Valtra n141

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

tono
Viestit: 2145
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja tono »

Tuon mutkamallin kaasupolkimen saa paremmaksi kun lisää/vaihtaa sinne sen jousen jäykemmäksi. Niin pysyy paremmin hallinnassa kun ei ole niin lörppä.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja SamiT »

retku kirjoitti: Pe Touko 13, 2022 10:52 pm Se parempi tulee kojetaulun alakyljestä läpi. On semmoinen suorakulmainen, niinkuin esim.8000srj. 1 sarjassa oli alunperin semmonen lyhyt,monella mutkalla oleva poljin joka on aivan paska.
Täytyy vissiin käydä omien T0:n ja M0:n hytissä oikein katsomassa millainen poljin niissä on. Ei ole tullut koko asiaa ajateltua koskaan edes hytin lattiaa siivotessa.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja retku »

SamiT kirjoitti: La Touko 14, 2022 6:18 pm
retku kirjoitti: Pe Touko 13, 2022 10:52 pm Se parempi tulee kojetaulun alakyljestä läpi. On semmoinen suorakulmainen, niinkuin esim.8000srj. 1 sarjassa oli alunperin semmonen lyhyt,monella mutkalla oleva poljin joka on aivan paska.
Täytyy vissiin käydä omien T0:n ja M0:n hytissä oikein katsomassa millainen poljin niissä on. Ei ole tullut koko asiaa ajateltua koskaan edes hytin lattiaa siivotessa.
Se huono poljin on ykkös sarjassa. 2007-2009.
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja retku »

Sks kirjoitti: Pe Touko 13, 2022 11:48 pm Joo kyllä tuossa on tommonen monella mutkalla oleva poljin.
Valtran liikkeestäkö sen uuden polkimen saa ostettua? Mitähän lie mahtaa maksaa?
Entinen omistaja kertoili että ajanut aina käsikaasulla. Minusta se ei niin kovin turvalliselta kuulosta.

Penkkiä kävin vähän raplaamassa. Eteen taakse liikkeen sain lukittua.
Löysin myös vivun, mistä painamalla, suhinasta päätellen, saa laskettua ilmat pois ja penkki menee alas lattiaan. Ja sitten ei pompi, ongelma oli vaan siinä, että kun vivusta päästi irti, alko kompura päristä ja nostaa penkin taas ylös pomppimaan. Ilmeisesti tossakin jotain vikaa.
Myös ehkä penkin kiinnityksessä on jo jotain klappia lisäksi tullut.

Sen verran vetelin kumisuojaverhoilua irti, että penkin sisältä näki iskarin mallisen pötkylän, liekkö nyt vaan oli se iskari vai se ilmajousi? Vai onko jousi ja iskari samassa pötkylässä?
Kun penkki alkaa nostamaan painetta saat paineen nousun keskeytetyä kun nostat perseen penkistä. Sillä tavoin pystyt säätämään sopivan kovuuden.
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja SamiT »

retku kirjoitti: La Touko 14, 2022 6:22 pm
SamiT kirjoitti: La Touko 14, 2022 6:18 pm
retku kirjoitti: Pe Touko 13, 2022 10:52 pm Se parempi tulee kojetaulun alakyljestä läpi. On semmoinen suorakulmainen, niinkuin esim.8000srj. 1 sarjassa oli alunperin semmonen lyhyt,monella mutkalla oleva poljin joka on aivan paska.
Täytyy vissiin käydä omien T0:n ja M0:n hytissä oikein katsomassa millainen poljin niissä on. Ei ole tullut koko asiaa ajateltua koskaan edes hytin lattiaa siivotessa.
Se huono poljin on ykkös sarjassa. 2007-2009.
No ilmankos noilla omilla ei ole ollut ongelmaa kun tuo T-sarjalainenkin on -07 mutta ihan viimeisiä 0-sarjalaisia, noita ykkössarjalaisiakin on käynyt huollossa mutta olisivatko sitten sen verran uudempia olleet että ei tuota viritelmäpoljinta ole niissä ollut.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Sks
Viestit: 81
Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja Sks »

Nyt kun penkki on saatu pysymään pohjassa, on ajaminenkin alkanut tuntua siltä, että tällähän pysyy tiellä. Muutaman kerran tullut jo tuo yksityistiekin lanattua, ei ainakaan kukaan ole vielä tullut valittamaan jäljestä.
Lanaus tuntuu aika helpolta, kun tuo nostolaite näyttää ite säätelevän korkeutta, tai siis pitävän valitun syvyyden traktorin asennosta riippumatta kokoajan.
Kuva
Mitä teillä on rengaspaineet? Tuon kiven möllykän kun otti kauhaan, toinen etunen lössötti, 1,5 bar näytti olevan, laitoin 2bar, ja sillä muuttu rengas taas pyöreäksi.

Takalasin pissapojan säiliöstä puuttuu korkki, mistäköhän siihen sais uuden? Vai pakottaako ostamaan valtralta kokouuden korkillisen säiliön.
Googlesta en ainakaan korkkia löytänyt.
sja
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja sja »

Sks kirjoitti: Su Kesä 12, 2022 10:49 am Mitä teillä on rengaspaineet? Tuon kiven möllykän kun otti kauhaan, toinen etunen lössötti, 1,5 bar näytti olevan, laitoin 2bar, ja sillä muuttu rengas taas pyöreäksi.
Vähän työstä riippuen 1,5-reilu 2 bar ite pitäny etusissa paineita. Paalien kantamisessa ja hiekan kuormaamisessa enemmän ja toukotöissä muokatessa vähemmän, vaikka tuolloin joskus kuormaa reilusti noiden kivenmurkuloiden vuoksi.

Toisen puolen etunen näyttää tihmivän pikku hiljaa varsinkin talviaikaan niin paineenvähennys toimii automaattisesti :lol:
Sks kirjoitti: Su Kesä 12, 2022 10:49 am Takalasin pissapojan säiliöstä puuttuu korkki, mistäköhän siihen sais uuden? Vai pakottaako ostamaan valtralta kokouuden korkillisen säiliön.
Googlesta en ainakaan korkkia löytänyt.
Noi pissapojan säiliöt Valtroissa on, sanosinko persheestä. Ei kestä muovi auringonvaloa kuin muutaman vuoden. Halkeaa säiliö ja murenee kansi. Just vaihdoin omaan kannen kun olin aikoinaan jemmannu (onneks) kannen haljenneesta säiliöstä. Joskus taisin hommata pelkän kannen valtran tiskiltä, tiedä mikä tilanne tänään noiden kanssa.

Jos joku tietää mikä muu korkki noihin vois käydä niin vinkkejä otetaan vastaan :lol:
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
tono
Viestit: 2145
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja tono »

sja kirjoitti: Ma Kesä 13, 2022 8:22 am
Sks kirjoitti: Su Kesä 12, 2022 10:49 am Mitä teillä on rengaspaineet? Tuon kiven möllykän kun otti kauhaan, toinen etunen lössötti, 1,5 bar näytti olevan, laitoin 2bar, ja sillä muuttu rengas taas pyöreäksi.
Vähän työstä riippuen 1,5-reilu 2 bar ite pitäny etusissa paineita. Paalien kantamisessa ja hiekan kuormaamisessa enemmän ja toukotöissä muokatessa vähemmän, vaikka tuolloin joskus kuormaa reilusti noiden kivenmurkuloiden vuoksi.

Toisen puolen etunen näyttää tihmivän pikku hiljaa varsinkin talviaikaan niin paineenvähennys toimii automaattisesti :lol:
Sks kirjoitti: Su Kesä 12, 2022 10:49 am Takalasin pissapojan säiliöstä puuttuu korkki, mistäköhän siihen sais uuden? Vai pakottaako ostamaan valtralta kokouuden korkillisen säiliön.
Googlesta en ainakaan korkkia löytänyt.
Noi pissapojan säiliöt Valtroissa on, sanosinko persheestä. Ei kestä muovi auringonvaloa kuin muutaman vuoden. Halkeaa säiliö ja murenee kansi. Just vaihdoin omaan kannen kun olin aikoinaan jemmannu (onneks) kannen haljenneesta säiliöstä. Joskus taisin hommata pelkän kannen valtran tiskiltä, tiedä mikä tilanne tänään noiden kanssa.

Jos joku tietää mikä muu korkki noihin vois käydä niin vinkkejä otetaan vastaan :lol:
Itse laitoin tälläisen säiliön tilalle. Välilevyn joutui tekemään alumiinista, että ei tarvinnut uusia reikiä porata. Mutta tuo pönttö on kohta kestänyt 5v ilman ongelmia.

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000032805
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
sja
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja sja »

tono kirjoitti: Ma Kesä 13, 2022 8:42 am
sja kirjoitti: Ma Kesä 13, 2022 8:22 am Noi pissapojan säiliöt Valtroissa on, sanosinko persheestä. Ei kestä muovi auringonvaloa kuin muutaman vuoden. Halkeaa säiliö ja murenee kansi. Just vaihdoin omaan kannen kun olin aikoinaan jemmannu (onneks) kannen haljenneesta säiliöstä. Joskus taisin hommata pelkän kannen valtran tiskiltä, tiedä mikä tilanne tänään noiden kanssa.

Jos joku tietää mikä muu korkki noihin vois käydä niin vinkkejä otetaan vastaan :lol:
Itse laitoin tälläisen säiliön tilalle. Välilevyn joutui tekemään alumiinista, että ei tarvinnut uusia reikiä porata. Mutta tuo pönttö on kohta kestänyt 5v ilman ongelmia.

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000032805
Kappas, sama säiliö etu- ja takalasille?
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
tono
Viestit: 2145
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja tono »

sja kirjoitti: Ma Kesä 13, 2022 1:09 pm
tono kirjoitti: Ma Kesä 13, 2022 8:42 am
sja kirjoitti: Ma Kesä 13, 2022 8:22 am Noi pissapojan säiliöt Valtroissa on, sanosinko persheestä. Ei kestä muovi auringonvaloa kuin muutaman vuoden. Halkeaa säiliö ja murenee kansi. Just vaihdoin omaan kannen kun olin aikoinaan jemmannu (onneks) kannen haljenneesta säiliöstä. Joskus taisin hommata pelkän kannen valtran tiskiltä, tiedä mikä tilanne tänään noiden kanssa.

Jos joku tietää mikä muu korkki noihin vois käydä niin vinkkejä otetaan vastaan :lol:
Itse laitoin tälläisen säiliön tilalle. Välilevyn joutui tekemään alumiinista, että ei tarvinnut uusia reikiä porata. Mutta tuo pönttö on kohta kestänyt 5v ilman ongelmia.

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000032805
Kappas, sama säiliö etu- ja takalasille?
Joo. Kun on siis takalasin pyyhkijä tuossa, niin tarvi tuplapumpun.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
sja
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja sja »

tono kirjoitti: Ma Kesä 13, 2022 4:06 pm
sja kirjoitti: Ma Kesä 13, 2022 1:09 pm Kappas, sama säiliö etu- ja takalasille?
Joo. Kun on siis takalasin pyyhkijä tuossa, niin tarvi tuplapumpun.
Ok, kiitoksia vinkistä. Pistetääs muistiin kun seuraava säiliöremontti on edessä :lol:
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Sks
Viestit: 81
Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja Sks »

Tänään piti päästä Valtra ajelulle, mutta ilo loppui ennenkö alkoikaan. Ei lähtenyt valtra käyntiin.
Se päävirtanappula, mistä ensimmäiseks ja viimiseks painetaan, ei tapahtunut yhtikäs mitään. Akun mittasin ja siellä oli virtaa.

Vikaantuukos näissä tämä nappula vai se rele mitä se käskee? Nappulan sijainnin tiedän, mutta releen en, muistelisin että jostain ratin alta nakutus kuului kun vielä toimi.
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Eiköhän se pääkytkin saa virran samalla sulakkeella kuin radio ja sisävalo? Toimivatko ne?
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Sks
Viestit: 81
Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja Sks »

Radio ja sisävalo toimii. Ja nämä toimii siis vaikka virrat on katkaistu päävirta nappulasta pois
Sks
Viestit: 81
Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja Sks »

Sulake ehjä ja hain uuden releen k3. Ei vaikutusta. Mikä ihmeellisintä, kokonaan ilman tuota relettä, rupesi toimimaan aikansa pelkästä virta-avaimesta, ikäänkuin tätä päävirtanappulaa ei olisi ollut olemassakaan.
Nappulan aukaisin ja hioin koskettimet puhtaaksi.

Tässä täytyy ite päävirta rele olla vielä jossain muualla ? Eihän se koko kaikki virta voi tuon k3 vaihtoreleen 40 A kautta kulkea.
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Eikö sielä moottorin takapuolella ole jotain sähkölaitteita, ainakin vanhemmissa on.
pAy
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
Paikkakunta: pohjois Satakunta
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja pAy »

Akun + navasta lähtevää paksua kaapelia kun seuraat niin löydät.
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
Avatar
Rh-
Viestit: 1070
Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Firman N142 Valtrassa löytyy päävirtarele akun maajohdosta.
"Miks tää ei lataa vaikka plussa plussassa ja maa rungossa?"

Akun sijainti on kyllä sysipaska, varsinkin FMG alusterän kanssa tolppa jää todella nätisti sopivissa tilanteissa akkulaatikon eteen, jolloin se ei oikein sovi aukeamaan.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
pAy
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
Paikkakunta: pohjois Satakunta
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja pAy »

Kuva

T1x1 varaosakirjassa noin.
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
Sks
Viestit: 81
Liittynyt: Su Elo 08, 2021 6:31 pm
Viesti:

Re: Valtra n141

Viesti Kirjoittaja Sks »

Virtavika oli päävirtareleessä. Löytyi aikalailla akun päältä, plussaa katkova rele. Uusi valtralta 220€.

Lämppärin puhaltimen ykkösnopeus ei toimi.
Ostin jo etuvastuksen ja möivät vielä katkaisimen. 40€+18€. Eihän se vika katkaisimessa ollut.
Mistähän päin valtraa tämä etuvastus mahtaisi löytyä?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anttip, Ferkku, Google [Bot], Lurkus ja 76 vierailijaa