Katsastus tiukkenee

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
Miksa
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2010 12:03 am
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Miksa »

EKo kirjoitti: Ti Helmi 07, 2023 7:51 am
En nyt viitsi mennä testaamaan, mutta mielestäni minulla ainakin 2017 vm:ssa saa kumman tahansa itsenäisesti palamaan.
Monessa kotterossa valokatkaisijan nupista vetämällä ensin kytkee etusumarit ja kun vetää lisää niin sitten vasta takasumarin.
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Miksa kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 12:10 am
EKo kirjoitti: Ti Helmi 07, 2023 7:51 am
En nyt viitsi mennä testaamaan, mutta mielestäni minulla ainakin 2017 vm:ssa saa kumman tahansa itsenäisesti palamaan.
Monessa kotterossa valokatkaisijan nupista vetämällä ensin kytkee etusumarit ja kun vetää lisää niin sitten vasta takasumarin.
Näin oli ajokin tekemissä (korittamissa) linja-autoissa. Itse kun en ole niitä etusumuvaloja käyttänyt kuin muutaman kerran reilun 50 vuoden aikana ns. pakosta että on sakeassa lumituiskussa nähnyt edes jotain, mutta takasumaria on ollut tarvetta usein ja varsinkin linja-autossa joka nostaa lumen sinne perään niin ei siellä normaali valoja juuri näe.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
EKo
Viestit: 4544
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja EKo »

Ajomies kirjoitti: Ti Helmi 07, 2023 11:03 pm
EKo kirjoitti: Ti Helmi 07, 2023 7:51 am
Ajomies kirjoitti: Ma Helmi 06, 2023 10:10 pm Siinä myös yksi "pöljien" tekele, nuo takasumareiden käyttäminen niin että pitää palaa edessä myös sumarit! Selvästi näissä vit#iks menneissä lakijutuissa näkee sen, ettei siellä ole ajateltu asiaa, kunhan on vaan tehty päätös lain hyväksymiseen.
Ei kai tuo mistään laista tule?
En nyt viitsi mennä testaamaan, mutta mielestäni minulla ainakin 2017 vm:ssa saa kumman tahansa itsenäisesti palamaan.
Kyllä se jossakin on luvalliseksi hyväksytty ? Ainakin autojen tyyppikatsastuksessa pitäisi tuollaiset lapsukset poistaa. Olihan joku pitkien valojen ja sumarien käytössäkin ongelma jossain vaiheessa ja ne piti korjata. Juuri nyt muisti pätkii vaikka niitä muutoksia muutamia tein itsekin.
Juu, pitää paikkansa noin päin ajateltuna.
Tarkoitin, että mikään direktiivi ei varmaankaan edellytä, että sumareiden on toimittaja juuri tuossa järjestyksessä peräkkäin kytkimestä.
Toisin sanoen ne saavat olla myös omilla kytkimillään toisistaan riippumattomasti toimivia.
Lienee kustannuskysymys, että esim. VAG harrastaa tuota samassa kiertokytkimessä peräkkäin kytkevää versiota.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

EKo kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 2:11 pm
Ajomies kirjoitti: Ti Helmi 07, 2023 11:03 pm
EKo kirjoitti: Ti Helmi 07, 2023 7:51 am
Ajomies kirjoitti: Ma Helmi 06, 2023 10:10 pm Siinä myös yksi "pöljien" tekele, nuo takasumareiden käyttäminen niin että pitää palaa edessä myös sumarit! Selvästi näissä vit#iks menneissä lakijutuissa näkee sen, ettei siellä ole ajateltu asiaa, kunhan on vaan tehty päätös lain hyväksymiseen.
Ei kai tuo mistään laista tule?
En nyt viitsi mennä testaamaan, mutta mielestäni minulla ainakin 2017 vm:ssa saa kumman tahansa itsenäisesti palamaan.
Kyllä se jossakin on luvalliseksi hyväksytty ? Ainakin autojen tyyppikatsastuksessa pitäisi tuollaiset lapsukset poistaa. Olihan joku pitkien valojen ja sumarien käytössäkin ongelma jossain vaiheessa ja ne piti korjata. Juuri nyt muisti pätkii vaikka niitä muutoksia muutamia tein itsekin.
Juu, pitää paikkansa noin päin ajateltuna.
Tarkoitin, että mikään direktiivi ei varmaankaan edellytä, että sumareiden on toimittaja juuri tuossa järjestyksessä peräkkäin kytkimestä.
Toisin sanoen ne saavat olla myös omilla kytkimillään toisistaan riippumattomasti toimivia.
Lienee kustannuskysymys, että esim. VAG harrastaa tuota samassa kiertokytkimessä peräkkäin kytkevää versiota.
Kyllähän noita näppäimiä ja vipuja on autoissa vaikka kuinka, eikä varmasti montaa senttiä auton hinta nousisi, vaikka erilliset kytkimet noilla sumuvaloille tekisikin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
EKo
Viestit: 4544
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja EKo »

Ajomies kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 8:49 pm
Kyllähän noita näppäimiä ja vipuja on autoissa vaikka kuinka, eikä varmasti montaa senttiä auton hinta nousisi, vaikka erilliset kytkimet noilla sumuvaloille tekisikin.
VW:n vuosituotanto on luokkaa 9 miljoonaa autoa vuodessa.
Euron säästö per auto tekee sen 9 miljoonaa.
Jos euron säästöjä löytyy kymmenen, niin säästö on 90 milj.
Jne.
Toinen asia on tilankäyttö. Nappuloille hyviä sijoituspaikkoja on rajallisesti.
Kolmas asia on yhden varaosanimikkeen väheneminen. Jokainen nimike maksaa rahaa ylläpitää.

Pienistä puroista kasvaa iso virta.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
jiipee
Viestit: 10726
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Miten nämä valojen käyttöön tieliikenteessä kirjoitetut jutut liittyvät aiheeseen, eli Katsastus tiukkenee?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajomies kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 8:49 pm Kyllähän noita näppäimiä ja vipuja on autoissa vaikka kuinka, eikä varmasti montaa senttiä auton hinta nousisi, vaikka erilliset kytkimet noilla sumuvaloille tekisikin.
Ehkä tuo pöllyävä lumi ei ole kovin merkittävä asia suuremmilla markkina-alueilla.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
SPS1975
Viestit: 2240
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

jiipee kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 9:09 pm Miten nämä valojen käyttöön tieliikenteessä kirjoitetut jutut liittyvät aiheeseen, eli Katsastus tiukkenee?
Tämä taitaa olla minun vikani, kun muutama sivu sitten kirjoitin, että kosteus valojen sisällä on typerä hylkäysperuste, kun mielestäni isompi ongelma on se että nyky autot ajelee takavalot sammuksissa. Tästä keskustelu hyppäsi valo-aiheiselle laukalle, joka on nyt jatkunut melko pitkään.. :shock:
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Aakku kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 9:33 pm
Ajomies kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 8:49 pm Kyllähän noita näppäimiä ja vipuja on autoissa vaikka kuinka, eikä varmasti montaa senttiä auton hinta nousisi, vaikka erilliset kytkimet noilla sumuvaloille tekisikin.
Ehkä tuo pöllyävä lumi ei ole kovin merkittävä asia suuremmilla markkina-alueilla.
Voi olla, mutta kun kuitenkin on vielä mahdollista poiketa maakohtaisesti mm. turvallisuuspykälissä näistä Brysselin määräyksistä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Aakku kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 9:33 pm
Ajomies kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 8:49 pm Kyllähän noita näppäimiä ja vipuja on autoissa vaikka kuinka, eikä varmasti montaa senttiä auton hinta nousisi, vaikka erilliset kytkimet noilla sumuvaloille tekisikin.
Ehkä tuo pöllyävä lumi ei ole kovin merkittävä asia suuremmilla markkina-alueilla.
Voi olla, mutta kun kuitenkin on vielä mahdollista poiketa maakohtaisesti mm. turvallisuuspykälissä näistä Brysselin määräyksistä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajomies kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 10:41 pm
Aakku kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 9:33 pm
Ajomies kirjoitti: Ke Helmi 08, 2023 8:49 pm Kyllähän noita näppäimiä ja vipuja on autoissa vaikka kuinka, eikä varmasti montaa senttiä auton hinta nousisi, vaikka erilliset kytkimet noilla sumuvaloille tekisikin.
Ehkä tuo pöllyävä lumi ei ole kovin merkittävä asia suuremmilla markkina-alueilla.
Voi olla, mutta kun kuitenkin on vielä mahdollista poiketa maakohtaisesti mm. turvallisuuspykälissä näistä Brysselin määräyksistä.
Autonvalmista ei liene kiinnostunut maakohtaisista poikkeuksista niin paljoa. Korkeintaan sellaisiin asioihin ehkä saadaan maakohtaisia muutoksia, joita voi tehdä halvemmalla koodaamalla. Ainakin PSA:n autoissa on omat softat valojen toimintoihin eri maihin.
Ennen se oli helppoa, kun minunkin sätkästä maahantuoja katkaisi nupin Sätkästä, jolla sai ranskalaisen parkin päälle. Monet muistaa varmaan vielä toisen sumuvalon poistopakon. Jossain maasturissa toimivat takavalot piti poistaa ja asentaa pienet korvaavat valot puskuriin jne.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tuohan se on kun se raha ohittaa järkevyyden ja turvallisuusasiat. Autoja romutetaan turvallisuustesteissä mutta sitten pikkuasiat onkin kalliita tehdä! Mielestäni ei kaikkea pidä antaa mennä sen mukaan mitä isomaailma haluaa, vaan kyllä ne parannukset vielä pitää pystyä muutenkin saada käyttöön. Monia asioita jauhetaan vuosikausia joilla ei ole mitään merkitystä, mutta tärkeämmät asiat jää vaan huomioon ottamatta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajomies kirjoitti: To Helmi 09, 2023 10:51 am Tuohan se on kun se raha ohittaa järkevyyden ja turvallisuusasiat. Autoja romutetaan turvallisuustesteissä mutta sitten pikkuasiat onkin kalliita tehdä! Mielestäni ei kaikkea pidä antaa mennä sen mukaan mitä isomaailma haluaa, vaan kyllä ne parannukset vielä pitää pystyä muutenkin saada käyttöön. Monia asioita jauhetaan vuosikausia joilla ei ole mitään merkitystä, mutta tärkeämmät asiat jää vaan huomioon ottamatta.
Se sumuvalojen kytkentäjärjestys ei varmaankaan ole niitä tärkeimpiä asioita, jotka vaikuttavat liikenneturvallisuuteen. Yleensäkin, jos jokainen saisi päättää omat sääntönsä, niin oltaisiin taas hakoteillä. Sama typeryys jatkuisi, mikä oli Suomen kansallisilla säädöksillä ennen EU aikaa.

Nyt tuli tiukennus öljyvuotoihin. Ei sitten kannata mennä likaisella polttomoottorilla katsastukseen. Sen pitää olla yhtä puhdas, kuin sähkömoottori. Hyvä niin, mutta haiskahtaa painostamiselta siirtyä sähköautoon. Sen pohjakosketus akkukoteloon jo laajennettiin kaikkien autojen korirakenteisiin. Jossain myönsivätkin, että se määräys perustui tasapuolisuuteen, ettei vain sähköautoilijat joutuisi kovempaan kontrolliin.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Aakku kirjoitti: To Helmi 09, 2023 2:30 pm
Ajomies kirjoitti: To Helmi 09, 2023 10:51 am Tuohan se on kun se raha ohittaa järkevyyden ja turvallisuusasiat. Autoja romutetaan turvallisuustesteissä mutta sitten pikkuasiat onkin kalliita tehdä! Mielestäni ei kaikkea pidä antaa mennä sen mukaan mitä isomaailma haluaa, vaan kyllä ne parannukset vielä pitää pystyä muutenkin saada käyttöön. Monia asioita jauhetaan vuosikausia joilla ei ole mitään merkitystä, mutta tärkeämmät asiat jää vaan huomioon ottamatta.
Se sumuvalojen kytkentäjärjestys ei varmaankaan ole niitä tärkeimpiä asioita, jotka vaikuttavat liikenneturvallisuuteen. Yleensäkin, jos jokainen saisi päättää omat sääntönsä, niin oltaisiin taas hakoteillä. Sama typeryys jatkuisi, mikä oli Suomen kansallisilla säädöksillä ennen EU aikaa.

Nyt tuli tiukennus öljyvuotoihin. Ei sitten kannata mennä likaisella polttomoottorilla katsastukseen. Sen pitää olla yhtä puhdas, kuin sähkömoottori. Hyvä niin, mutta haiskahtaa painostamiselta siirtyä sähköautoon. Sen pohjakosketus akkukoteloon jo laajennettiin kaikkien autojen korirakenteisiin. Jossain myönsivätkin, että se määräys perustui tasapuolisuuteen, ettei vain sähköautoilijat joutuisi kovempaan kontrolliin.
Kyllä jos lakien mukainen käyttäminen ei onnistu, niin onhan se silloin jonkin asteinen "virhe" jossakin. Kun on perusteluja takasumuvalon käytölle muunlaisissa olosuhteissa kuin mitä etusumuvalojen käytössä, niin ei noissa joissa kytkentä menee niin että ensin etusumuvalo ja sen jälkeen takasumuvalo, niin mitenkä noudatetaan lakia?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajomies kirjoitti: To Helmi 09, 2023 2:41 pm Kyllä jos lakien mukainen käyttäminen ei onnistu, niin onhan se silloin jonkin asteinen "virhe" jossakin. Kun on perusteluja takasumuvalon käytölle muunlaisissa olosuhteissa kuin mitä etusumuvalojen käytössä, niin ei noissa joissa kytkentä menee niin että ensin etusumuvalo ja sen jälkeen takasumuvalo, niin mitenkä noudatetaan lakia?
Totta, mutta oliko tämä nyt elämää suurempi kysymys? Jos laki on kansallinen, niin voisiko ajatella, että lakia harmonisoitaisiin?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Aakku kirjoitti: To Helmi 09, 2023 4:19 pm
Ajomies kirjoitti: To Helmi 09, 2023 2:41 pm Kyllä jos lakien mukainen käyttäminen ei onnistu, niin onhan se silloin jonkin asteinen "virhe" jossakin. Kun on perusteluja takasumuvalon käytölle muunlaisissa olosuhteissa kuin mitä etusumuvalojen käytössä, niin ei noissa joissa kytkentä menee niin että ensin etusumuvalo ja sen jälkeen takasumuvalo, niin mitenkä noudatetaan lakia?
Totta, mutta oliko tämä nyt elämää suurempi kysymys? Jos laki on kansallinen, niin voisiko ajatella, että lakia harmonisoitaisiin?
Tai poistettaisiin tuollainen katkaisija malli käytöstä!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
ZET
Viestit: 2723
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja ZET »

Kuinkahan tämä jatkuva sääntöjen muuttelu ihan käytännössä toimii?????? Onko niin, että katsastustoimialan etujärjestössä mietitään kokoajan mitä voitaisiin kiristää ja sitten ajatukset vuodetaan epävirallista tietä virkamiehille, jotka tärkeiltä ja tarpeellisilta vaikuttaakseen vievät asiaa eteenpäin. Joku tässä mättää. Toki koskee muutakin kuin katsastusta. Aivan käsittämätön nysvääminen käynnissä läpi koko yhteiskunnan.
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ainakin kun nuo korjauskehotukset ovat menettäneet merkityksensä, kun niistä ei piitata vaan samat viat ovat vuodesta toiseen ovat autossa. Lisäksi koko ajan uudistava tekniikka tuo myös katsastuksessa tarkastettavia kohteita lisää, niin kyllä niistä vioista ja puutteista tieto menee näistä asioista päättävien tietoisuuteen ja sitä mukaa niitä uusia määräyksiä tulee.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
mtalo
Viestit: 1755
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja mtalo »

ZET kirjoitti: To Helmi 09, 2023 7:34 pm Kuinkahan tämä jatkuva sääntöjen muuttelu ihan käytännössä toimii?????? Onko niin, että katsastustoimialan etujärjestössä mietitään kokoajan mitä voitaisiin kiristää ja sitten ajatukset vuodetaan epävirallista tietä virkamiehille, jotka tärkeiltä ja tarpeellisilta vaikuttaakseen vievät asiaa eteenpäin. Joku tässä mättää. Toki koskee muutakin kuin katsastusta. Aivan käsittämätön nysvääminen käynnissä läpi koko yhteiskunnan.
Hyvinkin mahdollista, että näin toimii. Etujärjestön intressi olisi laajentaa katsastusta ja tihentää katsastusväliä, se takaisi leveämmän leivän jäsenille. Yksittäinen katsastaja ei varmaan näistä laajennuksista innostu, kun katsastukseen varattu aika ei välttämättä pitene.

Aika monesti miettiny, ettei katsastus voi kovin huonoa bisnestä olla. Varsin monessa kaupungissa on kartellihinnat esim. diesel-henkilöauton katsastus noin 90€. Auto on 10 minuutissa hoideltu ja kalusto ei nyt niin kummoista ole verrattuna autokorjaamon kalustoon. Eikä se halvempikaan katsastus niin huonoa ole, jos saa 50€/10min. Haaste on tietysti saada tasaista asiakasvirtaa.
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Aakku »

mtalo kirjoitti: Pe Helmi 10, 2023 8:30 am
ZET kirjoitti: To Helmi 09, 2023 7:34 pm Kuinkahan tämä jatkuva sääntöjen muuttelu ihan käytännössä toimii?????? Onko niin, että katsastustoimialan etujärjestössä mietitään kokoajan mitä voitaisiin kiristää ja sitten ajatukset vuodetaan epävirallista tietä virkamiehille, jotka tärkeiltä ja tarpeellisilta vaikuttaakseen vievät asiaa eteenpäin. Joku tässä mättää. Toki koskee muutakin kuin katsastusta. Aivan käsittämätön nysvääminen käynnissä läpi koko yhteiskunnan.
Hyvinkin mahdollista, että näin toimii. Etujärjestön intressi olisi laajentaa katsastusta ja tihentää katsastusväliä, se takaisi leveämmän leivän jäsenille. Yksittäinen katsastaja ei varmaan näistä laajennuksista innostu, kun katsastukseen varattu aika ei välttämättä pitene.

Aika monesti miettiny, ettei katsastus voi kovin huonoa bisnestä olla. Varsin monessa kaupungissa on kartellihinnat esim. diesel-henkilöauton katsastus noin 90€. Auto on 10 minuutissa hoideltu ja kalusto ei nyt niin kummoista ole verrattuna autokorjaamon kalustoon. Eikä se halvempikaan katsastus niin huonoa ole, jos saa 50€/10min. Haaste on tietysti saada tasaista asiakasvirtaa.
Taitaa suurin osa katsastuksen arvosteluperusteista tulla suoraan EU:n katsastusdirektiivistä ja sen harmonisoimisesta eri maiden kesken.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Ahrefs [Bot], pouhe, Sami88, Semrush [Bot] ja 72 vierailijaa