Kuorman pitoventtiili
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Kuorman pitoventtiili
Mikäs tommosen hydraulilohkon kuorman pitoventtiilin tarkoitus on.
Ongelmana on Patun Nordhydraulic korkea RS-210 lohko kourassa. Koura ei pidä yhtään, painemittarilla olen lohkon lähdöstä mitannut ettei paineet lohkon kummassakaan lähdössä pysy hetkeäkään kun vivun palauttaa keskelle.
Tukijalkojen lohkossa paineet pysyy paremmin.
Voisiko vaikuttaa viallinen tai jumiutunut kuorman pito osio tuohon.
Ylipaine venttiilijä eikä edes paikkoja ole lähtöjen puolella. Kouran sylinteri on myös kunnossa. Vika on lohkossa. Lukkoventtiilillä pelaa koura.
Ongelmana on Patun Nordhydraulic korkea RS-210 lohko kourassa. Koura ei pidä yhtään, painemittarilla olen lohkon lähdöstä mitannut ettei paineet lohkon kummassakaan lähdössä pysy hetkeäkään kun vivun palauttaa keskelle.
Tukijalkojen lohkossa paineet pysyy paremmin.
Voisiko vaikuttaa viallinen tai jumiutunut kuorman pito osio tuohon.
Ylipaine venttiilijä eikä edes paikkoja ole lähtöjen puolella. Kouran sylinteri on myös kunnossa. Vika on lohkossa. Lukkoventtiilillä pelaa koura.
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Kato siitä karan päästä mikä kara se on. 1K pitäis lukea, joka on kaksitoiminen sylinterikara. 4K taas on kaksitoiminen moottorikara, joka ei pidä keskiasennossa lainkaan.
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Ekös tää olis 1k9
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 5:46 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Olisko sinne jostain syystä vaihdettu väärän tyyppinen kara ? Nyppää kara irti venttiilipöydästä ja vertaa vaikka siihen tukijalan karaan.
Kaikenlaista on meinaan tullut käytetyissä koneissa vastaan.
Kaikenlaista on meinaan tullut käytetyissä koneissa vastaan.
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Mulla on näitä rs-210 sarjan lohkoja kaksi kappaletta tuossa hiivatissa. 213 etukuormaimelle +lisälohko taakse ja sitten tuo 218 tuossa patun (505) käytössä. En tiedä onko nämä sitten matalia vai korkeita, mutta karat on vaihdettavissa keskenään.
213 tuossa
218 tuollainen
Ja tuollainen merkintä tuossa moottorikarassa, joka ei pidä keskiasennossa
Siinä sylinterikarassa on vaan 1K merkintä
Ja tuon merkinnän näkee siitä vivuston juuresta, purkamatta
213 tuossa
218 tuollainen
Ja tuollainen merkintä tuossa moottorikarassa, joka ei pidä keskiasennossa
Siinä sylinterikarassa on vaan 1K merkintä
Ja tuon merkinnän näkee siitä vivuston juuresta, purkamatta
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Siinähän se vika. Kara on näemmä vaihdettu. Otin vivuston irti että sain karan tekstin käännettyä esiin. 4k siinä majaili.
Mistäs nyt uusi oikea tilalle...
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Kuopion painetehon kautta nuita ainakin saa tilattua. Sieltä hommasin oman. Keväällä kyselin hintaa että oisin toisen vielä ottanu, niin alun toistasataa hintaa.. Tuon ensimmäisen sain tutun myyjän kautta n. neljään kymppiin v.-15. En tilannut, kun maksoin tuosta 218 pöydästä 600e viime keväänä. Vähän käytettynä oli sähkölohkon tieltä jääny, 577 patusta. Tuohon huutokaupasta tulleeseen 213 pöytään nuita karoja tarvihin, kun siinä oli kahdessa tuo 4K kara.
Ja tuossa 505 kun ei jatketta, niin purin pöydästä sen sarven vivusto pois, ja otin siitä sen pitokaran tuohon 213 pöytään. Eli mullakin nyt tuossa 218 pöydässä yksi 4K kara paikallaan. Sais vaikka vinssille paineen otettua...
-
- Viestit: 4370
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Mitäs jos käyttäs lukkoventtiiliä sylinterin kyljessä. Se suojais letkurikkotapauksessakin
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Lukkoventtiili on jo kouran kyljessä. Se on hiukan herkässä paikassa lisäletkuineen kun ei sylinterin viereen oikein sovi.. Mutta olis toi kara kiva olla kunnossa ja jos oikein hyvin pitää vois ehkä olla ilman lisävenaa.
Lukkoventtiili tosin on kyllä siitä kiva että koura pysyy tiukassa kärryn rungon ympäri kun tyhjänä ajaa. Käytetty lohko päästää oletettavasti aina hiukan.
-
- Viestit: 1547
- Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Jos on kourassa lukkoventtiili, siinä katotaan mitä kauha kestää. Tulee sellasia momentteja että huh.
-
- Viestit: 4370
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Miten se kouraan vaikuttaa?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1547
- Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
No vaikka nii, et juuri ja juuri ylettää isoon pölliin joka on vähä jumissa. Kiskomalla koura ei aukee, mutta voimat kyllä koittaa avata kouraa. Lukkoventtiilihän ei anna ollenkaan periksi, sitte katotaa mistä antaa.
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Ei tässä mikään anna periksi vaikka olisi vain tuo lohkoventtiili. Tässä ei ole ylipainesuojaa kuten jo aluksi mainitsin. Letkut ei juurikaan jousta. Rauta taipuu oli niin tai näin, järjenkäyttö on aina sallittua.
Mutta tämä menee jo ohi aiheen, alkuperäinen ongelma ratkesi jo.
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Periaatteessa se lukkoventtiili vois olla vaikka siinä pystytornissa..? Uudemmissa ois ne väliliitoksetkin valmiina, mutta ei näissä 500-sarjoissa..
-
- Viestit: 4370
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kuorman pitoventtiili
Vois laittaa lukon joo mihin vaa siihe välille.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Bing [Bot], raute, Savaloja ja 44 vierailijaa