Sähköavusteinen polokupyörä
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Kyllähän tuo kilowattinen keskimoottori kohtalaisesti nykäisee jos on isoin avustustaso lähdössä, liikkeelle lähdettyään kyllä nostaa tehoja tasaiseen. Järkihän käytössä oltava mukana ja pienimmällä tasolla loogisesti mukavin lähtö. Toki isoimmat moottorit mitä myydään on napamoottoreita. Ja tulee takapyörään. Itselle tuo kW riittää, kelaa pikku alamäestä tasaselle n. 90km/h
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 2113
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Jos momenttia ei mitata, niin miten moottori osaa annostella oikean määrän tehoa? Vai vetääkö se täysillä aina, kun poljetaan? Keskimoottorisissa moottorin avustus säätyy poljinvoiman (ja avustustason) mukaan. Jos polkee kevyesti, moottorikin avustaa vain hiukan.
-
- Viestit: 2113
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Paljonko maksaa liikennevakuutus tuollaiseen?Jammu kirjoitti: ↑To Heinä 20, 2023 9:48 pm Kyllähän tuo kilowattinen keskimoottori kohtalaisesti nykäisee jos on isoin avustustaso lähdössä, liikkeelle lähdettyään kyllä nostaa tehoja tasaiseen. Järkihän käytössä oltava mukana ja pienimmällä tasolla loogisesti mukavin lähtö. Toki isoimmat moottorit mitä myydään on napamoottoreita. Ja tulee takapyörään. Itselle tuo kW riittää, kelaa pikku alamäestä tasaselle n. 90km/h
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
2wd sähköpyörä voisi olla mielenkiintoinen jos joskus koeajolle pääsisi. noita ei myynnissä pahemmin näytä olevan.
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
veikkaan ettei noissa halvoissa etumoottoripyörissä ole kuin hall anturi joka mittaa kun poljet, tehoalue jolla moottori sokeasti avustaa, eli käytännössä poljet hitaasti avustus täysillä menee sen 20 tai mitä se moottori nyt jaksaa liikuttaa. sitten rajoitin ettei mene ylinopeutta. onko takanapa pyörissäkään mitään voima-anturia joka poljin voimaa mittaa?rautakasa kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 12:48 amJos momenttia ei mitata, niin miten moottori osaa annostella oikean määrän tehoa? Vai vetääkö se täysillä aina, kun poljetaan? Keskimoottorisissa moottorin avustus säätyy poljinvoiman (ja avustustason) mukaan. Jos polkee kevyesti, moottorikin avustaa vain hiukan.
-
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Pyörässäni on nykyisin kait laiton manuaalinen voiman säätö. Eli ”kaasukahvaa” vääntämällä voima muuttuu. Pyörä on noin 15 vuotta vanha, joten säädökset ovat siitä muuttuneet. Mielestäni tämä on järkevämpi toiminto kuin tuo porrastettu versio.vaniljacreme kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 5:51 am veikkaan ettei noissa halvoissa etumoottoripyörissä ole kuin hall anturi joka mittaa kun poljet, tehoalue jolla moottori sokeasti avustaa, eli käytännössä poljet hitaasti avustus täysillä menee sen 20 tai mitä se moottori nyt jaksaa liikuttaa. sitten rajoitin ettei mene ylinopeutta. onko takanapa pyörissäkään mitään voima-anturia joka poljin voimaa mittaa?
-
- Viestit: 2113
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Sellaista mietin kerran ylämäessä, kun takavetoisesta loppui pito kesken. Tosin taitaa jyrkässä ylämäessä etupyörällä olla aika vähän painoa eli pitokin lienee olematon. (Sitähän saa varoa, ettei pyörä ala keulia.)vaniljacreme kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 5:46 am 2wd sähköpyörä voisi olla mielenkiintoinen jos joskus koeajolle pääsisi. noita ei myynnissä pahemmin näytä olevan.
-
- Viestit: 2113
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Porrastus koskee vain avustuksen "kerrointa" ja maksimia. Avustus säätyy portaattomasti asetettuun maksimiin asti polkimiin kohdistuvan väännön mukaan.Perceiver kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 11:28 amPyörässäni on nykyisin kait laiton manuaalinen voiman säätö. Eli ”kaasukahvaa” vääntämällä voima muuttuu. Pyörä on noin 15 vuotta vanha, joten säädökset ovat siitä muuttuneet. Mielestäni tämä on järkevämpi toiminto kuin tuo porrastettu versio.vaniljacreme kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 5:51 am veikkaan ettei noissa halvoissa etumoottoripyörissä ole kuin hall anturi joka mittaa kun poljet, tehoalue jolla moottori sokeasti avustaa, eli käytännössä poljet hitaasti avustus täysillä menee sen 20 tai mitä se moottori nyt jaksaa liikuttaa. sitten rajoitin ettei mene ylinopeutta. onko takanapa pyörissäkään mitään voima-anturia joka poljin voimaa mittaa?
-
- Viestit: 2113
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Kyllä tuolla rahalla laadukkaan "tavallisen" sähköpyörän saa. Hihnaveto ja sen vaatima napavaihteisto eivät ehkä mahdu budjettiin. Jos antaa arvoa pyörän ohjelmiston päivitettävyydelle, avustuksen hienosäädölle, monipuolisille näytöille (teho, polkijan energiankulutus ym.), kannattaa valita mittaristo, jossa on bluetooth-yhteys puhelimeen ja muut halutut toiminnot. Eihän noilla sinänsä pyöräilyyn ole niin suurta vaikutusta, mutta vaimoa harmittaa, kun ei näe polkemistehoa ym. omassa pyörässään eikä pysty päivittämään ohjelmistoa ym. Pyörän näytölle saaatava navigointikin oli yllättävän kätevä, kun ajettiin vieraassa kaupungissa.
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Se joka tarvitsee kyseistä tietoa kysyy varmaan vakuutusyhtiöstä, eikö vain
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 2113
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Vaikea kysyä ilman pyörän tietoja Mutta sain vastauksen siihen kysymykseen, jota en kysynyt, joten saavutin tavoitteeni.
-
- Viestit: 1683
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Juu, ketjuvetoinen se saa olla ja tuo puhelimen liitettävyys oli hyvä vinkkirautakasa kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 12:07 pmKyllä tuolla rahalla laadukkaan "tavallisen" sähköpyörän saa. Hihnaveto ja sen vaatima napavaihteisto eivät ehkä mahdu budjettiin. Jos antaa arvoa pyörän ohjelmiston päivitettävyydelle, avustuksen hienosäädölle, monipuolisille näytöille (teho, polkijan energiankulutus ym.), kannattaa valita mittaristo, jossa on bluetooth-yhteys puhelimeen ja muut halutut toiminnot. Eihän noilla sinänsä pyöräilyyn ole niin suurta vaikutusta, mutta vaimoa harmittaa, kun ei näe polkemistehoa ym. omassa pyörässään eikä pysty päivittämään ohjelmistoa ym. Pyörän näytölle saaatava navigointikin oli yllättävän kätevä, kun ajettiin vieraassa kaupungissa.
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
niin eikös nykyään ole vaan joku 1 2 3 tms nappia painetaan se paljonko avustaa ei kaasukahvaa, liekkö edes laillinen?rautakasa kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 11:57 amPorrastus koskee vain avustuksen "kerrointa" ja maksimia. Avustus säätyy portaattomasti asetettuun maksimiin asti polkimiin kohdistuvan väännön mukaan.Perceiver kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 11:28 amPyörässäni on nykyisin kait laiton manuaalinen voiman säätö. Eli ”kaasukahvaa” vääntämällä voima muuttuu. Pyörä on noin 15 vuotta vanha, joten säädökset ovat siitä muuttuneet. Mielestäni tämä on järkevämpi toiminto kuin tuo porrastettu versio.vaniljacreme kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 5:51 am veikkaan ettei noissa halvoissa etumoottoripyörissä ole kuin hall anturi joka mittaa kun poljet, tehoalue jolla moottori sokeasti avustaa, eli käytännössä poljet hitaasti avustus täysillä menee sen 20 tai mitä se moottori nyt jaksaa liikuttaa. sitten rajoitin ettei mene ylinopeutta. onko takanapa pyörissäkään mitään voima-anturia joka poljin voimaa mittaa?
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Sulla on aika kummat tavoitteet, kysellä toisten pyöristä tietoja? Mahdatko olla varma onko kyseistä pyörää olemassakaan
Pyörähän on täysin laillinen tapauksessa jossa valmistaja on toimittanut moottoriin tarran jossa merkitty 250W teho, avustus säädetty 25km/h katkeamaan ja avustus edellyttää polkemista
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
moottori saa olla 1kw ja nopeus rajoitettu 25km/h eikä tarvitse polkemista että liikkuu. se vaatii vakuutuksen ja siten laillinen peli.
-
- Viestit: 1505
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Helkaman e2800 alkaa pehkuuntua kun on ollu niin kovassa käytössä. Monta vuotta oli työmatka 10 km suuntaansa. Mitä lie kokonaisuudessaan ajettu, kymmenissä tuhansissa joka tapauksessa. Sähköjohdot alkaa hapertua, ketjunkiristimen jousi oli ohueksi kulunut, yhdet vanteet jo jarruteltu puhki, muoviosat karisee tielle yksi kerrallaan.
Löysin samanmoisen käytettynä, ajettu ehkä kymmenen kertaa vähemmän ja hyvin huollettu, akku uusittu, 550 euroa
Joku mummeli myi, esitteli uutta sähköpyörää, Helkaman tilalle ostanut. Ei tainnu pyörä siitä parantua. Kaipa houkuttaa ostamaan uuden jos kaikki huollot teetättää. Etujarrupalat ois pitäny vaihtaa ja takarengas kuulemma vuotaa.
Ny mulla on varasähköpyörä johon käy akut yms ristiin ja muutenkin tuttu vehe.
Löysin samanmoisen käytettynä, ajettu ehkä kymmenen kertaa vähemmän ja hyvin huollettu, akku uusittu, 550 euroa
Joku mummeli myi, esitteli uutta sähköpyörää, Helkaman tilalle ostanut. Ei tainnu pyörä siitä parantua. Kaipa houkuttaa ostamaan uuden jos kaikki huollot teetättää. Etujarrupalat ois pitäny vaihtaa ja takarengas kuulemma vuotaa.
Ny mulla on varasähköpyörä johon käy akut yms ristiin ja muutenkin tuttu vehe.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: La Maalis 13, 2021 10:32 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Tuommoisen ostin pari vuotta sitten: https://vtuviaebike.com/products/sj26-c ... ctric-bike
Maksoin 1000€ puoli vuotta vanhasta esittelypyörästä, ei muuta kuin positiivisia kokemuksia.
Jos jollakulla tulee jotain mielleyhtymiä pyörän merkistä niin voin vain todeta että oikein odotan satulaan pääsyä
Maksoin 1000€ puoli vuotta vanhasta esittelypyörästä, ei muuta kuin positiivisia kokemuksia.
Jos jollakulla tulee jotain mielleyhtymiä pyörän merkistä niin voin vain todeta että oikein odotan satulaan pääsyä
Valmet 602, 565
Åkerman H7
Lokomo AH172
105H33
Åkerman H7
Lokomo AH172
105H33
-
- Viestit: 1505
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Varmasti sähkö-paksurengaspyörällä on hyvä vaikka retkeillä.hayris kirjoitti: ↑To Maalis 21, 2024 8:28 pm Tuommoisen ostin pari vuotta sitten: https://vtuviaebike.com/products/sj26-c ... ctric-bike
Maksoin 1000€ puoli vuotta vanhasta esittelypyörästä, ei muuta kuin positiivisia kokemuksia.
Jos jollakulla tulee jotain mielleyhtymiä pyörän merkistä niin voin vain todeta että oikein odotan satulaan pääsyä
Taannoin kävin kattomassa uusia pyöriä. Ois ollu joku 3000 euron pyörä jossa oli automaattivaihteet. Myyjä ei tainnu tykätä kun tenttasin miten vaihteet pelaa 30 asteen pakkasessa. Läksin sitte pois häiritsemästä, ihan höhlä keksintö.
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ti Joulu 31, 2019 1:25 pm
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Perinteisellä pyörällä polkien tuntee kyllä itsensä vanhaksi, toisin kuin 3- kymppiset tyypit, jotka 10 sentin päästä hivotellen painavat ohi oikealta ja vasemmalta 40km/h lasissa, vähä pelottaakin
-
- Viestit: 3130
- Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
- Viesti:
Re: Sähköavusteinen polokupyörä
Läskinä otin ja tilasin läskirenkailla varustetun pyörän. Jokusen tunnin kollasin netin tarjontaa ja löytyi tämä:
https://fi.fafreesebike.com/products/fafrees-f20-max
Kun on pituutta liki 2 metriä ja painoa 0.15 tn niin tarjonta on vähissä. Optiona helppo nousu ajurin pukille. Lisäoptiona se että menee Avukan peräloosteriin ja battery on 22.5Ah ja motukka 500 wattinen. Josko tällä alkaisi häätää itseen kertynyttä ihraa...
https://fi.fafreesebike.com/products/fafrees-f20-max
Kun on pituutta liki 2 metriä ja painoa 0.15 tn niin tarjonta on vähissä. Optiona helppo nousu ajurin pukille. Lisäoptiona se että menee Avukan peräloosteriin ja battery on 22.5Ah ja motukka 500 wattinen. Josko tällä alkaisi häätää itseen kertynyttä ihraa...
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies ja 48 vierailijaa