Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Semmoinen, kun olisi pitänyt lähteä ajamaan työpaikkakunnalle niin jäähdytysnesteet tulivat pihalle. Sitä ennen olin vaihtanut jostain syystä hiusnaarmulle haljenneen paisuntasäiliön uuteen. Mutta nyt käytin, testin vuoksi kaiken varalta ennen 250 kilometrin reissua, autoa noin 3 000 kierroksella, jotta lämpenisi kunnolla. Menin sitten ulos ja aloin näkemään kun paisuntasäiliö tuli piripintaan nestettä ja korkista alkoi "hikoilla".
Sammutin auton. "Putputus" ja hikoile jatkui vielä hetken, kunnes päätin ottaa syklin vielä kerran, sillä vaikea oli uskoa näkemäänsä, nyt varmuuden vuoksi korkki auki. Se oli paha paha virhe, sillä taas samaten säiliö alkoi tulla piripintaan ja sammutin auton, mutta se ei riittänyt, sillä nyt puoli litraa jäähdytysnestettä loiskui sinne sun tänne hetken aikaa moottorin sammutuksen jälkeen. Tajusin mitata nyt nesteen lämpötilan säiliöstä ja se oli 102 astetta, eli yli veden kiehumispisteen!!!
Koko katastroofin ajan auton mittariston lämpömittari näytti normaalia lämpöä, niin mitä ihmettä tämä homma nyt oli? Lähdin Motonetiin hankkimaan uuden termostaatin ja päästyäni takaisin, aloitin sen vaihto-operaation. Nimittäin ajattelin, että termari olisi ainoa vikamahdollisuus ja sen sököytyminen olisi vain sattunut juuri samaan syssyyn paisuntasäiliön vaihdon kanssa.
Toki, kun vanha termari lupsahti irti, piti se testata kattilassa. Ja arvata saattaa, että näytti toimivan aivan oikein. Termarissa lukee, että 83-97 astetta C, joka meinaa, että avautuminen alkaa 83 asteessa ja on täysin auki 97 asteessa. Ja näinhän se näytti toimivan. Termostaatti olisi tuon perusteella kunnossa, mutta miksi nesteen lämpötila nousee säiliössä niin kovaksi, ja miksi säiliö tulee piripintaan, kun moottori lämpenee kunnolla? Huomenna pitäisi lähteä ajamaan, onko mitään neuvoja, jolla probleemi voisi nyt ratketa? Vanhaa termostaattia nyt ei kuitenkaan enää kannata laittaa paikallaan, kerran uusi on hankittuna. Huomasin sellaisen kuitenkin, että termostaattikotelon tiiviste oli tulon ja lähdön välillä hieman sulanut. Voisiko tuo selittää mitään? Huomenna pitää joka tapauksessa vielä hankkia uusi termostaattikotelo tai sen tiiviste, ihan kumman vaan tarvikeliikkeestä nyt löytää.
Voiko huono ilmaus aiheuttaa tämmöisen? Tuntuu kummalta jos voi, kerran auton mittaristokin on sitä mieltä, ettei ylikuumenemista tapahdu. Eihän niistä toki aina tiedä, miten on ohjelmoitu. Jos vaikka alkaa nousta vasta yli 120 asteessa...
Sekava ajatuksenvirta tämä ehkä, mutta eiköhän tuosta selvän saa. Mut yhteen lauseeseen tiivistettynä, miten kärry taas kulkemaan?
Sammutin auton. "Putputus" ja hikoile jatkui vielä hetken, kunnes päätin ottaa syklin vielä kerran, sillä vaikea oli uskoa näkemäänsä, nyt varmuuden vuoksi korkki auki. Se oli paha paha virhe, sillä taas samaten säiliö alkoi tulla piripintaan ja sammutin auton, mutta se ei riittänyt, sillä nyt puoli litraa jäähdytysnestettä loiskui sinne sun tänne hetken aikaa moottorin sammutuksen jälkeen. Tajusin mitata nyt nesteen lämpötilan säiliöstä ja se oli 102 astetta, eli yli veden kiehumispisteen!!!
Koko katastroofin ajan auton mittariston lämpömittari näytti normaalia lämpöä, niin mitä ihmettä tämä homma nyt oli? Lähdin Motonetiin hankkimaan uuden termostaatin ja päästyäni takaisin, aloitin sen vaihto-operaation. Nimittäin ajattelin, että termari olisi ainoa vikamahdollisuus ja sen sököytyminen olisi vain sattunut juuri samaan syssyyn paisuntasäiliön vaihdon kanssa.
Toki, kun vanha termari lupsahti irti, piti se testata kattilassa. Ja arvata saattaa, että näytti toimivan aivan oikein. Termarissa lukee, että 83-97 astetta C, joka meinaa, että avautuminen alkaa 83 asteessa ja on täysin auki 97 asteessa. Ja näinhän se näytti toimivan. Termostaatti olisi tuon perusteella kunnossa, mutta miksi nesteen lämpötila nousee säiliössä niin kovaksi, ja miksi säiliö tulee piripintaan, kun moottori lämpenee kunnolla? Huomenna pitäisi lähteä ajamaan, onko mitään neuvoja, jolla probleemi voisi nyt ratketa? Vanhaa termostaattia nyt ei kuitenkaan enää kannata laittaa paikallaan, kerran uusi on hankittuna. Huomasin sellaisen kuitenkin, että termostaattikotelon tiiviste oli tulon ja lähdön välillä hieman sulanut. Voisiko tuo selittää mitään? Huomenna pitää joka tapauksessa vielä hankkia uusi termostaattikotelo tai sen tiiviste, ihan kumman vaan tarvikeliikkeestä nyt löytää.
Voiko huono ilmaus aiheuttaa tämmöisen? Tuntuu kummalta jos voi, kerran auton mittaristokin on sitä mieltä, ettei ylikuumenemista tapahdu. Eihän niistä toki aina tiedä, miten on ohjelmoitu. Jos vaikka alkaa nousta vasta yli 120 asteessa...
Sekava ajatuksenvirta tämä ehkä, mutta eiköhän tuosta selvän saa. Mut yhteen lauseeseen tiivistettynä, miten kärry taas kulkemaan?
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2018 4:18 pm
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Eiköhän se 102 astetta ole vielä ihan normaali lämpötila jäähdytysnesteelle. Käsittääkseni se paineistettu jäähdytysjärjestelmä nostaa jäähdytysnesteen kiehumispistettä. Tämän takia se korkin avaaminen käyntilämpimästä moottorista saattaa aiheuttaa sen, että jäähdytysneste alkaa keittämään ja kuohumaan yli, vaikka moottori olisi jo sammutettu.
Miksikö sitä nestettä sitten tuli korkin välistä pois? Joo, mahdollinen ilma järjestelmässä voi aiheuttaa tuommoista.
Miksikö sitä nestettä sitten tuli korkin välistä pois? Joo, mahdollinen ilma järjestelmässä voi aiheuttaa tuommoista.
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Käytä ensi käynnistyksessä syylarinkorkki auki normaalilämpöön että termari avautuu ja poistaa ilmat järjestelmästä. Jos lämmetessä oksentaa nesteensä niin kansipahvia tuijottamaan. Zetecin kone parasta mitä fordiin asennettu.
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ti Tammi 19, 2010 4:42 pm
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Jäähdytysjärjestelmän ylitäyttö voisi olla kyseessä, tai ilmalukko jäähdytysjärjestelmässä. Pahin vaihtoehto voisi olla rikkoutunut kannentiiviste.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Tuli myös nestettä samalla korkin välistä (joku varoventtiili siinä kait on siinä korkissa) ja paisuntasäiliön nestepinta nousi piripintaan silloinkin.apupoika kirjoitti: ↑Su Kesä 19, 2022 10:18 pm Eiköhän se 102 astetta ole vielä ihan normaali lämpötila jäähdytysnesteelle. Käsittääkseni se paineistettu jäähdytysjärjestelmä nostaa jäähdytysnesteen kiehumispistettä. Tämän takia se korkin avaaminen käyntilämpimästä moottorista saattaa aiheuttaa sen, että jäähdytysneste alkaa keittämään ja kuohumaan yli, vaikka moottori olisi jo sammutettu.
Miksikö sitä nestettä sitten tuli korkin välistä pois? Joo, mahdollinen ilma järjestelmässä voi aiheuttaa tuommoista.
Täytin kylmään koneeseen vähän alle MAX-merkin nestepinnan. Toivottavasti ei kansipahvi ainakaan olisi kaput.klapikalle kirjoitti: ↑Su Kesä 19, 2022 10:23 pm Jäähdytysjärjestelmän ylitäyttö voisi olla kyseessä, tai ilmalukko jäähdytysjärjestelmässä. Pahin vaihtoehto voisi olla rikkoutunut kannentiiviste.
Tässä ei syylärissä ole korkkia?
Pitää huomenna vielä kokeilla asentaa kaikki paikalleen ja puristella nesteiden täytön jälkeen letkuja kuin hullu tissimies. Toivotaan, että sillä menisi. Jos ei, niin kai se täytyy jonnekin huoltoon kärrätä ja hankkia joku laina-auto siksi aikaa.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Ei tarvitse isoa ilmakuplaa siihen termarille, kun se sekoittaa sen toiminnan. Oliko termostaatissa sitä ilmanpoisto reikää tai koloa?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3006
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
En tiedä liittyykö asiaan, mutta ko. Focuksessa hyvin tyypillisesti termostaatin kotelo vuotaa kiinnityslaipan alta o-renkaan kovetuttua. Vuotoa vaikea huomata, kun vuotaa vain paineisena ja neste kuivuu samantien kuumaan lohkoon.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Ilmasitko kennon letkua?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
On.
Käynnistettiin auto nyt tokan yrityksen jälkeen ja toimi hyvin, mutta sitten nesteet tuli pihalle siitä termostaattikotelon tienoilta. En vielä ole avannut uudestaan paikkaa, niin ei tiedä tarkasti mistä nesteet tulviat, mutta pitää vielä kolmannen kerran yrittää ja jos ei sittenkään onnistu niin huoltoon, maksoi mitä maksoi.
Painelin kaikkia letkuja, joihin pääsi käsiksi. Mutta nesteet tuli nyt siis pihalle siitä termarin kotelon paikkeilta.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Vilikaseppa onko toisessa lämppärin kennoon menevässä letkussa ilmausnatsaa.
Jos ei ole,kannattaa käyttää letkunkiristin löysällä ja plumpsauttaa ilmat pihalle että kiertää.
Ne ilmat on yleensä kennossa .
Jos ei ole,kannattaa käyttää letkunkiristin löysällä ja plumpsauttaa ilmat pihalle että kiertää.
Ne ilmat on yleensä kennossa .
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 854
- Liittynyt: To Loka 02, 2008 2:38 pm
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Siellä on luultavasti ilmaa järjestelmässä. Jos lämpömittarin anturi ei ole nesteessä,vaan ilmalukon ympäröimä,niin mittari ei näytä oikein.
Lämmityslaite oli tietysti käännettynä kuumalle,että vesi pääsee kiertämään kennossa?
Lämmityslaite oli tietysti käännettynä kuumalle,että vesi pääsee kiertämään kennossa?
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 4:05 pm
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Onhan jäähdyttimen flekti kunnossa?
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Nyt on tilanne se, että nestepinta nousee kolmannenkin yrityksen jälkeen piripintaan ja auto on pakko sammuttaa, jottei pursua. En saanut selvää, vuotaako nestettä vieläkin termarin kotelolta, kun sammutin jo hieman tuskastuneena koneen ennen lisäjatkoa.
Erona nyt oli, että Alfamerin oppaan vinkin mukaan täytimme nesteen ensin lämmityslaitteen kennon letkun ja vasta sitten aloimme täyttää paisuntasäiliötä hitaasti ja välillä vesiletkuja painellen.
Erona nyt oli, että Alfamerin oppaan vinkin mukaan täytimme nesteen ensin lämmityslaitteen kennon letkun ja vasta sitten aloimme täyttää paisuntasäiliötä hitaasti ja välillä vesiletkuja painellen.
On kunnossa.
Lämppäri oli käännettynä kuumalle. Moottorin lämpömittarin neula kyllä kohoaa normaaliin tahtiin ja myös flekti käynnistyy normaalisti. Aavistelisin, että tuossa ei olisi vikaa. Tässähän ei myöskään ole jäähdytysnesteen anturia vaan sylinterinkannessa, joka vielä kertoo ylikuumenemisen varmasti paremmin kuin nesteanturi?
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 1624
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Auto käynnissä raota kennon letkua,tuleeko lämmintä nestettä?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Vaikka lämppäri oli puhallettu kuumalle,niin puhalsiko myös kuumaa hyttiin?
Lämpeneekö kaikki konehuoneen letkut vai pysyykö joku kylmänä?
Lämpeneekö kaikki konehuoneen letkut vai pysyykö joku kylmänä?
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Kokeileppa bemarin ilmaus konsti. Puolet nestemäärästä koneeseen ja käytä normaalilämpöön ja lisää loput nesteet kun termari on avautunut.
-
- Viestit: 4383
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
En lukenut kaikkia kommentteja mutta minusta tuo tapaus vaikuttaa aivan selvältä kansipahvin palamiselta. Sylinteristä purkautuu painetta nestepuolelle ja se saa nesteet karkaamaan.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Tuli kuumaa ilmaa hyttiin! Kaikki letkut myös lämpenee kuumiksi konehuoneessa.
Tekisi kyllä mieli kokeilla, mutta enää ei kerkeä, huomenna lähtö. Pakko pistää huoltoon ja toivoa, että saavat kohtuukustannuksin kuntoon.
Pakokaasu kyllä normaalia. Eikö pitäisi tulla jotain höyryä koko ajan silloin, kun kaasuttelee? "Oireet" alkaa vasta, kun ilmeisesti termostaatti avautuu, eli moottori alkaisi kierrättää nestettä syylärin kautta? Olisinko ihan hakoteillä tässä päätelmässä?
Lopuksi vielä tiivistelmä, mitä on tapahtunut, kun pitkä ketju on.
Eli ongelmat alkoivat, kun vaihdoin pienesti haljenneen paisuntasäiliön uuteen.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Onkohan siinä uudessa säiliössä kaikki letkulähdöt auki?
Välillä erilaisissa säiliöissä ei ole letkulähdön poraus mennyt läpi asti ja joutunut sen itse poraamaan.
Pari tuollaista tullut vastaan, kuten uusissa renkaiden venttiileissäkin pari kertaa.
Välillä erilaisissa säiliöissä ei ole letkulähdön poraus mennyt läpi asti ja joutunut sen itse poraamaan.
Pari tuollaista tullut vastaan, kuten uusissa renkaiden venttiileissäkin pari kertaa.
-
- Viestit: 4383
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteet tuli pihalle vaikka lämmöt mittarin mukaan normaalit - Focus MK1 1.6. 2004
Tulee mieleen tuosta haljenneesta paisuntasäiliöstä, että onko halkeamisen syy tiedossa? Jos paisarin korkki on kunnossa, niin ei ainakaan pitäisi kehittää niin suuria paineita systeemiin, että sen vuoksi halkeaisi.
Usein tosiaan palanut kansipahvi muuttaa moottorin höyrykoneeksi ja pakokaasun lisäksi tulee melkoinen höyrypilvi. Mutta on matkan varrella ollut niitäkin, jossa vaan puskee paineen vesitilaan mutta ei höyrytä yhtään.
Usein tosiaan palanut kansipahvi muuttaa moottorin höyrykoneeksi ja pakokaasun lisäksi tulee melkoinen höyrypilvi. Mutta on matkan varrella ollut niitäkin, jossa vaan puskee paineen vesitilaan mutta ei höyrytä yhtään.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Antti S, ari, Bing [Bot], korsteeni ja 48 vierailijaa