Kuorman pitoventtiili

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
WoTi
Viestit: 135
Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
Viesti:

Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja WoTi »

Mikäs tommosen hydraulilohkon kuorman pitoventtiilin tarkoitus on.
Ongelmana on Patun Nordhydraulic korkea RS-210 lohko kourassa. Koura ei pidä yhtään, painemittarilla olen lohkon lähdöstä mitannut ettei paineet lohkon kummassakaan lähdössä pysy hetkeäkään kun vivun palauttaa keskelle.
Tukijalkojen lohkossa paineet pysyy paremmin.
Voisiko vaikuttaa viallinen tai jumiutunut kuorman pito osio tuohon.

Ylipaine venttiilijä eikä edes paikkoja ole lähtöjen puolella. Kouran sylinteri on myös kunnossa. Vika on lohkossa. Lukkoventtiilillä pelaa koura.
Tuppisuu
Viestit: 458
Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja Tuppisuu »

Kato siitä karan päästä mikä kara se on. 1K pitäis lukea, joka on kaksitoiminen sylinterikara. 4K taas on kaksitoiminen moottorikara, joka ei pidä keskiasennossa lainkaan.
WoTi
Viestit: 135
Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja WoTi »

Ekös tää olis 1k9
jurne
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 5:46 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja jurne »

Olisko sinne jostain syystä vaihdettu väärän tyyppinen kara ? Nyppää kara irti venttiilipöydästä ja vertaa vaikka siihen tukijalan karaan.
Kaikenlaista on meinaan tullut käytetyissä koneissa vastaan.
Tuppisuu
Viestit: 458
Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja Tuppisuu »

Mulla on näitä rs-210 sarjan lohkoja kaksi kappaletta tuossa hiivatissa. 213 etukuormaimelle +lisälohko taakse ja sitten tuo 218 tuossa patun (505) käytössä. En tiedä onko nämä sitten matalia vai korkeita, mutta karat on vaihdettavissa keskenään.

213 tuossa
Kuva

218 tuollainen
KuvaKuvaKuva

Ja tuollainen merkintä tuossa moottorikarassa, joka ei pidä keskiasennossa
Kuva

Siinä sylinterikarassa on vaan 1K merkintä
Kuva

Ja tuon merkinnän näkee siitä vivuston juuresta, purkamatta
WoTi
Viestit: 135
Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja WoTi »

Tuppisuu kirjoitti: Pe Tammi 21, 2022 7:49 pm Kato siitä karan päästä mikä kara se on. 1K pitäis lukea, joka on kaksitoiminen sylinterikara. 4K taas on kaksitoiminen moottorikara, joka ei pidä keskiasennossa lainkaan.
Siinähän se vika. Kara on näemmä vaihdettu. Otin vivuston irti että sain karan tekstin käännettyä esiin. 4k siinä majaili.
Mistäs nyt uusi oikea tilalle...
Tuppisuu
Viestit: 458
Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja Tuppisuu »

WoTi kirjoitti: La Tammi 22, 2022 11:36 am
Tuppisuu kirjoitti: Pe Tammi 21, 2022 7:49 pm Kato siitä karan päästä mikä kara se on. 1K pitäis lukea, joka on kaksitoiminen sylinterikara. 4K taas on kaksitoiminen moottorikara, joka ei pidä keskiasennossa lainkaan.
Siinähän se vika. Kara on näemmä vaihdettu. Otin vivuston irti että sain karan tekstin käännettyä esiin. 4k siinä majaili.
Mistäs nyt uusi oikea tilalle...
Kuopion painetehon kautta nuita ainakin saa tilattua. Sieltä hommasin oman. Keväällä kyselin hintaa että oisin toisen vielä ottanu, niin alun toistasataa hintaa.. Tuon ensimmäisen sain tutun myyjän kautta n. neljään kymppiin v.-15. En tilannut, kun maksoin tuosta 218 pöydästä 600e viime keväänä. Vähän käytettynä oli sähkölohkon tieltä jääny, 577 patusta. Tuohon huutokaupasta tulleeseen 213 pöytään nuita karoja tarvihin, kun siinä oli kahdessa tuo 4K kara.
Ja tuossa 505 kun ei jatketta, niin purin pöydästä sen sarven vivusto pois, ja otin siitä sen pitokaran tuohon 213 pöytään. Eli mullakin nyt tuossa 218 pöydässä yksi 4K kara paikallaan. Sais vaikka vinssille paineen otettua...
Juho M-P
Viestit: 4370
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mitäs jos käyttäs lukkoventtiiliä sylinterin kyljessä. Se suojais letkurikkotapauksessakin
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
WoTi
Viestit: 135
Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja WoTi »

Juho M-P kirjoitti: La Tammi 22, 2022 12:45 pm Mitäs jos käyttäs lukkoventtiiliä sylinterin kyljessä. Se suojais letkurikkotapauksessakin
Lukkoventtiili on jo kouran kyljessä. Se on hiukan herkässä paikassa lisäletkuineen kun ei sylinterin viereen oikein sovi.. Mutta olis toi kara kiva olla kunnossa ja jos oikein hyvin pitää vois ehkä olla ilman lisävenaa.
Lukkoventtiili tosin on kyllä siitä kiva että koura pysyy tiukassa kärryn rungon ympäri kun tyhjänä ajaa. Käytetty lohko päästää oletettavasti aina hiukan.
k-pyörä
Viestit: 1547
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: rauma
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja k-pyörä »

Jos on kourassa lukkoventtiili, siinä katotaan mitä kauha kestää. Tulee sellasia momentteja että huh.
Juho M-P
Viestit: 4370
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Miten se kouraan vaikuttaa?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
k-pyörä
Viestit: 1547
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: rauma
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja k-pyörä »

No vaikka nii, et juuri ja juuri ylettää isoon pölliin joka on vähä jumissa. Kiskomalla koura ei aukee, mutta voimat kyllä koittaa avata kouraa. Lukkoventtiilihän ei anna ollenkaan periksi, sitte katotaa mistä antaa.
WoTi
Viestit: 135
Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja WoTi »

k-pyörä kirjoitti: La Tammi 22, 2022 5:55 pm No vaikka nii, et juuri ja juuri ylettää isoon pölliin joka on vähä jumissa. Kiskomalla koura ei aukee, mutta voimat kyllä koittaa avata kouraa. Lukkoventtiilihän ei anna ollenkaan periksi, sitte katotaa mistä antaa.
Ei tässä mikään anna periksi vaikka olisi vain tuo lohkoventtiili. Tässä ei ole ylipainesuojaa kuten jo aluksi mainitsin. Letkut ei juurikaan jousta. Rauta taipuu oli niin tai näin, järjenkäyttö on aina sallittua.
Mutta tämä menee jo ohi aiheen, alkuperäinen ongelma ratkesi jo.
Tuppisuu
Viestit: 458
Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja Tuppisuu »

Periaatteessa se lukkoventtiili vois olla vaikka siinä pystytornissa..? Uudemmissa ois ne väliliitoksetkin valmiina, mutta ei näissä 500-sarjoissa..
Juho M-P
Viestit: 4370
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Kuorman pitoventtiili

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vois laittaa lukon joo mihin vaa siihe välille.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Bing [Bot], raute, Savaloja ja 44 vierailijaa