Valmet ei liiku
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 12:42 am
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Valmet ei liiku
Tänään ilmesty semmonen vika että ei liiku enään eteen eikä taakse. Vaihteita voi vaihtaa ilman kytkintä eikä rutise. Pikavaihde normaali välityksellä kuuluu jonkinlaista "valitusta" laatikosta, ei juuri kuulu nopealla välityksellä. Sopisiko nämä oireet pikavaihteen boorien hajoamiseen vai jotakin pahempaa . Kone on valmet 855 ajettu 11200 tuntia ja pikavaihde vaihdettu noin 4 vuotta sitten.
ValtraValmet 8350-00
Valmet 8750-96
Valmet 1203 4x4-80
Valmet 1102-77
Valmet 710+UM
Valmet 1100+Valtra610C
Valmet 8750-96
Valmet 1203 4x4-80
Valmet 1102-77
Valmet 710+UM
Valmet 1100+Valtra610C
-
- Viestit: 2875
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Yksi mahdollisuus on että kytkinlevystä on pinnat menneet palasiksi ja ovat kopan pohjalla. Sitä ei huomaa polkimesta kun hydraulisylinteri säätää välyksen pois. Levyyn jäljelle jääneet niitit ovat sen verran liukkaat että pykälät voi pökkiä päälle eikä yhtään ahista. Ensimmäisen kerran kun tuollainen vika tuli vastaan niin piti raapia päätä että missä vika.
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 12:42 am
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 1:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
-
- Viestit: 754
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:30 pm
- Paikkakunta: sastamalan KIIKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 12:42 am
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
No nyt on ollut aikaa purkaa konetta ja vika löytyi. Kytkinakselin holkki ja pikavaihteen akselista boorit p#skana . Osat Valtralla holkki 350 ja akseli 680, samat osat IKH holkki 200 ja akseli 360 . Miten kestääkö nämä tavikeosat yhtähyvin kuin alkuperäinen
ValtraValmet 8350-00
Valmet 8750-96
Valmet 1203 4x4-80
Valmet 1102-77
Valmet 710+UM
Valmet 1100+Valtra610C
Valmet 8750-96
Valmet 1203 4x4-80
Valmet 1102-77
Valmet 710+UM
Valmet 1100+Valtra610C
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
-
- Viestit: 1654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
en kerinny edes neuvomaan ku vika jo löyty
tuo vaiva on helppo tarkistaa. lattiamatto irti ja 13mm avaimella pultit irti kopin pohjassa olevasta luukusta, luukku auki ja kone käyntiin. jos pikavaihteen akseli pyyörii myös holkin jälkeen on hyvä pitää hiljanen hetki ja katsoa tilin saldo
no juu, yleinen vika tuntus olevan toi holkin meneminen, purkuttaa koko pikavaihteen. joku selvä rakenne vikahan tuo on,ei pitäs mennä noilla tunneille. mezzo ja mega malleissahan tuota ongelmaa ei ole esiintynyt, eli kehitys kehittyy.
eiköhän niillä ikh:n osillakin aja sinne 20 000h paikkeille. sitte voi olla jo muutakin syytä avata laatikkoa...
tuo vaiva on helppo tarkistaa. lattiamatto irti ja 13mm avaimella pultit irti kopin pohjassa olevasta luukusta, luukku auki ja kone käyntiin. jos pikavaihteen akseli pyyörii myös holkin jälkeen on hyvä pitää hiljanen hetki ja katsoa tilin saldo
no juu, yleinen vika tuntus olevan toi holkin meneminen, purkuttaa koko pikavaihteen. joku selvä rakenne vikahan tuo on,ei pitäs mennä noilla tunneille. mezzo ja mega malleissahan tuota ongelmaa ei ole esiintynyt, eli kehitys kehittyy.
eiköhän niillä ikh:n osillakin aja sinne 20 000h paikkeille. sitte voi olla jo muutakin syytä avata laatikkoa...
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 12:42 am
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Oli holkista lukitus pettänyt niin että akseli liukunut moottoria päin ja tämä aiheuttanut sen että vain akselin pääty siirtänyt voimaa ja boorit kuluneet ennen aikojaan. On vissiin jonkunlainen tyyppivika tuo lukituksen pettäminen.
ValtraValmet 8350-00
Valmet 8750-96
Valmet 1203 4x4-80
Valmet 1102-77
Valmet 710+UM
Valmet 1100+Valtra610C
Valmet 8750-96
Valmet 1203 4x4-80
Valmet 1102-77
Valmet 710+UM
Valmet 1100+Valtra610C
-
- Viestit: 1654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
Hilux kirjoitti:Oli holkista lukitus pettänyt niin että akseli liukunut moottoria päin ja tämä aiheuttanut sen että vain akselin pääty siirtänyt voimaa ja boorit kuluneet ennen aikojaan. On vissiin jonkunlainen tyyppivika tuo lukituksen pettäminen.
***no ei muuta ku holkkia takasi päin,lukitus kiinni ja kovaa ajoa!
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
Saakos joku purettua -05:sesta pikavaihteen pois koppia nostamatta ja katkaisematta raktoria?
Joku väitti että onnistuisi, mutta en keksinyt miten pikavaihde pujotetaan kytkinakselin välistä pois, kun holkeissa ei riitä liukuvaraa. Äkkiähän tuon Valmetin kopinkin nostaa kun muutaman kerran harjoittelee
Joku väitti että onnistuisi, mutta en keksinyt miten pikavaihde pujotetaan kytkinakselin välistä pois, kun holkeissa ei riitä liukuvaraa. Äkkiähän tuon Valmetin kopinkin nostaa kun muutaman kerran harjoittelee
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Meilläkin lakkas kerran 705 liikkumasta, takaperin. Oli pakkirattahat ja sivuaksila siliät. Piti himpunverran sepitellä.
Emmä usko jotta pikavaihretta sais pois iliman katkaasemista.
Emmä usko jotta pikavaihretta sais pois iliman katkaasemista.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Su Loka 14, 2007 1:17 am
- Viesti:
Valmetissa/Valtrassa ei koppia tarvi irrottaa remontin takia ellei itse koppi ole rikki.Koppi on helppo keventää takapäästään kuormaliinoilla peilinkorvakkeista etupainotelineeseen/etuakseliin/muuhun telineeseen. 05-sarjan koneessa on pakko katkaista traktori n.20 cm jos haluaa irroittaa pikavaihteen.Työntövarren tuki pois. Hydrauliikkapumppu pois.(Imuputken lemmarin saa löysättyä kun avaa peräkotelon vasemmalla puolella olevan propun(19mm) Pura PTO-pakka. VARO ettei pakan jouset tipu peräkoteloon.Riukuakseli pois.Akselin sisällä muistaakseni 6 tai sitten 8 mm kierre.Helpottaa hommaa jos ruuvaa esim. kierretangosta 25cm vaarnaruuvit molemmin puolen konetta ohjureiksi moottorin ja tankin välille. Pikavaihteen saa nostettua pois lattialuukun kautta.Joutuu käyttämään vähän kieroja/ns.starttimoottoriavaimia 17mm.
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 12:42 am
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
-
- Viestit: 1654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 12:42 am
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Ei onnistunut kun ei ollut booreja hylsyssä tai pikavaihteen akselissa enään jäljellä. Olisihan siihen saanut tilapäisesti kemppilukon Kerran koitettu vanhassa 700 toimi jonkin aikaa kunnes sai hommattua uuden akselin tilalle. Miten on saako/pitääkö laittaa rasvaa booreihin
ValtraValmet 8350-00
Valmet 8750-96
Valmet 1203 4x4-80
Valmet 1102-77
Valmet 710+UM
Valmet 1100+Valtra610C
Valmet 8750-96
Valmet 1203 4x4-80
Valmet 1102-77
Valmet 710+UM
Valmet 1100+Valtra610C
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Su Loka 14, 2007 1:17 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: belzu, Jusi, tommipommi ja 55 vierailijaa