa 2000 litraa. Kannattaa siis miettiä ennakoivaa ajoa ja varsinkin turhien pysähtymisien vähentämistä.
Niin auton hankinnasta piti kirjoittaa. Itse pyrin hankkimaan niin tuoreen auton, jossa olisi edes hetken tehdastakuuta jäljellä. Se kirpaisee, mutta autoa olisi tarkoitus pitää kauemmin, kuin sen yhden vuoden. Pieni auto yleensä kuluttaa vähemmän ja on hankinnaltaan edullisempi.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Ensin kannattaa auton etäisyysmittari kalibroida.
Sitten tankkauslukemat ylös, ja näin saa pitkän ajan keskikulutuksen hyvällä tarkkuudella.
Kulutuslukemat virallisissa kilpailuissa ovat olleet hämmästyttävän pieniä: Audi A2 2,2 l/100 km (MTV Uutiset)
Usein käytännön ajoissa keskikulutus onkin ollut vaikkapa litran isompi mitä on ollut ajotuntuma. Mondeo mittaa kulutusta jotenkin annostellun polttoaineen määrän perusteella. Tankin tasomittaus kun on pois päältä, menee vain jäljellä oleva ajomatka sekaisin, kulutusmittaus toimii samoin kuin ennenkin, eli valehtelee alas päin. Vähiten eroa todellisuuteen on tullut kevyellä vauhdilla matka-ajossa, tankki ajettuna ihan tyhjäksi.
Kulukirjanpito auttaa pysymään oman ajoneuvon todellisista kulutuksista selvillä. Nesteen tankkaus-appissa on olemassa toiminto, jossa voi kohdistaa tankkauksen tankattavan auton tunnukselle. Mustivihko ajaa kyllä asian, paremminkin.
Pienikulutuksinen bensiiniauto on varma lähtijä, ei tarvitse sähköä ja hintakin bensiinillä on ollut edullinen. Varmasti lähiaikoina yksi sellainen tulee hankittavaksi, moposkootteri on hiukan liika kylmä työpäivän ajoissa, vaikka kertamatka onkin vain noin 5 km kerrallaan. Nissan Micrasta jäi hyvät muistot, jäi silloin liian ahtaaksi. Mikäs nyt pienemmällä perheellä taas olisi silläkin ajella.
-SS-
Sitten tankkauslukemat ylös, ja näin saa pitkän ajan keskikulutuksen hyvällä tarkkuudella.
Kulutuslukemat virallisissa kilpailuissa ovat olleet hämmästyttävän pieniä: Audi A2 2,2 l/100 km (MTV Uutiset)
Usein käytännön ajoissa keskikulutus onkin ollut vaikkapa litran isompi mitä on ollut ajotuntuma. Mondeo mittaa kulutusta jotenkin annostellun polttoaineen määrän perusteella. Tankin tasomittaus kun on pois päältä, menee vain jäljellä oleva ajomatka sekaisin, kulutusmittaus toimii samoin kuin ennenkin, eli valehtelee alas päin. Vähiten eroa todellisuuteen on tullut kevyellä vauhdilla matka-ajossa, tankki ajettuna ihan tyhjäksi.
Kulukirjanpito auttaa pysymään oman ajoneuvon todellisista kulutuksista selvillä. Nesteen tankkaus-appissa on olemassa toiminto, jossa voi kohdistaa tankkauksen tankattavan auton tunnukselle. Mustivihko ajaa kyllä asian, paremminkin.
Pienikulutuksinen bensiiniauto on varma lähtijä, ei tarvitse sähköä ja hintakin bensiinillä on ollut edullinen. Varmasti lähiaikoina yksi sellainen tulee hankittavaksi, moposkootteri on hiukan liika kylmä työpäivän ajoissa, vaikka kertamatka onkin vain noin 5 km kerrallaan. Nissan Micrasta jäi hyvät muistot, jäi silloin liian ahtaaksi. Mikäs nyt pienemmällä perheellä taas olisi silläkin ajella.
-SS-
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Aakku esittää kanssa tankkauskirjanpidon, muuten sulaa uskottavuus 10t matkalta.
Ettehän te muista montako maitoo piti kaupasta tuoda saatika 10t tankkauksia
Ettehän te muista montako maitoo piti kaupasta tuoda saatika 10t tankkauksia
-
- Viestit: 1919
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Monessa autossa kulutusnäyttöä voi säätää kun laittaa piuhan päähän esim. VAGgineissa, omassani en ole jaksanut säätää vaikka näyttääkin - harvinaista kyllä liikaa 0,5l.
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Minulla oli Micrasta 245000 km :n matkalta tankkauskirjanpito. Samoin Austimesta oli kirjanpito noin 100000 km:n matkalta.
Enää ei jaksa, kun menee yhdellä kortilla koko perheen tankkaukset, eikä kulutuksellakaan enää ole oikeastaan väliä, kun pitää mennä, niin pitää mennä. Huviajeluita ei kerkeä harrastamaan.
Olisiko se köyhyys silloin aikanaan pistänyt pihistelemään kaikessa. Jokainen kiskalta ostettu purukumikin merkattiin ruutuvihkoon. Ja oli perheessä kaksi samanlaista budjetoijaa, niin perheen kulurakenne pysyi selvillä.
-SS-
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Nyt on hyvä pöhinä meneillään ja kova vauhti. Iltapäivällä on jo kirjoittaja joka kertoo että polttoaine lisääntyi tankkiin.
Jos diisselit alkaa yhtäkkiä kuluttaa 2 viiva 4 l sadalla on se löpö vielä halpaa.
Mulla aika monella tutulla diseli matkaajoa mm tampereelta vantaa lentokenttä lämmin taxi aina vähän ajavaan diissel jäärään saakka joka lämmittää webastolla koko matkan kauppaan kun ei se edes lämpene talvella.
Kulutukset ovat olleet kaikkea 4.5 viiva 10l sadalla. 4.5 otanta on mersulla pitempi siivu 90 100 nopeudella aivan tasakaasulla sopivalla tuulella hiljaiseen aikaan ettei tule ohituksia. Todelliset pitemmän ajan keskikulutukset ovat 6l luokkaa, moni ei pääse siihenkään vaikka yrittäisi.
Hetkellisellä kesätyyni otannalla tyhjällä tiellä aivan tasakaasulla ei ole mitään tekemista pidemmällä otannalla saatika koko vuoden jossa kunnon talvi.
Jos diisselit alkaa yhtäkkiä kuluttaa 2 viiva 4 l sadalla on se löpö vielä halpaa.
Mulla aika monella tutulla diseli matkaajoa mm tampereelta vantaa lentokenttä lämmin taxi aina vähän ajavaan diissel jäärään saakka joka lämmittää webastolla koko matkan kauppaan kun ei se edes lämpene talvella.
Kulutukset ovat olleet kaikkea 4.5 viiva 10l sadalla. 4.5 otanta on mersulla pitempi siivu 90 100 nopeudella aivan tasakaasulla sopivalla tuulella hiljaiseen aikaan ettei tule ohituksia. Todelliset pitemmän ajan keskikulutukset ovat 6l luokkaa, moni ei pääse siihenkään vaikka yrittäisi.
Hetkellisellä kesätyyni otannalla tyhjällä tiellä aivan tasakaasulla ei ole mitään tekemista pidemmällä otannalla saatika koko vuoden jossa kunnon talvi.
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Eipä täällä ole kukaan kahdella litralla kertonut ajavansa, älä ahdistu. Mutta se on näytetty näissä Eco-talousajokilpailuissa, että vakiokuntoista autoa voidaan kuljettaa runsaalla parilla litralla, ilman renkaiden ylipainetta, liikennesääntöjen rikkomista, pakollisilla pysähdyksillä ja maksimiaikataulun kera. Normaali vanhanihmisen perheautokulutus 5-6 litralla on jo uskottava. Jolpit pumppailevat jo mopostaankin enemmän, rämpätessään kylillä. Pikkuautolla pääsee vähällä, kuten esimerkiksi diesel-Pololla, jolla rauhallinen pääsee 4 litralla, sekalaisessakin ajossa. Sitäkin kerettiin seurata noin 700000 km, useampi vihko tuli täyteen. Moottoritieajossa kulutus nousee pikkuautolla nopeasti. Sulavamuotoiset premium-autot ehkä tykkäävät kulkea hiukan kovempaa edullisimmalla kulutusalueellaan.poweri kirjoitti: ↑To Joulu 01, 2022 9:41 am Nyt on hyvä pöhinä meneillään ja kova vauhti. Iltapäivällä on jo kirjoittaja joka kertoo että polttoaine lisääntyi tankkiin.
Jos diisselit alkaa yhtäkkiä kuluttaa 2 viiva 4 l sadalla on se löpö vielä halpaa.
Mulla aika monella tutulla diseli matkaajoa mm tampere lentokenttä lämmin taxi aina vähän ajavaan diissel jäärään saakka joka lämmittää webastolla koko matkan kauppaan kun ei se edes lämpene talvella.
Kulutukset ovat olleet kaikkea 4.5 viiva 10l sadalla. 4.5 otanta on mersulla pitempi siivu 90 100 nopeudella aivan tasakaasulla sopivalla tuulella hiljaiseen aikaan ettei tule ohituksia. Todelliset pitemmän ajan keskikulutukset ovat 6l luokkaa, moni ei pääse siihenkään vaikka yrittäisi.
Hetkellisellä kesätyyni otannalla tyhjällä tiellä aivan tasakaasulla ei ole mitään tekemista pidemmällä otannalla saatika koko vuoden jossa kunnon talvi.
Se on tässä pelkästään selvinnyt, että useilla ihmisillä on olemassa tarkka kulutuskirjanpito, se siis ei ole harvinaista. Jos et itse viitsi seurata yksityiskulutustasi, ei se merkitse sitä, että joku muu ei viitsisi. Kunnon kirjanpidolla myös näkyy selvästi lämpötilan vaikutus, keskinopeuden vaikutus ja renkaidenkin merkin ja mallin merkitys.
-SS-
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Mun ei tarvi pitää mitään tarkkaa kirjanpitoa koska koko vuosi mennyt kohta 20v 7 pintaan bensaa ilman veroa ja mitään korjauksia. 450t tulee nyt täyteen. 50l tankin ajaa että valo palaa pääsee sillä yli 600km se riittää.
Tästä tulikin mieleen kun olen alkanut epäillä toyon nopeusmittaria. Tarkastan matkamittarin gepsillä huvikseen.
Meillä volvo vie 8l sadalla ja eron kyllä huomaa ihan silmillä ja lompakossa samalla reitillä toyoon jolla pääsee kesällä 6.5 luokkaa.
Tästä tulikin mieleen kun olen alkanut epäillä toyon nopeusmittaria. Tarkastan matkamittarin gepsillä huvikseen.
Meillä volvo vie 8l sadalla ja eron kyllä huomaa ihan silmillä ja lompakossa samalla reitillä toyoon jolla pääsee kesällä 6.5 luokkaa.
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Tätä luokkaa on meidän Octavia 2.0Tdi 4x4:sen kulutuskin. Pääosin ajellaan 20-50km työmatkaa ja kulutus 6l/100km kieppeillä. Alle kuuden saattaa mennä pidemmässä maantieajossa. Kulutusmittari näyttää 0.5-1l liian vähän.
Mielestäni aika paljon kuluttaa, kun vanhempi 2.0Tdi pumppusuutin etuveto kulutti noin litran vähempi. Ihmetyttää, että neliveto ja hiukkasloukku nostaa noin paljon kulutusta.
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Aloittajalle kelpasi pienempikin rassi, niin ehdittaisin Huyndai Getziä tai i20. Meillä oli 1.5l diesel Getz ja oli kyllä yllättävän mukava auto. Bensa-Getzeissä kuulemma reippaahko kulutus. Getzit tosin alkaa olemaan jo aika vanhoja. Mun silmää ulkonäkö miellytti, alusta oli aika napakka (ei mikään hienostunut kuopissa), maantiellä yllättävän suuntavakaa. Tehoa taisi olla 88hp, mikä vei sitä kippoa mukavasti. Auto on aika kapea, joten etupenkillä oli välistä olkapäät yhdessä. Kuskin penkista sai ihan ok asennon pidempikin kaveri. Kulutus oli 5-5.5l/100km. Auto ei ehtinyt olla kuin ehkä 1.5 vuotta, kun joku tölväsi perään. Siinä vaiheessa ei ollut mitään ongelmia ja etukäteen selvitin, että pitäis olla suht. kestävä. Muistaakseni jakopääkin oli ketjulla.
Tulipa kova ylistyskirjoitus kolarin jälkeen hommattiin Octavia, kun Getz osoittautui liian pieneksi. Työmatkoihin passeli, mutta suurperheen ruokaostokset ei mahtunu peräkonttiin.
Kävin joskus koeajamassa i20:sen ja se oli mukavan tuntuinen peli. Tyrbo-bensa oli helppo ajaa.
Tulipa kova ylistyskirjoitus kolarin jälkeen hommattiin Octavia, kun Getz osoittautui liian pieneksi. Työmatkoihin passeli, mutta suurperheen ruokaostokset ei mahtunu peräkonttiin.
Kävin joskus koeajamassa i20:sen ja se oli mukavan tuntuinen peli. Tyrbo-bensa oli helppo ajaa.
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Mikä saa ihmisen pitämään tankkauskirjanpitoa? Luulis viimeistään kolmannella tankilla selviävän jos auto kuluttaa liikaa?
-
- Viestit: 6364
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Voi brassailla netissä?
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Tietysti joku saattaa tarvita sitä työhön liittyvään kirjanpitoon mutta muuten?
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Autokaupoilla tällä kertaa
Itse en kirjanpitoa tee, mutta aika usein katson ihan piruuttaan kulutuksen. Siis jaan tankatun polttoainemäärän trippimittarin lukemalla, jonka nollaan tankkauksen jälkeen.
7,1- 8,5 muistin mukaan olleet ääripäät, keskiverroin himpun alle 8l/100km.
Kännykän laskimella ei kauaa aikaa tuhraudu.
7,1- 8,5 muistin mukaan olleet ääripäät, keskiverroin himpun alle 8l/100km.
Kännykän laskimella ei kauaa aikaa tuhraudu.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], rölli, zukka ja 71 vierailijaa