Avant 220

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Avant 220

Viesti Kirjoittaja avensi »

Ostettu takuupeli
Onko hyvä pienkuormaaja ?
Pataässä
Viestit: 1945
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Avantilla työskentely onnistuu tarkasti, mutta vasta harjoittelun jälkeen. Runko-ohjaus vaatii totuttelua.
Kannattaa aluksi pysytellä kaukana kaikesta, joka voi hajota.
Sivuttain ajelu jyrkässä rinteessä voi johtaa kaatumiseen, varsinkin jos alusta on pehmeä. Useimmilta
kuskeilta varmaankin loppuu luonto, ennen kuin Avant kaatuu. Minikaivurin kanssa voi tottumaton
kuski kuitenkin saada Avantin kaatumaan ilman rinnettäkin (nimimerkki Kokemusta on).
Avantiin voi jälkiasentaa turvavyön, jos ei siinä jo ole. Kypäräkään ei ole liioittelua, jos kaatuminen uhkaa.
Jos Avant kaatuu, kädet ja jalat täytyy pitää turvakaarien sisäpuolella. Mieli tekisi ottaa jalalla vastaan.
Kaatunut Avant kannattaa vivuta heti pystyyn, kun mahdollista. Kaatunutta Avantia ei saa käynnistää heti,
vaan palotiloista on ensin poistettava neste ja tarkistettava muutama muukin juttu. Kaatuminen ei välttämättä
aiheuta vahinkoja, jos siihen osaa varautua. Jotain naarmuja voi tulla.
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja avensi »

Sen verranan on kokemusta ja itsesuojeluvaistoa ettei kaada konetta holttittomasti /osaamattamattomana, entten tee tyhmiä nostoa ja kaada rinteeseen sivuttain .
Tossa uusien minikaivurin/honda mönkijän kanssa kun touhuaa niin tietää mikä on järkevää ?
Ja mikä on tärkein että on selvinpäin konehommissa !
Paalari
Viestit: 2007
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Avanteissa painopiste alhaalla joten pysyvät aika hyvin pyörillään. Tuota edesauttaa myös jäykkä runkonivel, ne kiertyvällä nivelellä olevat kuormaajat menevät herkemmin nurin.
Vakaus tietty riippuu myös rengastuksesta. Omassa 520 on 26-12-12 pyörät ja on 130cm leveä.
En nyt muista onko 200 teleskooppipuomi. Jos niin sillä saa tarvittaessa kaatumaan koneen nokalleen.

Aivan seinänvierustassa ajamista kannattaa runko-ohjatulla välttää vallankin jos kauha paikoillaan. Jää herkästi jumiin, eikä pois pirullakaan. Tuon kyllä oppii parin kerran "muljauksen" jälkeen, vallankin jos seinä sellaista materiaalia että sitä pitää varjella.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
anttvirt
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2012 7:46 pm
Paikkakunta: Jokioinen
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja anttvirt »

Mulla oli tuollainen..

Pääsääntöisesti ihan hyvä peli, helppo ajaa ja toimi kokoajan luotettavasti.

Miinuksia, matala kuormauskorkeus(kärkippaavakauha auttaa vähäsen)

Suurehko polttoaineen kulutus(bensa)

Heikko nostoteho

Jäykkä runkonivel, toiset tykkää toiset (helposti yksi tassu ilmassa)

Todella nopea ohjaus, saa kaadettua ajaessa tasamaalla

Mä en tykännyt siitä että istutaan etuosassa koneen perä ja renkaat kulkee erilinjaa ja kolhii helposti ovenpieliin

Porttiteoria toimii, vaihdoin isompaan (norcarriin)


Mutta vaikka tuli monta miinusta, niin kyllä.mä siihen tosi tyytyväinen silloin olin.
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja avensi »

Tilasin ohjaamo L sarjan ja pyöräpainot ja viikonloppuna sitten ekalle koeajolle .
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja avensi »

Noin 3200e L ohjaamo sarja, missä lasit ja ovi .
Pyöräpainot noin 200e
Paalari
Viestit: 2007
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Joskun ajoin hytillistä 630 . Oli kyllä kajuutta melkoinen kaikukammio ja näkyvyyskin paljon huonompi kuin turvakaariversiossa. Tietysti tuo jälkimmäinen ei kauhean kiva räntäsateessa, mutta vaatetus sen mukaan.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
k08888
Viestit: 244
Liittynyt: To Touko 08, 2014 9:11 am
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja k08888 »

Avanteissa on idioottimainen ominaisuus kun istutaan eturungon päällä, ja se eturungon kulma heijaa ahtaissa paikoissa puolen metrin kaarrella sivussa.
Ei mahdu oikeasti ahtaissa paikoissa menemään. Norcar on tässä fiksumpi, aito runko-ohjattu. Koko kone menee siittä mistä kauhakin meni.
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

k08888 kirjoitti: To Touko 05, 2022 8:01 am Avanteissa on idioottimainen ominaisuus kun istutaan eturungon päällä, ja se eturungon kulma heijaa ahtaissa paikoissa puolen metrin kaarrella sivussa.
Ei mahdu oikeasti ahtaissa paikoissa menemään. Norcar on tässä fiksumpi, aito runko-ohjattu. Koko kone menee siittä mistä kauhakin meni.
Kyllä! Se runkoratkaisu on ihan perseestä. Seinän vierestä ei pääse pois. Ja kun ajaa esim kauhan kasaan, pitää muistaa/katsoa missä asennossa perä on ennen peruutusta. Norcarissa kaikki on paremmin.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Juho M-P kirjoitti: To Touko 05, 2022 8:42 am
k08888 kirjoitti: To Touko 05, 2022 8:01 am Avanteissa on idioottimainen ominaisuus kun istutaan eturungon päällä, ja se eturungon kulma heijaa ahtaissa paikoissa puolen metrin kaarrella sivussa.
Ei mahdu oikeasti ahtaissa paikoissa menemään. Norcar on tässä fiksumpi, aito runko-ohjattu. Koko kone menee siittä mistä kauhakin meni.
Kyllä! Se runkoratkaisu on ihan perseestä. Seinän vierestä ei pääse pois. Ja kun ajaa esim kauhan kasaan, pitää muistaa/katsoa missä asennossa perä on ennen peruutusta. Norcarissa kaikki on paremmin.
Tää on ikuisuus aihe näiden kanssa… Volvocatyms versus liebher wille yms. Etuvaunukoppiset.

Itse pidän etuvaunuohjaamosta enemmän. Pysyy työmaa kokoajan näkökentässä.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
karir
Viestit: 823
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja karir »

Miten muuten Avantilla onnistuu tien linkous. Onko hidasta onnetonta räpeltämistä vai sujuuko homma oikeasti?
Paalari
Viestit: 2007
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Tuskin Avantti aivan erseestä on kun niin paljon sitä on myyty.
Avantilla paljon pyöritetään erilaisia työlaitteita ulkopuolisella hydrauliikalla.
Siitä hyvä että saa laittaa kaasun pohjaan(paljon hydr virtausta) ja polkimella säädetään ajonopeus.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
Juho M-P
Viestit: 4344
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Avanttia myydään koska sillä on aina ollut paras myyntiverkosto.

Mutta joka on kokeillut Norcaria, ei ikinä enää aja Avantilla.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja avensi »

Tehtaalta soittivat että saa hakea ohjaamo L ja pyöräpainot ,no maanantaina haku ja asennus ?
Mukavasti palaa taas rahaa hankintoihin ?
Paalari
Viestit: 2007
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Hyviä vehkeitä nämä on. Tuo ollut 15 vuotta eikä minkäänlaista häikkää ole ollut, akun joutui vaihtamaan pari vuotta sitten.Kuva
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja avensi »

Tänään hain lasit avanttiin ja pyöräpainot .
Täytyy joku viikonloppu alkaa askartelemaan paikoilleen niitä .
nuc-64
Viestit: 2954
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Juho M-P kirjoitti: To Touko 05, 2022 8:42 am
k08888 kirjoitti: To Touko 05, 2022 8:01 am Avanteissa on idioottimainen ominaisuus kun istutaan eturungon päällä, ja se eturungon kulma heijaa ahtaissa paikoissa puolen metrin kaarrella sivussa.
Ei mahdu oikeasti ahtaissa paikoissa menemään. Norcar on tässä fiksumpi, aito runko-ohjattu. Koko kone menee siittä mistä kauhakin meni.
Kyllä! Se runkoratkaisu on ihan perseestä. Seinän vierestä ei pääse pois. Ja kun ajaa esim kauhan kasaan, pitää muistaa/katsoa missä asennossa perä on ennen peruutusta. Norcarissa kaikki on paremmin.
Emännän veljen työpaikassa maanrakennustöissä ajetaan ahtailla pihoilla paljon. Avantit vaihtuneet Norcareihin ja kovasti kehuneet paremmiksi käyttää ja kokoluokissaan Avantin tekeleitä tukevimmiksi ja riskimmiksi.
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja avensi »

Nyt asennettu avanttiin pyöräpainot .
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Avant 220

Viesti Kirjoittaja avensi »

Oletteko laittanu lisäpainoja avanttiin taakse ?
Saisko koukun kohdalle esim painonnosto kiekkoja ?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: trantor ja 40 vierailijaa