Peugeot Partner

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Tarppi2
Viestit: 68
Liittynyt: Su Touko 01, 2022 8:16 am
Viesti:

Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja Tarppi2 »

Terve!
Ostin tuollaisen pakun. Se on ihan ok ja ei siinä mitään vikaa ole vielä paljastunut. Mutta en tiedä onko se vika vai ominaisuus siinä on.
Jos sillä yrittää vedättää alle 2000 kierroksella isommalla vaihteella se alkaa hytkymään, kuin olisi hirveä epätasapaino renkaissa.
Eihän se ongelma ole, kun sen tietää, mutta se kiinnostaa tietää, että mistä se johtuu?
Eihän se ole koneelle terveellistä vedättää pienillä kierroksilla. Onko kokemusta kenelläkään tai muuten ymmärrystä mikä sen voi aiheuttaa. Se on melko voimakasta humputusta.
velmatti
Viestit: 316
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 3:17 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja velmatti »

En tiedä Partnerista että onko siinä edes, mutta kaksoismassavauhtipyörä oireilee juuri noin
jarikos
Viestit: 4381
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Käyhän se varmasti kaikilla pytyillä oikein? Jotain siinä on moottorinohjauksen suhteen pielessä todennäköisesti. Mikä kone tuossa on?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
JURO
Viestit: 3444
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja JURO »

Mikä vuosimalli mikä kone..?
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja NH »

Eräs mahdollisuus on vetari.
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Hieman tarkennusta tarvittaisiin että millä vaihteella vedätetään alle 2000rpm ja mikä on silloin nopeus kun moisia oireita esiintyy?
Todennäköisesti ominaisuus, mutta voi olla että moottorin/vaihteiston tukikumit kaipaisivat vaihtoa.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
kaivaja
Viestit: 990
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja kaivaja »

velmatti kirjoitti: To Syys 29, 2022 2:42 pm En tiedä Partnerista että onko siinä edes, mutta kaksoismassavauhtipyörä oireilee juuri noin
Ääni tälle veikkaukselle....ainakin vw oireili näin
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Sama havainto omassa erimerkissä (nissan primastar 2.5) että kutosella turha yrittää väännättää alle 2000r/min kun tuntuu että koko moottori putoaa tielle. Vitosella menee vähän paremmin ja nelonen & pienemmät ei tee mitään värinöitä. Sillä suurimmalla vaihteella väkisin rytyyttämällä pikkukierroksilla niitä laatikoita rikotaankin. (Tuossa nissanissa ei ole kaksoismassapyörää)

Itse en niinkään tuijota kierroslukuja, vaan perstuntumalla ja korvakuulolla vaihtelen vaihteita ja koitan pysyä ”parhaalla alueella”. Ne mittariston vaihdeopastimetkin tuntuu olevan järjestään vähän liikaa ympäristöasioiden kannalla, eikä ollenkaan tekniikan pitkän keston kannalla.
VD5
Viestit: 1865
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja VD5 »

NH kirjoitti: To Syys 29, 2022 3:11 pm Eräs mahdollisuus on vetari.
Ääni tälle. Isäukon V50 1,6D volvossa täsmälleen samat oireet, eli isolla vaihteella vedätettäessä tutisi rajusti. Molemmat vetarit meni uusiksi ja täristys loppui siihen.
Tarppi2
Viestit: 68
Liittynyt: Su Touko 01, 2022 8:16 am
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja Tarppi2 »

No joo. Kyseessä on 2003 2 litrainen diesel.
Ajettu 265 000.
Kaikista pahimmat on isot vaihteet. 4-5.
Kiitoksia kaikille. Tuo vetari homma vaikuttaa realistiselta.
JiiSPee
Viestit: 1919
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja JiiSPee »

Vetarin sisemmän nivelen vika saa kyllä joskus mielenkiintoisia oireita aikaan
SamiT
Viestit: 6789
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Citroen Xsarassa teki sisempi vetonivel värinää vedätettäessä isolla vaihteela, tuntui kyllä myös pienemmissä vauhdeissa kiihdytyksissä jonkinlaisena värähtelynä. Onhan pidemmän vetoakselin tukilaakeri kunnossa?
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

SamiT kirjoitti: To Syys 29, 2022 7:52 pm Citroen Xsarassa teki sisempi vetonivel värinää vedätettäessä isolla vaihteela, tuntui kyllä myös pienemmissä vauhdeissa kiihdytyksissä jonkinlaisena värähtelynä. Onhan pidemmän vetoakselin tukilaakeri kunnossa?
Samoin kaveria ihmetytti aikanaan vanhempi td avensis, kun värisi reippaammin kiihdyttäessä joka vaihteella, mutta tasakaasulla vauhtiin päästyä meni suht tasaisesti. Sisäpää oli vetarista väljä.
tuplamutteri
Viestit: 424
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja tuplamutteri »

Ei liity aiheeseen mutta kerron. Käverilla oli Focus jossq sisempi nivel tärisi aika ikävästi. Kun etujousi meni poikki niin kaveri vaihtoi madallussarjan tilalle vakio alustan. Tärinä loppui joksikin aikaa! Alkuaikoina 1 fokuksen vetarit oli kalliita.
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
Koomikko76
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2021 12:36 pm
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja Koomikko76 »

Mulla oli kanssa - 98 td Avensiksessa sisänivelet kuluneet. Hytkyi koko auto kiihdytyksessä.
Pataässä
Viestit: 1991
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

VNT ahdin muuttunut juuttuva siipiseksi kun letkut hapertuneet pois.
rokkimatti
Viestit: 1623
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Peugoet boxer teki samaa kun koneen yläpuolen kannatin kumi oli loppu.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja NH »

tuplamutteri kirjoitti: To Syys 29, 2022 8:32 pm Ei liity aiheeseen mutta kerron. Käverilla oli Focus jossq sisempi nivel tärisi aika ikävästi. Kun etujousi meni poikki niin kaveri vaihtoi madallussarjan tilalle vakio alustan. Tärinä loppui joksikin aikaa! Alkuaikoina 1 fokuksen vetarit oli kalliita.
Alkuaikoina merkkiliikkeet vaihtoivat jo kahden vuoden takuuaikana Focuksen vetareita pilvin pimein, mutta esi-internetin aikana asia pysyi melkoisena salaisuutena. Moni ei-merkkihuolto etsi kissojen ja koirien kanssa syytä epämääräiseen tutinaan.
Tarppi2
Viestit: 68
Liittynyt: Su Touko 01, 2022 8:16 am
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja Tarppi2 »

Kävin ajamassa lenkin ja testailin sitä, niin kyllä se kolmosellakin alkoi humpsuttaa.
Itse ajattelin kanssa kannatinkumeja, mutta kait se on käytettävä pajalla. Vaikka ei se ajamista estä, kun sen tietää.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Peugeot Partner

Viesti Kirjoittaja NH »

Sisävetarin humpsutus tuntuu eniten suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla.
Ykköskopan Focus ravisteli jo kakkosvaihteesta saakka. Ykkösellä ei niinkään.
Suurinpiirtein kolmonen ja kolmekymppiä vauhti, kaasu pohjaan, niin vetarivika ilmeni ko autossa saman tien.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa