Ozempic laihduttaa

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

-ss-
Miulla sokerit(kin)korkeella.
Oon yrittäny syödä vähemmän hiilaria,vähemmän sokeria.
Kotiruokaa ,enemmän salaattia.paska ruoka pois.
Ei oo lääkitystä diabetekseen,vielä.

Kestää arvot kohillaan paremmin,5.4-7.4 särmässä.
Roskaruokaa,namusta yms .ni pomppaa lähelle kymppiä,viinapullon jos juo menee ylikin.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

rokkimatti kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 7:45 am -ss-
Miulla sokerit(kin)korkeella.
Oon yrittäny syödä vähemmän hiilaria,vähemmän sokeria.
Kotiruokaa ,enemmän salaattia.paska ruoka pois.
Ei oo lääkitystä diabetekseen,vielä.

Kestää arvot kohillaan paremmin,5.4-7.4 särmässä.
Roskaruokaa,namusta yms .ni pomppaa lähelle kymppiä,viinapullon jos juo menee ylikin.
Kokeiles viinirypäleitä......kuinka käy? Viinapulloa en enää pysty kerralla juomaan,korkeintaan sellaisen,hotellin minibaari pullon.
MOP
Viestit: 7479
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja MOP »

Tuon Ozempikin teho heikkenee pitemmässä juoksussa. Tai niin mulle sanoi velihopea, joka oli sitä kauemmin käyttänyt. Ja hän oli tosi lihava. Ilmeisesti elimistö tottuu siihen. Kuitenkin aivan erinomainen lääke. Mutta kun syö pienempiä annoksia ja paino putoaa, niin myös vellipesä tottuu pienempiin annoksiin ja tulee kylläiseksi vähemmällä sapuskalla.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

En taija viitti viinirypäleitä syödä
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Mitäs ne viinirypäleet sitten tekee? Onko ne yhtä pahasta diabetikolle, kuin greippi verenpainelääkkeille?
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

korsteeni kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 7:13 pm Mitäs ne viinirypäleet sitten tekee? Onko ne yhtä pahasta diabetikolle, kuin greippi verenpainelääkkeille?
Sokerit pomppaa

Kokeilkaa.........
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Viinirypäleet on sokeripommeja, tais olla hiukan poski kielessä kirjotettu tuo ...
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Punaparta kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 7:19 pm Viinirypäleet on sokeripommeja, tais olla hiukan poski kielessä kirjotettu tuo ...
Kas kun en ole asioihin,niin perehtynyt,havahduin vaan asiaan,kun mittailin päivällä,ennen ateriaa sokereitani,yleensä ne arvot on,aamulääkkeiden jälkeen laskenut huomattavasti mutta,tänään tuli syötyä rypäleitä huomattava määrä,kun hyvältä maistuivat,samaten ihan mikä tahansa välipala,nostaa sokeri arvoja ennen ruokailua,ei tosin niin paljoa,kuin ne tänään pomppas.
Niitä kun kun,pitäis useamman kerran päivässä mittailla,viime kontrollissa,tosin sanoivat että,ei tarvitse joka päivä mitata.
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

No nyt on kuukausi käytetty Ozempicia.

Tosimiehethän eivät seiso puntarilla, mutta vyö menee jo seuraavaan reikään, joten on se tehonnut.
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 7:31 pm
Punaparta kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 7:19 pm Viinirypäleet on sokeripommeja, tais olla hiukan poski kielessä kirjotettu tuo ...
Kas kun en ole asioihin,niin perehtynyt,havahduin vaan asiaan,kun mittailin päivällä,ennen ateriaa sokereitani,yleensä ne arvot on,aamulääkkeiden jälkeen laskenut huomattavasti mutta,tänään tuli syötyä rypäleitä huomattava määrä,kun hyvältä maistuivat,samaten ihan mikä tahansa välipala,nostaa sokeri arvoja ennen ruokailua,ei tosin niin paljoa,kuin ne tänään pomppas.
Niitä kun kun,pitäis useamman kerran päivässä mittailla,viime kontrollissa,tosin sanoivat että,ei tarvitse joka päivä mitata.
Muistaakseni joku ravitsemusterapeutti sanoi että oliko kaksi tai kolme rypälettä vastaa energiasisällöltään yhtä palaa leipää.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Avatar
rattori
Viestit: 11062
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja rattori »

tapsa kirjoitti: La Elo 13, 2022 11:28 pm Mitkä mahtavat olla kriteerit että saa reseptin?
Riittää kun sokerit ylärajoilla ja painoa liikaa. Yksityiseltä lääkäriltä saa helpoimmin.
Korvattavuus Kelalta on sitten eri asia. ( erityiskorvausoikeus voidaan myöntää aikuisille tyypin 2 diabeteksen hoitoon.)
Oliko niin että 120 ekua hinta?
------------
tractors
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Siis 120€ ilman korvausta vai? Kuinka pitkän ajan annos se on.
Avatar
rattori
Viestit: 11062
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja rattori »

Kuukausi. Riippuu annoksesta.

https://yle.fi/uutiset/3-12595286
------------
tractors
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Elo 28, 2022 9:02 am Siis 120€ ilman korvausta vai? Kuinka pitkän ajan annos se on.
Tarkalleen 116 €.
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Aulispoika kirjoitti: Su Elo 28, 2022 5:00 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Elo 28, 2022 9:02 am Siis 120€ ilman korvausta vai? Kuinka pitkän ajan annos se on.
Tarkalleen 116 €.
Mutta siitä riittääkin näköjään 6:ksi pistokSEKSI. Uusia neuloja saa apteekista.
MOP
Viestit: 7479
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja MOP »

Ainakin minulle on tullut neulat paketissa mukana. Nyt on vaan sellainen tilanne, ettei sitä ainakaan saa kaikista apteekeista. Saa uudestaan vasta lokakuun viimeisellä viikolla. Minulle se neljän viikon satsi on maksanut jotain 43 €:a ja nyt vielä vähemmän, kun omavastuu on täynnä.
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

MOP kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 8:13 pm Ainakin minulle on tullut neulat paketissa mukana. Nyt on vaan sellainen tilanne, ettei sitä ainakaan saa kaikista apteekeista. Saa uudestaan vasta lokakuun viimeisellä viikolla. Minulle se neljän viikon satsi on maksanut jotain 43 €:a ja nyt vielä vähemmän, kun omavastuu on täynnä.
No prklee!
Minulle sanottiin, että ei kerrytä lääkekattoa, jos ei ole KeLa:n merkintää. Sinulla on?

Paketissa tulee 4 neulaa. 2 pitää ostaa, jos haluaa kynän tyhjäksi.
MOP
Viestit: 7479
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja MOP »

Minulla se menee tyhjäksi neljällä neulalla. Voi olla, että nyt ollaan sitten kuukausi ilman. Mutta ainakin minulla sen teho on laskenut.
Sinä et ole tarpeeksi makea jätkä, etkä lihava.
Superdextaaja
Viestit: 12929
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Aulispoika kirjoitti: Su Elo 14, 2022 10:37 pm
-SS- kirjoitti: Su Elo 14, 2022 10:11 pm Kahveeseen vielä olen teelusikallisen kipannut, nuorempana sentään meni viisi.

-SS-
Ei kannata laittaa sitä yhtäkään. Kahvikin maistuu kahvilta, kun ei makeuta sitä mitenkään.
Hermesetakseen kun on tottunut, ei sokeroitu kahvi enää maistu, on liian äklöä. Käytin ennen itsekin kahdesta kolmeen T-lusikallista kuppiin. 1 tabu Hermesetasta riittää isoonkin mukilliseen. Mitähän terveyshaittoja se keinomakeuttaja sitten tuo tullessaan, jää nähtäväksi. Itse en pysty kahvia juomaan makeuttamatta kuin korkeintaan välillä ja silloinkin ainoastaan maidon kanssa. Musta kahvi ei mene alas makeutettunakaan toisaalta. Makuasioita..
Tekemällä virheistä oppii.
MOP
Viestit: 7479
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ozempic laihduttaa

Viesti Kirjoittaja MOP »

Minulla ei ole ongelmia kahvin kanssa, en ole juonut 39 vuoteen. Teen juon ilman mitään makeutusaineita. Siihen tottuu. Jonkun verran kyllä jossain tilanteissa käytän niitä jotain. Harvoin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa