Land cruiser 120 4d4 timing belt
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Land cruiser 120 4d4 timing belt
Taas pitää viisaammilta kysyä.... Pyörittääkö ko. aparaatin timing belt joka vaihdetaan 150 000 km välein pelkästään polttoaine pumppua ? Tuleeko tuhoa jos moinen remmi katkeaa kesken ajon vai katkeaako vaan matkanteko? Onko Koneessa nokkkaakselin pyöritys toteutettu ketjulla ja siten huoleton verrattuna hihnaan? Ehkä tyhmiä kysymyksiä tietäjien mielestä.... Koslan käyttöohjekirja on viroksi ja just siitä kielestä ei minulle aukea juuri mitään... Eikä tekniikasta mitään ymmärtämätön kantavirolainen nainen naapurista juurikaan enempää saanu irti
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Land cruiser 120 4d4 timing belt
Muutamassa Cruiserin moottorissa on todella lyhyt jakohihna, pyörittää vain nokka-akselia
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1552
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Land cruiser 120 4d4 timing belt
Tuohan on kolmelitranen eikö?kokastelija kirjoitti: ↑Ti Tammi 25, 2022 6:33 am Taas pitää viisaammilta kysyä.... Pyörittääkö ko. aparaatin timing belt joka vaihdetaan 150 000 km välein pelkästään polttoaine pumppua ?
Tuossa 2,5l D4D Hiluxin moottorissa timing belt pyörittää pelkästään nokka-akselia ja vaihtoväli on 150 000 km. Eiköhän liene isommassa sama juttu.
Asiaan sen enempää perehtymättä mie oon ymmärtäny, että noissa nokkaketju pyörittää commonrail, sekä alipainepumppua ja samaan pakettin on laakeroitu nokka-akselia pyörittävän hihnan vetävä hihnapyörä, eli jakohihna ei tule nokalle kampiakselin päästä, vaan railipumpun päästä.
Romua tulee kannessa, jos remmi katkee.
Tosin noissa 150t km ajettu hihna sekä kiristäjä on näppituntumalla vielä täysin uuden veroinen, eli uskaltaisin ajaa ainakin Hiluxin koneella reilusti yli vaihtovälin.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa samaan konkurssiin, koska sen vaihtaminen erikseen edellyttää jakohihnan, sen kiristäjän, sekä nokka-akselin hihnapyörän irroittamista.
Ainakin tuossa 2,5 koneessa alkaa vesipumpun laakeri antaa urinaa tuossa 180t km paikkeilla. Varsinkin, jos kilometrit on kertyny verkkaiseen tahtiin.
-
- Viestit: 5875
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Land cruiser 120 4d4 timing belt
Noiden vehkeiden jakopää on niin helppo ja halpa teetättää vaikka palveluntarjoajallakin, että en kyllä näe järkeä alkaa jatkamaan vaihtoväliä, jättää vaikka sen vesipumpun vaihtamatta jos nuukailla haluaa. Vaikka toki se varmaan kestää vaikka tuplata sen vaihtovälin ja säästöhän se on pienikin säästö..
Taisi itelläkin mennä melkein pari tuntia viimenksi 120:n jakopään vaihdossa kun sai välillä niitä kopan ruuveja etsiä lattialta.
Taisi itelläkin mennä melkein pari tuntia viimenksi 120:n jakopään vaihdossa kun sai välillä niitä kopan ruuveja etsiä lattialta.
-
- Viestit: 9811
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Land cruiser 120 4d4 timing belt
Joo ei ollut kallis merkkikorjaamollakaan vaihdettuna.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Land cruiser 120 4d4 timing belt
Kiitos tiedosta. Enää ei tartte epäillä.... Baarparlamentti vahvistettenua taksimiehellä oli väärässä (taas)Arpe kirjoitti: ↑Ti Tammi 25, 2022 8:07 amTuohan on kolmelitranen eikö?kokastelija kirjoitti: ↑Ti Tammi 25, 2022 6:33 am Taas pitää viisaammilta kysyä.... Pyörittääkö ko. aparaatin timing belt joka vaihdetaan 150 000 km välein pelkästään polttoaine pumppua ?
Tuossa 2,5l D4D Hiluxin moottorissa timing belt pyörittää pelkästään nokka-akselia ja vaihtoväli on 150 000 km. Eiköhän liene isommassa sama juttu.
Asiaan sen enempää perehtymättä mie oon ymmärtäny, että noissa nokkaketju pyörittää commonrail, sekä alipainepumppua ja samaan pakettin on laakeroitu nokka-akselia pyörittävän hihnan vetävä hihnapyörä, eli jakohihna ei tule nokalle kampiakselin päästä, vaan railipumpun päästä.
Romua tulee kannessa, jos remmi katkee.
Tosin noissa 150t km ajettu hihna sekä kiristäjä on näppituntumalla vielä täysin uuden veroinen, eli uskaltaisin ajaa ainakin Hiluxin koneella reilusti yli vaihtovälin.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa samaan konkurssiin, koska sen vaihtaminen erikseen edellyttää jakohihnan, sen kiristäjän, sekä nokka-akselin hihnapyörän irroittamista.
Ainakin tuossa 2,5 koneessa alkaa vesipumpun laakeri antaa urinaa tuossa 180t km paikkeilla. Varsinkin, jos kilometrit on kertyny verkkaiseen tahtiin.
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Land cruiser 120 4d4 timing belt
Jos tuo on yhtään samanlainen systeemi kun hiacessa niin ei ole iso homma vaihtaa.
Eniten ärsytystä on joissakin yksilöissä tuonut todella tiukalla oleva johtosarja jonka alla on suojakopan kiinnitys pultti
Eniten ärsytystä on joissakin yksilöissä tuonut todella tiukalla oleva johtosarja jonka alla on suojakopan kiinnitys pultti
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kuuskakkone, Rh-, transit ja 64 vierailijaa