Ford 3000 ilmaus vaikeaa..

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

steami

Ford 3000 ilmaus vaikeaa..

Viesti Kirjoittaja steami »

Kaverillani on Ford 3000 -traktori. Suodattimien vaihdon jälkeen ilmaaminen on todella hankalaa. Ainut konsti, mikä toimii, on seuraava:
Valutellaan tietenkin kaikki putket täyteen. Ko. traktorissahan ei ole siirtopumppua, vaan polttoaine valuu painovoimaisesti suodattimiin.
Löysätään yhden suihkun putki, startataan, samalla suihkutetaan pilottia imusarjaan. Kone käynnistyy ja suihkuttamista jatketaan niin kauan, että kone pysyy käynnissä ja alkaa tuksutella.

Pilottihan on aika rajua ainetta. Laakerivaurion vaara.....

Löytyykö mistään ihan oikeita ilmausohjeita?
Onko jossain joku perustavaa laatua oleva vika? Starttaamalla ilmaa ei saa pois
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: Ford 3000 ilmaus vaikeaa..

Viesti Kirjoittaja masankp »

Ei ole vaikea ilmata, jos kaikki on kunnossa, tankki ensin täyteen, ilmaruuvi suodattimen päältä auki, sitte kun tulee ilmatonta löpöä ruuvi kiinni, pumpun kyljestä ilmaruuvi auki ja startilla pyöritystä kunnes ruikkii ilmatonta, ruuvi kiinni ja ainakin yks suutinputki löysälle ja starttaus kunnes ruikkii, putki kiinni ja käyntiin, eikä siinä mitään pilotteja normaalisti tarvi.
poweri
Viestit: 3114
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford 3000 ilmaus vaikeaa..

Viesti Kirjoittaja poweri »

Olisiko tässäkin suurin vika kesälaatujen vaihto käynnissä, mistään ei saa talvilaatua ajoissa ja niin hirveesti sillä töitä että unohtui juhannuksen löpöt tankkiin.
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ford 3000 ilmaus vaikeaa..

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

masankp kirjoitti: To Tammi 27, 2022 10:17 am Ei ole vaikea ilmata, jos kaikki on kunnossa, tankki ensin täyteen, ilmaruuvi suodattimen päältä auki, sitte kun tulee ilmatonta löpöä ruuvi kiinni, pumpun kyljestä ilmaruuvi auki ja startilla pyöritystä kunnes ruikkii ilmatonta, ruuvi kiinni ja ainakin yks suutinputki löysälle ja starttaus kunnes ruikkii, putki kiinni ja käyntiin, eikä siinä mitään pilotteja normaalisti tarvi.
Just näin. Eikä tarvi olla tankki täynnä, mut tietenkin tulee nopeammin aineet läpi kun on ns, painetta putkissa.
Ja se pumpun ilmaruvi tärkeä, ja viimevaiheessa voi tartilla pyörittää ja raottaa ilmaruuvia, niin pumpun välipainepumppu työntää paineella ilman pois. Sitten vaan suihku auki ja kohta käy. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa