Katsastus tiukkenee

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
vaniljacreme
Viestit: 4711
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

Ajomies kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 7:35 pm Kyllä nyt oli tiukka katsastaja, kun hylsy tuli. Iskarit edessä eriparia ja jarru laahasi. No ainakin se etu että seuraavan katsastuksen pääsee tekemään lähempänä kesää. :)
toimiko iskarit tasaisesti?alkaa kuulostaa aika oudolle hylsyperusteelle jos toiminnassa ei eroa mittarissa näkynyt.
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

vaniljacreme kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 8:16 pm
Ajomies kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 7:35 pm Kyllä nyt oli tiukka katsastaja, kun hylsy tuli. Iskarit edessä eriparia ja jarru laahasi. No ainakin se etu että seuraavan katsastuksen pääsee tekemään lähempänä kesää. :)
toimiko iskarit tasaisesti?alkaa kuulostaa aika oudolle hylsyperusteelle jos toiminnassa ei eroa mittarissa näkynyt.
Luultavasti eriparisuudella tarkoitetaan tässä yhteydessä liian suurta poikkeamaa. Ja jarruthan pitää olla tiptop-kunnossa. Kyllä hylsy oli oikeutettu.
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Aulispoika kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 9:24 pm
vaniljacreme kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 8:16 pm
Ajomies kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 7:35 pm Kyllä nyt oli tiukka katsastaja, kun hylsy tuli. Iskarit edessä eriparia ja jarru laahasi. No ainakin se etu että seuraavan katsastuksen pääsee tekemään lähempänä kesää. :)
toimiko iskarit tasaisesti?alkaa kuulostaa aika oudolle hylsyperusteelle jos toiminnassa ei eroa mittarissa näkynyt.
Luultavasti eriparisuudella tarkoitetaan tässä yhteydessä liian suurta poikkeamaa. Ja jarruthan pitää olla tiptop-kunnossa. Kyllä hylsy oli oikeutettu.
No iskaritesti arvot oli liian suurella erolla, ja yhden pyörän jarrun laahaaminen, enkä minä kyseenalaistakaan sitä etteikö olisi hylkäykseen riittäviä vikoja. Laitoin vaan tuon kommentin paremmin otsikon alle sopivaksi. Pahoittelut jos nyt tätä pienellä huumorilla heitettyä kommenttia olisi saanut laittaa. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
vaniljacreme
Viestit: 4711
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

tässä nähdään suomenkielen kielioppi. jos lukee eriparia, se mun kielessä tarkoittaa sitä että ne on eri valmistajan tekemät, toinen iskunvaimennin vaihdettu ja toisella puolella vanha josta hylky tullut. se jos ne on samaa paria mutta toinen on tehoton, alan minäkin jo tajuta.. :lol:
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja poweri »

Ajomiehellä paistaa orastava katsastusvastaisuus, ei vissiin kiinnosta oman kärryn ylläpito? :)
Tuosta iskaritestistä syytä laittaa tarkennusta, arvoihin ei ole mitään raja-arvoja olemassa. Testeri on vain työkalu jossa testataan vaimennuskykyä, jos akselissa vaikkapa 50% eroa, tällöin tarkastellaan asiaa tarkemmin nosturilla. Vuotaako iskari, onko kiinnitys kunnossa, väljä kumipusla muuttaa arvoja, renkaan ilmanpaineet muuttaa, kevyt akselimassa antaa eri arvoja kuin raskaampi. Näistä syistä ei ole raja-arvoja vaan katsastajan tulee osata lukea arvoja. Iskarin vuoto on korjauskehotus, jos vaimennus on nolla tai akselikohtainen ero luokkaa 80-90% aletaan olla hylyssä, iskarin pusla jos rikki taisi olla nykyinen arvosteluperuste hylätty.
Jarru laahaa selvästi on selkeä hylky ainakin jos näkyy jo testerissä, minusta laahaaminen/ei palauta on merkittävämpi vika kuin vaikkapa 30% jarruvoimien ero mutta pyörii herkästi.
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

poweri kirjoitti: To Maalis 24, 2022 10:53 am Ajomiehellä paistaa orastava katsastusvastaisuus, ei vissiin kiinnosta oman kärryn ylläpito? :)
Tuosta iskaritestistä syytä laittaa tarkennusta, arvoihin ei ole mitään raja-arvoja olemassa. Testeri on vain työkalu jossa testataan vaimennuskykyä, jos akselissa vaikkapa 50% eroa, tällöin tarkastellaan asiaa tarkemmin nosturilla. Vuotaako iskari, onko kiinnitys kunnossa, väljä kumipusla muuttaa arvoja, renkaan ilmanpaineet muuttaa, kevyt akselimassa antaa eri arvoja kuin raskaampi. Näistä syistä ei ole raja-arvoja vaan katsastajan tulee osata lukea arvoja. Iskarin vuoto on korjauskehotus, jos vaimennus on nolla tai akselikohtainen ero luokkaa 80-90% aletaan olla hylyssä, iskarin pusla jos rikki taisi olla nykyinen arvosteluperuste hylätty.
Jarru laahaa selvästi on selkeä hylky ainakin jos näkyy jo testerissä, minusta laahaaminen/ei palauta on merkittävämpi vika kuin vaikkapa 30% jarruvoimien ero mutta pyörii herkästi.
Minä en ole missään nimessä katsastusta vastustava vaan pikemminkin päin vastoin. En katsonut suopeana sitä muutosta kun uudempien autojen katsastusväliä pidennettiin, ja pyrin oman autoni pitämään aina siinä kunnossa että sen voisi viedä katsastukseen koska tahansa! Tuo iskareiden heitto on vaan kotikonstein hankala todeta, ja kun se ero on muutenkin pieni eli 2 % yli sallitun eron. Samoin tuo jarrun laahaaminen kun umpihangessa jää väkisin joitakin huoltotöitä tekemättä, eikä se vielä vaikuttanut ajossa juurikaan, niin ei tullut tutkittua. Vikoja nuo on ja korjataan, mutta nyt vaan kiire pääsi yllättämään kun leima meni päivän pitkäksi. Ja palatakseni vielä siihen katsastukseen niin katsastaja otti auton vielä eri kohdalle niiden täristinlevyjen päälle ja kertoi että joskus pienet heitot korjautuu sillä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja zukka »

Mersussa jäi viimeksi toinen takapyörä vähän laahaamaan käsijarrun testauksen jälkeen.
Jaksoi käsin pyörittää,mutta oli jäykempi kun toinen puoli.
Inssi kysyi että koska on viimeksi käytetty käsijarrua.
Sanoin että vuosi sitten katsastuksessa.
Totesi vaan että ennen kun kotiin pääset niin se on jo herkistynyt.
Ajoin konttorilta tallille ja nostin auton ilmaan, eikä se tosiaan laahannut enää.
Ajattelin keväällä renkaan vaihdon yhteydessä sitten putsailla osat rummun sisältä.
Leiman antoi. Sanoi että näitä tulee paljon vastaan että jumivat kun ei käytetä, pahasti jumivat hylätään.
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja poweri »

Ajomies kirjoitti: To Maalis 24, 2022 12:38 pm
poweri kirjoitti: To Maalis 24, 2022 10:53 am Ajomiehellä paistaa orastava katsastusvastaisuus, ei vissiin kiinnosta oman kärryn ylläpito? :)
Tuosta iskaritestistä syytä laittaa tarkennusta, arvoihin ei ole mitään raja-arvoja olemassa. Testeri on vain työkalu jossa testataan vaimennuskykyä, jos akselissa vaikkapa 50% eroa, tällöin tarkastellaan asiaa tarkemmin nosturilla. Vuotaako iskari, onko kiinnitys kunnossa, väljä kumipusla muuttaa arvoja, renkaan ilmanpaineet muuttaa, kevyt akselimassa antaa eri arvoja kuin raskaampi. Näistä syistä ei ole raja-arvoja vaan katsastajan tulee osata lukea arvoja. Iskarin vuoto on korjauskehotus, jos vaimennus on nolla tai akselikohtainen ero luokkaa 80-90% aletaan olla hylyssä, iskarin pusla jos rikki taisi olla nykyinen arvosteluperuste hylätty.
Jarru laahaa selvästi on selkeä hylky ainakin jos näkyy jo testerissä, minusta laahaaminen/ei palauta on merkittävämpi vika kuin vaikkapa 30% jarruvoimien ero mutta pyörii herkästi.
Minä en ole missään nimessä katsastusta vastustava vaan pikemminkin päin vastoin. En katsonut suopeana sitä muutosta kun uudempien autojen katsastusväliä pidennettiin, ja pyrin oman autoni pitämään aina siinä kunnossa että sen voisi viedä katsastukseen koska tahansa! Tuo iskareiden heitto on vaan kotikonstein hankala todeta, ja kun se ero on muutenkin pieni eli 2 % yli sallitun eron. Samoin tuo jarrun laahaaminen kun umpihangessa jää väkisin joitakin huoltotöitä tekemättä, eikä se vielä vaikuttanut ajossa juurikaan, niin ei tullut tutkittua. Vikoja nuo on ja korjataan, mutta nyt vaan kiire pääsi yllättämään kun leima meni päivän pitkäksi. Ja palatakseni vielä siihen katsastukseen niin katsastaja otti auton vielä eri kohdalle niiden täristinlevyjen päälle ja kertoi että joskus pienet heitot korjautuu sillä.
Etkö lukenut mitä kerroin iskaritestistä? Mistä löydät raja arvot jotka autosi ylitti?? Trafi ei ole sellaisia määritellyt eikä mikään suikkapää niitä keksi.
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja toyopet »

poweri kirjoitti: To Maalis 24, 2022 1:32 pm
Etkö lukenut mitä kerroin iskaritestistä? Mistä löydät raja arvot jotka autosi ylitti?? Trafi ei ole sellaisia määritellyt eikä mikään suikkapää niitä keksi.
Tuota keksimisestä ei kannata laittaa päätä pantille.
Jotkut keksii raja-arvoja semmoiseenkin, missä ei ole.

Kerran muuten oli yhdessä lavavehkeessä iskaritestin arvo miinuksella, olikohan -7 :lol:
Kelpasi silti. Tyhjä lava, kovat paineet pyörissä.

Ja jarruista puheenollen, kerran ihmeteltiin, kun rullilla toinen etupyörä ei näyttänyt mitään ja kuitenkin pihalla asfaltilla veti lukkoon. itse insinööri kovasti ihmetteli kanssa. No hylky tietenkin, kun rullilla ei saanut arvoja.
Rumpujarrut ja pari sylkkää puolellaan, niin vain toinen sylinteri toimi. Ja käytössä siis toimi mutta ei rullilla.
It has three speed: here, there and gone...
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

poweri kirjoitti: To Maalis 24, 2022 1:32 pm
Ajomies kirjoitti: To Maalis 24, 2022 12:38 pm
poweri kirjoitti: To Maalis 24, 2022 10:53 am Ajomiehellä paistaa orastava katsastusvastaisuus, ei vissiin kiinnosta oman kärryn ylläpito? :)
Tuosta iskaritestistä syytä laittaa tarkennusta, arvoihin ei ole mitään raja-arvoja olemassa. Testeri on vain työkalu jossa testataan vaimennuskykyä, jos akselissa vaikkapa 50% eroa, tällöin tarkastellaan asiaa tarkemmin nosturilla. Vuotaako iskari, onko kiinnitys kunnossa, väljä kumipusla muuttaa arvoja, renkaan ilmanpaineet muuttaa, kevyt akselimassa antaa eri arvoja kuin raskaampi. Näistä syistä ei ole raja-arvoja vaan katsastajan tulee osata lukea arvoja. Iskarin vuoto on korjauskehotus, jos vaimennus on nolla tai akselikohtainen ero luokkaa 80-90% aletaan olla hylyssä, iskarin pusla jos rikki taisi olla nykyinen arvosteluperuste hylätty.
Jarru laahaa selvästi on selkeä hylky ainakin jos näkyy jo testerissä, minusta laahaaminen/ei palauta on merkittävämpi vika kuin vaikkapa 30% jarruvoimien ero mutta pyörii herkästi.
Minä en ole missään nimessä katsastusta vastustava vaan pikemminkin päin vastoin. En katsonut suopeana sitä muutosta kun uudempien autojen katsastusväliä pidennettiin, ja pyrin oman autoni pitämään aina siinä kunnossa että sen voisi viedä katsastukseen koska tahansa! Tuo iskareiden heitto on vaan kotikonstein hankala todeta, ja kun se ero on muutenkin pieni eli 2 % yli sallitun eron. Samoin tuo jarrun laahaaminen kun umpihangessa jää väkisin joitakin huoltotöitä tekemättä, eikä se vielä vaikuttanut ajossa juurikaan, niin ei tullut tutkittua. Vikoja nuo on ja korjataan, mutta nyt vaan kiire pääsi yllättämään kun leima meni päivän pitkäksi. Ja palatakseni vielä siihen katsastukseen niin katsastaja otti auton vielä eri kohdalle niiden täristinlevyjen päälle ja kertoi että joskus pienet heitot korjautuu sillä.
Etkö lukenut mitä kerroin iskaritestistä? Mistä löydät raja arvot jotka autosi ylitti?? Trafi ei ole sellaisia määritellyt eikä mikään suikkapää niitä keksi.
Minä en tiedä mitä ne arvot ovat kun eri testilaitteilla on ihan erilaiset lukemat. Mutta keskinäinen liian suuri ero saman akselin iskareissa taisi olla se maininta siinä lapussa. Vuotoa ei ainakaan ollut eli oli aivan kuivia molemmat. Kyllä se katsuri vihjasi myös siihen että yläpään kiinnitys on löystynyt tai muu vika siellä yläpään laakeroinnissa, mutta siinä vaiheessa kun sitä lähtee tutkimaan, laittaa uuden iskarin saman tien.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

No nyt kelpasi uusilla iskareilla. Katsotaan sitten kuinka käy vuoden päästä. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

D4 Heilahduksenvaimennus
5.3. Vaimentimien kiinnitys, vuodot,
vaimennuskyky
Vaimennintesterillä ja/
tai käsin autoa heiluttamalla
Silmämääräisesti
Kokeilemalla
Koeajon aikana
Välystentarkastuslaitteella
Vaimennusteho riittämätön.
Hylätty Hylätty
Rakenteeseen sopimaton.
Saman akselin toinen vaimennin huomattavasti heikompi kuin toinen.
Pyörän tuentana toimivan
vaimentimen kuluneisuudesta johtuva välys.
Vaimennin juuttunut.
Vaimennin vaurioitunut tai
puuttuu.
Rakenne säännösten vastainen.
Kiinnitys viallinen. Hylätty/
Korj.keh.
Hylätty/
Korj.keh.
Vaimennin vuotaa.

Tässä nyt on selvitys trafin ohjeistuksesta iskareiden hylkäysperusteista. Toki maalaisjärkikin sen kertoo jos arvot samalla akselilla olevilla heilahduksenvaimentimilla on yli puolet, niin ei se silloin oikein toimiva ajopeli enää ole.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Juho M-P
Viestit: 4342
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Iskarit on muutenkin sellainen laji, että kuski ei huomaa niiden heikkenemistä. Siksi on hyvä että katsastuksessa ne katsotaan ja tarvittaessa hylätään.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Deippa
Viestit: 2136
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Entä jos se katsuri ei huomaa sököä iskaria? Käskee katkenneen jousen vaihtaa ja sitten viedään auto korjaamolle, jossa kerrotaan että iskari on total kaput. Ja samaan syssyyn siellä oli huomattu jarruissakin niin paljon sanomista ettei olisi enää edes kannattanut yrittää korjata 20v vanhaa autoa sellaisella summalla joka laskuun lopulta tuli viedessä autao muutaman kympin jousen vaihtoon katsastajan kerrotua menOPELin olevan jousta lukuunottamatta mainiossa kunnossa...
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97
jarikos
Viestit: 4323
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Juho M-P kirjoitti: Ke Huhti 20, 2022 2:39 pm Iskarit on muutenkin sellainen laji, että kuski ei huomaa niiden heikkenemistä. Siksi on hyvä että katsastuksessa ne katsotaan ja tarvittaessa hylätään.
Jos ei kuski huomaa perstuntumalla iskareiden olevan lopussa mutta ainakin takana ajava huomaa takaiskareiden olevan loppu. Autosta tulee melkoinen pomppulauta jos iskarit ei toimi. Tosin rauhallisessa ajossa ei välttämättä huomaa mitään. Hiekkatie on hyvä paikka huomata iskareiden olevan lopussa.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Deippa kirjoitti: Ke Huhti 20, 2022 2:44 pm Entä jos se katsuri ei huomaa sököä iskaria? Käskee katkenneen jousen vaihtaa ja sitten viedään auto korjaamolle, jossa kerrotaan että iskari on total kaput. Ja samaan syssyyn siellä oli huomattu jarruissakin niin paljon sanomista ettei olisi enää edes kannattanut yrittää korjata 20v vanhaa autoa sellaisella summalla joka laskuun lopulta tuli viedessä autao muutaman kympin jousen vaihtoon katsastajan kerrotua menOPELin olevan jousta lukuunottamatta mainiossa kunnossa...
Siinä se vaikeus onkin selvittää vikoja jos niitä väljiä puslia, katkenneita jousia, ja vielä toimimattomia iskareita autossa on. Ei niitä kaikkia ihan päältäpäin vilkaisemalla näe. Kuluvia osia on autoissa paljonkin, jotka jossain vaiheessa tulee tiensä päähän, mutta koriltaan muuten hyvään autoonhan ne kannattaa vaihtaa, ennen kuin hankkii saman hintaisen ja vielä huonommassa kunnossa olevan menopelin!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Deippa
Viestit: 2136
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Hieman se vaan oli siskolla tahtonut sylettää maksaa lopulta lähemmäs 2000e lasku 200e autoon... oli kyllä jälkinäytöllä maininnut katsastajalle että ei ollu ihan putkeen menny ku oli toinen katruri sentään huomannu että onhan tänne muutakin vaihdettu.

Mutta siis onhan se nyt vähän epävarma se iskarien testaus jos täysin öljynsä tyhjentänyttä iskaria ei konttorilla huomata tai puoliksi puuttuvaa jarrupalaa :roll:
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Deippa kirjoitti: Ke Huhti 20, 2022 4:01 pm Hieman se vaan oli siskolla tahtonut sylettää maksaa lopulta lähemmäs 2000e lasku 200e autoon... oli kyllä jälkinäytöllä maininnut katsastajalle että ei ollu ihan putkeen menny ku oli toinen katruri sentään huomannu että onhan tänne muutakin vaihdettu.

Mutta siis onhan se nyt vähän epävarma se iskarien testaus jos täysin öljynsä tyhjentänyttä iskaria ei konttorilla huomata tai puoliksi puuttuvaa jarrupalaa :roll:
No jotain luulisi jo autolla ajavankin huomaavan? Katsurilla se vartti ei tahdo riittää joka paikan syynäämiseen, kun korjaamollakin siihen menee helposti tunti, selvittää hankalia vikoja, kuten väljyyksiä. Sitten taas kun inssi laittaa huomautuksia niin sekään ei kelpaa, kun on liian tarkkaa ja v-mäistä touhua! No elämä on ....... eikä aina ole voittavia kortteja jaettu!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
savinen
Viestit: 1595
Liittynyt: To Tammi 10, 2008 5:20 pm
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja savinen »

Jaa kyllä munsta tuntuu että aika riittää kun öljytkin moottorista katsotaan! Tuleeko hylsy jos on alle alarajan? Eikö täälläkin palstalla pyöri noita ylijumalia?
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuvat alkoholista.
transit
Viestit: 952
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Katsastus tiukkenee

Viesti Kirjoittaja transit »

savinen kirjoitti: Ke Huhti 20, 2022 8:10 pm Jaa kyllä munsta tuntuu että aika riittää kun öljytkin moottorista katsotaan! Tuleeko hylsy jos on alle alarajan? Eikö täälläkin palstalla pyöri noita ylijumalia?
Ei multa ole ikinä öljyjä katsottu.
Akkua ne aina heiluttaa ja lampulla katsoo jarrunestesäiliötä.
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ihmehitsari ja 35 vierailijaa