SCR-järjestelmä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja avensi »

Dieselautojen vaatima AdBlue-neste on loppumassa varastoista

AdBlue-tuotanto sakkaa nyt ympäri maailmaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000008686409.html
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja avensi »

Voiko ajaa ilman AdBlue?
Jos AdBlue pääsee loppumaan, moottori ei enää käynnisty. Tämän vuoksi AdBlue-valoa ei kannata jättää huomiotta. Joidenkin autojen mittaristo näyttää, paljonko autolla voi ajaa ennen kuin AdBlue-neste loppuu. Jos mittarin mukaan AdBlue riittää varauksesi loppuun asti, sinun ei tarvitse lisätä sitä.14.2.2022
Googlesta lainattua
Hsippe
Viestit: 956
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
Paikkakunta: Raasepori
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Eiköhän kohta puoleen tule virisofta firmoista ratkaisut kevyempäänkin kalustoon.
Raskaammalla puolellahan paljoin noita poistetaan käytöstä tai ainakin paramerit laitetaan niin ettei kusta juurikaan kulu... Samalla voidaan ohjelmoida voimaakin lisää...
dextsoni
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2018 1:35 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja dextsoni »

Oli kerran raskaan puolen Volvo dieselissä niin hyvä vika että kone toimi normaalisti mutta virtsaa ei kulunut ollenkaan :D en nyt muista mikä siinä oli vialla.
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ekat SRC kuorma-autot ei rajottanu tehoja. Sittemmin kyllä. MB henkilö ja pakettiautot menee vikatilaan niin että ei pääse ku 20kmh. Ja jos sammutat, ei enää starttaa. Sama varmasti muissakin merkeissä
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
SamiT
Viestit: 6789
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Uusimmissa päästöluokissa on määritelty kuinka pitkään moottori saa käydä jos päästönhallintajärjestelmä ei toimi. Siinä on paha paikka kun ajopeli ilmoittaa keskellä erämaata 40 asteen pakkasessa että nyt sammuu kone tähän.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja avensi »

Taitaa olla tienpientareet kohta täynnä diesel autoja ?
tane II
Viestit: 5314
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja tane II »

Kuinka tarkka se järjestelmä sitten on siitä, että on just oikeanlaista kusta, eikö joku sopiva korvike käy kuin väärä raha? :?
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Todella herkkä. Siellä on optinen tunnistin mittaamassa "kusen" laatua
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja avensi »

No jos kusee tankkiin niin käykö ?
vaniljacreme
Viestit: 4739
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

Uudet rekat on suoraan yhteyksissä huoltoon yms. Kertoo kyllä jos urealaitteistoon kajotaan. Siitä voi muuten tulla isot sanktiot. Tossa syksyllä kävin ammattipätevyys koulutuksen ja kuuntelin mb ja scania uusinta tekniikkaa.
maotsetung
Viestit: 325
Liittynyt: Ma Syys 03, 2018 9:01 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Kaikissa on km laskuri joka lähtee 1000 km lukemasta kohti nollaa ja kun 0 km täynnä,kone ei käynnisty mikäli sammuttaa. Joissain merkeissä pystyy laittamaan lisää km lukemaa testerillä esim takseille yehdään paljon jos osia ei ole heti saatavilla,laitontahan tuo on mutta ketä kiinnostaa 🤷. Järjestelmänähän tuo on täysin typerä ja vikaherkkä keksintö,esim mersulle maistuu nox tunnistimet ,putket,eikä ole halpaa remonttia.
Tämä siis henkilöautoista havaittu korjaamoelämässä, k-autoissa varmaan myös paljon ongelmia.
Ureat ei sitten muutes koske venäjän autoja 😁 siellä kun ei euro luokitusta ole ja putkesta saa tulla sankat savut.
OIU
Viestit: 3005
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja OIU »

Ei kellään semmonenkaan aikaisemmin sitten tullut mieleen, että Euroopan raskas liikenne, työkoneet yms. pysähtyvät jos putler laittaa kaasuhanan kiinni :shock:

Tarkoitan siinä vaiheessa, kun ilmastohullutuksen nimissä tilanne on tämmöiseksi laitettu.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

maotsetung kirjoitti: Ke Maalis 16, 2022 10:42 pm Kaikissa on km laskuri joka lähtee 1000 km lukemasta kohti nollaa ja kun 0 km täynnä,kone ei käynnisty mikäli sammuttaa. Joissain merkeissä pystyy laittamaan lisää km lukemaa testerillä esim takseille yehdään paljon jos osia ei ole heti saatavilla,laitontahan tuo on mutta ketä kiinnostaa 🤷. Järjestelmänähän tuo on täysin typerä ja vikaherkkä keksintö,esim mersulle maistuu nox tunnistimet ,putket,eikä ole halpaa remonttia.
Tämä siis henkilöautoista havaittu korjaamoelämässä, k-autoissa varmaan myös paljon ongelmia.
Ureat ei sitten muutes koske venäjän autoja 😁 siellä kun ei euro luokitusta ole ja putkesta saa tulla sankat savut.
Nox anturiongelmat koskee kaikkia. Samat anturit nääs. Kosteus rikkoo. Osat sikahintasia.

Voi kun saisi venäjän mallin Hitachi ZX210-3G mallin kaivurin. 3 sarjan sähköt ja pumppu mutta 1 sarjan Isuzu 6BG1T tönärikone rivipumpulla
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
TunturiPappa
Viestit: 5777
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Juho M-P kirjoitti: Ke Maalis 16, 2022 7:49 pm Ekat SRC kuorma-autot ei rajottanu tehoja. Sittemmin kyllä. MB henkilö ja pakettiautot menee vikatilaan niin että ei pääse ku 20kmh. Ja jos sammutat, ei enää starttaa. Sama varmasti muissakin merkeissä
-09 Volvo ainakin jo rajoittaa tehoa. Kerran räjähti rengas ja meni tuo suutinputki poikki.

Milloinkahan tuli ensimmäiset, kun tätä samaa koria on myös ilman ?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

09 on jo euro 5 eli se rajoittaa. Olikohan ne 04-05 vuoden jotka ei. En nää muista. Mersulla kuitenkin viimeisiä V koneita
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Jiitek
Viestit: 5868
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tämä homma muuten pitää jollain tavalla ratkaista jos halutaan pitää pyörät pyörimässä.

Ainakaan vielä ei ole kukaan osannut sanoa miten?
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

On se typeryyden huippu että Suomen Puolustusvoimien kuljetuskalusto on SRC tekniikkaista.

Kritisoin heti mielessäni kun kuulin PV:n hankkivan Scanioita Euro luokituksella. Minusta PV kalusto pitää olla kaasuvaijerilla joka kääntää mekaanisesti elementtejä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Juho M-P
Viestit: 4367
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jiitek kirjoitti: To Maalis 17, 2022 2:06 pm Tämä homma muuten pitää jollain tavalla ratkaista jos halutaan pitää pyörät pyörimässä.

Ainakaan vielä ei ole kukaan osannut sanoa miten?
Minusta tuntuu että sinä tiiät ratkaisun... :wink:
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: SCR-järjestelmä

Viesti Kirjoittaja avensi »

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Antti S, Aulispoika, Hazuu, M320N, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot], turilas ja 38 vierailijaa