Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
SPS1975
Viestit: 2240
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

Matsikka kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:17 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:13 am
Pyöränpyörittäjä kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:06 am
Matsikka kirjoitti: Su Touko 01, 2022 11:25 pm
Valmetilla... kirjoitti: Su Touko 01, 2022 11:18 pm
Matsikka kirjoitti: Su Touko 01, 2022 9:41 am
EKo kirjoitti: Su Touko 01, 2022 8:49 am
Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
No niin on. Jos itse hakisin annetun speksin mukaista traktoria, niin iskisin heti. Hiukan hintaa pois ja se on siinä.
Kyllä, jos kuski ei oo kovin huonopolvinen. Mettäominaisuuret takapotkujen parhaimmistoa.
Mihin tuossa polvet teloo, varmaan aikansa parhaita hyttejä kulkea metsurinkin saappaat jalassa? Naapurissa oli metsäkärryn edessä tuommonen neliveto, kärryssä mekaaninen vetävä teli ja teloissa vielä 15 cm lätkä pystyssä tuomassa pitoa. Aika isokin kanto kääntyä nurinniskon jos meinas pohjaan tarttua.
Ainakin meirän 903:ssa oli tajuttoman raskas kytkin. Meikäläisen polvi ei tahtonut kestää sen polkemista.
705:n kytkin kevennysjousella oli astetta parempi.
Ei sitä polvea telo tuossa mihkään mutta jotenkin epäonnistunu kytkinvipujen välitys tai jotain kun on todellakin raskas käyttönen,meillä kaksi 702 sta ja nyt kun vasen polvi kipeä niin ei niillä paljoa ole tullu ajettua kun kytkimen painaminen tuskaa.
Onko mahdollista kokeilla käyttää kytkintä oikealla jalalla?
Jossain tilanteessa kyllä, mutta jarrun painaminen vasemmalla luonnistuu hyvin. Oikiaa jalkaa yeensä tarvitaan kaasulle tai jarrulle.
Onkohan teidän Valmetteihin vaihdettu jäykemmät paineasetelmat.. Meillä on 702, 702S ja 802, noissa kaikissa on ihan kevyesti painuvat kytkinpolkimet, sukulaismiehen 1203:seen on aikanaan laitettu asetelma jäykimmillä jousilla mitä saatavilla oli (oli alkujaan keraamisella kytkinlevyllä) ja sen kytkinpoljin on niin jäykkä, että kun tovin pitää poljinta pohjassa, niin alkaa jalka vapisemaan.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

SPS1975 kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:47 am
Matsikka kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:17 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:13 am
Pyöränpyörittäjä kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:06 am
Matsikka kirjoitti: Su Touko 01, 2022 11:25 pm
Valmetilla... kirjoitti: Su Touko 01, 2022 11:18 pm
Matsikka kirjoitti: Su Touko 01, 2022 9:41 am
EKo kirjoitti: Su Touko 01, 2022 8:49 am
Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
No niin on. Jos itse hakisin annetun speksin mukaista traktoria, niin iskisin heti. Hiukan hintaa pois ja se on siinä.
Kyllä, jos kuski ei oo kovin huonopolvinen. Mettäominaisuuret takapotkujen parhaimmistoa.
Mihin tuossa polvet teloo, varmaan aikansa parhaita hyttejä kulkea metsurinkin saappaat jalassa? Naapurissa oli metsäkärryn edessä tuommonen neliveto, kärryssä mekaaninen vetävä teli ja teloissa vielä 15 cm lätkä pystyssä tuomassa pitoa. Aika isokin kanto kääntyä nurinniskon jos meinas pohjaan tarttua.
Ainakin meirän 903:ssa oli tajuttoman raskas kytkin. Meikäläisen polvi ei tahtonut kestää sen polkemista.
705:n kytkin kevennysjousella oli astetta parempi.
Ei sitä polvea telo tuossa mihkään mutta jotenkin epäonnistunu kytkinvipujen välitys tai jotain kun on todellakin raskas käyttönen,meillä kaksi 702 sta ja nyt kun vasen polvi kipeä niin ei niillä paljoa ole tullu ajettua kun kytkimen painaminen tuskaa.
Onko mahdollista kokeilla käyttää kytkintä oikealla jalalla?
Jossain tilanteessa kyllä, mutta jarrun painaminen vasemmalla luonnistuu hyvin. Oikiaa jalkaa yeensä tarvitaan kaasulle tai jarrulle.
Onkohan teidän Valmetteihin vaihdettu jäykemmät paineasetelmat.. Meillä on 702, 702S ja 802, noissa kaikissa on ihan kevyesti painuvat kytkinpolkimet, sukulaismiehen 1203:seen on aikanaan laitettu asetelma jäykimmillä jousilla mitä saatavilla oli (oli alkujaan keraamisella kytkinlevyllä) ja sen kytkinpoljin on niin jäykkä, että kun tovin pitää poljinta pohjassa, niin alkaa jalka vapisemaan.
Kone oli vm. -82 eikä kytkimelle tehty mitään.
Vikaa pahensi poljinakselin muoviholkit, joiden sisään meni ilmeisesti pölyä ja kytkin/jarrupolkimet olivat ”yhtä puuta” kun akseli pyöri.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Pyöränpyörittäjä
Viestit: 704
Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Pyöränpyörittäjä »

Ainakin toisessa meillä alkuperäinen,toisesta ei tietoa mutta samalta tuntuvat.
Ihan tunnettu kiusallinen ominaisuushan noiden raskaskäyttöiset kytkimet on.
Superdextaaja
Viestit: 12974
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Onkos tuo Belarus tuossa lehtikuvassa?
https://www.is.fi/digitoday/art-2000008787179.html

Edelleen sama neliveto linkkuetuakseli käytössä, kuin jo 60-luvulla. Ilmeisesti on aika toimiva ratkaisu, kun noinkin pitkään on samaa konseptia käytetty ja maavaraa on aika pientenkin etupyörien kanssa ihan kiitettävästi. Kuinka käy uudempien varaosien saannin kanssa tulevaisuudessa, jää nähtäväksi.
Tekemällä virheistä oppii.
EKo
Viestit: 4544
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja EKo »

Superdextaaja kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 12:57 pm Edelleen sama neliveto linkkuetuakseli käytössä, kuin jo 60-luvulla. Ilmeisesti on aika toimiva ratkaisu, kun noinkin pitkään on samaa konseptia käytetty . . . .
Sarkasmia?
Eipä taideta ryssänmaalla hötkyillä, vaikka muutostarve olisi huomattukin jokunen vuosikymmen sitten.
Lehden kuvateksti kertonee osaltaan jotain: Maassa on myös modernia traktorikalustoa (ei kuvassa) :lol:
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Valmetilla...
Viestit: 795
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Matsikka kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:56 am
SPS1975 kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:47 am
Matsikka kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:17 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:13 am
Pyöränpyörittäjä kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:06 am
Matsikka kirjoitti: Su Touko 01, 2022 11:25 pm
Valmetilla... kirjoitti: Su Touko 01, 2022 11:18 pm
Matsikka kirjoitti: Su Touko 01, 2022 9:41 am
EKo kirjoitti: Su Touko 01, 2022 8:49 am
Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
No niin on. Jos itse hakisin annetun speksin mukaista traktoria, niin iskisin heti. Hiukan hintaa pois ja se on siinä.
Kyllä, jos kuski ei oo kovin huonopolvinen. Mettäominaisuuret takapotkujen parhaimmistoa.
Mihin tuossa polvet teloo, varmaan aikansa parhaita hyttejä kulkea metsurinkin saappaat jalassa? Naapurissa oli metsäkärryn edessä tuommonen neliveto, kärryssä mekaaninen vetävä teli ja teloissa vielä 15 cm lätkä pystyssä tuomassa pitoa. Aika isokin kanto kääntyä nurinniskon jos meinas pohjaan tarttua.
Ainakin meirän 903:ssa oli tajuttoman raskas kytkin. Meikäläisen polvi ei tahtonut kestää sen polkemista.
705:n kytkin kevennysjousella oli astetta parempi.
Ei sitä polvea telo tuossa mihkään mutta jotenkin epäonnistunu kytkinvipujen välitys tai jotain kun on todellakin raskas käyttönen,meillä kaksi 702 sta ja nyt kun vasen polvi kipeä niin ei niillä paljoa ole tullu ajettua kun kytkimen painaminen tuskaa.
Onko mahdollista kokeilla käyttää kytkintä oikealla jalalla?
Jossain tilanteessa kyllä, mutta jarrun painaminen vasemmalla luonnistuu hyvin. Oikiaa jalkaa yeensä tarvitaan kaasulle tai jarrulle.
Onkohan teidän Valmetteihin vaihdettu jäykemmät paineasetelmat.. Meillä on 702, 702S ja 802, noissa kaikissa on ihan kevyesti painuvat kytkinpolkimet, sukulaismiehen 1203:seen on aikanaan laitettu asetelma jäykimmillä jousilla mitä saatavilla oli (oli alkujaan keraamisella kytkinlevyllä) ja sen kytkinpoljin on niin jäykkä, että kun tovin pitää poljinta pohjassa, niin alkaa jalka vapisemaan.
Kone oli vm. -82 eikä kytkimelle tehty mitään.
Vikaa pahensi poljinakselin muoviholkit, joiden sisään meni ilmeisesti pölyä ja kytkin/jarrupolkimet olivat ”yhtä puuta” kun akseli pyöri.
voitelikko ikään millään niitä, mulle kun tuli 602 Valmetti niin siinä oli ltasauspyörästön lukonkin nivelet ruostunut juntturiin kun ilmeisesti hyvien ketjujen ja takana olleen nosturin takia pito ei ole loppunut. Liottelun jälkeen toimii taas hyvin tai en ole kyllä kokeillut taas hetkeen.
isolter
Viestit: 93
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 4:11 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja isolter »

Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
Huomasin itsekin, kiitos vain vinkistä! Hyppäsin junaan ja kävin koeajolla. Paljon oli sanomista: sähköt ei toimi, lähes kaikki hallintalaitteet enemmän tai vähemmän jumissa alkaen kaasupolkimesta päättyen vetovarren kallistuksensäätöön, pahimpana voimanotto ei toimi tai sen kytkin luistaa pahasti ym ym. Paljon ois kynsimistä että olisi edes työkunnossa ja saisi suuntamerkin näytettyä. 5000 laite minusta max tuossa kunnossa. Ei jatkoon. Etsintä jatkuu.
-alkuperäinen-

Edit; kommentti jäykästä kytkimestä pitää paikkansa
DexMasZet
Viestit: 7756
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

EKo kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 1:55 pm
Superdextaaja kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 12:57 pm Edelleen sama neliveto linkkuetuakseli käytössä, kuin jo 60-luvulla. Ilmeisesti on aika toimiva ratkaisu, kun noinkin pitkään on samaa konseptia käytetty . . . .
Sarkasmia?
Eipä taideta ryssänmaalla hötkyillä, vaikka muutostarve olisi huomattukin jokunen vuosikymmen sitten.
Lehden kuvateksti kertonee osaltaan jotain: Maassa on myös modernia traktorikalustoa (ei kuvassa) :lol:
On noita saanut isommilla eturenkailla ja suoralla etuakselilla sekä carraro akselilla sen 30v ajan halutessaan. Mutta edelleen myös tuota kuvan mtz-82 perusmallia tekevät. Ja mitäs sitä muuttamaan, kun toimiva konsepti, ja muuta mallistoa reilusti saatavilla.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Valmetilla... kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 2:04 pm
Matsikka kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:56 am
SPS1975 kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:47 am
Matsikka kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:17 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:13 am
Pyöränpyörittäjä kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:06 am
Matsikka kirjoitti: Su Touko 01, 2022 11:25 pm
Valmetilla... kirjoitti: Su Touko 01, 2022 11:18 pm
Matsikka kirjoitti: Su Touko 01, 2022 9:41 am
EKo kirjoitti: Su Touko 01, 2022 8:49 am
No niin on. Jos itse hakisin annetun speksin mukaista traktoria, niin iskisin heti. Hiukan hintaa pois ja se on siinä.
Kyllä, jos kuski ei oo kovin huonopolvinen. Mettäominaisuuret takapotkujen parhaimmistoa.
Mihin tuossa polvet teloo, varmaan aikansa parhaita hyttejä kulkea metsurinkin saappaat jalassa? Naapurissa oli metsäkärryn edessä tuommonen neliveto, kärryssä mekaaninen vetävä teli ja teloissa vielä 15 cm lätkä pystyssä tuomassa pitoa. Aika isokin kanto kääntyä nurinniskon jos meinas pohjaan tarttua.
Ainakin meirän 903:ssa oli tajuttoman raskas kytkin. Meikäläisen polvi ei tahtonut kestää sen polkemista.
705:n kytkin kevennysjousella oli astetta parempi.
Ei sitä polvea telo tuossa mihkään mutta jotenkin epäonnistunu kytkinvipujen välitys tai jotain kun on todellakin raskas käyttönen,meillä kaksi 702 sta ja nyt kun vasen polvi kipeä niin ei niillä paljoa ole tullu ajettua kun kytkimen painaminen tuskaa.
Onko mahdollista kokeilla käyttää kytkintä oikealla jalalla?
Jossain tilanteessa kyllä, mutta jarrun painaminen vasemmalla luonnistuu hyvin. Oikiaa jalkaa yeensä tarvitaan kaasulle tai jarrulle.
Onkohan teidän Valmetteihin vaihdettu jäykemmät paineasetelmat.. Meillä on 702, 702S ja 802, noissa kaikissa on ihan kevyesti painuvat kytkinpolkimet, sukulaismiehen 1203:seen on aikanaan laitettu asetelma jäykimmillä jousilla mitä saatavilla oli (oli alkujaan keraamisella kytkinlevyllä) ja sen kytkinpoljin on niin jäykkä, että kun tovin pitää poljinta pohjassa, niin alkaa jalka vapisemaan.
Kone oli vm. -82 eikä kytkimelle tehty mitään.
Vikaa pahensi poljinakselin muoviholkit, joiden sisään meni ilmeisesti pölyä ja kytkin/jarrupolkimet olivat ”yhtä puuta” kun akseli pyöri.
voitelikko ikään millään niitä, mulle kun tuli 602 Valmetti niin siinä oli ltasauspyörästön lukonkin nivelet ruostunut juntturiin kun ilmeisesti hyvien ketjujen ja takana olleen nosturin takia pito ei ole loppunut. Liottelun jälkeen toimii taas hyvin tai en ole kyllä kokeillut taas hetkeen.
Kyllä kokeilin voirellakkin, muoviholkit kun ol8 niin ei tiennyt kannattiko vai ei….
Oli varmahan uutuuren kankeuttakin, alle 5 v vanha.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
RH 6
Viestit: 458
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 10:52 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja RH 6 »

En kyllä itse koskaan ole kokenut 702:sen Valmetin kytkintä jäykäksi painella, mutta en kiistä muitten kokemuksia. En vähäisellä kokemuksella pitäisi tyyppivikana.
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Ei ainakaa kaverin 702S:n kytkin mikää jäykkä ole, ennemmin herkkä?!

Menaako matsikka ja valmetilla ym, jotain lainaus ennätystä, kun kohta koko sivun mittane?! :mrgreen:
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Tumppi 865 kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 6:06 pm Ei ainakaa kaverin 702S:n kytkin mikää jäykkä ole, ennemmin herkkä?!

Menaako matsikka ja valmetilla ym, jotain lainaus ennätystä, kun kohta koko sivun mittane?! :mrgreen:
Ainakin porukka pysyy kartalla mistä puhutahan…. :)
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
isolter
Viestit: 93
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 4:11 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja isolter »

isolter kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 2:20 pm
Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
Huomasin itsekin, kiitos vain vinkistä! Hyppäsin junaan ja kävin koeajolla. Paljon oli sanomista: sähköt ei toimi, lähes kaikki hallintalaitteet enemmän tai vähemmän jumissa alkaen kaasupolkimesta päättyen vetovarren kallistuksensäätöön, pahimpana voimanotto ei toimi tai sen kytkin luistaa pahasti ym ym. Paljon ois kynsimistä että olisi edes työkunnossa ja saisi suuntamerkin näytettyä. 5000 laite minusta max tuossa kunnossa. Ei jatkoon. Etsintä jatkuu.
-alkuperäinen-

Edit; kommentti jäykästä kytkimestä pitää paikkansa
Oho, sehän meni heti kun minä sen hylkäsin. :D Tai sitten minulla on liian tiukat kriteerit. Tuntuu vaan että kymppitonnilla pitäisi saada perustekniikaltaan edes jokseenkin työkuntoinen ja tieliikenteeseenkin toimiva laite.
SPS1975
Viestit: 2240
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

Tässä olisi tarjolla vähän vanhempi versio hyvillä varusteilla, tuo kauppaan kuuluva tukkikärry on kyllä hieman lyhyen läntä.. :)
https://www.nettikone.com/valmet/700-mk2/2154847
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

isolter kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 2:20 pm
Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
Huomasin itsekin, kiitos vain vinkistä! Hyppäsin junaan ja kävin koeajolla. Paljon oli sanomista: sähköt ei toimi, lähes kaikki hallintalaitteet enemmän tai vähemmän jumissa alkaen kaasupolkimesta päättyen vetovarren kallistuksensäätöön, pahimpana voimanotto ei toimi tai sen kytkin luistaa pahasti ym ym. Paljon ois kynsimistä että olisi edes työkunnossa ja saisi suuntamerkin näytettyä. 5000 laite minusta max tuossa kunnossa. Ei jatkoon. Etsintä jatkuu.
-alkuperäinen-

Edit; kommentti jäykästä kytkimestä pitää paikkansa
Ainakin mulla 903 jalkakaasu oli heti uutena ihan käyttökelvoton. Talvipakkasella kun lähti ajamaan niin kaasuläpyskä oli onnettomasti suunniteltu/muotoiltu, sisäänajomalli kun hampaat irvessä pohjaan painettuna otti härin tuskin 1600 rinkiä. Heti piti poljinta taivutella edes jonkinsortin käyttökelpoiseksi, pelkällä säätämisellä se ei olisi onnistunut.
Nostotankojen ja työntövarren jengat oli patarautaa, vaativat jatkuvaa huolenpitoa, rasvaamista ja putsaamista…silti välillä piti kaasulla lämmitellä kun jäivät jumiin.
Hallintalaitteet oli noinsuurinpiirteen paikoillansa, mutta helppo viimeinen silaus ergonimiassa oli jäänyt tekemättä.

Kaikesta huolimatta, 392-JH olis aputraktorina vieläkin mukava pihassa, paljon ennemmin kuin naapurin Natikka joka on taas meillä kevään työkomennuksella.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
isolter
Viestit: 93
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 4:11 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja isolter »

SPS1975 kirjoitti: Ti Touko 03, 2022 9:13 am Tässä olisi tarjolla vähän vanhempi versio hyvillä varusteilla, tuo kauppaan kuuluva tukkikärry on kyllä hieman lyhyen läntä.. :)
https://www.nettikone.com/valmet/700-mk2/2154847
Vaan siinähän olis kaikki vehkeet samassa paketissa. :D Polttopuun tekoon mainio peli, kärry ilmeisesti juuri sopiva 3sen pöllille? :)
BHN
Viestit: 616
Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja BHN »

isolter kirjoitti: Ti Touko 03, 2022 9:06 am
isolter kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 2:20 pm
Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
Huomasin itsekin, kiitos vain vinkistä! Hyppäsin junaan ja kävin koeajolla. Paljon oli sanomista: sähköt ei toimi, lähes kaikki hallintalaitteet enemmän tai vähemmän jumissa alkaen kaasupolkimesta päättyen vetovarren kallistuksensäätöön, pahimpana voimanotto ei toimi tai sen kytkin luistaa pahasti ym ym. Paljon ois kynsimistä että olisi edes työkunnossa ja saisi suuntamerkin näytettyä. 5000 laite minusta max tuossa kunnossa. Ei jatkoon. Etsintä jatkuu.
-alkuperäinen-

Edit; kommentti jäykästä kytkimestä pitää paikkansa
Oho, sehän meni heti kun minä sen hylkäsin. :D Tai sitten minulla on liian tiukat kriteerit. Tuntuu vaan että kymppitonnilla pitäisi saada perustekniikaltaan edes jokseenkin työkuntoinen ja tieliikenteeseenkin toimiva laite.
Niin lukee että myyty. Voiko tämä olla totta 10ke vikainen vanha traktori? Mielestäni näin nettikoneessa 702 joskus 4ke. Mihin tuo kauppa perustuu?
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

BHN kirjoitti: Ti Touko 03, 2022 2:04 pm
isolter kirjoitti: Ti Touko 03, 2022 9:06 am
isolter kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 2:20 pm
Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
Huomasin itsekin, kiitos vain vinkistä! Hyppäsin junaan ja kävin koeajolla. Paljon oli sanomista: sähköt ei toimi, lähes kaikki hallintalaitteet enemmän tai vähemmän jumissa alkaen kaasupolkimesta päättyen vetovarren kallistuksensäätöön, pahimpana voimanotto ei toimi tai sen kytkin luistaa pahasti ym ym. Paljon ois kynsimistä että olisi edes työkunnossa ja saisi suuntamerkin näytettyä. 5000 laite minusta max tuossa kunnossa. Ei jatkoon. Etsintä jatkuu.
-alkuperäinen-

Edit; kommentti jäykästä kytkimestä pitää paikkansa
Oho, sehän meni heti kun minä sen hylkäsin. :D Tai sitten minulla on liian tiukat kriteerit. Tuntuu vaan että kymppitonnilla pitäisi saada perustekniikaltaan edes jokseenkin työkuntoinen ja tieliikenteeseenkin toimiva laite.
Niin lukee että myyty. Voiko tämä olla totta 10ke vikainen vanha traktori? Mielestäni näin nettikoneessa 702 joskus 4ke. Mihin tuo kauppa perustuu?
Kyllä 803 on parempi periaatteessa kuin 702 sinappivärillä.
Riittävästi vaihteita ja sitämukaa…
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Ford77
Viestit: 71
Liittynyt: Su Joulu 12, 2021 7:55 pm
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Ford77 »

BHN kirjoitti: Ti Touko 03, 2022 2:04 pm
isolter kirjoitti: Ti Touko 03, 2022 9:06 am
isolter kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 2:20 pm
Superdextaaja kirjoitti: La Huhti 30, 2022 9:15 pm Tässä se on: https://www.nettikone.com/valmet/803-tu ... aa/2153373
Huomasin itsekin, kiitos vain vinkistä! Hyppäsin junaan ja kävin koeajolla. Paljon oli sanomista: sähköt ei toimi, lähes kaikki hallintalaitteet enemmän tai vähemmän jumissa alkaen kaasupolkimesta päättyen vetovarren kallistuksensäätöön, pahimpana voimanotto ei toimi tai sen kytkin luistaa pahasti ym ym. Paljon ois kynsimistä että olisi edes työkunnossa ja saisi suuntamerkin näytettyä. 5000 laite minusta max tuossa kunnossa. Ei jatkoon. Etsintä jatkuu.
-alkuperäinen-

Edit; kommentti jäykästä kytkimestä pitää paikkansa
Oho, sehän meni heti kun minä sen hylkäsin. :D Tai sitten minulla on liian tiukat kriteerit. Tuntuu vaan että kymppitonnilla pitäisi saada perustekniikaltaan edes jokseenkin työkuntoinen ja tieliikenteeseenkin toimiva laite.
Niin lukee että myyty. Voiko tämä olla totta 10ke vikainen vanha traktori? Mielestäni näin nettikoneessa 702 joskus 4ke. Mihin tuo kauppa perustuu?
Eikö tuo perustu ihan markkina arvoon? Jos näet niitä alle neljän tonnin 702 ni osta ihmeessä pois.
Fordson major
Ford county 654
Ford 7700
Superdextaaja
Viestit: 12974
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Piharattoripohdiskelua: isompi takapotku vai pieni 4x4?

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Minusta sähköt on näissä vanhemmissa niin yksinkertaiset laitella itse kuntoon, että enpä sen takia hylkäisi ainuttakaan 90-lukuista vanhempaa, vaikka ei enää olisi sähköjä jäljellä ollenkaan. Voa:n toimimattomuus on toki jo isompi juttu.., vai oliko vain käytön puutetta?
Tuo etukuormaaja kauhan kallistussylintereillä on paino-/tukevuussuhteeltaan todella hyvä ja helppo pudottaa keulalta tarvittaessa. Harvemmin on tuo lumikauha mukana ollenkaan ja irtonaisena ei löydy käytettynä mistään. Aika sopivat renkaat metsäkäyttöönkin olisi tuossa ollut. Toteutunutta kauppahintaahan ei näissä ilmoituksissa julkaista. Voinut parikin tonnia tinkasta pois, jos voa todellakin ollut epäkuntoinen.

Toisaalta tämäkin hyvä, jos metsähommaa on enemmälti: https://www.nettikone.com/valmet/903-jo ... la/2149146

Saapihan sitä kai tuohonkin reilun kokoisen lingon taakse ja tavallisen kippikärrinkin, niin on helppo kipata poimitut polttopuut pois kyydistä parissa sekunnissa ilman kuormaajalla jojoilua.
Tekemällä virheistä oppii.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Eräilves, Google [Bot], Lynyrd Skynyrd, Rh-, turilas ja 45 vierailijaa