Vaihteisto 1:1,4
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Vaihteisto 1:1,4
Semmonen joka ei vaihda suuntaa ja 50hv ja 400-600rmp.
Mistä?
Ketju, mutta miten mitoittaa? Suhdeluku helppo mutta kestäiskö yhden tuuman ketju ja 20hamainen se pienempi?
Mistä?
Ketju, mutta miten mitoittaa? Suhdeluku helppo mutta kestäiskö yhden tuuman ketju ja 20hamainen se pienempi?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 2213
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Ketjuhan voisi olla vaikka kaksi- tai kolmerivinen, niin kestäisi paremmin voiman välittämistä. Noita ketjuja ja rattaita saa monesta paikasta, esim. vaikka Etralta.
-
- Viestit: 3760
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Mitä ja millä ketjulla on tarkoitus pyörittää? Se vaikuttaa melkoisesti asiaan.traktori754 kirjoitti: ↑Ma Syys 26, 2022 11:53 am Semmonen joka ei vaihda suuntaa ja 50hv ja 400-600rmp.
Mistä?
Ketju, mutta miten mitoittaa? Suhdeluku helppo mutta kestäiskö yhden tuuman ketju ja 20hamainen se pienempi?
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 2127
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Hihna käyttö? Tai riippuu toki kohteesta.
Mutta pikaisella laskulla 4 x SPC2500 hihnalla 265 ja 300 SPC hihnapyörällä rated load olisi 60.86HP ja hihnapyörien väli 806mm
Mutta pikaisella laskulla 4 x SPC2500 hihnalla 265 ja 300 SPC hihnapyörällä rated load olisi 60.86HP ja hihnapyörien väli 806mm
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Siis se on toi hakki 400 ainias projekti joka on hinattava. Siinä vickers pumppu ja joutuu huudattaa 540 voalla. Nosturi lentää niillä kierroksilla ja se yleinen meteli myös.
Pumppu jotain 140l/min ja 230 syötön varo, ja siihen se kyllä käy usein miten. Eli hihna vähän hiinä ja hiinä. Jos moottorin sais johonkin 1400-1500, ja voa pyörii just se 1,4 nopeutettuna ois kivaa.
Pumppu jotain 140l/min ja 230 syötön varo, ja siihen se kyllä käy usein miten. Eli hihna vähän hiinä ja hiinä. Jos moottorin sais johonkin 1400-1500, ja voa pyörii just se 1,4 nopeutettuna ois kivaa.
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 7867
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Mulla on telahärvelissä ketjulla alennus ja se pitää aika kovaa mekkalaa. Että työkäytössä vois alkaa se ropina ärsyttämään.
Ääninäyte: https://photos.app.goo.gl/MpwJ3NqBYDjwFavN9
Ääninäyte: https://photos.app.goo.gl/MpwJ3NqBYDjwFavN9
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 2213
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Onko tuo sinun ketjuvälityksesi koteloitu vai onko se avoin? Ajattelin lähinnä sitä että jos ketjun ja rattaat rakentaisi umpikoteloon johon laittaisi vielä vaihteistoöljyä ketjua voitelemaan, josko se siten olisi hiljaisempi.Mika 82 kirjoitti: ↑Ma Syys 26, 2022 4:55 pm Mulla on telahärvelissä ketjulla alennus ja se pitää aika kovaa mekkalaa. Että työkäytössä vois alkaa se ropina ärsyttämään.
Ääninäyte: https://photos.app.goo.gl/MpwJ3NqBYDjwFavN9
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Kyll siihen joku kotelon sais, jos tuuman ja vetävä 20 ja toinen 28, kestäiskö?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 7867
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Avoin. Luulis juu koteloinnin ja öljykylvyn hiljentävän jonnin verrankin.SPS1975 kirjoitti: ↑Ma Syys 26, 2022 5:38 pmOnko tuo sinun ketjuvälityksesi koteloitu vai onko se avoin? Ajattelin lähinnä sitä että jos ketjun ja rattaat rakentaisi umpikoteloon johon laittaisi vielä vaihteistoöljyä ketjua voitelemaan, josko se siten olisi hiljaisempi.Mika 82 kirjoitti: ↑Ma Syys 26, 2022 4:55 pm Mulla on telahärvelissä ketjulla alennus ja se pitää aika kovaa mekkalaa. Että työkäytössä vois alkaa se ropina ärsyttämään.
Ääninäyte: https://photos.app.goo.gl/MpwJ3NqBYDjwFavN9
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ma Marras 22, 2010 7:12 pm
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Laita niittosilppuri kulmavaihde.Tai hihnapyörän kulmavaihde. Huom pyörimissuunta
-
- Viestit: 22648
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
samaa mietin, kelasilppuri, JF suunta vaihtuu, kerroin 1.3. Taarupista en oo laskenut, mutta vissiin vähemmän ylentävä?
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Taarupissa on 1,5:1. Ainakin DM1100. Tämä on varma tieto. Ja on suuntaa kääntävä.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 3880
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Jos niittosilppurin vaihdetta käyttää nopeuttavana, niin siinä voi valita pyörimissuunnan. Huohotin täytyy vain muistaa katsoa yläpuolelle.
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
No kun se pumppu siellä aika hyvin sisään rakennettu ja olemassa, ja suora se sais olla. En hae suuntaa vaihtavaa, semmosia helposti saatavana, mutta yli sata litraa ja 230 baaria ylitävää ei enää mikään halpis ole.
Ketju ja ääni, moottoripyörän ketju, ei ne nyt niin äänekäs ole? Ja tehoo nekin aika repivänä siirtää?
Ketju ja ääni, moottoripyörän ketju, ei ne nyt niin äänekäs ole? Ja tehoo nekin aika repivänä siirtää?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 6354
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Peuralan vaihteet taitaa olla sioja+
https://www.peuralan.fi/tuotteet/nopeudenmuuntimet
https://www.peuralan.fi/tuotteet/nopeudenmuuntimet
-
- Viestit: 3760
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Renoldin ohjelmistolla ketjun mitoitus taitaa käydä kaikkein vaivattomimmin. Valitettavasti vain Lontoon murteinen.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 22648
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
moottoripyörän ketjuja tms ei ehkä kannata
ketjupyöriä ja ketjuaon saanut aika edukkaasti pöllymiehen kaubamajasta
ketjupyöriä ja ketjuaon saanut aika edukkaasti pöllymiehen kaubamajasta
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2014 3:29 pm
- Viesti:
Re: Vaihteisto 1:1,4
Masinistihenkinen ratkaisu olisi käyttää vanhan takatuuppari-auton vaihdelaatikkoa. Väärin päin = VOA pyörittää kardaanipuolta, pumppua käyttää kytkinakseli. Ja laatikossa päällä kolmonen tai jopa kakkonen. Silloin nopeuttaa ja pyörimissuunta säilyy.
Jos sattuu markilla olemaan omia "aarteita" niin myös halpa ratkaisu. Vaikkapa vanha Toyota Dyna. Siinä on luja (Aisin) laatikko eikä mitenkään iso silti. Eikä ole pitkähäntäinen, alle puolen metrin kytkinkoppineen. Vaihteensiirto näppärästi sivuvivuilla. Ja pakettiin mukaan kytkinlevy, sieltä sisältä purkaa irti moniuraholkin josta tekee pumpun koplingin laatikon puolen. Pumppu kiinni teräslevyn läpi (keskelle) ja levy keskitettynä kytkinkoppaan. Ei mikääm mahdoton rasti.
Jos sattuu markilla olemaan omia "aarteita" niin myös halpa ratkaisu. Vaikkapa vanha Toyota Dyna. Siinä on luja (Aisin) laatikko eikä mitenkään iso silti. Eikä ole pitkähäntäinen, alle puolen metrin kytkinkoppineen. Vaihteensiirto näppärästi sivuvivuilla. Ja pakettiin mukaan kytkinlevy, sieltä sisältä purkaa irti moniuraholkin josta tekee pumpun koplingin laatikon puolen. Pumppu kiinni teräslevyn läpi (keskelle) ja levy keskitettynä kytkinkoppaan. Ei mikääm mahdoton rasti.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa